PDA

View Full Version : VOX AmPlug AC 30 - Any good?



Autumnkid
14 oktober 2007, 19:58
Hoi allemaal,

Je ziet nu van die pluggen onze markt overspoelen waarmee je je hoofdtelefoon in je gitaar kunt pluggen. Klinkt interessant! Iemand ervaring hiermee, en in 't bijzonder met de VOX AmPlug AC 30?

https://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=hfiS1SZUWSb00000000000000000XfeZooyd?Pr oductUUID=UQbVqHzl16EAAAEV1TZKK2Vd

&

http://www.voxamps.co.uk/amplug/

Groeten!

Koen

allochthomas
14 oktober 2007, 20:40
dit is erg interessant, ik wil alle 3 de modellen :cheerup:

Autumnkid
14 oktober 2007, 22:07
Ja, ziet er leuk uit hé... Op de mp3-pagina van VOX kun je 't resultaat beluisteren, klinkt erg leuk.
Iemand ervaring met die dingen?

Groeten

Koen

thieske
14 oktober 2007, 23:16
nog niet.. maar misschien bestel ik m wel... istie in nl al te krijgen?

Rocketman
14 oktober 2007, 23:40
De soundclipjes die ik gehoord heb zijn leuk en voor de prijs hoef je het niet te laten denk ik.

a.c.
15 oktober 2007, 07:06
klinkt inderdaad goed, maar ik vraag me af of er reverb of zoiets op zit. Anders klinkt het wel erg direct.

peter_heijnen
15 oktober 2007, 09:21
Haha geweldig, en klinkt best goed.

Onderaan de soundclipspage staan ook clips van bijv de tonelab LE. Ik vind de clips van die AC30plug beter klinken. Maar bij bijv die tweede ac30 clip, rise and chime, is een beetje galm gebruikt. Bij koptelefoongebruik zul je die normaalgesproken natuurlijk niet horen.

Maar die ac30 ga ik zeker bestellen, al was het alleen voor het uiterlijk :).

Autumnkid
15 oktober 2007, 10:29
Ja, VOX heeft écht wel de looks mee hé... Ik heb hier thuis zo'n VOX Pathfinder 10 combo'tje staan, en ben er echt verliefd op! En super klinken ook... En nu maar sparen voor een echte AC-30 :listen:

@ peter_heijnen : Als je er echt eentje koopt, laat je ons weten hoe 't bevalt?

Groetjes

Koen

gvink
15 oktober 2007, 13:40
Ben benieuwd wat het resultaat is als je er gewoon wat pedaaltjes voor gooit!

:D

peter_heijnen
15 oktober 2007, 13:57
Ben benieuwd wat het resultaat is als je er gewoon wat pedaaltjes voor gooit!

:D
Dan moet je deze gozer effe mailen, zie je die ac30 plug helemaal aan het eind....
http://a56.ac-images.myspacecdn.com/images01/106/l_411a475addedef0d3501f58c73e617ef.jpg

Autumnkid
15 oktober 2007, 14:18
Ben benieuwd! Recorden die handel!

vinni
15 oktober 2007, 20:09
Heb ze al zien liggen bij Westerhaven In Groningen.

Groet,
Vinni

gvink
16 oktober 2007, 10:29
Dan moet je deze gozer effe mailen, zie je die ac30 plug helemaal aan het eind....
http://a56.ac-images.myspacecdn.com/images01/106/l_411a475addedef0d3501f58c73e617ef.jpg

Uhmmm... is dat één effect keten? dan ben ik bang dat nog best wel eens bagger zou kunnen klinken.. ;)

Wel cool... :soul:

JeroenSchaaf
16 oktober 2007, 10:47
Ik heb ze nog niet zien liggen bij westerhaven! mischien dat ik er straks even heen ga om 1 te proberen!

bass blom
16 oktober 2007, 11:17
Ben benieuwd! Recorden die handel!

dat is dan wel het kromme met zo'n dingetje, het is gemaakt voor een koptelefoon.
normaalgesproken zonder aanpassing kun je dat signaal niet fatsoenlijk opnemen..

Lord Abortion
16 oktober 2007, 15:19
dit is erg interessant, ik wil alle 3 de modellen :cheerup:

Koop dan een Line6 PocketPOD.

Autumnkid
14 december 2007, 20:07
Heb een PocketPod van Line6 gekocht : Bagger eersteklas!

Na een week teruggebracht. Storing op knoppen en batterijen die constant loszitten en zo contact verbreken. Afrader!

Duurdere modellen zien er wel degelijk uit.

HotRat
6 februari 2008, 08:58
Net op internet gelezen hierover, dacht eens zoeken op gitaarnet... Iemand die er ondertussen eentje heeft en zijn bevindingen wil delen ? (ik denk bv aan batterijduur die in de praktijk wel eens wil verschillen van fabrieksopgave)

Die AC30 plug lijkt me ideaal... heb thuis een kleine valvetronix (die best vaak op het AC30 TB model staat) en zeer tevreden van, maar op kot zit ik onversterkt te spelen natuurlijk, dus dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn...

Op een franse site las ik richtprijs van 44 euro...

En zou je dan ook niet heel eenvoudig toch eens met luidspreker kunnen spelen als je dit met een normale stereo verbindt (met jack naar cinch kabeltje) en nog altijd vrij goed geluid krijgen ?

Nobler
6 februari 2008, 11:06
Autumnkid: Tja, Vox blijft leuk, ik ben er gek op, ik vind de Pathfinder 10 watt combo ook een heerlijk oefenversterkertje, maar ik heb ook een DA-5 (of is het AD-5) om op batterijen te kunnen spelen, een nieuwe AC15 met Blue Alnico en een AC30 uit 1964. Ik ben in de verleiding om hun nieuwe oefenversterkertje met twee speakertjes te kopen hoewel ik het eigenlijk helemaal niet nodig heb, en die ampplug moet ik natuurlijk ook hebben.

synapse
6 februari 2008, 13:48
Ik heb nu ruim een maand de AC30 variant.
Het is natuurlijk niet hetzelfde geluid, maar het apparaatje levert een heel volwassen geluid af bij de koptelefoon, waarbij je het geluid ook nog goed kunt beïnvloeden met de gain en tone regelaartjes.
Het enige nadeel vind ik dat je wel moet uitkijken dat de amplug (zittend spelend op bv een bank) bij een Les Paul of Telecaster enigszins in de weg zit waardoor je hem zou kunnen beschadigen.
De batterij gaat ook al vanaf het begin mee. Ik heb er nu ongeveer 20 uur mee gespeeld.
Conclusie: zeer zeker de moeite waard!

Barkeepert
6 februari 2008, 14:46
Met een echte AC30:
http://nl.youtube.com/watch?v=p_n4Y0RE_pM

Amplug AC30:
http://nl.youtube.com/watch?v=sCoH63nVepk

HotRat
6 februari 2008, 14:47
Het enige nadeel vind ik dat je wel moet uitkijken dat de amplug (zittend spelend op bv een bank) bij een Les Paul of Telecaster enigszins in de weg zit waardoor je hem zou kunnen beschadigen.

Hmm, ja, daar zeg je zoiets, zou die wel in een strat passen ??? Zou wel straf zijn van vox mochten ze daar niet aan gedacht hebben, maar als je zo naar de foto's kijkt :???:

Dat je wat moet opletten bij een les paul al zittend, is denk ik niet zo'n probleem, met een jack kabel zonder hoek in is dat nu ook al zo...

Jimwoud
6 februari 2008, 14:58
Hmm, ja, daar zeg je zoiets, zou die wel in een strat passen ??? Zou wel straf zijn van vox mochten ze daar niet aan gedacht hebben, maar als je zo naar de foto's kijkt :???:

Dat je wat moet opletten bij een les paul al zittend, is denk ik niet zo'n probleem, met een jack kabel zonder hoek in is dat nu ook al zo...
Of je koopt/ maakt een verleng kabeltje, ook alles opgelost.

HotRat
6 februari 2008, 15:11
Idd is rap gemaakt maar zou wel jammer zijn, weer een kabel bij, terwijl het punt van deze dingetjes toch ook mobiliteit is, zeker met koptelefoon...

EDIT: ow ik zwijg al, zag net in een ander youtube filmpje dat het dus makkelijk past in een strat...

synapse
6 februari 2008, 21:54
De Amplug past zonder problemen in de strat.
Het zou ook wel heel vreemd zijn als Vox iets op de markt zou brengen dat op zo ongeveer de helft van de gitaren niet zou passen!

