PDA

View Full Version : vraagje



ikfenderke
13 oktober 2007, 22:07
hoi,
Ik wilde kijken of ik niet via jullie ervaringen er achter kan komen hoe en wat nu het beste werkt. Omdat ik er simpelweg geen ervaring mee heb,
mijn vraag is als volgend,: zoals ik vertelde speel ik nu pas 2 jaartjes gitaar en heb nu iemand gevonden om samen met te spelen, we willen dus een bandje beginnen en zijn nu een paar nr. aan het proberen nu is eigenlijk de vraag van, als jullie oefenen hoelang spelen jullie dan want ik merk gewoon naar een paar uur is het als of mijn vingers niet meer willen. Aangezien ik de solo doet en mijn maat de begleiding, is het niet handig dat mijn vingers moe worden. nou ja niet echt moe. Ze willen alles wat moeilijker we hebben nu 5 nr. ,is het nu de bedoeling dat we deze steeds blijven herhalen, zo ja hoe lang en hoe vaak, meer in de richting van is te vaak nog steeds ok of wordt het daar ook niet beter van ,ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven. Maar zoals mijn vader al zei, er zijn geen domme vragen dus bij deze alvast erg bedankt.
Ikfenderke :cooler:

pannekoek
13 oktober 2007, 22:27
als je speelt speel dan niet meteen 2-3 uur achter elkaar (intensief) neem af en toe een pauze :)

betancore
16 oktober 2007, 22:39
wat pannekoek zegt klopt. Neem af en toe een break. Wat je ook moet (tenminste als je daar zin in hebt) is ervoor zorgen dat je zeker elke dag regelmatig speelt. Beter 1 uur per dag dan 1 dag in de week zes uur. je spieren in je arm moeten zich nu eenmaal ontwikkelen. Ik speel al heel lang gitaar en heb er soms ook nog last van. Mocht je dit in een nummer gebeuren dan kun je zelf wat truukjes ontwikkelen om je armspieren eventjes wat te ontspannen. bijvoorbeeld even geen snelle licks spelen binnen een solo of je vibrato wat beperken. Maar hoe je het ook went of keert, veel spelen blijft belangrijk. Ook een warming up voor een optreden of repetitie kan ok helpen. Ik heb ooit een optreden voortijdig moeten afbreken omdat ik ineens kramp in mijn arm kreeg en werkelijks niets meer kon. Dat was omdat ik in die periode vanwege omstandigheden weinig kon spelen. regelmatig spelen is dus belangrijk, al is het maar om je arm/pols spieren in conditie te houden. Ik hoop in ieder geval dat je hier iets aan hebt.

ikfenderke
18 oktober 2007, 11:58
Hey, nou mensen iedegeval bedankt voor de info.
ikfenderke :gitarist: