PDA

View Full Version : Daisy Chain op Boss Adapter aansluiten



Huijg
12 oktober 2007, 12:31
Hallo,

misschien een hele domme vraag. Maar hoe ga ik mijn daisy chain van boss op mijn boss adapter aansluiten aangezien het allebei dezelfde uitgangen zijn. Ik kan ze dus niet in elkaar schuiven. Heb ik nog een speciaal plugje nodig ofzo. Het gaat om de PCS-20a daisy chain.

drap
12 oktober 2007, 12:39
Probeer de andere kant van de Daisy Chain eens.

Nielsje
12 oktober 2007, 12:44
Hallo,

misschien een hele domme vraag. Maar hoe ga ik mijn daisy chain van boss op mijn boss adapter aansluiten aangezien het allebei dezelfde uitgangen zijn. Ik kan ze dus niet in elkaar schuiven. Heb ik nog een speciaal plugje nodig ofzo. Het gaat om de PCS-20a daisy chain.

Herkenbaar.

Zelfde probleem had ik ook, komt dat de daisy chain van boss ooit bedoeld was om te gebruiken in combinatie met het toendertijd geintroduceerde 'voedingspedaal' van boss. Was een soort van lineselector, waarmee je al je pedalen in een keer aan of uit kon zetten, en van prik kon voorzien. Leek mij nogal nutteloos. Tegenwoordig kan je hetzelfde kabeltje gewoon in je TU-2 drukken, want die heeft ook een mogelijkheid om meerdere pedalen te voeden.

Ik heb ook ooit zo'n kabeltje gekocht met boss adapter, omdat de daisy chains die je tegenwoordig hebt van visualsound en ibanez er nog niet waren, of slecht verkrijgbaar. Probleem opgelost door twee stekkers af te knippen en aan elkaar te verbinden. Een betere oplossing is om even een verloopstekkertje te maken, was ik toendertijd maar op dat idee gekomen....

Huijg
12 oktober 2007, 13:01
Ik ga niet lopen knippen aan die stekkers..

Weet jij waar je zon verloopje kan halen?

(er is geen andere kant van de daisy chain ;)) 8 dezelfde outputs.

Dastard
12 oktober 2007, 13:04
Je hebt inderdaad het Roland/Boss kabeltje wat voor pedalboards bedoeld waren, je kan ze vandaag nog gebruiken als je vanuit je TU-2 andere pedalen wilt voeden, voor de rest zijn ze vrij nutteloos.

Nielsje
12 oktober 2007, 13:12
Ik ga niet lopen knippen aan die stekkers..

Weet jij waar je zon verloopje kan halen?

(er is geen andere kant van de daisy chain ;)) 8 dezelfde outputs.

Bij de electroboer langsgaan, twee contradeel stekkerstjes halen, 2 aderig draad, zoek een striptang.. you get it :)