PDA

View Full Version : Hoe gevaarlijk ben ik bezig??



DeiDRagonas
12 oktober 2007, 10:19
Om de polariteit van twee adapters om te draaien heb ik simpelweg de draadjes doorgeknipt, gestript en andersom weer in elkaar gedraaid. Even een tape-je erover en klaar. Dit werkt vooralsnog zonder problemen, maar hoe gevaarlijk is dit nu eigenlijk ivm brandgevaar enzo?

Ik wilde binnenkort een adapter halen die 18 volt uitstuurd en op dezelfde wijze hier twee of zelfs drie pedaaltjes aan hangen... WEL doen of NIET doen?

Ik weet dat hier daisy chains enzo voor zijn, maar omdat ik t spul toch heb liggen en dit met deze twee adapters tot nu toe ook goed gaat dacht ik... Tja, why not...


Thanx, groeten Roy!

Nielsje
12 oktober 2007, 10:31
Tja, zo draai ik m'n polariteit ook om als het moet. Je kan natuurlijk een kroonsteentje gebruiken, of een kabeltje wat idd al bestaat. Ach..

Zelf heb ik ooit een snoertje ingekort, draadjes weer aan elkaar, om beide draden heen isolatietape, daarom weerheen isolatietape. Geen problemen mee gehad. Brandgevaar bij 9V en 300 mA? nog nooit meegemaakt.

ponq
12 oktober 2007, 10:41
moet geen probleem zijn. Zorg natuurlijk wel dat je de kabeltjes goed verbindt.

DeiDRagonas
12 oktober 2007, 12:21
Thanx voor de reacties zover... Zoals je merkt ben ik niet echt van de technische kant van t gitaarspelen. Maar ik ben in elk geval blij te horen dat mn huisje straks niet door mn eigen, te voorkomen, domme stunts door de plaatselijke brandweer moet worden gered, waarna ik geschokt achterblijf, wetend dat ik het toch eerst op gitaarnet had moeten vragen.

Ik heb t btw net zo gedaan als Nielsje... Isolatietape om de in elkaar gedraaide uiteindjes en daarna nogmaals isolatietape erom om t stevig te houden.

Fijne dag ppl, Roy!

Ibanez666
12 oktober 2007, 12:50
Thanx voor de reacties zover... Zoals je merkt ben ik niet echt van de technische kant van t gitaarspelen. Maar ik ben in elk geval blij te horen dat mn huisje straks niet door mn eigen, te voorkomen, domme stunts door de plaatselijke brandweer moet worden gered, waarna ik geschokt achterblijf, wetend dat ik het toch eerst op gitaarnet had moeten vragen.

Ik heb t btw net zo gedaan als Nielsje... Isolatietape om de in elkaar gedraaide uiteindjes en daarna nogmaals isolatietape erom om t stevig te houden.

Fijne dag ppl, Roy!

Pff als jij jezelf al niet technisch vindt, hoe a-technisch ben ik dan wel niet?