PDA

View Full Version : Wat te kiezen: Combo of top met 2x12"????



frankpaul1
27 januari 2003, 18:00
Waar kan ik beter voor gaan, een combo of een top met 2x12" kastje. Ik zoek een goede spreiding van het geluid. Suggesties zijn uiteraard welkom. Minimaal 3 kanaals.

BLOK182
27 januari 2003, 18:01
wat zijn je muziekstijlen en wat is je budget?

frankpaul1
27 januari 2003, 18:04
Zo'n 1000 a 1200 euro. Stijl: '70 Rock en ouwe covers en zo. Zag een VHT Pitbull 100 watt 2x 12" voor 1300 staan. Is dat wat??

BLOK182
27 januari 2003, 18:14
VHT's zijn erg goeie versterkers, ik heb er amper ervaring mee, maar mji lijkt het een fijn dingetje, ik bedoel, tis niet extreem clean of extreem metal, dus hij lijkt me behoorlijk veelzijdig.

ginne
27 januari 2003, 21:05
Voor dat budget kun je ook naar een VOX Valvetronics combo kijken (modelling amp met effecten).

Voordeel losse top: je kiest een cabinet erbij met je eigen geluidsvoorkeur.

frankpaul1
27 januari 2003, 21:14
Welke 2x12" heeft echt een goede spreiding?En klinkt het strakst?

mathe
27 januari 2003, 22:08
Goede spreiding: een open kast (met open achterzijde).
Klinkt het strakst: een gesloten kast, maar is meer gefocust.
Marc

frankpaul1
28 januari 2003, 00:53
Leuke paradox, iemand een idee van een gulden middenweg??

jpb
28 januari 2003, 07:43
Op 2003-01-28 00:53, schreef frankpaul1:
Leuke paradox, iemand een idee van een gulden middenweg??


Dan zou ik een open kast nemen met ceramische speakers met een strakke bass, bv Celestion G12H's of Weber California's. Er zijn er vast nog meer.

FragDaddy
28 januari 2003, 11:50
als je een goede spreiding van het geluid wilt zou ik op zoek gaan naar een speakerkast of een combo met een 'open-back'. die hebben een betere spreiding dan de 'closed-back' varianten. deze stralen wat meer recht naar voren. ze hebben wel wat meer bass-response.

Nielsje
28 januari 2003, 11:59
ligt er ook aan wat je veel speelt, speel je graag veel clean, neem dan een open, speel je veel overdrive/distortion/nogmeerherrie, neem dan een gesloten kast. keb zelf een 4 x 12" en je merkt het wel, als je tijdens het spelen voor of naast je vesterker gaat staan. ik zou trouwens gaan voor een top + box. en probeer dan voor de gein de box uit met andere tops... als je dan ooit nog een versterker erbij wilt, dan hoef je alleen nog een top de kopen.. = kleiner = goedkoper = makkelijker

groeten

frankpaul1
28 januari 2003, 14:25
Bedankt voor de reacties. Denk inderdaad dat ik ga voor een 2x12" met losse top. Is die 2x12" van Koch wat? Met die Jensen speakers. En wat voor top raden jullie aan, Clean is niet zo belangrijk maar een goede crunch met een strakke lead wel.

Nielsje
28 januari 2003, 14:36
euwh..tja, wat voor box, wat voor top. tis natuurlijk wat je zelf mooi vindt. die box van koch ken ik niet.. moet je gewoon proberen en tja de top...
ik weet niet hoeveel je wil uitgeven, maar wat dacht je van een jtm45? dat ding heeft 30 watt, (zo was het toch?) en klinkt geweldig! je ook een wat meer eh .. veelzijdigere versterker nemen, zoals een peavey classic 50 top. klinkt ook goed.
tis ook maar net wat je onder crunch en lead verstaat... zoek anders gewoon es wat topjes op, op het internet, ga naar een grote muziekzaak, geef iedereen een koptelefoon en smartegeld, en vergelijk vervolgens alle versterkers met elkaar...

laat je oortjes spreken..

groeten..