PDA

View Full Version : verschil Fender Precision Bass en Fender Jazz Bass



Sjamaan G
14 oktober 2007, 18:14
Hallo,

Ik heb de volgende vraag, wat is nou het wezenlijke verschil tussen fender p bass en fender jazz bass?
:hippie:

FC Spoiler
14 oktober 2007, 19:07
Bodyshape, elementen en halsbreedte www.fender.com ;)

OJJVZ
14 oktober 2007, 20:34
..
dus een Jazz heeft een smallere hals, wat veel mensen relaxter vinden, de vorm is in sommigen ogen ook mooier van de Jazz en het geluid, zal je zelf moeten horen:
Precision (http://www.youtube.com/watch?v=3wRxbLuBklk)
Precision 2 (http://www.youtube.com/watch?v=f3EQNMpk924)
Jazz, slap (http://www.youtube.com/watch?v=Y2HIK1lgb3U)
Jazz, fingerstyle (http://www.youtube.com/watch?v=X6x--c9SZak)

luister maar eens, hopelijk heb je hier wat aan :D

(trouwens.. een Jazz bass met een s-1 switch zou ook het geluid van een precision bijna moeten kunnen behalen, kan erg lekker klinken)

Mr.Fingers
14 oktober 2007, 20:48
Jazz heeft twee enkelspoelselementen die je tegenover elkaar kan uitspelen. Precision heeft 1 enkelspoelselement (in feite een humbucker), met gewoon maar "aan" en "uit", met niets ertussen. Precision heeft een topkambreedte van 42mm, terwijl die van een Jazz 38mm breed is. Jazz heeft een Offset Body Waist Contour body ofzoiets (ze hebben precies een precision willen scheeftrekken), terwijl een Precision meer op een Stratocaster gelijkt. De Precision in het huidig model is 4 jaar ouder als de Jazz, en is bijgevolg meer basic dan een Jazz. Een Precision levert harde punch (ideaal voor plectrum), terwijl een Jazz roonkt & knort (voor de snelle vinger-fanaten).


Imho vind ik een Jazz beter spelen als een Precision, maar dat is mijn mening.

@OJJVZ: Ik heb zelf in m'n Jazz een S-1 achtige switch & een faseschakelaar gebouwd, en met de S-1 geactiveerd, kan je blind niet horen of je een Precision of een Jazz hoort. (de Jazz mist misschien net dat kleine tikkeltje bombast dan een Precision)

OJJVZ
14 oktober 2007, 21:37
ok, ik heb zelf nog nooit echt goed getest, maar de meningen verschillen er over. (S-1)
(zoekt samples)

ik heb eigelijk liever precision-fingerstyle, blijft het geluid mooi vol, plectrum doe je maar op je jazz :P

denblommme
14 oktober 2007, 22:48
Wil eig ook meer over weten,
u heeft een Jazz deluxe dan?

Wizz
14 oktober 2007, 23:42
De halve wereld speelt op een jazzbass, en dan alleen al de naam... Geef mij maar een precision !

Wizz

OJJVZ
15 oktober 2007, 00:15
jazz heerst! :P (wel liever op een p- of contrabas als je het mij vraagt:P)

denblommme
15 oktober 2007, 07:15
Is idd niet zo tof dat de halve wereld op nen jazz speelt.
maar als je dit nu echt een cool geluid vindt?

Marcel2
15 oktober 2007, 09:43
De halve wereld speelt op een jazzbass

Hoe zou dat komen, denk je?

Mr.Fingers
15 oktober 2007, 10:18
De halve wereld speelt op een jazzbass!

Hoe zou dat komen, denk je?

Omdat de andere helft op de Precision speelt ;)

OJJVZ
15 oktober 2007, 14:32
hahaha

678910

Sjamaan G
15 oktober 2007, 18:12
Hartstikke bedankt voor alle replies.
Ben er alweer wat wijzer van geworden al ben ik er nog niet uit of ik nou een jazz of een p-bass wil.
Het word in ieder geval een fender.
:gitarist:

Mr.Fingers
15 oktober 2007, 18:23
Wil eig ook meer over weten,
u heeft een Jazz deluxe dan?

