PDA

View Full Version : AB switcher vraagje



Cheetoria
13 oktober 2007, 12:55
voornamelijk om tonesuck te voorkomen, en om tapdansen uit te stellen wil ik op zoek naar een AB switcher.
enige euvel is, hoe krijg ik dan het a én B kanaal in dezelfde versterker?

zjanke
13 oktober 2007, 13:00
Bedoel je dat je de kanalen ook tegelijk "aan" wil hebben? Dan moet je een ABY switch hebben.

Cheetoria
13 oktober 2007, 13:18
ik zal het uitleggen.

- DS1 - wah-h2o-
gitaar-tuner-BD2 -AB switcher -AMP.
-Guv'nor - -

zoals je ziet heb ik 2 snoeren, en één input in m'n amp. hoe ga ik dat oplossen?

Ash ketchum
13 oktober 2007, 14:28
Bedoel je iets met 2 loops? loop A; DS1 - wah - h2o. Loop B; Guv'nor

zjanke
13 oktober 2007, 15:16
Waarschijnlijk ben je op zoek naar een looper. Je zet je looper op de plaats waar je Guv'ner het beste klinkt en zet de Guv'ner in de loop. Looper uit=Guv'ner ge-bypast, Looper aan=Guv'ner in de keten.

Of snap ik het nou nog niet :chicken:

Speeddemon
13 oktober 2007, 16:03
Of een A/B Loop Box?
Dat in Loop A een aantal effecten staan, en in Loop B andere effecten, en je kiest 1 van de 2. De Loops van een A/B Loop box kunnen niet tegelijkertijd aan.

Cheetoria
13 oktober 2007, 17:14
ongeveer wat speeddemon zei.


wat ik uit je verhaal hoor, is dat er in zo'n kastje dan 3 uitgangen en 3 ingangen zitten : gitaar in, loop uit/in loop 2 uit/in amp uit?
dan snap ik namelijk hoe ik het op één versterker aan kan sluiten, zonder 2 snoeren met elkaar te hoeven verbinden.


en wat m'n bedoeling is, is dat m'n lead geluid, en m'n slaggeluid met één knop te wisselen is.

Goose
13 oktober 2007, 17:34
Je wilt zo iets hebben als Speedy zegt. Ben ook al een tijdje dit van plan. Loop-master maakt die dingen wel, keuze te over. Maar als je wat goedkoper uit wilt zijn even wat tech-info bij mede forum lui halen en er 1 zelf maken. Of in het ergste geval dat je het niet zelf aandurft: Speedy of Dirk even lief aankijken.

http://www.loop-master.com/product_info.php?cPath=33&products_id=51&osCsid=6dee6f39794592475530a3a45723a52c

zjanke
13 oktober 2007, 18:07
Maar dat betekent wel dat je effecten die in verschillende ketens zitten nooit samen kunt gebruiken. Is dat ook de bedoeling of juist niet?

Speeddemon
13 oktober 2007, 18:25
Maar dat betekent wel dat je effecten die in verschillende ketens zitten nooit samen kunt gebruiken. Is dat ook de bedoeling of juist niet?
Dat is het idee achter zoiets. Loop-master noemt het Clean/Dirt switching, ik noem het A/B Loop switching.
En als je me lief aankijkt en geduldig genoeg bent, kan ik idd wat voor je betekenen. Cheetoria. :satisfie:

Maar goed, zelf bouwen is bij zoiets ook goed te doen; zorg dat je interne wiring netjes en niet te lang is (de meest gemaakte beginnersfout).

Mocht je nou ook nog een volledig gebypassed signaal willen hebben, moet je een A/B Loop Box + Master Bypass (TB) hebben. Dan heb je gewoon GEEN effecten meer in het pad.

Goose
14 oktober 2007, 23:41
Je kan ook alle 2 tegelijk aan zetten eventueel. Loop-master heeft er ook 1. Maar zelf vind ik hem nogal duur. Ben zelf van plan om er 1 te gaan maken met:
- Tuner mute
- Master bypass
- Loop A of loop B
- Loop A+B

Volgens Loop-master heb je dan een dure schakelaar nodig (een 4 ipv 3dpt schakelaar) maar heb een beetje zitten puzzelen en volgens mij kan het ook met 4 x een 3dpt schakelaars.
Als ik hem gemaakt heb laat ik het wel even weten.

Cheetoria
14 oktober 2007, 23:45
dat lijkt me een goed idee.


ik heb zelf geen mute/tuner out nodig, maar de rest lijkt me erg practisch.

Goose
15 oktober 2007, 00:03
Je hebt geen tuner-mute nodig omdat je tuner al truebypass is? Ik hem zelf namelijk al een behoorlijk tijdje terug ondekt (wat eigenlijk al heel lang bekent is) dat mijn boss tuner behhorlijk wat tone sucked ook al is hij uit. Vandaar dat ik die uit mijn signaal keten wil hebben. De gitarist van mijn band heb ik pas geleden ook al het licht laten zien en die was er ook al behoorlijk van onder de indruk over de tone suck. Dus misschien toch ook wel iets voor jou????

Cheetoria
15 oktober 2007, 14:09
hehe als m'n volgende loonstrookje weer binnen is ga ik met m'n hele zoot pedalen wss even naar dirk hendrik toe, want vooral m'n wah zuigt nogal....

tuner is al tb trouwens:)

peter_heijnen
15 oktober 2007, 14:37
Ik heb zelf een radial bigshoot tb looper maar die is wellicht onnodig prijzig.

Als je zo'n ding nou zelf maakt of laat maken met de twee switches (loop B en loop B) dicht genoeg bij elkaar, kun je ze indien gewenst tegelijkertijd intrappen. Daarmee trap je dan in een keer bijv loop A uit en de andere aan.

In als je het dan zo doet: git => looperA/B => amp, met in loop A je governor en in loop B de andere stuff, kun je de governor ook nog eens vóór je andere effecten zetten voor over de top....