PDA

View Full Version : weer een japannertje



wietse
14 oktober 2007, 16:04
vanmorgen opgehaald in leeuwarden, effe lekker mee zitten prutsen, brug iets verplaatst, halshoek aangepast, binding gerepareerd ( misten 2 stukjes) en natuurlijk effe schoongemaakt en gepoetst.
volgens de verkoper bromde hij nogal maar daar merk ik dus niks van, mischien heeft hij z'n versterker niet op een geaard stopcontact.
de bovenste frets zijn wel behoorlijk versleten, wat vierkant geworden maar na de afstelbeurt speelt hij toch nog goed en zuiver over de hele hals.
weer een leuke aanwinst voor de collectie het is een kawai model EG-202 T stratachtig maar toch net wat anders.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/kawaimod202.jpg

heeft typische kawai elementen die op zich wel lekker klinken maar zo microfonisch zijn als de pest.
de tuners zijn niet meer origineel en ogen wat vreemd zijn meer voor een reversed headstock volgens mij, of iemand heeft 6 rechter tuners over gehad en die er maar op gezet.
ze doen hun werk alleen draaien net de andere kant op wat verwarrend kan zijn.
mischien wel wat te veel voor betaald, 50 euro, maar hij stond dichtbij en ik vind het een leuk ding dit soort van oude cheapo's heb ik de meeste lol in.

Mr.Fingers
14 oktober 2007, 16:09
EIK! Die is echt foeilelijk!


maar 'k ben blij dat je er gelukkig mee bent (jij bent toch diegene met al die rare gitaren he?)

wietse
15 oktober 2007, 19:19
tja smaken verschillen ik vind hem wel grappig, en die brom blijkt een krakende potmeter te zijn.
ook geen groot probleem dus, en inderdaad ik ben degene met allemaal vreemde gitaren.

robert-gitarist
15 oktober 2007, 19:24
oef...lelijk. Sorry :D Maar goed, inderdaad smaken verschillen. Spelen die japannertjes nou nog een beetje fijn dan of..? Ik ken ze alleen kwa looks maar verder ook niet. Ik heb er wel een aan de muur hangen (kapot) maar daar zit echt een iel en dun halsje op. Meer een luciferhoutje ;) (nou hebben die jappaners ook niet echt grote handen :D ). Maar ik heb er dus geen ervaring mee.
Maar veel plezier ermee. Zal leuk tussen de rest staan. Op hoeveel staat de teller nu?

hadv
16 oktober 2007, 00:00
leuk hoor, ik vind 50 niet teveel
mijn eerste electrische was ongeveer zo iets, maar dan met 3 pickups, kostte mij in 1971 (jaja) wel 245 guldens (voor de jongeren, dat is ongeveer 111 euri), heb ik 3 weken voor aan de lopende band gestaan

heerlijk die nostalgie met dat vreselijke beugeltje op de headstock, die lullige pickupselectieschuifschakelaars, de hopeloze vibrato en die gruwelijke pickups

als ik die 3-pitter tegenkom koop ik um direct

Saf
16 oktober 2007, 19:46
he zo eentje heb ik ook ooit nog eens in de collectie gehad vind die body vorm erg lachen. Met die "hap" eruit onder de brug. Heb een tekening van die body nog vrij lang bewaard om hem eens te gebruiken bij een zelfbouw projectje is er alleen nooit van gekomen.

Proficiat Wietse en ja 50 euro is denk ik normale prijs voor dit soort gitaartjes hij ziet er op het eerste oog op de foto in ieder geval nog goed uit.

ijzerbroot1
17 oktober 2007, 00:13
Godsamme......wat is dat ding in-en-in lelijk zeg, tenenkrommend gewoon. Brrrrrr. Snel, doet mij een bier!!!

Blend
17 oktober 2007, 01:01
Ik vind 'm grappig! Ik vind alleen dat sunburst hem zo goedkoop maken... :chicken:

rickert
17 oktober 2007, 01:07
Ik zou er nog geen vlieg mee doodslaan!

Blend
17 oktober 2007, 01:23
Ik zou er nog geen vlieg mee doodslaan!

zonde van de vlieg idd...

rickert
17 oktober 2007, 01:36
Meer zonde om energie in die gitaar te steken :seriousf:

OJJVZ
17 oktober 2007, 01:39
k vind m wel wat hebben, zo oldschool :D