Nop, een gewone "huis tuin & keuken" amerikaan met deze schakeling erin. Koste me 7.99USD voor zo'n push-pullpotmeter en een kwartiertje sleutelen & solderen (heb onderhand ook een faseschakelaar erin gezet)

http://www.guitar-mod.com/wiring/j_series.gif

Valentijn
15 oktober 2007, 18:56
Hartstikke bedankt voor alle replies.
Ben er alweer wat wijzer van geworden al ben ik er nog niet uit of ik nou een jazz of een p-bass wil.
Het word in ieder geval een fender.
:gitarist:

Gewoon proberen, en kijken welke je het beste vind klinken en spelen.

Ik raad je aan om wel meerdere van allebij te proberen. Ik ken iemand die had een Fender jazz bass USA gekocht en was zo enthousiast dat hij het opvolgende serienummer ook gekocht had met het idee dat die wel ongeveer identiek zou zijn. Die nieuwere viel dus flink tegen, was binnen korte tijd de deur alweer uit

OJJVZ
15 oktober 2007, 21:12
Je kunt ook nog een iets met een P+J configuratie gaan, of een P-special ofzo? net ff wat meer keus.

Roro92
15 oktober 2007, 22:26
Of een Reggie Hamilton signature. Die vind ik tegek. Alleen die ligt buiten mijn prijsclasse als arme student.

Kim Wilson
16 oktober 2007, 08:16
Is de Jazzbass ook niet wat veelzijdiger? Je kunt hem heerlijk wollig laten klinken, maar ook fel laten knorren. Afhankelijk van welk element je gebruikt. Een P-bass heeft maar 1 element. Mijn voorkeur gaat dus uit naar de Jazz.

schwalbe
16 oktober 2007, 10:57
Een jazz is wel wat veelzijdiger, maar het echte P-geluid is uniek en de simpelheid laat je meer concentreren op je spel. Als je het met gitaren zou moeten vergelijken dan is het zoiets als P=tele en jazz=strat: het echte roots-geluid is typisch P/tele maar de jazz/strat is veelzijdiger en heeft net iets meer speelgemak.
Trouwens: technisch gezien is het P-element een humbucker; geen ruis e.d dus...bij een jazz heb je dus eerder wat last van ruis. Die s-1 switch is gewoon een serie-parallel schakeling en die kan je technisch gezien ook op een P-bas monteren. Maar omdat de jazz 2 elementen heeft is het effect van de schakeling groter.

Sjamaan G
16 oktober 2007, 20:12
Als ik nu de keus heb gemaakt, wat is dan een goede prijs voor een jazz bass (met zo een switch) en/of een p-bass?
Ik heb een budget van 1300 max. er moet namelijk ook nog een versterker komen.
Ik kan (nog) niet zo goed bassen, maar ik wil een goed instrument hebben en Fender is een nogal gevestigde naam op gitaargebied en dat word 't dus.
Wat de versterker betreft heb ik m'n oog (en oor) laten vallen op een roland cube 100 watt.
Is die combinatie ok , of zijn er betere alternatieven in zelfde prijsklasse?( 399 euri )
Ik vond m wel oke klinken en dr zitten ook nog 5 effecten in geloof ik, dus das mooi meegenomen toch? De 30 watter is me net iets te weinig, mocht ik ooit nog in een band willen spelen (nu absoluut nog geen band ambities) en of er nou een 100 watt of een 30 wat in me kamer staat.... de buren worden in beide gevallen wel kwaad :blast:

Bigfoot414
16 oktober 2007, 20:25
Je zou ook es kunnen kijken naar een 2e hands Trace Elliot versterker.
130 watt, 15" speaker en niet duur(vooral de oudere). Heb er pas geleden 1 op de kop getikt voor nog geen €300.
En voor het overgebleven bedrag kun je nog een heel fatsoenlijke bas kopen.

denblommme
16 oktober 2007, 23:42
Ik ben trotse eigenaar van zo een Trace Elliot,
idd te vinden tussen de 3 a 400 euri.
mooie klank, mooie regelmogelijkheden
en zeer fijne EQpreset.
Heb tevens ook de 4X10 combo.


