PDA

View Full Version : Joe Bonamassa



rickert
13 oktober 2007, 00:39
Net terug van een gig van Joe Bonamassa. Ik had al een dvd van hem en een zwik cd's, maar live is het nog 100x geweldiger. Niet normaal, wat kan die vent spelen, alle stijlen door elkaar. Speelde een hele LedZeppelin-Jam, helemaal tof. Drumsolo waar je u tegen zegt van de drummer, enz. Toffe show. Hij speelde een akoestisch nummer op een 12-snaar crafter met mooi topje en lipstick element, en je raad het nooit, hij pleurt die gitaar na het nummer zo het publiek in!!!!!!!!! "Didn't expect that, did ya?" Nee Joe dat verwachten we niet! Even touwtrek wie hem kreeg, maar uiteindelijk ging een gelukkige fan met een crafter naar huis, en nee niet ik. Van de custom tele die hij had/heeft, heeft hij nu ook een stratocastermodel. Verder veel op de Les Paul. Nieuwe begeleidingsband, klonk super. Bas, drum en toetsen, meer heeft hij niet nodig! Het talentje uit het voorprogramma kwam nog een nummer met Joe meespelen, maar dit leek een beetje onwennig voor beide.

Ontdekking van de dag was wel het voorprogramma, de 21jarige Scott McKeot. Speelde een afgeragd stratje uit 62 die hij sinds zijn 12e heeft door een Quad Reverb. Speelde de blues heerlijk, aardige SRV-stijl, knoertehard. Achteraf effe met hem staan ouwehoeren en hij heeft mijn cd'tje gesigneerd, toffe gast. Als ik foto's vind zal ik ze erbij zetten!



http://www.scottmckeon.com/uploads/welcome_messages/5.jpg

Riky
13 oktober 2007, 10:53
Leuk man! Klinkt echt als geslaagde avond!
Ik heb Joe (anderhalf jaar geleden ofzo) gezien in Paradiso...
Hij is idd echt goed... Hij speelt zo makkelijk!
Volgens mij speelde hij toen wel met en andere bezetting, maar wat een avondje ook...
Gewoon top gitarist. Sommige zeggen dat ze hem een copy vinden van Eric Johnson, maar ik vind hem toch echt wel een eigen style hebben.. Hij maakt ook wel veel publiek contact..
Ik vond hem al goed, maar na hem live te hebben gezien vind ik hem heeel er goed:P
Bij mij stond er zon kerel die fender promoot in het voor programma... Weet niet meer hoe die heette... Kon ook leuk gitaarspelen!

RedBuell
13 oktober 2007, 11:41
Die gozer die die 12 string had gevangen is een bassist.........

Ik kon die hele Bonamassa niet ben met een goepje meegegaan maar ik vond het geweldig, gewoon heerlijk hoe zo'n LP klinkt. IK ben alleen nooit zo weg van die ellen lange solo stukjes maar vond dat stukje op die acoustische gitaar echt wel te gek.

rickert
13 oktober 2007, 12:33
Ja zoals dat "woke up dreaming", Supersnel en gewoon vlekkeloos op de akoest,niet normaal. Hoorde je bij die groep van wie die gitaar ving? Dan heb ik je misschien gezien, want ik ging hem nog even feliciteren. :satisfie: . Maar het was inderdaad een geslaagde avond!

RedBuell
13 oktober 2007, 16:04
Nee ik hoorde niet bij die groep, ik was daar met een stel jongers van het Buellforum. Ik heb nog wel even met die jongen gesproken die de gitaar had gevangen. Ik dacht eerst dat het een dee van de act was en dat de gitaar weer terug zou komen of iets dergelijks. Hij vertelde nog dat hij ooit eens een drum stokje had gevangen, maar nu een gitaar. Ik heb ooit slechts 2 plectrums gevangen 1 van Pantera's basist Rex en 1 van Everlast (de oude frontman van The house of pain).

rickert
13 oktober 2007, 23:37
Ik kreeg de playlist van Scott McKeon en een handtekening op z'n cd:p verder vang ik nooit een pick ofzo verdomme!!! Ik ga even foto's zoeken van de avond:p

rickert
14 oktober 2007, 00:12
http://youtube.com/watch?v=ewdK0TwCTwA

FILMPJEEE!!! Kicken :listen:

arjanb01
14 oktober 2007, 10:22
Joe Bonamassa live bij Barend & van Dorp:

http://youtube.com/watch?v=cyEdUajXBsI&mode=related&search=

Vetter dan vet !

rickert
14 oktober 2007, 11:50
Yeah dat was z'n openingsnummer, alleen is de begeleidingsband nu veel vetter. En mijn filmpje heb ik van zo dichtbij echt gezien, da's nog vetter dan vet :o :satisfie: !