ACSlater
6 februari 2008, 23:36
Dit filmpje is wel leuk:

http://nl.youtube.com/watch?v=WeRU9Qn1Vp8&feature=related

Vooral die SRV imitatie is erg goed gedaan. Leuk dingetje die AC30 of de Classic Rock.

kevervolks
11 februari 2008, 18:37
ik had een vraagje:

Ben van plan om zo'n amPlug van Vox aan te schaffen om op deze manier minder mijn ouders te irriteren ;) maar welke moet ik hebben?

- AC30
- Metal
- Classic Rock

Ik speek voornamelijk Iron Maiden dus de AC30 valt volgens mij al af?

Wat is jullie advies?

beess
11 februari 2008, 19:51
classic rock.

kevervolks
11 februari 2008, 21:13
Ok das duidelijk....

Waarom deze en niet de Metal??

beess
11 februari 2008, 21:34
Ok das duidelijk....

Waarom deze en niet de Metal??
Omdat ik vind dat die het beste aanleunt bij het soort geluid dat je zoekt. De AC30 is te brits gevoiced en de metal is te metal. Luister gewoon even naar die filmpjes en de geluiden op de vox-site, dan hoor je het wel...

Maar het is natuurlijk persoonlijke smaak. Een AC30 kan je ook voldoende oversturen om rock te spelen...

peter_heijnen
12 februari 2008, 16:50
In amsterdam is er momenteel geen enkele ac30 plug te krijgen, dirk witte had nog wel een metal, maar die zoek ik niet.

Er schijnt een grote run op die dingen te zijn, importeur voerman schijnt ook nogal moeite te hebben met de aanvoer.

kevervolks
12 februari 2008, 21:00
Ok...

heb inmiddels gemerkt dat die dingen nauwlijks verkrijgbaar zijn,
ben vanmiddig naar de guitarstore geweest en heb een dean stack in a box gekocht zelfde principe klinkt goed en is ook nog eens goedkoper :) ...

enige nadeel is is dat je hem niet direcht inplugt maar met een tussen snoertje aan de band vastmaakt

MarkS
13 februari 2008, 11:48
Piet Joosten verwacht ze medio feb weer te krijgen:
http://www.muziekhandeljoosten.nl/index1.html?target=d654_amplug.html
(Dwz als Voerman ze kan aanleveren natuurlijk)

beruk
13 februari 2008, 16:15
Ik blij dat ik een korg pandora heb zit et allemaal gewoon in en meer! Mijn advies dus kopen die korg pandora

peter_heijnen
14 februari 2008, 01:12
Ik wil geen pandora, ik wil zo'n coole ac30 plug.

Ik wil mijn pedalboard erop aansluiten in de hoop dat het goed genoeg klinkt voor repetities, zou toch erg lachen zijn als dat werkbaar is! :)

ACSlater
14 februari 2008, 01:35
In amsterdam is er momenteel geen enkele ac30 plug te krijgen, dirk witte had nog wel een metal, maar die zoek ik niet.

Er schijnt een grote run op die dingen te zijn, importeur voerman schijnt ook nogal moeite te hebben met de aanvoer.

Hoe zit het met de grote Duitsers? Is de plug daar niet te krijgen of heb je daar niet naar gekeken? Zo'n ding lijkt me wel leuk als backup bij optredens. Met mijn Boss multi fx kom ik al een heel eind alleen het clean is niks.

peter_heijnen
14 februari 2008, 09:52
......grote Duitsers.....
Ik ben alleen bij soundplaza en dirk witte binnen geweest om naar de ac30 te vragen omdat ik daar toevallig bij in de buurt was. Maar grote duitsers, ik heb echt geen idee wie je daarmee zou kunnen bedoelen.

Je idee van de amplug als backup vind ik geweldig, daar had ik zelf nog helemaal hiet aan gedacht!

bass blom
14 februari 2008, 09:53
damm, stelletje gassers, ik ga er zometeen 1 halen, als ze er nog zijn maar dat denk ik wel hier op het platteland :D

Kim Wilson
14 februari 2008, 10:02
Ik heb ze in de kerstvakantie wel zien hangen bij Musik Produktiv.

Mufftin
14 februari 2008, 10:18
zo vette dingen kan ik eindelijk op mijn stage in de pauze gitaarspelen zonder dat mijn collega's zeuren :P

peter_heijnen
14 februari 2008, 10:24
damm, stelletje gassers, ik ga er zometeen 1 halen, als ze er nog zijn maar dat denk ik wel hier op het platteland :D
Gas, besmettelijker dan hiv en zelfs via het net overdraagbaar!

Hehe. :)

rickert
14 februari 2008, 10:26
Toen ik ze bij Feedback Rotterdam vertelde dat ze in Am*dam al amper meer te krijgen waren, pakte de verkoper gelijk de telefoon :seriousf:

bass blom
14 februari 2008, 13:23
mislukte missie :sneaky:
t dorp waar ik toch moest zijn, de winkel daar, daar liepen ze niet.
die wisselt zooi uit met een andere, ok, ik daarheen, ander dorp, die heeft ze allemaal via internet verkocht.
schijnt wel iets te zijn dat internet :chicken:

alfred
14 februari 2008, 16:59
Volgens mij heb ik ze pas nog bij Big One in Zwolle zien hangen, drie verschillende in een rekje.

ACSlater
14 februari 2008, 17:55
Maar grote duitsers, ik heb echt geen idee wie je daarmee zou kunnen bedoelen.

Thomann, Musik-Produktiv en Musicstore. Dat zijn de drie grootste gitaarwinkels in Europa (UK niet meegerekend) De winkels zijn misschien niet eens zo heel groot maar hun internetshops wel.
Ik ga binnenkort weer wat bestellen en dan zie ik wel of ik er een AC30 plug bij doe.

artnaz
14 februari 2008, 18:21
Thomann, Musik-Produktiv en Musicstore. Dat zijn de drie grootste gitaarwinkels in Europa (UK niet meegerekend) De winkels zijn misschien niet eens zo heel groot maar hun internetshops wel.
Ik ga binnenkort weer wat bestellen en dan zie ik wel of ik er een AC30 plug bij doe.De winkel van Music Store zou één van de grootste van Europa moeten zijn, en in Musik Produktiv ben ik geweest, en die is groter dan de alle V&D's die ik in NL tot nu ben tegengekomen... :)

ACSlater
14 februari 2008, 18:33
De winkel van Music Store zou één van de grootste van Europa moeten zijn, en in Musik Produktiv ben ik geweest, en die is groter dan de alle V&D's die ik in NL tot nu ben tegengekomen... :)

Ik doelde ook meer op het formaat van de Musicstore in Keulen. Feedback in Rotterdam is groter imo. Ik ben meerdere malen in die 2 winkels geweest. Nooit Thomann van binnen gezien overigens en FYI: de V&D is geen muziekwinkel :)

artnaz
14 februari 2008, 18:55
Ik doelde ook meer op het formaat van de Musicstore in Keulen. Feedback in Rotterdam is groter imo. Ik ben meerdere malen in die 2 winkels geweest. Nooit Thomann van binnen gezien overigens en FYI: de V&D is geen muziekwinkel :)Dat van V&D gaf ik gewoon als referentie aan! :D

In Feedback Rotterdam trouwens nooit geweest...

peter_heijnen
15 februari 2008, 01:03
Thomann, Musik-Produktiv en Musicstore. Dat zijn de drie grootste gitaarwinkels in Europa (UK niet meegerekend)
Ok natuurlijk, maar ik dacht dat je op een zaak in amsterdam doelde.....

Bij thoman zag ik eergisteren dat ze de ac30 nog in stock hadden, maar ik kan ook nog wel wat geduld opbrengen om er op een hier te wachten.

vulvasonic
15 februari 2008, 16:17
Heb een PocketPod van Line6 gekocht : Bagger eersteklas!

Na een week teruggebracht. Storing op knoppen en batterijen die constant loszitten en zo contact verbreken. Afrader!

Duurdere modellen zien er wel degelijk uit.

En ik wilde juist zo'n ding aanschaffen voor opname-doeleinden. :sneaky:

bass blom
16 februari 2008, 00:29
En ik wilde juist zo'n ding aanschaffen voor opname-doeleinden. :sneaky:

kan best hoor, ik heb tot nu toe nog geen probleem met het dinkie gehad.

artnaz
16 februari 2008, 01:18
Als je het puur voor het opnemen doet, is misschien een Toneport wat handiger?

