PDA

View Full Version : Marshall JCM 800 4104



Martyn
13 oktober 2007, 23:27
Hallo

Kort vraagje. Is 750 euro voor een 1985 Marshall JCM 800 4104 single channel combo + een op maat gemaakte flightcase een goede prijs?. Alles ziet er qua uiterlijk perfect uit.

TimmU
13 oktober 2007, 23:50
Probeer er 700 van te maken! :gitarist:

Martyn
14 oktober 2007, 00:00
750 is zijn uiterste. Volgens hem alleen is de versterker zelf al 800 euro waard en de flightcase ongeveer 275.

pannekoek
14 oktober 2007, 00:11
vind je het zelf 750 euro waard? :)

Lexvandoef
14 oktober 2007, 00:13
Ik vind het wel nogal duur voor een combo. De top die gaat idd voor minimaal 800, maar ik zou zelf meer richting de €600 denken qua combo alleen. Incl flightcase issie die €750 wel waard denk ik, een losse flightcase laten maken kost idd flink wat geld.

pannekoek
14 oktober 2007, 00:16
Ik vind het wel nogal duur voor een combo. De top die gaat idd voor minimaal 800, maar ik zou zelf meer richting de €600 denken qua combo alleen. Incl flightcase issie die €750 wel waard denk ik, een losse flightcase laten maken kost idd flink wat geld.


dan is die flightcase voor die 150 pleuro meer een koopje

wat kost een flight case ongeveer voor een 1960tv cab en dsl50?

Martyn
14 oktober 2007, 00:23
ik heb in principe de flightcase niet nodig. en @ Pannekoek. nou ik zocht meer een versterker van rond de 600 a 650 euro. 750 euro vind ik wel weer erg veel. Maar ik zoek eigenlijk wel zo iets als dit.

Ik kan via Marktplaats aan nog 1 komen (precies de zelfde) alleen dan 680 euro (zonder flightcase, plús ik moet er verder voor reizen)

Lexvandoef
14 oktober 2007, 00:27
ik heb in principe de flightcase niet nodig. en @ Pannekoek. nou ik zocht meer een versterker van rond de 600 a 650 euro. 750 euro vind ik wel weer erg veel. Maar ik zoek eigenlijk wel zo iets als dit.

Ik kan via Marktplaats aan nog 1 komen (precies de zelfde) alleen dan 680 euro (zonder flightcase, plús ik moet er verder voor reizen)

Tsja, als je die flightcase toch niet nodig heb, zou ik voor die andere gaan, mits die in even goede staat is natuurlijk. En dat gereis moet je maar voor lief nemen, dat hoort nu eenmaal bij GAS :satisfie:

Wat de flightcases betreft, het zal ook wel rond die prijs liggen. Als je ze bestelt bij een bedrijf die die dingen maakt, maken ze hem vaak speciaal voor je versterker op maat. Er is dus niet echt een vaste prijs. Je kan wel ff een mailtje sturen voor meer info.

http://www.dfb-flightcases.nl/

of

http://www.meekelcases.nl/

Ik ben trouwens niet werkzaam ofzo bij een van de 2.

zjanke
14 oktober 2007, 08:38
Nieuw zullen ze wel in die richting zitten als je ze laat maken, voor zelf maken zul je ongeveer 150-175 kwijt zijn. Tweedehands kun je ze voor 75-125 vinden.
Als je deze koopt voor 750 en je verkoopt de flightcase (begin met 125 op MP, zakken kan altijd nog) dan heb je minder betaald dan voor je B-optie.