Ik ben een blije bassist!

OJJVZ
16 oktober 2007, 23:54
Bij gitaren is Fender meer geliefd dan bij bassen, de bassen zijn meestal ongeveer van het zelfde hout, wat je maar net lekker moet vinden (wat de meeste mensen wel vinden, geloof ik) en de brug is ook wel een punt dat volgens veel mensen verbeterd kan worden.
En bij merken als Fender en Gibson, krijg je vaak wat minder waar voor je geld dan bij Japanse merken als Ibanez oid, maar als je er gewoon op kickt, zeker doen!
Ik zou wel even zelf nog een aantal bassen gaan beluisteren, want t is wel een hoop geld.

Ik vond de Roland cube100 errug lekker klinken.

Sjamaan G
23 oktober 2007, 19:10
maar om nou op de prijs terug te komen, wat is een goede prijs voor een jazz bass met zo een s1 switch?

Mr.Fingers
23 oktober 2007, 19:22
maar om nou op de prijs terug te komen, wat is een goede prijs voor een jazz bass met zo een s1 switch?

nieuw: dit zijn de USA series (geen Highway one denk ik), dus reken op een 1000€-1200€

tweedehands: 800€-1000€?

denblommme
23 oktober 2007, 19:27
Zit dat basis op de nieuwe Jazzjes?
of is dat achtereen zelf te modden?
zijn er veel jazz bassen met meer dan 20 frets?

dejohan
25 oktober 2007, 12:02
Als ik nu de keus heb gemaakt, wat is dan een goede prijs voor een jazz bass (met zo een switch) en/of een p-bass?
Ik heb een budget van 1300 max. er moet namelijk ook nog een versterker komen.
Ik kan (nog) niet zo goed bassen, maar ik wil een goed instrument hebben en Fender is een nogal gevestigde naam op gitaargebied en dat word 't dus.
Wat de versterker betreft heb ik m'n oog (en oor) laten vallen op een roland cube 100 watt.
Is die combinatie ok , of zijn er betere alternatieven in zelfde prijsklasse?( 399 euri )
Ik vond m wel oke klinken en dr zitten ook nog 5 effecten in geloof ik, dus das mooi meegenomen toch? De 30 watter is me net iets te weinig, mocht ik ooit nog in een band willen spelen (nu absoluut nog geen band ambities) en of er nou een 100 watt of een 30 wat in me kamer staat.... de buren worden in beide gevallen wel kwaad :blast:

Ik vind 1300 geven voor een bas en dan 400 voor een amp een beetje 'uit balans'. Dan zou ik vb eerder gaan voor een mexicaanse fender (de classic series zijn echt goed!) van zo'n 700-800 euro, en dan een goeie amp kopen van zo'n 600 euro. En ik zou toch minstens voor 300 watt gaan, want een 100 watt bascombo is net iets te weinig voor in bandsituaties. Wat ik zou aanraden voor 600 euro: een Ashdown MAG top van 360 watt met een Asdown Deep cabinet.

denblommme
25 oktober 2007, 14:29
War vind je van de Fender Jazz Deluxe 24frets?
want daar geil ik momenteel op!

Sjamaan G
3 november 2007, 17:23
Ik heb 's rond gekeken en dan voornamelijk op internet, want hier in Leeuwarden
is er niet al te veel keus op gebied van basgitaren.
Ik kwam daar een "Fender Stu Hamm 'Urge'Bass II" tegen die ik er wel gelikt uit vind zien.
Nou is mijn vraag, is zo eentje een precision bass en jazz bass in 1 gitaar? :blast:

Mr.Fingers
3 november 2007, 17:29
Ik heb 's rond gekeken en dan voornamelijk op internet, want hier in Leeuwarden
is er niet al te veel keus op gebied van basgitaren.
Ik kwam daar een "Fender Stu Hamm 'Urge'Bass II" tegen die ik er wel gelikt uit vind zien.
Nou is mijn vraag, is zo eentje een precision bass en jazz bass in 1 gitaar? :blast:

Precision, jazz, fornuis,vaatwasmachine en grasmaaier in een

Die bas kan alles aan, maar ik vind ze niet zo mooi + je bent eeuwen bezig met alles in te stellen.

