PDA

View Full Version : Sound City 50 Plus, nakijken?



E-J
12 oktober 2007, 20:19
Hallo,

Ik was er al een tijd naar op zoek, maar vanaf vandaag heb ik er dan één, een Sound City 50 Plus. De vorige eigenaar wist me te vertellen dat hij netjes werkte en dat hij in een goede staat is. Of hij werkt weet ik niet (ik heb nog geen cabinet) maar het ziet er allemaal redelijk netjes uit voor een versterker van 35 jaar oud.

Misschien dat ik hem deze zondag meeneem naar de bandrepetitie, spannend allemaal, misschien werkt dat kreng wel helemaal niet....

Is het misschien beter om hem eerst eens grondig te laten nakijken? Wat denken jullie dat dat ongeveer kost en wat is een leuk adresje in Limburg?

http://img47.imageshack.us/img47/899/image00001px4.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/8412/image00004hf8.jpg
http://img125.imageshack.us/img125/9631/image00005gk9.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/4669/image00006vn3.jpg

bass blom
12 oktober 2007, 20:31
gekocht zonder proberen?
respect voor je vertrouwen in de mensheid :D
alle buizen zitten er wel in?

Ton_R
14 oktober 2007, 01:30
Ziet eruit alsof er aan gesleuteld is. De grounding switch is verwijderd, wat overigens niet verkeerd hoeft te zijn als er nu randaarde is toegepast. En de linker eindbuis lijkt niet al te fris meer. Een check-up na 35 jaar is wel aan te raden.
Gr Ton

Saf
15 oktober 2007, 00:07
weet iemand in heythuysen die voor een eerlijke prijs versterkers repareerd enzo. heeft net mijn london city gedaan, heeft mijn sound ity 100 van nieuwe buizen voorzien en ga er morgen mijn bassman 135 heen brengen die gad van het weekend tijdens een optreden de geest. Mial me even geef ik je zijn mailadres.

Unicron
16 oktober 2007, 16:22
Wat doet die 100V Line optie op de ohms selector?

fhensen
19 oktober 2007, 12:55
Walker Musis Supplies in Brunssum

E-J
19 oktober 2007, 14:59
weet iemand in heythuysen die voor een eerlijke prijs versterkers repareerd enzo. heeft net mijn london city gedaan, heeft mijn sound ity 100 van nieuwe buizen voorzien en ga er morgen mijn bassman 135 heen brengen die gad van het weekend tijdens een optreden de geest. Mial me even geef ik je zijn mailadres.

Nogmaals bedankt. Als het goed is gaat hij daar binnenkort naartoe :)


Wat doet die 100V Line optie op de ohms selector?

Geen flauw idee... misschien iets van wat vroeger (wat) gebruikelijker was? Je kan kiezen tussen 4 ohm, 8 ohm, 16 ohm en die 100V Line... gek.


Walker Musis Supplies in Brunssum

Heb ik vroeger mijn Fender Blues Deluxe naar toe gebracht maar ik ben niet echt tevreden over die zaak. Ik vind het maar een irritante vent, en is zeker niet goedkoop...

Saf
19 oktober 2007, 16:07
Heb je al contact gehad met paul? ik dacht dat ik voor mijn sound city 100 voor het vervangen van de vier eind buizen (jj's) het opnieuw biassen potmeters schoonmaken en check up. iets van 110 of 120 euro kwijt was.

Kaboemba
19 oktober 2007, 19:10
gekocht zonder proberen?
respect voor je vertrouwen in de mensheid :D
alle buizen zitten er wel in?

Ach je moest is weten wat ik allemaal koop zonder te proberen, van de week nog een lp kopie. althans niet ingeplugged, uiteraard wel ff op gespeeld en goed nagekeken.
Met effectenbakken en dat soort dingen beperk ik me regelmatig tot ff een stekker erin om te kijken of hij aangaat, betalen en weer weg.
En ik moet zeggen, tot nu toe nog niet teleurgesteld, wel bij twee internet aankopen waarbij ik blind liet opsturen.

DaveItUp
21 oktober 2007, 10:32
100v line was voor grote pa's in kerken en scholen vroeger in Engeland. Serieus.