@BB: Warempel! Misschien kun je je sig weer veranderen! ;)
Hoewel "dinkie" natuurlijk behoorlijk speels is... :D

bass blom
16 februari 2008, 11:35
Als je het puur voor het opnemen doet, is misschien een Toneport wat handiger?

@BB: Warempel! Misschien kun je je sig weer veranderen! ;)
Hoewel "dinkie" natuurlijk behoorlijk speels is... :D

dus dan laten we het maar ff zo nog :D

Rinze
16 februari 2008, 20:22
Bij Muziekhuis Westerhaven in Grunn heb ik volgens mij twee Voxjes zien liggen... sturen ze vast wel op.

artnaz
22 februari 2008, 21:51
Heb de Classic Rock binnen vandaag!

Valt wel wat tegen, heel korrelig en dun. Dit (http://www.voxamps.co.uk/downloads/audio/amplug/Classic_Rock_Crew_Riff.mp3) krijg ik er absoluut niet uit.

Wel leuk gadget, en je kan hem altijd in je gitaartas meenemen voor "noodgevallen".

bass blom
23 februari 2008, 01:31
Heb de Classic Rock binnen vandaag!

Valt wel wat tegen, heel korrelig en dun. Dit (http://www.voxamps.co.uk/downloads/audio/amplug/Classic_Rock_Crew_Riff.mp3) krijg ik er absoluut niet uit.

Wel leuk gadget, en je kan hem altijd in je gitaartas meenemen voor "noodgevallen".

:o gewoon bedrog dus dan?

artnaz
23 februari 2008, 01:39
:o gewoon bedrog dus dan?Ehm, misschien een groot woord, maar in buurt van die sounds op redelijk high gain (bijv. zoals ik die gepost heb) kom ik echt niet. Ik heb een goede Strat, goede full sized koptelefoon, en heb hem ook op de audio-versterker aangesloten op 5.1 surround. Daar heb ik ook mijn Toneport op aangesloten, en die klinkt vele malen beter. Clean is hij wel redelijk

Maar nogmaals, hij is erg compact en makkelijk mee te nemen en niet zo duur. Maar het klinkt "niet echt goed"... ;)

peter_heijnen
23 februari 2008, 01:58
Ik vond die CR ook wel het minst klinken van de drie. Als ik naast de door mij bestelde ac30 nog een tweede voor derbij zou willen hebben, dan zou het iig de metal worden.

artnaz
23 februari 2008, 02:16
Hmm... Hier een paar aardige filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=WeRU9Qn1Vp8
http://www.youtube.com/watch?v=JwBRVP-ngEU (grappige gast :D)

Ik herken mijn Classic Rock sound er wel duidelijk in, maar op de filmpjes is het veel smoother en dikker. Bij mij is het zo'n iel goedkoop multi-effect overdrive-sound. Clean/crunchy doet hij het wel aardig.

Maar misschien dat deze lui het stiekem door een versterker jagen of er nog wat galm ofzo bij gooien...

bass blom
23 februari 2008, 11:12
op zijn minst zit er heel duidelijk een delay op!

dat jap filmpje had ik al eens gezien, die fransman nog niet.

smerige kraakjes bij die 'metaal' :D

artnaz
23 februari 2008, 11:23
Bij nadere inspectie moet ik trouwens wel zeggen dat het nog wel meevalt. Het zal wel zijn dat ik mijn ENGL en de Line6 Toneport (waar ik echte hele goede sounds uit haal) gewend ben, dat daarom de Amplug wat tegen viel. Maar als je hem "meteen" gebruikt zonder eerst over iets mooiers (groters/duurders) te hebben gespeeld, klinkt hij best aardig. En hij cleant inderdaad lekker op zoals die Rob Math zegt.

Maar ik blijf er wel bij dat het op de sample's en filmpjes wat mooier klinkt.

bass blom
23 februari 2008, 11:27
nou post eens wat clipjes! :hippie:

artnaz
23 februari 2008, 13:06
Hmm... Misschien... :p

artnaz
23 februari 2008, 14:02
Oeps, ik heb geen 3.5mm kabeltje voor de Amplug om op te kunnen nemen... :(

bass blom
26 februari 2008, 11:18
heb je er ondertussen 1 gevonden/gekocht?

artnaz
26 februari 2008, 14:00
heb je er ondertussen 1 gevonden/gekocht?Nee sorry, ga ik denk ik ook niet doen, want dat wordt dan speciaal voor jou! ;) Gebruiken zal ik het toch niet. Maar... ik herinner me nu dat ik ergens in huis zo'n verloop stekkertje van 3.5mm naar 6.3mm. Ik zal straks eens een vluchtige blik werpen.

bass blom
4 maart 2008, 14:31
ik heb hem binnen maar bummer, de aux uitgang doet nix.
koptelfoon wel maar als ik die in mijn opnamespul gooi krijg ik zoals te verwachten een vrij beroerd signaal met ruis :chicken:

ah, de aux is een ingang :D

artnaz
4 maart 2008, 15:06
ik heb hem binnen maar bummer, de aux uitgang doet nix.
koptelfoon wel maar als ik die in mijn opnamespul gooi krijg ik zoals te verwachten een vrij beroerd signaal met ruis :chicken:

ah, de aux is een ingang :DVoor de uitgang moet je dus gewoon de hoofdtelefoon-uitgang gebruiken... ;)

Welke heb je trouwens gekocht?

bass blom
4 maart 2008, 15:09
classic rock

jonesd
4 maart 2008, 15:34
En hoe klinkt ie?

bass blom
4 maart 2008, 15:37
En hoe klinkt ie?

mwah, heel ff getest nog maar nier erg onder de indruk, wel leuk bruikbaar ding denk ik.
het is pakjesdag hier :cheerup:
en in het pakje zat ook addictive drums, dat ben ik nu aan het installeren.
dan ben je klaar, ga je een update downloaden en gaat het weer helemaal opnieuw :sneaky:

bass blom
4 maart 2008, 16:01
ok iets verder, addrums is echt heel erg vet en de amplug best ook wel.
zomaar wat ff geragd op het stratje :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/addrumsenamplug.mp3

jonesd
4 maart 2008, 16:15
Dat klinkt op mijn pc speakers al best lekker.

Vanavond even beter beluisteren...

artnaz
4 maart 2008, 16:17
Yep, zo klinkt mijn Classic Rock ook... :)

Voor akkoordenwerk klinkt hij redelijk, maar solo'tjes vind ik hem minder.

johantipker
4 maart 2008, 21:29
ok iets verder, addrums is echt heel erg vet en de amplug best ook wel.
zomaar wat ff geragd op het stratje :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/addrumsenamplug.mp3

die drums zijn moddervet.... gitaardinges ook!!!!

hoe 's de leadsound van dat ding?

helpt t als je er een overdrive pedaaltje voor zet? :D
gaat ie dan mooi zingen?

artnaz
4 maart 2008, 21:43
die drums zijn moddervet.... gitaardinges ook!!!!

hoe 's de leadsound van dat ding?

helpt t als je er een overdrive pedaaltje voor zet? :D
gaat ie dan mooi zingen?Leadsound vind ik dus minder.

Als je er een pedaaltje voor wil zetten is het hele concept van dat ding weg he... ;)

bass blom
4 maart 2008, 21:46
die drums zijn moddervet.... gitaardinges ook!!!!

hoe 's de leadsound van dat ding?

helpt t als je er een overdrive pedaaltje voor zet? :D
gaat ie dan mooi zingen?

dat is de leadsound :chicken:
er zitten gain, tone en volume op, gain stond volop dacht ik.
zingen hangt af van je monitoring.
met 2x80 watt wil het wel gillen hier :D
de pocketpod had ik laatst echt aan het gillen als een microfoon :seriousf:

johantipker
4 maart 2008, 21:58
Leadsound vind ik dus minder.