GG123
15 oktober 2007, 11:36
In maart komt ie weer voor een reeks concerten naar NL!
Check http://www.mojo.nl/zoeken/index.asp?cc=1&searchkey=bonamassa&date=&month=
Voorverkoop is afgelopen weekend begonnen!

Fender75
15 oktober 2007, 12:11
Ik vond het ook weer erg gaaf ! Heb hem nu al 3 keer live gezien, ik vind het echt een genot om die gozer te zien en horen spelen. En inderdaad, die gitaar in het publiek...damn!! Ik weet wel dat ik de volgende keer dichterbij het podium sta..:)

Ik heb trouwens ook de cd van Scott McKeon, aardige gozer, echt nog een jong manneke! Nou hopen dat ie erg beroemd wordt, heb ik al een handtekening van hem..:)

Volgend jaar maart speelt Joe 5x in nederland....

rickert
15 oktober 2007, 13:36
Ik heb ook z'n handtekening op de cd :satisfie: . Ik denk dat ik de volgende reeks erbij ben in Den Haag, als er nog kaarten zijn na de voorverkoop

Fender75
15 oktober 2007, 13:57
Ik ga deze keer voor Eindhoven, is voor mij een keer dichterbij..:) Viel me trouwens op dat ook jonge bluesgitaristen gekke bekken trekken en moeiljk kijken tijdens solo's..:)

Luke-wannabe
16 oktober 2007, 10:15
http://youtube.com/watch?v=ewdK0TwCTwA

FILMPJEEE!!! Kicken :listen:
Wat vet zeg! Mooi geluid ook zo op dat brugelement met die afgerolde tone knob!

rickert
16 oktober 2007, 14:06
ZO!! Kaarten voor paard van troje besteld! :nervous: Awesome. Ben erg benieuwd naar voorprogramma.

Maar alle bluesmuzikanten kijken moeilijk toch:p??? Niet alleen jonge!

Elixir
16 oktober 2007, 14:24
Ik ga waarschijnlijk ook naar eindhoven. Wordt mijn eerste keer Bonamassa.
Meer mensen trouwens al zijn nieuwe cd 'Slow Gin' beluisterd?

Fender75
16 oktober 2007, 17:02
Ja, goede cd!! Eindhoven wordt voor mij ook definitief, en inderdaad, bij blues hoort moeilijk kijken...het toont alleen niet zo bij zo'n jong manneke. Moet eigenlijk een beetje doorleefd zijn...dus meer drank en weinig slaap en een beetje meer roken! :rockon:

rickert
16 oktober 2007, 17:15
Haha inderdaad:p CD heet SLOE gin trouwens, niet slow gin, tis een drankje! Ik vind de cd gaaf, aan de ene kant leuk dat hij echt eigen stijl krijgt maar aan de andere kant mis ik de pure blues, maar live speelt hij die wel dus kom ik dan niets te kort.

Elixir
16 oktober 2007, 21:35
Haha inderdaad:p CD heet SLOE gin trouwens, niet slow gin, tis een drankje! Ik vind de cd gaaf, aan de ene kant leuk dat hij echt eigen stijl krijgt maar aan de andere kant mis ik de pure blues, maar live speelt hij die wel dus kom ik dan niets te kort.

ow.. hehe.. ik dacht dat alleen het nummer Sloe Gin heette, maar het hele album dus :).

Fender75
16 oktober 2007, 21:50
Ik mis een ook beetje de rauwe ballen blues...maar afwisseling maakt het ook wel weer interessant! :dance:

Luke-wannabe
17 oktober 2007, 01:05
Ik ga es effe wat downloaden van die piemel.