(misschien een aanrader: bekijk de Fender Jaguar Bass eens: http://www.fender.com/products//search.php?partno=0259505515 Zijn niet zo duur, en die kunnen ook alles + ze zien er nog erg lijp uit. Kan zowel P & J sounds produceren, met dan nog een keuze tussen actieve & passieve electronica)

OJJVZ
3 november 2007, 17:39
ohja, die zou je bijna over het hoofd zien
serie/parralel, actief/passief, actieve EQ, oftewel, je kunt dr genoeg mee :P

Sjamaan G
3 november 2007, 17:55
Ziet er ook errug goed uit ........
't Word steeds moeilijker :???:

Mr.Fingers
3 november 2007, 17:58
Ziet er ook errug goed uit ........
't Word steeds moeilijker :???:

Pak de Jaguar bass ;) (die wist me het meest te bekoren van de 3 (Jaguar, Stu Hamm, P-J Precision Bass)), die levert het meeste bas voor z'n prijs (+-800€) + het is een vrij unieke bas

Sjamaan G
3 november 2007, 18:04
Ik kan dan natuurlijk wel een vettere versterker kopen als ik die jaguar neem met desnoods wat losse effecten erbij.
Alweer wat stof tot nadenken :mad:

Mr.Fingers
3 november 2007, 18:15
Ik kan dan natuurlijk wel een vettere versterker kopen als ik die jaguar neem met desnoods wat losse effecten erbij.
Alweer wat stof tot nadenken :mad:

[Mr-T mode]

SHUT UP YOU FOOL, BUY THE JAGUAR YOU FOOL!

[/Mr-T mode]


http://www.linkyourfiles.com/public/42682/MR%2520T%2520-%2520Scripturist.jpg


(ja, ik zit nog in m'n A-team periode ;) )

Tristan
3 november 2007, 18:59
Het verschil tussen een Precision en een Jazzbass?
Het verschil in klank is vrij groot zou ik zeggen, uit de Precision krijg je een contrabasachtige sound die je niet uit de Jazz krijgt, met plectrum bespeeld kan een Precision heel agressief en middig klinken om door een harde Rockband heen te snijden...
Een Jazz is meer voor de solokunstenaars, de notenglijers zeg maar, de halve bassistenwereld speelt op een Jazzbass...
Oh ja, als je een Precision neemt, neem dan geen actieve want die klinken absoluut niet als een echte Precision...
Een echt goede Jazzbass hoeft ook niet actief te zijn, liever niet zelfs naar mijn idee, maar dan moet je dus wel een echt goede Jazzbass vinden...

Wat betreft versterkers vind ik Trace Elliot echt helemaal ruk, die vind ik echt kut klinken dus die zou ik zelf nooit nemen...
Ampeg klinkt wel tof, zelfs die transistorcombotjes, best lekker te doen hoor...
Die oude Marshall bassamps vind ik ook te gek klinken en die hoeven tweedehands helemaal niet zo duur te zijn, zo'n JCM800 Bass top ofzo...