Martyn
14 oktober 2007, 11:52
Nieuw zullen ze wel in die richting zitten als je ze laat maken, voor zelf maken zul je ongeveer 150-175 kwijt zijn. Tweedehands kun je ze voor 75-125 vinden.
Als je deze koopt voor 750 en je verkoopt de flightcase (begin met 125 op MP, zakken kan altijd nog) dan heb je minder betaald dan voor je B-optie.

ach.. ik denk dat ik maar gewoon de knoop moet doorhakken. Er wordt vaak gezegt dat de versterker wel heel lomp en zwaar is, dus een flightcase is eigenlijk wel handig. Niet dat ik mij zelf hem op de grond zie laten vallen, maar een ongelukje zit in een klein hoekje, dus qua veiligheid is het ook wel veiliger. En voor die van 680 euro waar ik een eind voor moet rijden komen nog wel benzinekosten overheen en hij ziet er iets minder goed onderhouden uit. Dus dan kan ik denk ik net zo goed voor die met de flightcase gaan. Ik denk dat ik maar naar degene met de flightcase ga bellen dat ik hem graag wil komen uittesten en als hij me bevalt dat ik hem koop.

the sure thing
14 oktober 2007, 14:01
He Martijn,

Het feit DAT ie in een flightcase zit, zegt misschien ook iets over het goede onderhoud van de huidige eigenaar.... Laat je ons weten of je m hebt gekocht?

Martyn
14 oktober 2007, 14:46
ja klopt dat denk ik ook. De versterker ziet er op de fotos nog heel goed uit. En het is btw een '82 model, niet '85 :)

Ik ga morgen langs om hem uittesten, als hij mij bevalt koop ik hem dan ook gelijk. bedankt voor alle reacties (ook in andere topics over het kiezen van mijn versterker) ik hoop dat dit hem eindelijk wordt.

lifespan
14 oktober 2007, 19:52
Prima idee..... flightcase is altijd handig, beschermd altijd goed, en je kan er je combo opzetten zodat hij meer op "oorhoogte" staat!

succes, Pep

ps prijs is alleszins redelijk!

Martyn
15 oktober 2007, 12:44
haha ja klopt.. goed idee.. Ik zat er ook al over te denken om hem eventueel als nachtkasje/tafeltje te gebruiken xD 5 uur ga ik naar hem toe

the sure thing
15 oktober 2007, 16:02
Keep us posted!

Lexvandoef
15 oktober 2007, 23:59
En heb je hem gekocht?

kunk
16 oktober 2007, 19:48
Vast wel want hij kan niet stoppen met spelen!

Martyn
16 oktober 2007, 20:04
ja, ik heb hem. Super versterker! Toen ik hem voor het eerst in het echt zag, schrok ik een beetje van de grootte.. ik had hem kleiner verwacht. Maar een super geluid dat er uit kwam.. Hij is misschien wel beetje overkill eerst, zal in het begin vaak op 1/10 en 2/10 spelen maar ik heb hem vanmiddag gelijk even met repeteren met de band ff een stukje open kunnen draaien. 1 probleem tho. Als ik met mijn eigen gitaar de master volume boven 2 zet dan gaat hij piepen. Dit heeft waarschijnlijk met de bedrading/shielding van mijn gitaar te maken? ik heb hem daarna even met de andere gitarist zijn gitaar uitgetest en dat klonk super. Hij is een beetje groot en lomp maar hij past in mijn moeders kleine autootje (plus gitaren en versterker van andere gitarist) dus het vervoeren wil wel. Het is alleen steeds een klein beetje werk met het sjouwen van het ding. Maar het geluid is super.

Fotos komen nog!

JohnLord
16 oktober 2007, 20:38
Gefeliciteerd!!!!

the sure thing
16 oktober 2007, 20:44
Tsja, wil mooi wil, moet pijn lijden.... Wieltjes onder je flightcase?

Martyn
16 oktober 2007, 20:50
ehm ja.. maar het probleem is.. dus versterker past nét in de mijn moeders auto. alleen dan wel zonder flightcase : / Maar we vervoeren ook wel met grotere autos dus dan kan de flightcase er wel om :)

the sure thing
16 oktober 2007, 20:54
Wees er trots op en doe er voorzichtig mee. Gefeliciteerd met je aankoop!

Martyn
18 oktober 2007, 09:10
Nog ff 2 fotos gemaakt voordat ik naar m'n werk ga. Ik had ja beloofd fotos te posten.

http://img136.imageshack.us/my.php?image=marshall1qw4.jpg

http://img144.imageshack.us/img144/6414/marshall2se7.jpg

Nellyrocks
18 oktober 2007, 09:33
Mooi hoor. Die zou ik wel met mijn voxje willen A/B-en.