Hollemans
19 oktober 2007, 11:31
heb die piemel in het voorprogramma gezien van BB-king (z'n vader :gitarist: ;) ook leuk

7okai
20 oktober 2007, 23:02
Ik was er ook in paradiso (2e keer) En die gitaar vloog verdomme over mijn hoofd heen!! stond aan het podium en degene die hem ving stond meter achter mij ! Helaas.

Maar ik ga in maart in heerhugowaard is bijna in mijn achtertuin nooit verwacht dat Joe daar ooit eens zou gaan spelen .Helemaal te gek ! :rockon:

rickert
21 oktober 2007, 00:32
Ja ik stond ook dicht op t podium, ook over mij heen, nasty gevoel:p Ik ga naa DenHaag, ook nooit gedacht dathij zo dichtbij zou spelen, ik stap voor mijn deur in de randstadrail en voor het Paard van Troje stap ik uit!!! Ideaal, en geweldig dat hij nog steeds in die kleine clubs blijft spelen.

mikeyaxeman
21 oktober 2007, 05:35
Mooi!
Ik heb Joe op Bospop gezien dit jaar stond ook vrij dicht op het podium.
Wat Rick ongeveer beschrijft over de gig dat deed ie dus ook in Weert geweldig!
Dat stuk op de acoustische gitaar + de Led Zep Jam geweldig, mooie performance :rockon:

Thomas88
26 oktober 2007, 15:01
Leuk man! Klinkt echt als geslaagde avond!
Ik heb Joe (anderhalf jaar geleden ofzo) gezien in Paradiso...
Hij is idd echt goed... Hij speelt zo makkelijk!
Volgens mij speelde hij toen wel met en andere bezetting, maar wat een avondje ook...
Gewoon top gitarist. Sommige zeggen dat ze hem een copy vinden van Eric Johnson, maar ik vind hem toch echt wel een eigen style hebben.. Hij maakt ook wel veel publiek contact..
Ik vond hem al goed, maar na hem live te hebben gezien vind ik hem heeel er goed:P
Bij mij stond er zon kerel die fender promoot in het voor programma... Weet niet meer hoe die heette... Kon ook leuk gitaarspelen!

Ik was ook in paradiso toen,
Greg Koch ?!

Riky
26 oktober 2007, 15:12
Ik was ook in paradiso toen,
Greg Koch ?!

JA dat is uhm! Tof! gelijk ff wat meer opzoeken van die kerel. Vond uhm wel goed! Wist het publiek leuk te vemaken. Hij staat bekend als de grootste snaar verslinder. Vond ik niet zo gek toen ik hem zag:) Oneindige bends en andere fratsen...

Ik geloof dat ik volgend jaar ook maar weer naar Joe ga... Wil hem echt nog wel een x zien!

Thomas88
26 oktober 2007, 15:14
JA dat is uhm! Tof! gelijk ff wat meer opzoeken van die kerel. Vond uhm wel goed! Wist het publiek leuk te vemaken. Hij staat bekend als de grootste snaar verslinder. Vond ik niet zo geke toen ik hem zag:) Oneindige bends en andere fratsen...

Ik gelloof dat ik volgend jaar ook maar weer naar Joe ga... Wil hem echt nog wel een x zien!

Al die covers achter elkaar nummer, denk dat veel jonge bezoekers (waar ik zelf ook toebehoor) al die nummers helemaal niet kende en daardoor niet echt snapten wat er zo knap aan was haha, misschien kan jij je het nog wle herinneren ?! het nummers misseryloo (zeer fout geschreven) van Dick Dale zat er in...

Riky
26 oktober 2007, 15:24
Al die covers achter elkaar nummer, denk dat veel jonge bezoekers (waar ik zelf ook toebehoor) al die nummers helemaal niet kende en daardoor niet echt snapten wat er zo knap aan was haha, misschien kan jij je het nog wle herinneren ?! het nummers misseryloo (zeer fout geschreven) van Dick Dale zat er in...

Haha ik behoorde idd ook onder de jonge bezoekers. Ik weet nog wel dat hij al die covers deed.. welke weet ik alleen niet meer... te lang geleden:P
Ik vind hem hem wel comisch :)
net ff dit filmpje gekeken http://www.youtube.com/watch?v=jQQIT4SJHpY
Hij heeft wel skills vind ik.


EDIT: Ja ik weet het nog wel!!! Heb ff het nummer Misirlou opgezocht. Sweet Home Alabama speelde die ook volgens mij..

