PDA

View Full Version : Tex mex of Texas special



Ben jtm
14 oktober 2007, 11:08
Goede morgen,

Graag hoor ik wat meningen over de tex mex versus texas special elementen.
Ik zoek een warm blues geluid, en overweeg dus nieuwe elementen te kopen.
Mijn gedachten gaan uit naar een van deze twee, maar andere elementen kan natuurlijk ook.
Ze zijn voor in een squier bullet.
Alvast bedankt voor de input.

the sure thing
14 oktober 2007, 11:25
Het ligt eraan. ALs je een schreeuwerig bluesgeluid zoekt die goed door de mix komt (dus in een band goed te horen is) en geen clean speelt, zou ik voor de Texas specials gaan. ALS je clean OOK heel belangrijk vindt, zou ik geen van beide nemen maar voor een ander setje gaan. Wat is je budget?

Ben jtm
14 oktober 2007, 16:45
Clean vind ik ook wel belangrijk, ik wil er eigenlijk niet meer als 150 euro aan uitgeven. Ik zoek eigenlijk een warm vol blues geluid.

the sure thing
14 oktober 2007, 20:33
Ik zou voor een 2ehands setje Seymour DUncan elementen kijken of een 2e hands setje Fender '57/'62 reissue pick-ups. Lees ook eens de 101 andere topics over de elementen. Ik vind persoonlijk de Texas Specials te schel/te schreeuwerig.

Orpheo
14 oktober 2007, 20:47
ik zou en hotrail in de brug, screamin deamon in hals en duckbucker in t mid nemen, en coiltaps voor allen.

the sure thing
14 oktober 2007, 21:43
eeehhhh... en dat voor max. EUR 150,-? Dacht t niet.... Laten we het eenvoudig houden voor de topicstrarter.

Orpheo
14 oktober 2007, 21:53
eeehhhh... en dat voor max. EUR 150,-? Dacht t niet.... Laten we het eenvoudig houden voor de topicstrarter.

ebay. of je neemt het seymour duncan minihumbucker setje.

G.G.
15 oktober 2007, 07:54
Clean vind ik ook wel belangrijk, ik wil er eigenlijk niet meer als 150 euro aan uitgeven. Ik zoek eigenlijk een warm vol blues geluid.

Met dat budget zou ik het anders doen. TS is wat te schel voor een lekker warm geluid.

Met €150 zou ik een goeie switch, goeie pots kopen en een GFS setje. Persoonlijk vind ik deze set echt super voor een lekker warm geluid, met genoeg output.

http://store.guitarfetish.com/19reovalhots.html

En omdat je TS of Tex Mex wil vergelijken denk ik dat je misschien wel voor de SRV tone wilt gaan. Misschien is dit een leuke optie:

http://store.guitarfetish.com/onsexcimatou.html

Heb hem zelf, naar volle tevredenheid, in een strat gehad.

Kakihara
15 oktober 2007, 09:00
Misschien eens Bill Lawrence contacteren via e-mail ofzo. Dan ben je in ieder geval gesteld voor zelfs minder dan die €150 en ik heb alleen maar positieve commentaren gelezen over hem. Het zou wel kunnen dat je wat moet wachten vooraleer je antwoord hebt, maar het zijn vriendelijke mensen en ze weten ongetwijfeld wat je nodig hebt. En als je besluit van daar pups te bestellen, ga je ook een tijdje moeten wachten, maar dat is het waard denk ik. Ik ga er in ieder geval ook de mijne bestellen voor mijn zelfbouwprojectje waar ik hopelijk tegen het einde van het jaar aan ga beginnen :)

the sure thing
16 oktober 2007, 12:54
HE TOPICSTARTER/ BEN JTM:

Dit is zeker weten iets voor je en pas perfect binnen je limiet!!!

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=ondegit&md=details&id=83817

jimihattricks
16 oktober 2007, 13:08
die 54s ken ik niet, maar hoor ik idd alleen maar goeie dingen over..

zelf heb ik de tex mex pickups (na ook o.a. de fender cs 69s te hebben gehad), en ik wil niets anders meer.. clean ook heel behoorlijk hoor, maar idd, voor cleane sounds zijn er betere opties, de Tex Mex zijn daarvoor te overwound

Ben jtm
17 oktober 2007, 07:23
Bedankt voor de reactie hier kan ik wat mee.

Ik ga gelijk even bellen. super

Dick Wolkendeck
17 oktober 2007, 08:35
Ik heb goede herinneringen aan de Texas Specials. Vooral over een boogie caliber 50+ was dat waanzinnig goed. En clean had ik ook niets te klagen. Ze zijn wel fel (en ze hebben een bult laag), maar dan heb je voor het eerst in je leven ook eens iets aan die toonregeling op je gitaar.

SaferSephy
17 oktober 2007, 10:21
Ik heb zelf van die Tex mex dingen in een strat zitten en ben echt super tevreden. Clean vind ik ze ook super, maar goed mijn gewenste clean moet ook gewoon een héél klein randje, super voor die vintage sound. Vooral op stand hals-mid komen deze echt tot hun recht...het echte "Lenny" geluid!

Ben jtm
19 oktober 2007, 22:10
Ik heb de custom strat 54 gekocht, gisteren ingebouwd en getest.
Ben zeer te vrede. Bedankt voor de tip.