PDA

View Full Version : twee pedalen stereo schakelen



Ibanez666
13 oktober 2007, 12:13
Ik heb de volgende vraag:

ik heb een Ibanez CS-9 en een AD-9, beide hebben twee uitgangen. hoe ga ik deze beide pedalen stereo schakelen (op twee amps) aangezien beide pedalen maar 1 ingang hebben en twee uit? hoe ga ik het aansluiten als ik ook nog mijn distortion etc. pedalen wil aansluiten?

Jimwoud
13 oktober 2007, 12:42
Ik heb de volgende vraag:

ik heb een Ibanez CS-9 en een AD-9, beide hebben twee uitgangen. hoe ga ik deze beide pedalen stereo schakelen (op twee amps) aangezien beide pedalen maar 1 ingang hebben en twee uit? hoe ga ik het aansluiten als ik ook nog mijn distortion etc. pedalen wil aansluiten?
Goede vraag inderdaad. Ben benieuwd of dat wel kan.

MjS
13 oktober 2007, 13:21
Ik zou ze parallel aansluiten:

Y-splitter:
1. CS-9
2. AD-9

Vervolgens een klein stereomixertje aansluiten: links van CS-9 en AD-9 op mixertje links pannen, rechts van CS-9 en AD-9 rechts. Uitgangen stereo naar versterker. Zoiets?

peter_heijnen
13 oktober 2007, 13:32
Zonder mixer:

Je kunt ook een van de chorus outputs wel door de delay halen en de andere niet, waarbij je de delay mono out neemt.

of je draait het om: een van de delay outputs (de dry m.i.) wel chorussen en de ander niet, en waarbij je id de chorus mono out neemt.

Ibanez666
13 oktober 2007, 17:08
Pff, bedankt zover, ik ga het een en ander proberen. Als iemand nog meer suggesties heeft hoor ik dat graag