Thomas88
26 oktober 2007, 15:31
Haha ik behoorde idd ook onder de jonge bezoekers. Ik weet nog wel dat hij al die covers deed.. welke weet ik alleen niet meer... te lang geleden:P
Ik vind hem hem wel comisch :)
net ff dit filmpje gekeken http://www.youtube.com/watch?v=jQQIT4SJHpY
Hij heeft wel skills vind ik.


EDIT: Ja ik weet het nog wel!!! Heb ff het nummer Misirlou opgezocht. Sweet Home Alabama speelde die ook volgens mij..

Oké dan, ja was een erg coole avond! (als je het nummer ergens kan vinden mag je het melden ;)) hij deed geloof ik ook een nummertje van deep purple, maar idd, voor de rest is het te lang geleden haha ;) wel vet dat je het toch nog weet !

volgend jaar ga ik naar tivolli utrecht, is het dichtste bij voor mij ..
wel vet dat hij veel vrij jonge fans heeft!

Hoe oud ben jij als ik vragen mag ?!

Riky
26 oktober 2007, 15:36
Oké dan, ja was een erg coole avond! (als je het nummer ergens kan vinden mag je het melden ;)) hij deed geloof ik ook een nummertje van deep purple, maar idd, voor de rest is het te lang geleden haha ;) wel vet dat je het toch nog weet !

volgend jaar ga ik naar tivolli utrecht, is het dichtste bij voor mij ..
wel vet dat hij veel vrij jonge fans heeft!

Hoe oud ben jij als ik vragen mag ?!

Ja hij is zelf ook nog redelijk jong dus:)
Ik ben 17 :)

Thomas88
26 oktober 2007, 15:41
Ja hij is zelf ook nog redelijk jong dus:)
Ik ben 17 :)

Yes, ik ben lekker ouder :P wel 2 jaar ;)
Maar, erg cool, spreek eigenlijk bijna nooit bonamassa fans ik ken het nu een jaar of 3 denk ik.. in mijn directe omgeving houden ze toch van andere geluiden ;)

Riky
26 oktober 2007, 15:46
Yes, ik ben lekker ouder :P wel 2 jaar ;)
Maar, erg cool, spreek eigenlijk bijna nooit bonamassa fans ik ken het nu een jaar of 3 denk ik.. in mijn directe omgeving houden ze toch van andere geluiden ;)

Haha... Ik hou eigenlijk wel van heel erg veel soorten muziek... Als er maar vette gitaar in zit... jaren 70,80 rock - blues - metallica vind ik ook wel vet - ben niet echt heel erg style gebonden... Maar ik weet wel of ik iets mooi vind of niet:)

hendrix_appendix
26 oktober 2007, 16:24
Valt me op dat er een rijtje nieuwe bluesrock-gitaarhelden van nu allemaal een beetje van die white 'nd nerdy figuren zijn.:p Joe Bonnamassa, john mayer (persoonlijke favoriet), en ubernerd Derek Trucks. net even geyoutubet op Bonnamassa en die gast heeft idd game!

Ik noem ze dan wel nerds maar ze spelen me natuurlijk wel mooi keihard onder tafel.

Riky
26 oktober 2007, 16:48
haha cool:) Het zijn idd wel beetje nerds (weet ff geen ander woord)... Je moet natuurlijk ook wel over een bepaald intelligentie niveau beschikken wil je zo goed kunnen spelen...

E-J
31 oktober 2007, 17:34
Voor de geďnteresseerden, ik heb een donders grote PDF bestand van een exclusief interview met Bonamassa, waarin hij breeduit vertelt over... nou ja alles! Erg uitgebreid... vooral over zijn spullen. :)

Mark_M
1 november 2007, 00:39
Ik ben wel geinteresseerd kun je een linkje geven
of het me sturen??

Thomas88
5 november 2007, 21:52
haha cool:) Het zijn idd wel beetje nerds (weet ff geen ander woord)... Je moet natuurlijk ook wel over een bepaald intelligentie niveau beschikken wil je zo goed kunnen spelen...

In zijn interviews zegt hij ook erg vaak "You know?" klinkt bijna, ongeveer net zo irritant als weetje? het klinkt in iedergeval lekker intellectueel.