E-J
2 november 2007, 16:14
Heb je al contact gehad met paul? ik dacht dat ik voor mijn sound city 100 voor het vervangen van de vier eind buizen (jj's) het opnieuw biassen potmeters schoonmaken en check up. iets van 110 of 120 euro kwijt was.

Hoi Saf,
Gisteren had ik dan eindelijk tijd! Hij staat nu bij Paul te wachten op zijn beurt :).

Nogmaals erg bedankt voor dat adresje, fijne gast inderdaad!

Unicron
2 november 2007, 18:09
100v line was voor grote pa's in kerken en scholen vroeger in Engeland. Serieus.

Hoefde er dan geen cabinet meer aan?

Saf
3 november 2007, 09:28
moet even kijken of in maandag ofzo ok weer ene amp naar paul breng erg aardige gast en zeker neit duur en goudeerlijk. Volgens mij zijn zo mensen zeldzaam. Ben benieuwd

E-J
20 november 2007, 15:29
Ik schop dit topic nog even omhoog voor iets anders... maar wat wel ongeveer in hetzelfde straatje zit.

De Sound City 50 Plus is inmiddels weer in mijn bezit en ik heb hem 'verenigd' met een oud maatje, namelijk een Sound City L80 speakerkast, met 4 Fane speakers. Het klinkt heel goed, mooi vol en heel veel definitie precies zoals ik wil eigenlijk!

Alleen... volgens mij is er wat met de speakers in het cabinet. Het werkt allemaal prima, alleen hoor ik zo nu en dan wat gekke ruis uit de Fane's komen. De versterker is het niet volgens mij, want als ik het volume op de gitaar of versterker uit zet hoor ik het nog steeds. Als de ruis zich openbaart (bij bepaalde noten) valt het geluid zelf niet niet weg, en ik hoor geen verschil. Op de achtergrond is alleen zo nu en dan wat ruis te horen. Misschien dat ik de kast zelf ook nog eens laat nakijken, want het klinkt toch geweldig.

Hebben jullie misschien een idee waar die ruis vandaan kan komen? Misschien dat de bedrading na al die tijd (het is dik veertig jaar!) een beetje aan vervanging toe is?

Antoon
20 november 2007, 19:14
100k anode weerstanden van de voorversterkerbuizen ruisen waarschijnlijk

DaveItUp
21 november 2007, 12:45
Hoefde er dan geen cabinet meer aan?

Ja de pa speakers in de kerk, maar die gingen natuurlijk niet direct in de amp.

johantipker
28 november 2007, 22:01
Ik heb dezelfde versterker gehad.... zeer fraai!

Ik heb spijt dat ik 'm verkocht heb...

...maar berouw komt altijd pas na de zonde :D

E-J
29 november 2007, 11:15
Afgelopen zondag heb ik de versterker meegenomen naar de bandrepetitie. Aangesloten op een of andere Randall cabinet met Celestion speakers, en flink opengedraait :D (op 40-50%) Sjonge... dat ding kan hard haha. Op dat volume begint hij met mijn Les Paul een klein beetje te oversturen, een flinke boost Boss Blues Driver erbij en... lekker hoor :)

Overigens is de versterker dan muis en muisstil. Geen enkele ruis te bekennen. Het probleem ligt dus bij het cabinet!

bass blom
29 november 2007, 11:27
speakers kunnen niet vanzelf ruis maken, dat moet de versterker doen.

E-J
29 november 2007, 12:02
speakers kunnen niet vanzelf ruis maken, dat moet de versterker doen.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, aangezien de versterker met een andere speakerkabel+cabinet wél stil was en met mijn speakerkabel+cabinet niet... ik zal die laatste twee nog wel eens laten checken :) Misschien dat het uiteindelijk gewoon aan de kabel ligt!

Kim Wilson
29 november 2007, 12:10
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, aangezien de versterker met een andere speakerkabel+cabinet wél stil was en met mijn speakerkabel+cabinet niet... ik zal die laatste twee nog wel eens laten checken :) Misschien dat het uiteindelijk gewoon aan de kabel ligt!
Of aan de plek waar het spul staat. Misschien heb je thuis veel storende factoren, en in de oefenruimte niet.