PDA

View Full Version : Negatieve punten Showmaster 48?



Nielsje
14 oktober 2007, 20:58
Vannacht een gig gehad, en kwam toch tot de conclusie dat een flightcase wel een überhandige en veilige accessoire is als alle meuk in een klein busje moet. Vandaag dan maar mijn zoektocht begonnen naar een flightcase voor m'n pedalboard, en m'n top.

Nu heb ik onlangs een heel fijn pedalboard (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1418541&postcount=3421) in elkaar geknutseld, maar kwam toch tot de conclusie dat ie wat klein is. Linksboven staat op het moment een geleende delay, maar de intentie is er om een akai headrush E2 neer te plempen.

Om een lang verhaal niet onnodig langer te maken: ik ga een flightcase pedalboard ding kopen.

De afmetingen van een showmaster 48 zijn eigenlijk net wat ruim, maar de 24 is te klein. Verder vond deze ook heel aardig: http://www.thomann.de/nl/rockcase_rc23120b_bodeneffekt_roadcase.htm
"Probleem is dat deze echter z'n eigen voeding aan boord heeft , en dat wil ik toch liever zelf uitzoeken. Is deze ook zonder voeding verkrijgbaar?

Nu vond ik dus de showmaster een erg geschikte kandidaat, maar lees toch wel wat verhalen over dat de showmaster niet zo heel erg stevig van zichzelf is en dat de schanieren niet echt mooi blijven als je de koffer daar eens op zet. Als oplossing hiervoor zetten veel mensen hier een extra plaat in de case. Is ie dan wel voldoende torsie stijf? Het moet wel een case zijn die tegen de stootjes van andere flightcases moet kunnen in de bandbus.

En hoe stevig is de rockcase? Ziet er een stuk steviger uit..
wie weet nog enkele alternatieven?

ik weet dat er meerdere topics hierover zijn, maar ik kon toch niet vinden wat ik zocht.

* +/- 75 x 35
* Pedalboard / case, dus zoals showmaster of rockcase, bij voorkeur dat de bodem het pedalboard is, niet een afzonderlijke kist
* Liefst geen voeding
* stevig
* Geen custom Paul Lenders bedragen..

Dribbel_
14 oktober 2007, 21:30
Kijk hier ff rond die mensen hebben ook mooie prijzen de mijne was binnen 2 dagen zelfs al thuisbezorgd ook goeie service
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13137




offtopic

Ik heb misschien trouwens een optreden voor je in Delft in Lorre je had toch een bandje ? Zo ja enz voeg me anders ff op msn toe martijnbosma100 {at] hotmail enz

rjong999
14 oktober 2007, 22:40
Kan alleen maar kwijt dat ik de showmaster48 heb, ik heb er o.m. een GT8, FCB1010 (past net!) og een G-System inzitten. Prima ding verder. Super stevig, beetje zwaar, niks te duur (ik had 'm voor 48 euro nieuw op EBay)

yhcmarc
14 oktober 2007, 22:51
Ik kan ze zo niet opnoemen, gebruik al een tijdje een showmaster 48, prima koffer .. vooral het klepje voor de in en outputs vind ik erg handig.

MSNL
15 oktober 2007, 01:10
Ik gebruik ook een Showmaster 48. Ik heb er wel een multiplex bodemplaat in zitten. Dat maakt hem steviger en ook zwaarder. Ik heb gebruik hem nu al meer dan 1 jaar (wekelijks optreden) en heb nog geen problemen.
De schanieren zijn inderdaad een zwakke plek, maar bij de meeste (duurdere) keyboard cases is dit ook het geval.
Ik heb nu een 2e Showmaster 48 case aangeschaft voor een 2e board.

Grtz

MSNL

JeroenSchaaf
15 oktober 2007, 09:33
Weet iemand toevalig nog waar zon Showmaster 48 flightcase te koop/ te bestellen is?

Wil nog een settup maken naast mijn main setup!

exuses voor het offtopic.

MSNL
15 oktober 2007, 09:38
Ik heb die van mij bij Musik Produktiv besteld.
Deze heeft ze op voorraad.

grtz

MSNL

Nielsje
15 oktober 2007, 10:14
Hm.. Tja..

Ik vind de showmaster er wel handig uitzien met de schuinoplopende rand, kan je mooi een hoop kabels e.d. achter verwerken. Alleen de sluitingen lijken mij op een nogal gevaarlijke plaats te zitten.

Die rockcase lijkt me een stuk steviger, maar ik heb ooit zo'n warwick pedalboard gezien/geprobeerd, en dat kreng was van kunstof, met als gevolg dat je pedalboard een halve centimeter inzakt als je op je pedaal staat..
Jammer trouwens dat de rockcase met zo'n glimmende deksel geleverd wordt. Doe mij maar zwart..

rjong999
15 oktober 2007, 13:37
Ik heb 'm gekocht bij PA Outlet op Ebay in Duitsland. De schanieren zitten trouwens in de deksel, niet in het deel dat op de grond blijft staan, en je hebt er dan ook niet veel problemen mee. Wat wil je er in stoppen ? Ik heb mijn GT8 en FCB1010 wel op een houten plankje liggen omdat ze anders lager zitten dan de rand van de deksel, waardoor je op de aluminium rand trapt als je de pedalen bedient. En dat kan niet goed zijn natuurlijk. Met de G-System heb ik uiteraard nergens last van.

Ik heb wel het houten bakje in de hoek er gelijk uitgesloopt anders kan je spul er niet goed in. Je kunt aan de mannen bij PA Outlet ook opgeven dat je dat bakje gewoon niet wilt, lijkt me handiger.

Nielsje
15 oktober 2007, 15:47
Euhm er moeten sowieso de pedalen in die op m'n huidige plank staan, te zien in m'n eerste post. Ik had het niet zo zeer over de schanieren, maar wel de sluitingen die bij het onderste deel blijven. Straks trap ik onbedoeld op of tegen zo'n ding aan, en dan is't kapoet..

rjong999
15 oktober 2007, 16:55
De sluitingen zitten bij mij in de bovenkant, de onderkant is 'passief', daar gaat niet vlug iets stuk denk ik. Ik let er eigenlijk nooit zo op en alles is gewoon nog heel.

Nielsje
15 oktober 2007, 16:59
Ow?! Zou je misschien een foto kunnen plaatsten van je bord? Diegene die ik heb gezien hadden de sluiting onder, vandaar dat ik nogal 'sceptisch' was.

Mike McCready
15 oktober 2007, 19:38
Heb die van mij al 2,5 jaar en hij bevalt prima! Hij heeft veel te verduren achterin de bus en tijdens het sjouwen, maar nog geen punt van zwakte kunnen ontdekken.
Alles sluit perfect en de sloten en het handvat zijn ook zeer degelijk.
Heb er een houten plank van iets van 9 mm in liggen op de bodem omdat mijn pedalen anders net iets te laag liggen. Geeft natuurlijk ook wat extra stevigheid...