PDA

View Full Version : Vervanger voor BOSS GT-8?



Henri H
14 oktober 2007, 21:20
In een andere topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97830) heb ik geconcludeerd dat een GT-8 en/of een GT-Pro geen goede combi vormen met mijn Marshall JCM 800 (2205).
Nu vroeg ik me af welke alternatieven er zijn.
Het budget ligt rond de €600,-.
Het liefst zou ik de veelzijdigheid van de GT-8 behouden maar ik snap dat er consessies gedaan moeten worden.
Waarschijnlijk zal het er op neer komen dat ik de acoustische gitaar simulatie niet (eenvoudig) via midi patches kan aansturen.
Zelf denk ik dat een Lexicon MPX-G2, G-Major of G-Force (te duur!?) wel in aanmerking zullen komen maar alle suggesties zijn welkom.
In het geval van een G-Major en G-Force zal er ook nog een distortion achtig apparaat bij moeten komen vrees ik!?
Vandaar dat mijn aandacht een beetje op de MPX-G2 is gevallen.

Mijn wensen:

- Chorus
- Phaser/Flanger
- Delay
- Tubescreamer / overdrive / distortion
- Kanalen v.d amp schakelen
(- Acoustic Simulator)

rjong999
14 oktober 2007, 22:45
Ik zat nog te denken, heb je niks aan zo'n midi-aanstuurbare bypass switch ?DIe je dan tussen de GT8 en je loop zet ? Lijkt me een betaalbare oplossing die via de GT8 aan te sturen is en je geluidsprobleem oplost als je onverhoopt ;-) toch de preamp van de marshall moet gebruiken

Henri H
14 oktober 2007, 23:01
Geen idee maar het lijkt me dat als mijn gitaarsignaaltje éénmaal door de GT-8 is geweest een bypass pedaal ook weinig zin meer heeft.
Het bypass pedaal zal er dan voor moeten lijkt me.
Terwijl ik eigenlijk een zo simpel mogelijke bediening wil.
Maar wat voor pedaal bedoel je precies?
Heb je er een linkje van oid?

rjong999
15 oktober 2007, 01:19
http://soundsculpture.com/products/pt_abcadabra-specs.htm

stevie_vp
15 oktober 2007, 02:07
hey grappig hetzelfde topic :)
Zoals ik al in de andere reactie zei..
Overdrives en acoustics sims zal je niet met goede
kwaliteit krijgen in een multifx...
De lexicon of g-major is dan natuurlijk perfect.
Alleen ik zou toch voor kwaliteit gaan en naast die multi
nog pedaaltjes en midi switchers nemen.
What the point als je het maar half goed doet?

Kaboemba
15 oktober 2007, 11:16
He henry je kan natuurlijk altijd een triamp overwegen :satisfie: .


Maar ff serieus ik vond je set-up echt heel goed klinken met de gt-8.
De G2 gaat je moeilijk vinden voor de prijs die jij voor ogen hebt, maar het is een beetje wat de gek er voor vraagt in dit geval. Er zijn er een paar die voor de combi g2 plus r1 een 1400 euro durven te vragen en die raken het spul dan ook niet kwijt.
Voor 600 euro kan je hem kopen maar dan moet je een beetje mazzel hebben en er 1 kunnen vinden.
Waarom niet de mpx1, die is niet zo heel anders heb ik begrepen en de g32 heeft een preamp en de mpx1 niet.

Mogelijk heeft rocktron iets voor je, prhopesy ?, maar ik vrees dat veel van de effectebakken je marshall geluid ook zullen beinvloeden (de 1 wat meer en de ander wat minder).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee had (na het testen van mijn versterker) dat je wel heel precies bent, dat mag/moet maar dat betekent wel dat je mogelijk niet vindt wat je zoekt.

Plantje
15 oktober 2007, 12:32
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee had (na het testen van mijn versterker) dat je wel heel precies bent, dat mag/moet maar dat betekent wel dat je mogelijk niet vindt wat je zoekt.

Voorzichtig en toch scherp opgemerkt :satisfie:

BeeJee
15 oktober 2007, 13:20
H.Huisjes, je hebt PM omtrent een Lexicon G2.

Henri H
15 oktober 2007, 14:40
Tja, Pietje Precies is mijn 2e naam ;).
Het klopt wel dat ik precies ben maar ik weet niet of je, toen ik je Triamp uitprobeerde, ook het verschil hebt gehoord tussen "kale marshall" en GT-8 + Marshall.
Ik vind dit verschil toch écht wel heel groot.
Misschien is die suggestie van Rob, van die A/B Cadabra, wel een goeie oplossing.
Nadeel is de prijs van $ 153.00!! :(
Bovendien blijf ik dan toch, bij de patches waarin een effect zit, last houden van tonesuck.
Misschien toch maar op zoek naar een paar losse pedalen?!
Ik heb al bij Feedback een set pedalen bij elkaar gezocht voor precies hetzelfde geld als waar ik de GT-8 destijds voor heb gekocht ... grappig of zou het een soort van stille hint zijn ;).

