PDA

View Full Version : Multi effect voor JCM 800 (2205)



Henri H
14 oktober 2007, 21:22
In een andere topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97830) heb ik geconcludeerd dat een GT-8 en/of een GT-Pro geen goede combi vormen met mijn Marshall JCM 800 (2205).
Nu vroeg ik me af welke alternatieven er zijn.
Het budget ligt rond de €600,-.
Het liefst zou ik de veelzijdigheid van de GT-8 behouden maar ik snap dat er consessies gedaan moeten worden.
Waarschijnlijk zal het er op neer komen dat ik de acoustische gitaar simulatie niet (eenvoudig) via midi patches kan aansturen.
Zelf denk ik dat een Lexicon MPX-G2, G-Major of G-Force (te duur!?) wel in aanmerking zullen komen maar alle suggesties zijn welkom.
In het geval van een G-Major en G-Force zal er ook nog een distortion achtig apparaat bij moeten komen vrees ik!?
Vandaar dat mijn aandacht een beetje op de MPX-G2 is gevallen.

Mijn wensen:

- Chorus
- Phaser/Flanger
- Delay
- Tubescreamer / overdrive / distortion
- Kanalen v.d amp schakelen
(- Acoustic Simulator)

dePerik
14 oktober 2007, 23:12
[schaamteloos mode on]Uh.... zie m'n sig?[/schaamteloos mode off]

MSNL
15 oktober 2007, 01:04
Hoi,

Ik gebruik zelf o.a. een Lexicon MPX G2, maar eigenlijk alleen voor de reverb, delay en chorus/detune effecten. En de wah....
De flanger vind ik niet zo, maar ben niet zo'n liefhebber van dit effect. Af en toe gebruik ik ook de filters e.d.
De midi mogelijkheden van de MPXG2 zijn wel goed. Met een goed pedalboard heb je ontzettend veel mogelijkheden. Ik gebruik zelf de MPX R1.
De vervormingseffecten zijn redelijk, maar de pedalen van nu (Fulltone, Xotic, ZVex MI Audio) zijn stukken beter.

Wat jij zoekt allemaal in 1 multieffect, is behoorlijk wat en zal qua kwaliteit ook een compromis zijn. Mijn advies:
- Chorus, Phaser/Flanger, Delay: Lexicon MPX1/G2, Rocktron Intellifex
- Tubescreamer / overdrive / distortion: pedalen
- Kanalen v.d amp schakelen: midiswitcher of midipedaal (Lexicon of Behringer)
- Acoustic Simulator: Fishman Aura en/of aura-pedalen of onboard preamp, of een yamaha AG stomp.

In mijn (midi)setup gebruik ik 2 preamp, de Yamaha AG stomp voor het akoestische werk, een axess GRX 4 voor het switchen van pedalen en een Lexicon MPX G2 voor de effecten. Alles in 1 rack met 1 druk op de knop te bedienen.

Succes

MSNL

stevie_vp
15 oktober 2007, 02:03
Tja... is altijd moeilijk om meteen een lekker od erbij te krijgen.
G-major is natuurlijk altijd goed (en je houd geld over :))
Maar je zal vaak pedaaltjes erbij moeten nemen.
(wat in the end misschien wel beter is voor je od's en acs's..)

En nee ik ben niet m'n sig anut spammen 8-)