Als je er een pedaaltje voor wil zetten is het hele concept van dat ding weg he... ;)


klopt wel.. ik heb iets met pedaaltjes voor sommige modelling achtige apparaten, maar eigenlijk is het vaag om dat te doen.. :???:

johantipker
4 maart 2008, 22:03
dat is de leadsound :chicken:
er zitten gain, tone en volume op, gain stond volop dacht ik.
zingen hangt af van je monitoring.
met 2x80 watt wil het wel gillen hier :D
de pocketpod had ik laatst echt aan het gillen als een microfoon :seriousf:


...ik vindt het geinig, die kleine gadgets die lekker klinken...

bass blom
4 maart 2008, 22:12
...ik vindt het geinig, die kleine gadgets die lekker klinken...

als ik m naar de TSL doorlus zal het 1 groot gilfeest worden, zal ff proberen zo :D

artnaz
4 maart 2008, 22:13
klopt wel.. ik heb iets met pedaaltjes voor sommige modelling achtige apparaten, maar eigenlijk is het vaag om dat te doen.. :???:Ten eerste is het geen moddeling, ten tweede bedoel ik dat het concept van "klein-apparaatje-dat-je-direct-zonder-snoer-in-je-gitaar-stopt" weg is... ;)

CarlosRocks
4 maart 2008, 22:14
Ik heb er iets over gelezen en ik begrijp niet precies wat die dingen nou zijn, I fail at Englizh :chicken: , kan iemand mij uitleggen wat die dingen zijn?

artnaz
4 maart 2008, 22:18
Simpel gezegd een mini-overdrivepedaaltje waar al een plug aan zit, die je dus direct in je gitaar kan proppen. Hoofdtelefoon eraan hangen en je kan gitaarspelen waar je maar wilt, en zonder dat anderen je (versterkt) horen.

johantipker
5 maart 2008, 09:24
als ik m naar de TSL doorlus zal het 1 groot gilfeest worden, zal ff proberen zo :D


...en wou ie nog gillen? :D

bass blom
5 maart 2008, 10:38
...en wou ie nog gillen? :D

nou weetje, soms gaan dingen heel anders in het leven :D

johantipker
5 maart 2008, 10:41
nou weetje, soms gaan dingen heel anders in het leven :D


dat ken ik!

JvD.
12 maart 2008, 23:54
Ik kan niet kiezen!

Ik hou van ritme werk zoals tool, dus nijg naar de metal.
Op alle reviews hoor ik alleen maar solo's. en op de vox site klinkt die metal echt veels te hevig.
Ik kan niet kiezen tussen de metal en de classic rock. en in winkels mag ik niet testen.

artnaz
13 maart 2008, 00:08
De Classic Rock is niet zo heel strak, en met niet zo heel veel gain. Ik weet niet hoe de metal is... Heb je niks aan Bass Blom's clipje?

JvD.
13 maart 2008, 00:11
De Classic Rock is niet zo heel strak, en met niet zo heel veel gain. Ik weet niet hoe de metal is... Heb je niks aan Bass Blom's clipje?

Ja, de laatste in zijn topic met addictive drums waar hij de solo uit heeft staan vind ik wel aardig. Dat woekerde juist mijn twijfel weer aan.

peter_heijnen
13 maart 2008, 00:48
Eindelijk heb ik de ac30 in huis, te gek ding!

bass blom
13 maart 2008, 01:07
Eindelijk heb ik de ac30 in huis, te gek ding!

laat horen!! :D

peter_heijnen
13 maart 2008, 11:11
laat horen!! :D
Ok, maar dan moet ik eerst een simpel programmaatje om audio mee op te nemen en naar mp3 over te zetten zien te downloaden, heb je mss een feeware tip voor me (ik ben idd te lui om zelf te zoeken)?

chubbyfan
13 maart 2008, 11:16
http://audacity.sourceforge.net/ :hippie:http://lame.sourceforge.net/download.php
(die moet je erbij downloaden)

M Kactus
13 maart 2008, 11:17
Ok, maar dan moet ik eerst een simpel programmaatje om audio mee op te nemen en naar mp3 over te zetten zien te downloaden, heb je mss een feeware tip voor me (ik ben idd te lui om zelf te zoeken)?

Audacity (http://audacity.sourceforge.net/) En ja, ik ben ook benieuwd hoe ie klinkt ;) (De Classic ?)

Edit: Net te laat, en dan nog eens hetzelde programma.

peter_heijnen
13 maart 2008, 11:17
Mooi, dank je wel! :)

JvD.
13 maart 2008, 14:08
Ik heb de metal amPlug gekocht en ik vind hem wel leuk!
hier (http://members.chello.nl/~h.westerik2/Metal%20AmPlug.mp3) een riedeltje. Ik heb niets aan het geluid gedaan.

gain: 5
tone: 10
volume: 10

jammer dat ik die wolligheid er niet af krijg. als je de tone lager zet verzuipt het geluid nog meer is de bass.
maja, ik vind het een heel leuk ding! ik ga hem morgen over de PA testen in de oefenruimte.

bass blom
13 maart 2008, 14:25
Ik heb de metal amPlug gekocht en ik vind hem wel leuk!
hier (http://members.chello.nl/~h.westerik2/Metal%20AmPlug.mp3) een riedeltje. Ik heb niets aan het geluid gedaan.

gain: 5
tone: 10
volume: 10

jammer dat ik die wolligheid er niet af krijg. als je de tone lager zet verzuipt het geluid nog meer is de bass.
maja, ik vind het een heel leuk ding! ik ga hem morgen over de PA testen in de oefenruimte.

ja, vet, de metal gaat verder waar de classic rock stopt.
een duidelijk spaar ze allemaal geval :sneaky:

Zamalan
17 maart 2008, 09:49
Gasten, ik zit met een dilemma.

Ik heb nu een Cube 20x maar ik zit (voorlopig nog) op een appartement en ik mag niet te veel lawaai maken. Ik gebruik mijn cube dus eigenlijk zeer weinig, en het is nogal omslachtig om het boeltje telkenmale op te zetten om met koptelefoon te spelen. Onversterkt spelen is wel goed om je vingers te oefenen, mijn gitaar klinkt wel vrij luid maar ik loop er ook niet heet van.

Nu wou ik zo'n amPlug aanschaffen maar ik weet niet zo goed welke. Mijn muzieksmaak gaat uit naar metal. Maar de metalamplug klinkt mij te metaal (letterlijk alsof je 2 deksels tegen mekaar klopt). Ik zou dus eerder voor de Classic gaan, maar (en nu komt de clou) aangezien ik nog een beginner ben wil ik ook een mooi clean geluid om mijn akkoorden en dergelijke te oefenen. De AC30 heeft dat maar de distortion is niet om over naar huis te schrijven denkik.

Nu zat ik te kijken naar een PocketPod, maar heb er mij nog niet echt in verdiept. Hoe is de kwaliteit daarvan?

2 vragen in 1:
Heeft de AC30 een mooie distortion, of de Classic rock een mooie clean, of kan ik beter €50 meer geven en een pocket pod kopen?
(Ik kan het betalen maar ik wil niet allemaal prullaria kopen "omdat het toch niet zoveel kost", anders heb ik uiteindelijk een berg brol gekocht die ik niet meer gebruik)
*edit* of zijn er andere aanraders qua koptelefoon amp thingies met een schappelijke prijs */edit*

Bonusvraag:
Kan ik die pocketpod tussen gitaar en amp steken en als een soort van pedaal gebruiken?
*edit* Use it for effects in front of your amp, or just plug in headphones and practice anywhere, anytime. Ja dus.*/edit*

(Gebruiksgemak en geluidskwaliteit zijn beide wel belangrijk)
(Toen ik begon was deze post 2 lijntjes, het kan eigenlijk al in een eigen thread :p een mod kan het splitsen als dat nodig blijkt)

artnaz
17 maart 2008, 12:14
De Classic Rock kan wel aardig clean, maar ik zou in jouw situatie inderdaad een POD halen. De kwaliteit is wat beter, je kan er veel meer mee, en je kan hem inderdaad voor je amp gebruiken. :)

johantipker
17 maart 2008, 21:24
Mooi, dank je wel! :)

Hee Peter,

kun je nog een soundclipje posten van je nieuwe aanwinst?

wij zijn met z'n allen (ik en mijn 3 andere ego's) zeer nieuwsgierig wat je daarvan bakt... 8-)

Take care,

peter_heijnen
18 maart 2008, 01:27
Hee Peter,

kun je nog een soundclipje posten van je nieuwe aanwinst?

wij zijn met z'n allen (ik en mijn 3 andere ego's) zeer nieuwsgierig wat je daarvan bakt... 8-)

Take care,
Tja, de laptop is helaas kaduuk, helemaal dood, en de pc waarop ik nu zit is ook helemaal niet ok. Dat wordt dus wachten tot de laptop gerepareerd is.