Ik begrijp de redenering van de mpx1 vs G2 niet goed.
De G2 is een alles in 1 oplossing (op de Acoutic simulator na dan).
Bij de mpx1 moet ik alsnog op zoek naar een tubescreamer o.i.d.

Kaboemba
15 oktober 2007, 15:04
Ja maar dan ga je dus gebruik maken van de preamp van de g2 (?), is de tonesuck niet groter als van de mpx1.
Je wilt juist de preamp van de 800 gebruiken toch ?

Of heeft de g2 een tubesceamer als effect er in zitten ?

Ik noemde de mpx1 als alternatief voor de g2 maar ik bedoelde het meer als alternatief voor welke fxbak dan ook. als je de g-major of welke andere zou kiezen heb je ook nog steeds een tubescreamer nodig.

BeeJee
15 oktober 2007, 17:45
De g2 heeft 2 signaalpaden. 1 voor de pre-amp en 1 post-gain. Het pre-gain signaalpad is volledig analoog te houden als je dat wilt. Je kunt het ook als analoge feedthrough naar post-gain gebruiken (parallel-mode). Daardoor geen last van tone-suck.
Het pregain pad bevat ook allerlei stompbox-models, waaronder TS, fuzz, compressor, phaser etc. Daarnaast heeft de G2 nog eens een volledig analoge (solid-state)preamp aan boord.
Edit: de mpx1 heeft deze functionaliteiten dus niet.

Plantje
15 oktober 2007, 18:23
En wat gebeurt er op het moment, dat je je FX loop eens heel wat minder wet zet?
Dan hou je veel van je originele geluid over. Alleen je moet dan wel redelijk heftig effect zetten over het signaal, dat je wel door de effectsloop rost.

Zelf heb ik het nooit geprobeerd omdat ik juist alles in zo'n geval door de FX loop wil gooien. Voor mijn gevoel heb ik dan meer controle over het geluid :)

ben vanhoof
15 oktober 2007, 18:35
ik heb een rocktron repliflex (heeft ook 2 relais voor kanalen schakelen) en die suckt erg weinig tone. Ik hoor het verschil met of zonder niet als ik alle effecten uit zet. Mn digitech rp200 daarintegen suckt een hoop

Kaboemba
15 oktober 2007, 19:00
De g2 heeft 2 signaalpaden. 1 voor de pre-amp en 1 post-gain. Het pre-gain signaalpad is volledig analoog te houden als je dat wilt. Je kunt het ook als analoge feedthrough naar post-gain gebruiken (parallel-mode). Daardoor geen last van tone-suck.
Het pregain pad bevat ook allerlei stompbox-models, waaronder TS, fuzz, compressor, phaser etc. Daarnaast heeft de G2 nog eens een volledig analoge (solid-state)preamp aan boord.
Edit: de mpx1 heeft deze functionaliteiten dus niet.

Aha okee is duidelijk.
Overigens vond ik zelf de mpx ook niet alles omdat hij niet (alleen) voor gitaar bedoelt is.
De G2 is dat volgens mij juist wel.

Henri H
15 oktober 2007, 20:52
ik heb een rocktron repliflex (heeft ook 2 relais voor kanalen schakelen) en die suckt erg weinig tone. Ik hoor het verschil met of zonder niet als ik alle effecten uit zet. Mn digitech rp200 daarintegen suckt een hoopDeze is prijstechnisch zeer interessant!
Op Harmony Central (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Rocktron/Replifex/10/1) zijn ze er allemaal even enthousiast over!
Ik mis dan nog wel een Tubescreamer en een Acoustic Simulator.

Ik kwam ook de Chameleon (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Rocktron/Chameleon/10/1) tegen. Hier zijn de meningen wat meer over verdeeld.
Maar is wel een redelijk compleet apparaat lijk me?
Zal de tonesuck van zo'n Chameleon gunstiger zijn dan van een GT-8?
Rocktron.com noemt er met geen woord meer over op hun site.

Kaboemba
15 oktober 2007, 21:43
Voor beiden geldt dat de zogenaamde blackface als de beste uitvoering wordt gezien.
De chameleon heeft wel een preamp de intellifex niet, je hoort dat men wel is last heeft van die preamp.
Maar dat verschilt per versterker lijkt het wel.
Een rocktron is wel een goedkoop alternatief en in vergelijk met een g-major vind ik ze niet slechter, anders maar niet slechter.
Bij de rocktrons vind ik het geluid vaak wat harder klinken, bij een g-major weer wat zachter, als in liever. Klinkt vreemd maar daar beschrijf ik het het beste mee.
De mpx1 zit er wat meer tussen in is mijn mening.