PDA

View Full Version : wat is dit?



pannekoek
13 oktober 2007, 22:48
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/118091768-zeer-exclusieve-elektrische-gitaar-merk-bond.html?return=eJw1ikEKwjAQAP9SaI5J0%2BIlJUj9ydJ WE5I2S3aLovh3F9TbDDPgrHtF143k7Kl3Da1Q5zAGZnTGpILrr jeoiTEDMOk9m%2B%2BiMeD5kb1VC3ku7TDZdrjgIdAJZBZ4RhS k60L%2FzL%2B8SZj2Y1trnEXTXfQWGaCKFYqivUI8fKeosselG d8filI2Xw%3D%3D&df=1&fta=eNpFkklu4zAQRe%2FChdc1cCzBV%2BgrGELkuIX2IIhSYn Tgu6dIRcxGEB5%2BDf%2BzeonylfVj1vl6%2Buiv2XRZghfzvB 7xMOTj8hDsplWguy7yf5y6%2FD7kghZFt0nu6%2B08j2%2Fdv0 %2B5jEvfz91jGoUO07Qe4ZDn5TgNpacVM%2FWXs%2BlGLc7CYs ZBh%2FXCIF%2Bj9sqSxCAGS2iD33WVOWZiDoVR04XA7KqOf1mK wVed%2FWGQAvkQqDDX%2BlmPhLXW74wQwCIXFnam%2FdkFKCw2 BroLpMLSznxAy1B1uBtRF%2BSAN9icePLqBCvcrRAEIpvq2ti8 JOfQp1jhbgZjTA5jHY7NDUFiTNugZidCwuC38uYnJhuRbYXNkL cJdNMKmyMOmlJwNfHmCEpuUKMkbNBrTKlmSe1xAMElqjaJm5L1 GcP2iral5Ejz3Mpdg5Qg0TbI%2F4ZMFPzWszlyurrjbc%2FYBl Hy4OpTUnMEVltaHfTS69XrWx5TP%2BTT9Xy%2FLH%2BLtNhEEP O2zvNpvA%2Fn5061%2FtY%2FT%2BV89WIHDbRsSmL6T9P9%2Bf n9KLesp%2Fx6fQPUAdTw&fta_ind=17#photo


ik zag deze gitaar, ik ken het niet , nog nooit van gehoort, en waarom zo duur? koop dan een gibson/fender/gretsch/prs etc etc?

Wickerman
13 oktober 2007, 22:51
Merk : Bond
Serienummer : 831
Gelimiteerd produktieaantal
Gekocht in 1985 als verzamelobjekt
In nieuwstaat, nauwelijks op gespeeld !
Inkl. origineel kunstof koffer. De gitaar is volledig neck-body uit graphit/carbon vervaardigd.
Engels/Schots produkt, kwalitatief hoogstaand.


't staat erbij...

no 1 hops
13 oktober 2007, 22:51
even simpel gezegt een kunstof gitaar zonder frets, maar een soort van trapjes.
geflopt omdat ze dus te snel sleten
(tenminste wat ik mij er nog van weet)

Brent Ray Vaughan
13 oktober 2007, 22:52
Nooit van gehoord. Lelijk ding als je het mij vraagt, hoewel er voor dit gitaren ook wel liefhebbers zullen zijn.

pannekoek
13 oktober 2007, 23:04
Nooit van gehoord. Lelijk ding als je het mij vraagt, hoewel er voor dit gitaren ook wel liefhebbers zullen zijn.


ik vond hem wel appart ja maar om daar nou 2500 pleuros voor neer te leggen?

hadv
14 oktober 2007, 00:20
speelt super licht en snel, maar klinkt gewoon niet (kurkdroog). ik heb er een gehad, maar vele malen minder voor betaald. het is maar net wat je er voor over hebt. ze waren oorspronkelijk vreselijk duur, toen ging de prijs omlaag, daarna weer omhoog. afijn, vreselijk geflopt. zou wel een goede gitaar zijn om een GK synthesizer element op te zetten, dan heb je geen last van het eigen geluid van de gitaar.