Sjamaan G
3 november 2007, 20:58
Als ik nou een jaguar zou kopen en die zou ik met de tyd (zal wel niet gebeuren) willen verkopen, is da ding dan wel ietwat waardevast, of krijg ik er dan njente naadje noppes meer voor?
Is een beetje offtopic, maar tis mijn topic en ik vind t okee :satisfie:
Qua amp zit ik in mn hoofd nog steeds op die roland cube 100 watt,die klinkt vind ik errug goed en elk oor is toch weer anders, maar ik moet maar 's een paar verschillende uitproberen. Daar komt nog bij dat die jaguar int rood is en dat vind ik tot nog toe nog een van de mooiere kleuren voor een gitaar en 't oog wil ook wat toch?
Ben er nog niet echt uit , maar een p-bass word t sowiso niet.
Zit te twijfelen tussen de jazz- en de jaguar bass en neig naar de jaguar. Binnenkort maar ffies horen in Groningen.

Mr.Fingers
3 november 2007, 21:06
Als ik nou een jaguar zou kopen en die zou ik met de tyd (zal wel niet gebeuren) willen verkopen, is da ding dan wel ietwat waardevast, of krijg ik er dan njente naadje noppes meer voor?
Is een beetje offtopic, maar tis mijn topic en ik vind t okee :satisfie:
Qua amp zit ik in mn hoofd nog steeds op die roland cube 100 watt,die klinkt vind ik errug goed en elk oor is toch weer anders, maar ik moet maar 's een paar verschillende uitproberen. Daar komt nog bij dat die jaguar int rood is en dat vind ik tot nog toe nog een van de mooiere kleuren voor een gitaar en 't oog wil ook wat toch?
Ben er nog niet echt uit , maar een p-bass word t sowiso niet.
Zit te twijfelen tussen de jazz- en de jaguar bass en neig naar de jaguar. Binnenkort maar ffies horen in Groningen.

Jaguar wordt maar beperkt gefabriceerd naart schijnt, dus die gaan zeker hun waarde behoude, misschien zelfs stijgen in waarde. (en mocht j'm kwijt willen, ik wil altijd ruilen met m'n Jazz Bass met S1 & faseschakelaar hoor). Ze worden geleverd int rood, met matching headstock, of gewoon int zwart (ziet er ook errug lekker uit). Ga gewoon voor je jaguar, in dezelfde prijsklasse overklast deze de jazzbassen met gemak! Roland Bass Cube 100 is errug goed, maar nu je toch nog geld over zou hebben op het budget, kijk ook eens naar de Fender Bassman-basversterkers, die zijn ook erg goed!

OJJVZ
4 november 2007, 12:34
Ik zou zelf zeker voor die jaguar + roland cube gaan, in jouw geval, vooral die cube vond ik echt lekker klinken

(ik ben zelf meer fretloos / precision:P)

Mr.Fingers
4 november 2007, 15:03
Ik zou zelf zeker voor die jaguar + roland cube gaan, in jouw geval, vooral die cube vond ik echt lekker klinken
Groot gelijk!


(ik ben zelf meer fretloos / precision:P)
Ik zou ook nog eens fretless moeten leren, 'k zit al een tijdje te azen achter die squier jazz fretless

OJJVZ
4 november 2007, 19:18
ik vind een fretless jazz niet echt lekker klinken, maar ik ben sowieso geen jazzbas-persoon

fretless leren valt trouwens erg mee, en k raad het iedereen af, een fretloze bas (met flatwounds) voelt en klinkt gewoon fantástisch.

Henkie spenkie
4 november 2007, 19:49
Wat betreft versterkers vind ik Trace Elliot echt helemaal ruk, die vind ik echt kut klinken dus die zou ik zelf nooit nemen...
Ampeg klinkt wel tof, zelfs die transistorcombotjes, best lekker te doen hoor...
Die oude Marshall bassamps vind ik ook te gek klinken en die hoeven tweedehands helemaal niet zo duur te zijn, zo'n JCM800 Bass top ofzo...
whooow.. ben wel erg benieuwd op wat voor Trace Elliot jij gespeelt hebt dan! Ik heb een paar keer op een trace gespeelt in een oefenruimte en mijn god, wat zit er een lekker geluid in die dingen. Het zal wel een kwestie van smaak zijn. Een trace elliot is super voor funky dingen. Zit zo'n heerlijk direct fel geluidje in. Voor snelle jazz loopjes moet ie volgens mij wel perfect zijn.
Een kut geluid is het iig niet, maar je moet er van houden.

fretloos viel mij alles mee. Zonder echt te oefenen lukte het wel om de noten een beetje te vinden door die stipjes aan de zijkant. maar om het echt loep zuiver te doen is, vooral als je grote afstanden moet overbruggen terwijl je hand in dezelfde positie blijft, nog wel even oefenen..

denblommme
4 november 2007, 22:17
OOOWLA
Trace Elliot ben ik heel tevreden van!