Ik heb de amplug afgelopen zaterdag wel meegenomen naar het theater om te kijken of ie voldoet als backup in geval van nood met mijn ac15. Standalone is ie helemaal ok, en aangesloten na mijn pedalboard en clean ingesteld is het net iets minder. Maar zeker goed genoeg als backup.

Clip volgt zogauw de laptop weer ok is.

Groeten aan je ego's. :)

bass blom
18 maart 2008, 06:46
gezellig johan :D
ik zou hem ook nog steeds testen op de TSL maar er kwam iets tussen.
iets warm zacht rond enzomeer :p
maar van de week ga ik dat doen waarschijnlijk misschien :D

johantipker
18 maart 2008, 08:01
gezellig johan :D
ik zou hem ook nog steeds testen op de TSL maar er kwam iets tussen.
iets warm zacht rond enzomeer :p
maar van de week ga ik dat doen waarschijnlijk misschien :D


.... komt allemaal goed Bass.. :noob:

johantipker
18 maart 2008, 08:02
Groeten aan je ego's. :)

namens ons allemaal bedankt en tot horens! :D

peter_heijnen
8 april 2008, 16:19
Zo de laptop is weer terug en ik heb wat opgenomen met de ac30plug. Gain op 10 en tone tussen 5 en 6. Met de volume knop en standenschakelaar van mijn MM silhouette van clean naar crunch. Alles wat je nodig hebt om met je koptelefoon op naast je vriendin op de bank met je mp3's mee te jammen.

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=823934

rocker_71
8 april 2008, 16:22
peter: ik kom bij member login uit =[

johantipker
8 april 2008, 17:06
peter: ik kom bij member login uit =[


Wij ook.... :D

peter_heijnen
8 april 2008, 17:12
Ok, ik heb het verbeterd, wat een gekut trouwens op die soundclicksite.

jonesd
8 april 2008, 17:44
Klinkt lekker! Ik herken er duidelijk het karakter van mijn ac30 in...

Leuk ook om te horen dat er goed op de volumepot gereageerd wordt.

bass blom
8 april 2008, 21:24
whoo die is ook vet man! :cheerup:

peter_heijnen
9 april 2008, 10:51
Ja hij klinkt lekker he, heb jij ze al alle drie? :)

bass blom
9 april 2008, 10:57
Ja hij klinkt lekker he, heb jij ze al alle drie? :)

nee, maar dit geeft wel gas je, kolere :D

maar eerst is er wat nieuws onderweg waar ik weer zat mee kan spelen, re-ampen :cheerup:

peter_heijnen
9 april 2008, 11:38
nee, maar dit geeft wel gas je, kolere :D

maar eerst is er wat nieuws onderweg waar ik weer zat mee kan spelen, re-ampen :cheerup:
Te gek, neem je iets op met de ac30, gooi je het later door de classic rock, en daarna nog eens door de metal. "Had U nog meer gewenst meneer"? :)

bass blom
9 april 2008, 12:39
Te gek, neem je iets op met de ac30, gooi je het later door de classic rock, en daarna nog eens door de metal. "Had U nog meer gewenst meneer"? :)

ja, maar dat dan voorlopig eerste met de marshall en diverse microfoons en opstellingen :D

peter_heijnen
9 april 2008, 13:05
Dat zou een goeie bak zijn, maarre, we horen het natuurlijk graag als het klaar is! :)

RedBuell
10 april 2008, 11:11
Ik heb de classic rock, geweldig ding moet ik zeggen. Ik werk 24 uursdiensten, in de avond uren kan ik iets voor mezelf doen. Ik kan mijn mp3 speler erop aansluiten en zo met bepaade nummers die ik wil oefenen meespelen, eerst nam ik mijn amp mee, zocht ik een ruimte op waar ik ongestoord mee kon spelen met een cd-te (meestal een koude sportruimte), nu lekker op m'n kamer en niemand die me hoort.

Hij reageert (zoals reeds eerder vermeld) goed op de volume knop van m'n gitaar. Met m'n LTD EC1000 kan ik makelijk tussen clean en crunch schakelen met de rythem/lead toggle switch dankzij gescheiden volume regeling voor de hals en brug pickups. Met m'n RG770 gaat dat wat moeilijker omdat die maar 1 volume knop heeft, de AC30 heb ik ook getest want ik had deze voor een colega besteld. Ik ben ook benieuwd naar de metal versie, heeft iemand die al geprobeerd?

Nu even over het opnemen, ik heb een laptop met een microfoon ingang. Hoe kan ik dan opnemen, kan ik daar een standaard Vista programma voor gebruiken of moet ik iets downloaden. Waar kan ik als ik iets opgenomen heb een soundfile hosten?

O ja iemand nog een ideetje voor een hoofdtelefoontje (eurotje of 40), gebruik nu zo'n sport hoofdtelefoontje van seinheiser die k gebruik met m'n mp3 speler maar als ik de amplug wat hard zet met veel gain klinkt het nergens naar.....

heavy-metal-thunder
10 april 2008, 12:41
Ok das duidelijk....

Waarom deze en niet de Metal??

Maiden speelde vroeger op oude JMP's, tegenwoordig op DSL. Maar ik vind een DSL toch ook erg classic rock klinkend. Trouwens met mijn JMP en een boss bluesdrive klink ik bijna hetzelfde als met de DSL.

johantipker
10 april 2008, 12:59
Zo de laptop is weer terug en ik heb wat opgenomen met de ac30plug. Gain op 10 en tone tussen 5 en 6. Met de volume knop en standenschakelaar van mijn MM silhouette van clean naar crunch. Alles wat je nodig hebt om met je koptelefoon op naast je vriendin op de bank met je mp3's mee te jammen.

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=823934

hele goeie sound Peter, ook erg lekker gespeeld, feel en soul enzo...
ik wil je niet ontrieven maar zou je nog wat screaming leadsounds willen en kunen laten horen...

peter_heijnen
10 april 2008, 15:22
hele goeie sound Peter, ook erg lekker gespeeld, feel en soul enzo...
ik wil je niet ontrieven maar zou je nog wat screaming leadsounds willen en kunen laten horen...
Jij ontrieft me niet Johan, maar jullie vieren daarentegen..... :)

Maar eh, screaming leads uit een ac30 zonder boost er voor?

JvD.
10 april 2008, 16:23
Ik ben ook benieuwd naar de metal versie, heeft iemand die al geprobeerd?

in dit topic, een tijdje terug een clipje geplaatst: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1604481&postcount=96

johantipker
10 april 2008, 16:30
Jij ontrieft me niet Johan, maar jullie vieren daarentegen..... :)

Maar eh, screaming leads uit een ac30 zonder boost er voor?

..gettin' the picture.... het is ook geen gezicht he, zo'n amplug... met een hele rits boosters ervoor.... :rockon:

peter_heijnen
11 april 2008, 13:04
..gettin' the picture.... het is ook geen gezicht he, zo'n amplug... met een hele rits boosters ervoor.... :rockon:
Geen gezicht idd!

Ik heb de ES 335 (heritage) er maar bij gepakt, daar zitten joe bardens in en daar komt wat meer pus uit. Hee, ES rijmt op ..... jazz, en speciaal voor jullie vieren: all the things you are.

Er hoort ook een gedichtje bij:
roses are red, violets are blue
i'm schizofrenic, and so am i

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=823934

You are not alone! :)

bass blom
11 april 2008, 13:07
pus uit een ES :eek:

groen? of geel? :D

peter_heijnen
11 april 2008, 13:25
pus uit een ES :eek:

groen? of geel? :D
Ik hoop altijd op brown. :)

johantipker
11 april 2008, 19:02
Geen gezicht idd!

Ik heb de ES 335 (heritage) er maar bij gepakt, daar zitten joe bardens in en daar komt wat meer pus uit. Hee, ES rijmt op ..... jazz, en speciaal voor jullie vieren: all the things you are.