Jay Cal
14 oktober 2007, 01:28
Dit zijn echte collectors items vanwege de innovatie en het geringe aantal qua productie. Kort gezegd voor de echte verzamelaar dus (evenals bv. de Synthaxe 1). Persoonlijk vind ik ze niet mooi maar ik ben er vrij zeker van dat deze, zeker gezien het enigzins bekende verhaal van Bond, uiteindelijk alleen maar in prijs zullen stijgen. Of ie 2500 waard is op dit moment durf ik niet te zeggen maar op de plaatjes ziet ie er verdomd netjes en volledig uit.

vulvasonic
14 oktober 2007, 02:18
Geflopt, maar niet vergeten.
Het is een goed voorbeeld van een fabrikant die het aandurfde de electrische gitaar te verbeteren op een vrij radicale wijze. De meeste gitaristen zijn echter vrij conservatief en voorzichtig als het gaat om dit soort vernieuwingen. Het nadeel van deze gitaar is dat er nooit (tot zover ik weet) een bekende muzikant mee verbonden is geweest. De toekomst zal leren of het ding alsnog enig succes mag verwachten.

zeppo
14 oktober 2007, 08:01
Als ik het me goed herinner, was de MusicMaker destijds wel positief over deze gitaar. Niet mijn pakkie-an, ik ben dus waarschijnlijk een conservatieve gitarist :satisfie:

the sure thing
14 oktober 2007, 11:27
Dit is nou een goed voorbeeld van een slechte investering....

hadv
15 oktober 2007, 23:50
inderdaad innovatie, maar 1 heel belangrijk ding vergeten: de klank van de gitaar, zelfs een electrische, wordt voor een heel belangrijk deel gevormd door het resonerende geheel (body, hals). Carbonfibre heeft geen natuurlijke resonantie, en daarom klinkt-ie dus gortdroog. Een beetje vergelijkbaar met plexiglas gitaren, leuk om te zien, maar oninteressant qua eigen sound.
Dat gitaristen conservatief zijn is 100% waar, maar dat betekent niet dat als gitaristen iets 'niets' vinden dat het dan toch goed zou zijn. Dat is een omgekeerde redenering: "elke gitarist is conservatief, dus als een gitarist iets niet goed vindt is het wel goed"
& wat vulvasonic zegt is natuurlijk ook waar (geen bekende naam aan verbonden), want gitaristen zijn niet alleen conservatief, maar ook nog eens trendvolgers ("als de gitarist die ik goed vind het goed vindt, dan is het goed") net zulke onlogica

Saf
16 oktober 2007, 19:43
hij blijft het wel proberen ik denk onder het mom van de aanhouder wint ofzo. deze bond kom ik al zo'n 2 a 3 jaar met enige regelmaat op de verschillende sites tegen.

Zulk soort gitaren zijn erg moeilijk te verkopen omdat de verzamelaars markt voor dit soort gitaren heel erg klein is.

Nielsje
16 oktober 2007, 20:04
Wauw, een echte Bond!

idd wat Vulva zegt, reuze inovatief, maar nooit echt doorgebroken.

zovaak zie je ze niet..

glacius
17 oktober 2007, 10:18
toch wel gewaagd om zoiets te produceren, ik bedoel wij gitaristen zijn zo concervatief dat we eigenlijk niks anders willen dan het ''goede oude'' spul

ik vind het idee van die fret''trapjes'' wel erg inovatief ! en ik zou er best eens op willen spelen voor de ervaring, maar de concervatieveling die ik ben blijf ik toch bij de historisch correcte gibson les paul.
en denk hierbij dat die nieuwe gibson les paul digital ook een flop zal worden
en sowieso al die nieuwere modellen van gibson slaan wat mij betreft de plank flink mis.

bert k
17 oktober 2007, 10:45
Het idee van die trapjes was best wel briljant, maar hoe sterk het ook is, carbon slijt ook, en als je trapjes afgesleten zijn heb je echt een gigantisch probleem. Ze maken deel uit van de hals, kan je een nieuwe hals bestellen... (Wat niet lukt, want Bond is over de kop.)

FruscianteFan
17 oktober 2007, 10:56
inderdaad innovatie, maar 1 heel belangrijk ding vergeten: de klank van de gitaar, zelfs een electrische, wordt voor een heel belangrijk deel gevormd door het resonerende geheel (body, hals). Carbonfibre heeft geen natuurlijke resonantie, en daarom klinkt-ie dus gortdroog. Een beetje vergelijkbaar met plexiglas gitaren, leuk om te zien, maar oninteressant qua eigen sound.Nu ben ik wel benieuwd waar je op baseert dat carbonfiber geen natuurlijke resonantie heeft?

dunnoaname
17 oktober 2007, 11:52
Idd, en plexiglas gitaren klinken hartstikke goed.

hadv
18 oktober 2007, 00:03
Nu ben ik wel benieuwd waar je op baseert dat carbonfiber geen natuurlijke resonantie heeft?

daar heb je natuurlijk wel weer gelijk in, ik heb mij wat onzorgvuldig uitgedrukt. Wat ik bedoel is dat de resonantie van hout en de resonantie van carbonfibre totaal niet vergelijkbaar is. verder heb ik het ding een tijdje in mijn bezit gehad en daardoor weet ik uit eigen ervaring dat het geluid gortdroog is en alles wat op sustain lijkt mist, iets dat een houten gitaar in mijn oren zo bijzonder maakt