Valentijn
5 november 2007, 12:31
ik vind een fretless jazz niet echt lekker klinken, maar ik ben sowieso geen jazzbas-persoon

fretless leren valt trouwens erg mee, en k raad het iedereen af, een fretloze bas (met flatwounds) voelt en klinkt gewoon fantástisch.

Je raad t iedereen aan neem ik aan?

Ik vind t ook erg lekker spelen en lekker klinken, maar niet voor alle situaties even geschikt (ik heb er zelf trouwens zwarte nylon wound snaren op zitten. Versterken dat fretloze geluid nog even lekker... moet je wel een ongelakte hals hebben)

En Henkie,

Ik ben zelf ook zeker geen fan van Trace Elliot. Er komt wel een ardig geluid uit, maar naar mijn smaak niets echt goed

En wat je zegt over het leren van fretloos.....het is zeker wel goed te doen, maar denk er niet te lichtzinnig over.... er klinkt niet veel slechter dan een slecht geintoneerde basgitaar

OJJVZ
5 november 2007, 22:38
Je raad t iedereen aan neem ik aan?


jup, sorry, k was stoned:P

Mr.Fingers
6 november 2007, 10:44
... Er klinkt niet veel slechter dan een slecht geintoneerde basgitaar

Twee slecht geintoneerde basgitaren? :seriousf:

Tristan
6 november 2007, 15:02
whooow.. ben wel erg benieuwd op wat voor Trace Elliot jij gespeelt hebt dan! Ik heb een paar keer op een trace gespeelt in een oefenruimte en mijn god, wat zit er een lekker geluid in die dingen. Het zal wel een kwestie van smaak zijn. Een trace elliot is super voor funky dingen. Zit zo'n heerlijk direct fel geluidje in. Voor snelle jazz loopjes moet ie volgens mij wel perfect zijn.
Een kut geluid is het iig niet, maar je moet er van houden.

fretloos viel mij alles mee. Zonder echt te oefenen lukte het wel om de noten een beetje te vinden door die stipjes aan de zijkant. maar om het echt loep zuiver te doen is, vooral als je grote afstanden moet overbruggen terwijl je hand in dezelfde positie blijft, nog wel even oefenen..

Die transistorbakken heb ik wel op gespeeld en gehoord, overigens ben ik ook geen liefhebber van SWR, dat vind ik ook helemaal niks...
Trace Elliot heeft voor mij zo'n kaal en middig rotgeluid, ik weet het niet, ik hou er gewoon echt niet van, het klinkt totaal niet zoals ik vind dat een basgitaar zou moeten klinken...
Ik ben ook geen echte bassist trouwens... :D

Wizz
7 november 2007, 00:26
Ik ben ook geen echte bassist trouwens... :D

Hou je d'r buiten dan, zeg... :sssh:

Wizz

Tristan
7 november 2007, 00:37
Haha... :seriousf:

Sjamaan G
8 november 2007, 19:07
Ik ben er wel uit nu, ik wil die Jaguar eigenlijk wel en ik zie dat hij bij Vriese in Doetinchem het goedkoopst is(860). Heeft iemand ervaring met deze aanbieder?
Anders koop ik 'm in Groningen, maar das meteen weer 135 euri duurder en die Roland cube is daar weer t goedkoopst.(d'r is al een mail de deur uit of ie in combinatie bas, amp en eventueel effectenbak wat met de prijs kan doen :satisfie: )
Misschien heeft iemand van jullie nog een adresje of link?