Er hoort ook een gedichtje bij:
roses are red, violets are blue
i'm schizofrenic, and so am i

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=823934

You are not alone! :)


hehehe... lekker zo'n foute Joe Pass sound met wat viezer randje... maar zo te horen aan je 2e stukje ben jij ook niet bepaald in je eentje in je hoofd, dus namens ons de groeten terug aan jullie allemaal en..... allemaal.... :D :D :D :

peter_heijnen
12 april 2008, 15:07
hehehe... lekker zo'n foute Joe Pass sound met wat viezer randje... maar zo te horen aan je 2e stukje ben jij ook niet bepaald in je eentje in je hoofd, dus namens ons de groeten terug aan jullie allemaal en..... allemaal.... :D :D :D :
Euh, ik speel toch maar een stukje?

johantipker
12 april 2008, 19:52
Euh, ik speel toch maar een stukje?


..bedoelde het 2e chorus, lekker groovy en psychedelisch..

peter_heijnen
13 april 2008, 11:10
..bedoelde het 2e chorus, lekker groovy en psychedelisch..
Ik heb alleen het thema gespeeld, dat chorus was ik niet, dat was iemand anders.

Is trouwens nog zo onhandig niet als je niet alleen bent, je kunt altijd een ander sturen als je zelf geen zin hebt. :)

johantipker
13 april 2008, 11:20
...om de rabobank the citeren:

"you neeeeeeverrrr walk alohohone...........:)

:punk:

maar zonder dollen, die ac30 amplug klinkt wel te gek!!!

(in jouw eigen peter heijnen custom hands) wel een mooie back up in den broekzak, voor je ac 15, heb je 'm al doorgelust in het theater?

peter_heijnen
13 april 2008, 20:22
Ja, te gek klinkt ie he! Het is wel hard werken maar ok, dat is juist goed voor de chops.

Ik heb de plug een tijdje geleden even kort in de schouwburg in nijmegen aangesloten na de soundcheck die dag. Het was maar heel kort (bijna etenstijd...), maar wel lang genoeg om te horen dat het wel gaat werken. Die ac15 wil er maar niet mee kappen, dus tot nader order geen amplug.

jonesd
18 april 2008, 09:04
Yihaa, heb ook de ac30-plug.

Mijn broer heeft hem voor me meegenomen uit de winkel waar hij werkt (korting...)

Zodra ik heb kunnen testen, laat ik verder iets weten.

jonesd
18 april 2008, 14:46
Zo, ik heb de amplug al even kunnen testen en het valt echt reuzemee.

Ik heb getest met mijn tele en dan over een marschall as50 (een akoestische versterker met tulpstekker-ingang, had geen hoofdtelefoon ter beschikking).

Het klinkt echt als een gitaarversterker. Ik heb namelijk een tijdje geleden ook een pocket pod gekocht en het geluid is niet te vergelijken. Uit de pocket pod heb ik nog nooit een echt geloofwaardig gitaargeluid gehaald, terwijl dit met de amplug onmiddellijk ging.

Zoals ook al bleek uit het clipje van peter schoont hij heel mooi op.

Ikke blij... :)

David1223
30 mei 2008, 21:54
Maar ik vraag me dan af..
Is het niet schadelijk voor je oren om van die oordopjes in je oren te proppen zeker als je hem hard zet?

SGbanez
30 mei 2008, 22:02
dan moet je m niet te hard zetten he...

pff, naar een concert gaan is altijd nog ongezonder dan ff wat van die oordoppies

Puerco
12 juli 2008, 22:51
Mischien een ideetje: je kunt er ook nog kinky spelletjes mee doen.
Klik op het plaatje voor een filmpje (komt geen vlees in beeld behalve de hand die de snaren aanslaat)

http://www.notcot.com/images/vox5.jpg (http://www.youtube.com/watch?v=SIRuon4TLFM)

btw, ik heb het niet bedacht dat hebben DEZE MAFKEZEN (http://www.notcot.com/archives/2007/12/guitar_vox_ohmi.php) gedaan.

humbucker
14 juli 2008, 13:26
:seriousf: :seriousf:

't moet niet gekker worden !!


(of wacht eens, misschien juist wel :seriousf: )

peter_heijnen
14 juli 2008, 14:22
Haha, zo'n ding in je reet en shredden maar...

Helaas ben ik mijn ac30plug alweer een tijdje geleden kwijtgeraakt, dus leer ik weer niet shredden. Ik zal het filmpje mijn vriendin laten zien, mss koopt zij dan een nieuwe voor me. :)

Fuhgawz
14 juli 2008, 14:45
dan moet je m niet te hard zetten he...

pff, naar een concert gaan is altijd nog ongezonder dan ff wat van die oordoppies

+1 er zit gewoon een volumeknop op dus hij HOEFT helemaal niet hard! Ik vind het een geniaal ding. AmPlug in je gitaar, koptelefoon en MP3 speler op aansluiten en jammen maar. En het mooiste is nog dat niemand in je omgeving last van je heeft!

ieme
17 juli 2008, 11:39
ik heb zo'n ding gecheckt laatst, verwacht geen wonderen...

Puerco
17 juli 2008, 17:07
ik heb zo'n ding gecheckt laatst, verwacht geen wonderen...
Zo een ampplug of zo een dildo........????

Jeroen_TRC
22 oktober 2008, 19:47
BUMP! Niet voor de aansluitbare dildo's, maar voor een andere vraag!

Ik loop sinds vandaag weer stage (op een basisschool) en ik vind het altijd wel leuk om wat te spelen in de klas. Als ik het goed begrijp kan ik dit ding dus ook zonder problemen aansluiten op de stereo installatie?

En kan ik 'm (met een line out) ook gebruiken in combinatie met modelling software op de pc? Die VST plugins dus.

Alvast bedankt!

RoelTM
22 oktober 2008, 20:46
Ik denk dat je 'm met zo'n stekkertje wel op de stereo kan aansluiten:

http://www.dictafiler.nl/viewimage.php?id=5036535

Hebben ze bij vrijwel elke electronicazaak.

Jeroen_TRC
22 oktober 2008, 20:48
Top! Heb je toevallig ook enig idee of je 'm zeg maar kunt gebruiken als een soort Line 6 Toneport (dus als externe geluidskaart, zodat je moddeling op je pc kunt doen).

Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk :o

RoelTM
22 oktober 2008, 21:28
T'is maar een klein dingetje, en daar zit zeer waarschijnlijk geen geluidskaart in. ;)
Dus dat wordt gewoon aansluiten op de roze (toch???) ingang in je PC.

Jeroen_TRC
23 oktober 2008, 06:55
Ach ik koop er gewoon een, zo duur zijn ze nou ook weer niet ;)
(en de stu-fi komt er morgen ook weer aan :D)

treblemaster
24 oktober 2008, 10:52
Zo de laptop is weer terug en ik heb wat opgenomen met de ac30plug. Gain op 10 en tone tussen 5 en 6. Met de volume knop en standenschakelaar van mijn MM silhouette van clean naar crunch. Alles wat je nodig hebt om met je koptelefoon op naast je vriendin op de bank met je mp3's mee te jammen.

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=823934

Heerlijk geluid!!! Ik krijg enorm last van GAS ;) Ik zat te denken aan de classic rock, maar deze heeft overdrive genoeg!

Jeroen_TRC
24 oktober 2008, 12:05
Nou ik heb 'm gekocht! De AC30 welteverstaan! :)
Helaas is m'n gitaar net weg voor reparatie (niets ernstigs, de kabeltjes van de elektronica waren nogal verrot en ik heb op kamers niet de spullen om 'm te repareren).

Ik heb 'm wel uitgeprobeerd bij de muziekwinkel en hij klinkt lekker!!!
Via mijn oordopjes was het wel wat brom, maar dat komt hopelijk door die dopjes van 5€.

Maar goed, vanaf volgende week kan ik dus overal naar m'n eigen gezeik luisteren!! :o

j3r03n
18 oktober 2009, 20:30
Even een forse bump:

Ik gebruik een Vox AmPlug om op te nemen via de mic. ingang van mijn laptop. Dat werkt perfect, maar ik vroeg me twee dingen af:

1. Is het mogelijk om de AmPlug te boosten met bijvoorbeeld een Tube Screamer? Dus: gitaar --> TS --> AmPlug --> laptop. Kan dit kwaad voor de AmPlug i.v.m. impendantie (hoog/laag ohmig) en dergelijke? Op die manier kan ik namelijk een sologeluid opnemen, aangezien de AC30 daar toch wel te kort schiet.

2. Is het mogelijk om de (gewone) AmPlug te gebruiken met een basgitaar? Ik zou namelijk ook graag de baspartij op willen nemen, maar ik weet niet of dat wel goed is voor dat tere apparaatje.

