PDA

View Full Version : speakers wisselen



thieske
12 oktober 2007, 20:13
Ben nu "as we speak" bezig om 2 van de speakers van mn ouwe london city kast te vervangen door greenbacks.
Echter; op de lc speakers staat geen + en - aan gegeven, alleen een rood stipje, bij de ene boven en bij de andere onderaan...ik neem aan dat ze daarmee de + bedoelen... echter zeker weten doe ik het niet... dus kunnen jullie me daar misschien snel uitsluitsel over geven, kan ik verderklussen..
bij voorbaat dank!

thieske
12 oktober 2007, 20:53
nog niemand die hier ff snel op kan reageren, de soldeerbout is al warm!

Kim Wilson
12 oktober 2007, 20:57
Het maakt toch niet uit hoe het op je oude staat? Je moet je draadjes effe volgen, en als die een kleur of streepje hebben, is het helemaal makkelijk.

thieske
12 oktober 2007, 21:11
jamaar.. uhhm er zitten allemaal kleuren in.. en als ik weet wat de plus is..op de oude speaker... weet ik waar ik t draadje op moet solderen...duss..

Han S
12 oktober 2007, 21:50
Als je wilt weten wat de plus van een speaker is neem je een batterij van 1.5 volt en zet twee draadjes van de speaker even op die batterij. Als de conus naar voren beweegt heb je de plus van de batterij aan de plus van de speaker.

Robin.ke
12 oktober 2007, 21:50
Rood is normaalgesproken +. Het maakt opzich niet uit als je + en - verkeerd om aansluit, als je het tenminste bij alle speakers doet. Conus beweegt dan omgekeerd, maar dat maakt naar mijn weten niets uit voor de klank.

thieske
12 oktober 2007, 21:56
tnx.. ik heb dan wel geen batterij van 1.5 volt, maar denk toch gewoon dat t rooie bolleke de plus is...

Han S
12 oktober 2007, 22:01
Als je ze verkeerd om aansluit kan dat geen gevaar, maar je hoort het wel meteen omdat je laag zo goed als weg is.

thieske
12 oktober 2007, 22:37
tis gelukt... heb nog niet op redelijk volume kunnen proberen.. maar laag zit er gewoon nog in,
tnx mensen!

Robin.ke
12 oktober 2007, 22:42
Als je ze verkeerd om aansluit kan dat geen gevaar, maar je hoort het wel meteen omdat je laag zo goed als weg is.

Volgens mij hoor je het alleen als je er 2 in tegenfase zet, niet wanneer je ze allemaal verkeerd om aansluit.

Han S
12 oktober 2007, 23:04
Volgens mij hoor je het alleen als je er 2 in tegenfase zet, niet wanneer je ze allemaal verkeerd om aansluit.

Dat is zo maar ik bedoel ten opzichte van elkaar, het maakt weinig uit als je ze alle vier uit fase zet, dat zul je niet horen.