Mr.Fingers
8 november 2007, 19:54
Ik heb alleen maar een adresje in antwerpen, daar kost ie 850, maar de amps zijn wel duur...

Sjamaan G
8 november 2007, 20:33
Btje te ver, woon in noorden van Nederland :satisfie:

Mr.Fingers
8 november 2007, 21:29
:cooler: inderdaad dan niet echt de moeite

OJJVZ
8 november 2007, 23:31
Ik ben er wel uit nu, ik wil die Jaguar eigenlijk wel en ik zie dat hij bij Vriese in Doetinchem het goedkoopst is(860). Heeft iemand ervaring met deze aanbieder?
Anders koop ik 'm in Groningen, maar das meteen weer 135 euri duurder en die Roland cube is daar weer t goedkoopst.(d'r is al een mail de deur uit of ie in combinatie bas, amp en eventueel effectenbak wat met de prijs kan doen :satisfie: )
Misschien heeft iemand van jullie nog een adresje of link?

Tonika?:P jah daar is de cube iets goedkoper, maar de kans dat je daar af kunt dingen is vrij klein tot nihil. Maar niet geschoten is altijd mis.
heb je trouwens de jag. al getest? zou k wel ff doen, het is goed spul, maar misschien dat het eigelijk helemaal niet zo jouw ding is. (ach moet haast bijna wel, heeft zoveel mogelijkheden..)

Sjamaan G
11 november 2007, 13:20
Nou , ik heb de Jaguar in huis hoor en er ook nog 50 euri afgekregen :rockon:
De Roland cube 100 heb ik hier in Leeuwarden gekocht, maar volgens mij zijn m'n stopkontakten niet goed geaard, want zodra ik die elementen op active zet breekt de pleuris uit en ruist ie enorm en zodra ik m'n vinger over alle snaren leg is de ruis weg. Ik ben dan volgens mij de aarde. (?)
Ik moet wel weer erg wennen geen body meer op me schoot te hebben, want ik heb de laatste jaren enkel akoestisch gespeeld, maar da komt met de tyd wel weer.
M'n Warwick Alien bas klinkt erg goed op die amp en hij ruist daarop ook minder, maar neemt niet weg dat 't wel erg irritant is.
Da was 't.
Thnx voor alle replies, tips , aan en afraders. :hippie:

Mr.Fingers
11 november 2007, 13:48
Nou , ik heb de Jaguar in huis hoor en er ook nog 50 euri afgekregen :rockon:
De Roland cube 100 heb ik hier in Leeuwarden gekocht, maar volgens mij zijn m'n stopkontakten niet goed geaard, want zodra ik die elementen op active zet breekt de pleuris uit en ruist ie enorm en zodra ik m'n vinger over alle snaren leg is de ruis weg. Ik ben dan volgens mij de aarde. (?)
Ik moet wel weer erg wennen geen body meer op me schoot te hebben, want ik heb de laatste jaren enkel akoestisch gespeeld, maar da komt met de tyd wel weer.
M'n Warwick Alien bas klinkt erg goed op die amp en hij ruist daarop ook minder, maar neemt niet weg dat 't wel erg irritant is.
Da was 't.
Thnx voor alle replies, tips , aan en afraders. :hippie:

Proficiat! EN IK WIL NU MASSAAL VEEL FOTO'S ZIEN!!!

Kben blij dat je er tevreden van bent! (en je weet het he, als je toch een jazz-bass wilt, pm me maar, dan ruilen we wel ;))

Sjamaan G
11 november 2007, 22:16
ehhh........ hoe post ik een foto
d'r staat dat ik geen bijlagen mag posten
waarom is dat ?
:???:

Bassbitch
12 november 2007, 14:17
Upload je foto op een andere site (zoals www.imageshack.com of www.photobucket.com) en zet de link dan hier in je post tussen en .

Zo, en nu weer optopic :hippie:

OJJVZ
12 november 2007, 15:39
Gefeliciteerd met je aankoop, daarmee kan je je vast wel even vermaken.