PDA

View Full Version : Nummer opnemen (uitwisselen) via internet?



Jedeel
12 oktober 2007, 10:10
Een tijd geleden las ik in een onderwerp het idee om via internet (uitwisseling van muziekbestanden) samen iets op te bouwen. Dus met meerdere muziekanten een nummer inspelen, zonder dus bij elkaar te zijn :-)

Ik kan het onderwerp niet meer weer vinden, ik denk dat het in deze rubriek was.
(Misschien was het off-topic en kan ik het daarom niet weer vinden?)

Heeft iemand dit onderwerp mee gelezen en weet waar het onderwerp staat?
Of misschien een betere vraag, weet iemand of dit idee al opgepakt is?

Roman
12 oktober 2007, 10:46
Geinig, xat hier gisteren net nog aan te denken toen ik "stinkfist" ff aan het inspelen was....

The Lo Lands
12 oktober 2007, 10:47
Een tijd geleden las ik in een onderwerp het idee om via internet (uitwisseling van muziekbestanden) samen iets op te bouwen. Dus met meerdere muziekanten een nummer inspelen, zonder dus bij elkaar te zijn :-)

Ik kan het onderwerp niet meer weer vinden, ik denk dat het in deze rubriek was.
(Misschien was het off-topic en kan ik het daarom niet weer vinden?)

Heeft iemand dit onderwerp mee gelezen en weet waar het onderwerp staat?
Of misschien een betere vraag, weet iemand of dit idee al opgepakt is?
Ik heb dit onderwerp enkele weken geleden aangehaald nav een topic in de 'sounds' sectie van Ibanez666 die graag wat inspiratie en motivatie nodig had van anderen om muziek op te nemen (ongeveer kort samengevat : ) Het idee is nog niet opgepakt maar er was wel van sommigen onder ons animo voor. Zelf werk ik al op deze manier met o.a. een zanger uit Engeland. Naar mijn weten zijn er specifieke forums voor dergelijke constructies maar misschien is het leuk om het hier ook eens te proberen. Het vergt wat discipline en inlevingsvermogen om met een idee van een ander iets te maken maar het kan hele leuke en muzikale resultaten opleveren.

caelin
15 oktober 2007, 21:24
een erg vet idee trouwens ben benieuwd wat eruit komt ;)

Bouke
15 oktober 2007, 21:34
Gaaf om te doen!

Al een paar keer gedaan met mensen all over the planet. (alle webjams op m'n hyves-pagina zijn zo gemaakt (zie sig.) Ook veel web/roff-contests gedaan, beetje op dezelfde manier.

Als een nummer me leuk lijkt doe ik mee (zang of gitaar of drums of bass of...)

Jeroensnake
15 oktober 2007, 22:24
Lijkt mij ook leuk.
Nooit gedaan trouwens.

Gaat iemand een basis-idee verzinnen en heel kort uitwerken (in tekst, plaatjes of muziek) ... ? Of begint iemand gewoon iets te spelen, om vervolgens de muziek in handen van anderen verder te laten groeien?

savale
16 oktober 2007, 09:00
Gaaf idee! Het lijkt me handig om een soort van stappenplan te maken. Ik bedoel dan iets als dit:

1e week: mensen verzamelen
2e week: discussieren / eerste ideetjes opnemen / beste idee kiezen
3e / 4e week: opnemen van de instrumenten
5e / 6e week: afmixen

Als je dat niet doet wordt het denk ik een doodbloedend of neverending project.

Roman
16 oktober 2007, 09:07
Begin met een cover ;)

Luke-wannabe
16 oktober 2007, 10:19
Lijkt mij leuk! Gewoon een bluesjam! Met een backingtrack zeg maar. 1 iemand maakt een backingtrack. Die kan iedereen downloaden. Iedereen neemt een solootje van 8 maten op ofzo en dan gaat 1 iemand het editten. Han ofzo :D Lijkt mij cool! I'm in als het zover is!

bass blom
16 oktober 2007, 11:28
ja leuk, ik wil ook meedoen en wel mixen/knippen ook :D

MjS
16 oktober 2007, 17:05
Ja zoiets lijkt mij ook leuk!

Weet iemand trouwens wat voor forums dat zijn waar je voor dat soort projecten terecht kunt? Ik zoek al heel lang samenwerkingsverbanden met bijv. zangers of toetsenisten.

Azrael
16 oktober 2007, 17:07
www.digitalmusician.net