Alvast bedankt voor de hulp :D

humbucker
18 oktober 2009, 21:59
ey, mag ik vragen hoe je dat doet?

Welke programma's je ervoor gebruikt ed?

Op je vragen heb ik geen antwoord, maar ik zoek wel iets om mee op te nemen en heb hier nog een amplug liggen..

j3r03n
18 oktober 2009, 22:22
Ik heb bij de electronicazaak een 2x stereo minijackkabel gekocht (€2,50) en die gaat van headphones out naar de mic. in van mijn laptop. Als je computer een line in heeft, werkt dat zelfs nog beter. Als software gebruik ik Audacity. Gratis te downloaden op http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl.
Werkt perfect en het klinkt ook nog alleraardigst. :rockon:

Ik vraag me dus alleen af, of het ook werkt i.c.m. pedaaltjes of basgitaar.

flitslicht
18 oktober 2009, 22:45
Basgitaar over de AC30 Amplug maakt volgens mij niet uit. Het probleem is dat je met een bas de speakers opblaast van een normale versterker. Zelf heb ik zowel een AC30 als een Bass Amplug. Heb eigenlijk nooit het verschil in geluid voor een basgitaar geprobeerd, maar opnemen via een externe audio interface gaat prima met die Bass Amplug.

flitslicht
18 oktober 2009, 22:46
Ik heb bij de electronicazaak een 2x stereo minijackkabel gekocht (€2,50) en die gaat van headphones out naar de mic. in van mijn laptop.

Blaas je dan niks op?

j3r03n
19 oktober 2009, 09:38
Blaas je dan niks op?

Nee. Wat wil je opblazen? Ik kan op die manier ook zonder problemen mijn mp3-speler opnemen (gedaan als test) en de AmPlug heeft een vergelijkbare output.

j3r03n
19 oktober 2009, 09:40
Basgitaar over de AC30 Amplug maakt volgens mij niet uit.
Daar ging ik ook van uit, maar ik durfde het toch niet ;)
Ik zal het eens voorzichtig proberen.

flitslicht
19 oktober 2009, 09:45
Nee. Wat wil je opblazen? Ik kan op die manier ook zonder problemen mijn mp3-speler opnemen (gedaan als test) en de AmPlug heeft een vergelijkbare output.

Voor zover ik weet heeft het signaal van een microfoon een voorversterker nodig, dat van line in niet. Line out, wat je normaal naar line in stuurt, is vergelijkbaar met het signaal van een koptelefoon uitgang en is dus al versterkt. Als je nu dat versterkte signaal van een koptelefoon naar een microfoon ingang stuurt krijg je een dubbele versterking. Heb wel eens gelezen dat dat mis kan gaan. Wat er dan precies kapot gaat weet ik niet.

peter_heijnen
19 oktober 2009, 09:50
maar ik weet niet of dat wel goed is voor dat tere apparaatje.
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn Jeroen, gewoon uitproberen. Wel ivm je speakers/versterker altijd even je volume en laag in de gaten houden. Zolang er niets kraakt of vervormt (behalve de drive van de ingestelde sound) kan er helemaal niets mis gaan.

j3r03n
19 oktober 2009, 09:55
@ flitslicht: Ik heb daar in elk geval geen last van. Geen clipping e.d. Wel houd ik het volume beneden de 30%, maar dat is omdat er anders een enorme bak ruis binnenkomt.

@ peter: Okee ;)

j3r03n
21 oktober 2009, 23:12
Hmm, alle mooie berichten weg...:dontgeti:

Een basgitaar zou dus geen kwaad moeten kunnen, maar hoe zit dat nu met een pedaal ervoor?

Alvast bedankt :)

peter_heijnen
22 oktober 2009, 10:35
Geen enkel probleem, ik heb een keer mijn pedalenbak voor jouw amplug gehangen omdat ik wel wilde horen wat dat opleverde. Zo snel gaat dat ding echt niet kapot hoor, hij is weliswaar klein maar niet zielig. ;)

j3r03n
22 oktober 2009, 11:13
Haha, okee, dan kan ik naar hartenlust opnemen, bedankt!

Mitch
23 oktober 2009, 17:33
Ik heb dat ding gisteren gehoord en erdomd, het is ze gelukt. De Vox sound zit er gewoon in. Bizar, zo'n simpel dingetje...

j3r03n
24 oktober 2009, 12:41
Klopt, dat viel mij ook al op. Ik heb zelf een (grote) AC30, en het karakter ervan zit echt wel in het geluid van de AmPlug AC30. Leuke aanwinst :)

Chris Winsemius
24 oktober 2009, 13:00
GASopwekkend dit topic....

Praktisch vraagje: hoe gaat dat als je de Amplug op 'n Strat wilt zetten?

bvD!!!

guitarnijboer
24 oktober 2009, 13:14
GASopwekkend dit topic....

Praktisch vraagje: hoe gaat dat als je de Amplug op 'n Strat wilt zetten?

bvD!!!

Ik heb er ook eentje en je kunt hem er gewoon in prikken. Hij is zo gemaakt dat hij in die schuine strat input past. Dit is eigenlijk de fijnste manier om met de ampplug te spelen trouwens, vooral zittend op de bank...

ieme
24 oktober 2009, 13:21
Ik heb er ook eentje en je kunt hem er gewoon in prikken. Hij is zo gemaakt dat hij in die schuine strat input past. Dit is eigenlijk de fijnste manier om met de ampplug te spelen trouwens, vooral zittend op de bank...

klopt, ik heb hem zelf wel eens bespeeld toen hij in een Ibanez jem zat

Chris Winsemius
24 oktober 2009, 13:38
Ik heb er ook eentje en je kunt hem er gewoon in prikken. Hij is zo gemaakt dat hij in die schuine strat input past. Dit is eigenlijk de fijnste manier om met de ampplug te spelen trouwens, vooral zittend op de bank...

Thanks (en Ieme ook)! :ok:

(@GN: spulletjes nog ontvangen?)

ieme
24 oktober 2009, 13:54
no probs chris!


(ps. heb je nog studiocages op voorraad)

j3r03n
24 oktober 2009, 14:16
Voor een strat is het inderdaad geen probleem, maar ik heb wel ergens gelezen dat ie voor bepaalde modellen van Ibanez (ik weet niet welke, maar met zo'n diepe input) niet past.

Chris Winsemius
24 oktober 2009, 14:24
no probs chris!


(ps. heb je nog studiocages op voorraad)

Ps: er is er eentje op komst... ;)

Nog veel ander werk eerst te doen maar onlangs heb ik 'n behuizing kunnen scoren...

guitarnijboer
24 oktober 2009, 15:06
Offtopic:




(@GN: spulletjes nog ontvangen?)

Ja! mooi werk! Ik wacht nog op twee andere bestellingen en dan ga er eens een zondagmiddag voor zitten...

Schobbejak.
4 januari 2010, 23:41
Zijn er nog aanbiedingen van de Amplug de laatste tijd?
kom ze alleen maar voor 39 tegen. 2ehands zijn ze niet te vinden.

Heibel
6 januari 2010, 09:05
Ik heb er eentje gekocht afgelopen vakantieperiode en gisteravond eens aan en praktische test onderworpen (vriendin op de bank voor de TV). Voor zo'n klein goedkoop uitziend apparaatje geeft het echt een uitstekend geluid! Met name met net 'n beetje gain klinkt m'n stratje heerlijk. Ideale oplossing om meer te kunnen spelen...

Hans H
22 juni 2010, 22:26
iets met een huge bump, maar ik wil er een kopen maar weet niet welke. Ik speel veel guns 'n roses en RHCP dus de classic rock leek me wel passend, maar ik vond de lead ook wel weer vette solo's opleveren. Heeft iemand ervaring met beide?

JiJeWoW
22 juni 2010, 23:00
iets met een huge bump, maar ik wil er een kopen maar weet niet welke. Ik speel veel guns 'n roses en RHCP dus de classic rock leek me wel passend, maar ik vond de lead ook wel weer vette solo's opleveren. Heeft iemand ervaring met beide?