Nobilta
18 oktober 2007, 11:09
Amai, die ziet er wel HEEL goed uit om zo oud te zijn. En een prachtige flightcase. Veel plezier ermee.

Lexvandoef
18 oktober 2007, 11:50
Mooi hoor. Die zou ik wel met mijn voxje willen A/B-en.

Dat is nu mijn main gig-rig :rockon: Een AC15 met een JMP 2203, supervet geluid. :satisfie:

Nielsje
18 oktober 2007, 11:56
Ik denk dat we toch met z'n allen aan de cases moeten Lex :)

Misschien moet je die Vox ook in een topje gooien, beide in een flightcase proppen en dan een 2 x 12 met tussenwandje gebruiken voor beide versterkers (vox links, marshall rechts) scheelt een hoop in slepen..

Ja, of je neemt gewoon een cube 30, kan ik mezelf in ieder geval wel duidelijk hoor :):):)

Lexvandoef
18 oktober 2007, 12:03
Ik denk dat we toch met z'n allen aan de cases moeten Lex :)

Misschien moet je die Vox ook in een topje gooien, beide in een flightcase proppen en dan een 2 x 12 met tussenwandje gebruiken voor beide versterkers (vox links, marshall rechts) scheelt een hoop in slepen..

Ja, of je neemt gewoon een cube 30, kan ik mezelf in ieder geval wel duidelijk hoor :):)

haha, ben je nu serieus of niet? Ik zat er eigenlijk ook al aan te denken namelijk :sssh:

Nellyrocks
18 oktober 2007, 12:17
haha, ben je nu serieus of niet? Ik zat er eigenlijk ook al aan te denken namelijk :sssh:

Bandruzies vechten jullie maar onderling uit he.

Trouwens Lex

Hoe doe jij dat. A/B-en of lekker allebei tegelijk aan.

Nielsje
18 oktober 2007, 12:17
Ja, ik was serieus :).

Je wellicht een 2e hands 2 x 12 nemen, of je combo een beetje aanpassen.. De ene helft closeback, de ander 3/4 closed o.i.d.
Wellicht dat ze bij Kool & Elfrink zo'n projectje wel zien zitten.

Maar een 2e hands cab is goedkoper. ik zit ook al te spotten op een 2 x 12, maar kan nog niet zo veel geschikts vinden. In ieder geval echt wat voor de kerstvakantie :).

Aan de andere kant, een flightcase met 2 versterkers is niet te tillen he?

edit:

De versterker van de TS is een prachtig exemplaar, en zijn fijne bakken!

Ik had ooit een 4210 en die was duidelijk minder (splitchannel) er staat er nu een op gitaarmarkt voor 650, veel te veel. Is deze versterker eigenlijk fatsoenlijk te tillen zonder de case, of hangt ie helemaal naar een zijde?

edit 2:

Of zit Lex serieus te denken aan een cube 30?

Nellyrocks
18 oktober 2007, 12:21
Ja, ik was serieus :).

Je wellicht een 2e hands 2 x 12 nemen, of je combo een beetje aanpassen.. De ene helft closeback, de ander 3/4 closed o.i.d.
Wellicht dat ze bij Kool & Elfrink zo'n projectje wel zien zitten.

Maar een 2e hands cab is goedkoper. ik zit ook al te spotten op een 2 x 12, maar kan nog niet zo veel geschikts vinden. In ieder geval echt wat voor de kerstvakantie :).

Aan de andere kant, een flightcase met 2 versterkers is niet te tillen he?

edit:

De versterker van de TS is een prachtig exemplaar, en zijn fijne bakken!

Ik had ooit een 4210 en die was duidelijk minder (splitchannel) er staat er nu een op gitaarmarkt voor 650, veel te veel. Is deze versterker eigenlijk fatsoenlijk te tillen zonder de case, of hangt ie helemaal naar een zijde?

edit 2:

Of zit Lex serieus te denken aan een cube 30?

Je hebt van Radial ook zo'n pedaal waarmee je twee tops op de zelfde cab kan aansluiten en kan switchen.

Nielsje
18 oktober 2007, 12:28
Vet, dat zoek ik voor thuis! link?