PDA

View Full Version : Boss NS-2Noise suppresor..



Nielsje
27 januari 2003, 16:36
FF een vraagje. ik heb een gitaar met enkelspoel elementen (p-90). Als ik de versterker aan heb staan, en m'n handen los van de gitaar, dan hoor ik de bekende ruis die afkomstig is van het stroomnet (je weet wel, die 50 of 60 hz ruis). Nu vroeg ik mij af, kan ik deze wegfilteren met dit apparaat?! ik ben het verder niet nodig voor m'n pedalen ofzo. en als het wil, vervormd het m'n geluid ook ?!?

groeten.

Phyrexian
27 januari 2003, 17:54
Als je enkel ruis wenst weg te halen als je je snaren niet aandrukt (wanneer je niet speelt; pauze tijdens nummers...) is een (Boss) Noise Suppresor wel een oplossing.

Ik heb er zelf één en die doet z'n werk perfect. Je kan instellen hoe snel de ruis wordt 'weggekapt' nadat je je vingers van de snaren lost.
Bij mij haalt de NS-2 er zowiezo de ruis af die wordt gecreëerd door m'n BOSS GE-7 EQ. Ik ben er niet voor honderd procent zeker van of er ook de ruis die jij bedoelt weggehaald wordt.
Op m'n Valvestate heb ik ook altijd achtergrond ruis en die gaat niet weg met de Noise Suppresor. Ik zou het eerst en vooral eens uitchecken, echt testen maar in de winkel dus. Anders ziet je misschien met een nutteloze pedaal... en deze pedaal kost nieuwe toch ook bijna 100 euro...

RadiuS
27 januari 2003, 22:19
Die ruis die je alleen hoort als je met je handen je snaren niet aanraakt komt waarschijnlijk dooradt je geen geaard stopcontact gebruikt, probeer dat eerst eens anders is het zonde van de aankoop.

Ic3gl0vE
27 januari 2003, 22:26
phyrexian> de ruis uit je valvestate zit in de versterker zelf. misschien moet je de NS-2 eens in de FX loop plaatsen, zodat 'ie eventuele ruis uit de pre-amp kan wegfilteren. Als het niet helpt zit het in de eindtrap en daar is dan niets aan te doen denk ik

Nielsje
27 januari 2003, 23:04
Het klopt wel dat ik geen geaard stopcontact heb, maar er zit geen aarde draad achter, dus ik kan um ook nie zo aansluiten... bovendien als ik wel geaard speel heb hoor ik het ook. Ik heb het ook niet over de ruis van m'n versterker, maar echt die 50/60 hz golf die je hoort. Live enzo vind ik het niet zo erg, maar met opnemen enzo is dat zo lastig....
hoor je steeds tik ...tik enzo als je ff lostlaat en weer vastpakt...

maar goed, moet maar ff proberen anders..

telecastermaster
28 januari 2003, 14:46
Ik zou overigens kiezen voor een noise reduction unit in de effectloop van je versterker (moet je dan natuurliik wel hebben). Op die manier kun je ook de proberen van noise uit de voorversterker af te komen. Denk hierbij aan een 19" noise reduction van Rocktron (Hush) of anders een Behringer.