Ik heb hier zelf een lead liggen. Als je de gain wat terugdraait kun je hiermee ook een goede classic rock sound benaderen hoor!
Ik moet eerlijk zeggen dat dit (http://www.youtube.com/watch?v=e1iC9m2nqqE&feature=related) een redelijk goede weergave van de werkelijkheid is.

pbkoning
30 juli 2010, 10:25
Voor een strat is het inderdaad geen probleem, maar ik heb wel ergens gelezen dat ie voor bepaalde modellen van Ibanez (ik weet niet welke, maar met zo'n diepe input) niet past.

Dit probleem heb ik inderdaad :( Ik heb een Ibanez uit de SA-series en daar is de 'ingang' voor de gitaarplug dusdanig diep dat de Amplug er niet goed inpast.

http://www.musik-produktiv.nl/img-100050907xl/gitaar-bas-electrische-gitaren-electrische-gitaar-ibanez-sa-serie-sa120ex-bk.jpg

Ik ben daarom nu op zoek naar een oplossing in de vorm van een 'verloopsnoertje' (dus male/female-gitaarsnoertje, zo kort mogelijk).
Iemand enig idee waar dat te krijgen is? Ik heb al lopen zoeken op internet maar kom alleen male/male-kabels tegen.

Bedankt alvast!
Paul

refused199
30 juli 2010, 11:12
Kijk eens op www.bax-shop.nl een compleet kabeltje ben ik nog niet tegen gekomen, maar zag zojuist wel een mooie female neutrik plug (http://www.bax-shop.nl/jack/neutrik-jack-63mm-stereo-female-nj-3-fc-6-bag/product-details.html)

pbkoning
30 juli 2010, 11:51
Bedankt. Zelf ga ik liever niet solderen o.i.d. maar als er niet een kant-en-klare oplossing is zal ik toch wel hier mee aan de slag moeten.

puntdroad
25 april 2011, 20:09
wow, had ik mazzel...

Vandaag de ac30 plug op de rommlmarkt gevonden voor €2!!!
Da's dus een goede dag!

Ook een behringer flanger voor €2...
(rommelmarkt brabanthallen den Bosch)

Zo, en nu weer op de bank speulen met de vox, hehe:sssh:

puntdroad
28 april 2011, 21:37
Ik wil toch nog even iets melden over de plug.

Wat hebben we gisteren een lol gehad met dat ding in de oefenruimte.
We zijn bezig met opnames, en spelen nu allemaal met koptelefoon via de mengtafel.

Dat ding is gewoon echt gaaf! Ik heb hem achter de pedalenbak, maar die heb ik niet echt aangezet gisteren. Het geluid was al gewoon mooi. Erg bijzonder voor zo'n klein kastje...

Ik vind trouwens dat idee om dat ding als back-up bij optredens te gebruiken erg aanlokkelijk.

Het moet haast fantastisch zijn dat áls de london city het begeeft, je dit ding via een DI oid gewoon in kan pluggen op de pedalenbak...

Soort van Goliath en David stel ik me zo voor...

Dus inderdaad, wanneer je in de gelegenheid bent, kopen dat ding!

Alhoewel ik betwijfel dat je hem tegenkomt voor het geld dat ik er voor gaf :soinnocent:

jim__
29 april 2011, 08:28
Ik wil toch nog even iets melden over de plug.

Wat hebben we gisteren een lol gehad met dat ding in de oefenruimte.
We zijn bezig met opnames, en spelen nu allemaal met koptelefoon via de mengtafel.

Dat ding is gewoon echt gaaf! Ik heb hem achter de pedalenbak, maar die heb ik niet echt aangezet gisteren. Het geluid was al gewoon mooi. Erg bijzonder voor zo'n klein kastje...

Ik vind trouwens dat idee om dat ding als back-up bij optredens te gebruiken erg aanlokkelijk.

Het moet haast fantastisch zijn dat áls de london city het begeeft, je dit ding via een DI oid gewoon in kan pluggen op de pedalenbak...

Soort van Goliath en David stel ik me zo voor...

Dus inderdaad, wanneer je in de gelegenheid bent, kopen dat ding!

Alhoewel ik betwijfel dat je hem tegenkomt voor het geld dat ik er voor gaf :soinnocent:
Erg leuke dingen ja, gebruik hem ook nog altijd vaak. Op een pedalenbak werkt hij inderdaad ook, echter met boosters en compressors en dergelijke gaat het arme ding over z'n nek. Live is het dus niet echt te doen, ook al niet omdat je met allerlei verloopjes moet gaan werken om van een 3.5mm jack naar een xlr moet, en je vervolgens het geluid op je monitors terug wilt hebben.
Maar chorus, delay en drivepedaaltjes gaan prima op een clean ingestelde amplug.

puntdroad
29 april 2011, 11:36
Erg leuke dingen ja, gebruik hem ook nog altijd vaak. Op een pedalenbak werkt hij inderdaad ook, echter met boosters en compressors en dergelijke gaat het arme ding over z'n nek. Live is het dus niet echt te doen, ook al niet omdat je met allerlei verloopjes moet gaan werken om van een 3.5mm jack naar een xlr moet, en je vervolgens het geluid op je monitors terug wilt hebben.
Maar chorus, delay en drivepedaaltjes gaan prima op een clean ingestelde amplug.

Maar als je een verloopje direct al in de plug doet bij de koptelefoonuitgang en met een gewone jack kabel aansluit op de di, zou dat niet gaan?

Natuurlijk niet als standaard versterking, maar alleenn alls back-up? zou dat niet speelbaar zijn?

jim__
29 april 2011, 13:18
Heb ik ook al eens geprobeerd. Werkt wel voor noodgevallen, alleen is het ruisniveau wel vrij hoog zodra je het uitversterkt op een PA. Maar goed, het is uiteindelijk voor nood en in de mix zul je het niet horen.

Zoals gezegd moet je dan bij solo's dus geen booster of compressor gebruiken voor de amplug, dan klinkt die amplug helemaal niet meer (te hoog ingangssignaal, waardoor hij op een nare manier overstuurt).

Zelf heb ik voor noodgevallen een eq-pedaal met een Behringer GDI met inbebouwde cabsim, die combinatie gaat even makkelijker met pedalen om.

P. de Beus
19 juni 2012, 18:20
Kampioenschap moeilijk doen:

:harmony: http://pvqdiepenhorst.hyves.nl/#mb=1502713166.0.%7C6%7C%7C5358197%7C%7C%7C19%7C%7 C33026696%7CQqhCAH5F%7C%7C8%7C%7C1502713166%7Cabzq %7C&__state__=1

:harmony: http://pvqdiepenhorst.hyves.nl/#mb=1502713211.1.%7C6%7C%7C5358197%7C%7C%7C19%7C%7 C33026696%7CQqhCAH5F%7C%7C8%7C%7C1502713211%7CwPMR %7C&__state__=2

:harmony: http://pvqdiepenhorst.hyves.nl/#mb=1502713256.2.%7C6%7C%7C5358197%7C%7C%7C19%7C%7 C33026696%7CQqhCAH5F%7C%7C8%7C%7C1502713256%7CINrF %7C&__state__=3


Voor het plaatsen in een chain wel wat weerstanden plaatsen aan de potmeters en het externe voltage
( 9 Volt, 12 Volt of 18 Volt, meestal 9 Volt) omzetten naar een waarde van 3 Volt.
(werkt goed van 2,0 tot 3,2 Volt)

Het is een hoop werk en alleen aan te raden voor de gevorderde knutselaar.

Grtz. Peter Vincent

bass blom
19 juni 2012, 18:53
gaaf! :cheerup:

jim__
20 juni 2012, 08:25
Leuk gedaan! Mis alleen nog de aansluiting voor de aux-in ;)

j3r03n
20 juni 2012, 12:08
Handig zeg!

Rooker
26 december 2012, 18:56
Oud topic I know... Maar inmiddels zijn er volgens mij 3 nieuwe varianten toegevoegd.
Een Satriani sig (met schakelbare delay)
Een night train. (2 characters)
Een twin ( Fender clone met schakelbaar chorus)

De laatste ben ik erg in geïnteresseert als ik 's avonds mijn super reverb niet meer kan gebruiken.

Anyone??

Lennard Vaatstra
16 januari 2014, 20:35
Jullie moeten ook zeker de Nux PG-1 eens proberen.
Deze kost slechts 25 Euro bij Bol.com en klinkt erg goed.
Hij heeft een Marshall achtige distortion.
Persoonlijk vind ik 'm mooier als de Vox Amplug.

http://www.bol.com/nl/p/gp-1-guitar-plug/9200000021764503/