PDA

View Full Version : Akai Headrush E2



Nielsje
12 oktober 2007, 13:19
Ik zoek een vervanger voor m'n Amdek delay, die wel enorm gaaf delayed, me veel te groot is. (ongeveer 22 x 15 centimeter).

Nu loop ik al een tijdje met het idee rond om een looper aan te schaffen, en de Akai Headrush lijkt me ideaal voor dit doeleinde. De loop is lang genoeg (30 s o.i.d.) om een akoorden schema in te plempen. ik speel toch in een band, en wil het ook live gebruiken, dus die drumpatterns van die andere loopers zie ik sowieso niet zo zitten.

De delay van de headrush heeft een taptempo, wat naar mijn mening toch wel een ontzettend handige functie is. De gezamelijke prijs voor delay + looper bij onze oosterburen is erg aantrekkelijk.

Nu vraag ik mij af: Hoe bevalt de delay van de headrush? Is ie enigzins analoog gevoiced, of is het echt een brakke delay? Ik kan van iemand hier in de buurt een E1 lenen, maar ik weet natuurlijk niet hoe die zich verhoudt tot de E2.

Had al wat gezocht, maar het ging voornamlijk hier over de loop functie van de headrush, terwijl ik ook in de delay ben geïntresseerd :)

Tristan
12 oktober 2007, 13:58
Die delay klinkt op zich prima, duidelijk in de mix en niet te digitaal, heeft wel een specifiek soort klank evenals een Boss Digitale Delay een specifiek soort klank heeft (anders dan de Akai)...
Ik heb nog een E1 te koop staan, pm maar voor info...
Oh ja, een dingetje, de originele adapter is helemaal ruk want die is niet gebalanceerd dus vangt veel ruis/piep en dergelijke, een gewone Boss of Ibanez adapter werkt goed i.c.m. de Headrush...
Nog iets, je kan met de delay niet van die gefreakte zelf-oscillatie dingen doen dan krijg je gewoon een soort digitale tikjes en bliepjes, ik weet niet of dat voor jou een nadeel is...
Voordeel is wel dat de loopfunctie redelijk handig werkt...