PDA

View Full Version : Reverb



Hot Rod
15 oktober 2007, 00:05
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke reverb, maar mag niet té duur zijn. Ik zou graag een pedaaltje hebben dat 't meest in de buurt komt van zo'n lekkere Fender Reverbbak. Omdat ik vooral lekkere surf/garage speel is dit voor mij dé reverb bij uitstek, maar 700€ kan ik daar momenteel nog niet voor ophoesten, dus dan maar op zoek naar een goedkoper alternatief...

Ik heb al eens een EHX Holy Grail getest, het viel wel mee, maar ik vond hem niet echt super voor hetgeen ik ermee wil doen.

Ik las al veel goede dingen over de Danelectro Spring King, maar ik vind er nergens geluidsfragmenten van. Ik deed eens navraag bij m'n gitaarwinkel, maar hij was er niet zo enthousiast over (de man is zelf een surfdude...), maa volgens mij verwarde hij zich met die andere cheape danelectro reverb...
Ik ben eigenlijk echt nieuwsgierig hoe die Spring King klinkt, maar ik vind hem nergens in de winkel. Ik zou hem graag via Thomann willen bestellen, maar als het me niet aanspreekt dan sta ik ermee.

Hopelijk kunnen jullie mij wat verderhelpen!?

Jimwoud
15 oktober 2007, 09:04
Kijk een naar die Boss Fender reverb deluxe. Dat is een pedaal met de sound van een reverb deluxe erin. Weet niet hoe hij klinkt maar je zoekt een fender reverb, dus zal wel goed zitten.

http://www.thomann.de/nl/boss_fdr_1.htm

Kim Wilson
15 oktober 2007, 09:06
Dat Boss pedaaltje is een soort Fender amp in a box (de '65 Deluxe Reverb), geen reverb pedaal.

Rutger
15 oktober 2007, 09:43
...maar er zit wel reverb op. k Heb alleen geen idee van de kwaliteit van de reverb.

Voor echte fender/surf-reverb moet je natuurlijk voor een fender springreverb unit gaan. Kost wel een paar duiten.

Hot Rod
15 oktober 2007, 11:04
...maar er zit wel reverb op. k Heb alleen geen idee van de kwaliteit van de reverb.

Voor echte fender/surf-reverb moet je natuurlijk voor een fender springreverb unit gaan. Kost wel een paar duiten.

Ja dat weet ik, maar ik heb momenteel nog niet zo veel duiten over voor een reverb... Daarom zoek ik een goedkoop alternatief die de sound van zo'n Fender Reverbunit benaderd.

Rutger
15 oktober 2007, 11:10
Hoeveel kan er dan vanaf? Je hebt namelijk wel goedkopere springreverbs, zoals:

Songworks Little Lanilei
VanAmps Reverbamate

Ik hoor ook wisselende, maar over het algemeen toch tevreden geluiden over de Danelectro Spring King. Gewoon even uitproberen en kijken of het wat voor jou is.

t Probleem met deze springreverbs is alleen, dat de veren korter zijn dan die van de Fender reverb tank, waardoor de reverb toch net even anders klinkt. Maar dan zou je wat met diverse veren kunnen experimenteren.

Hot Rod
15 oktober 2007, 11:38
Die van Vanamps had ik al ontdekt, vond ik er wel heel leuk uitzien, en klinkt waarschijnlijk ook wel naar hetgeen ik op zoek ben. Maar ik ben hem nog niet tegengekomen in Europa...

Freeqi
15 oktober 2007, 12:19
Probeer de nieuwe TC Nova reverb eens uit ... kost niet te veel en véél mogelijkheden ?

Hot Rod
17 oktober 2007, 01:49
Probeer de nieuwe TC Nova reverb eens uit ... kost niet te veel en véél mogelijkheden ?

Het kan best wel zijn dat dat een leuke veelzijdige reverb is, maar ik ben eerder op zoek naar een gewone simpele betaalbare springreverb...

Heeft er iemand een idee waar ik die Songworks reverb of de VanAmps reverb dichterbij dan the US and A kan vinden?

Freeqi
17 oktober 2007, 09:17
Heb songworks gehad en je kan daar zga niks op regelen. Kost evenveel als Nova en die heeft super spring simulaties inc parameters ...

Rutger
17 oktober 2007, 09:18
www.haarguitars.nl heeft lange tijd de Little Lanilei in huis gehad. Mail hem ns, misschien heeft hij er nog een liggen.