PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar :)



hendrix2
11 oktober 2007, 23:29
Ik zeg reeds 2 jaar dat er toch eens een deftige akoestische gitaar in huis moet komen aangezien we heel erg veel akoestisch spelen en ik dat steeds over mijn cheapo yamahatje deed... en met het festivalletje zondag in zicht waar we een volledig akoestische set brengen heb ik maar eens in de portemonee getast (dieper dan ik kon eigenlijk...maarja...)

Mijn budget lag rond de 1000 euro, maar een winkel hier in de buurt had heel wat gitaren aan sterk verminderde prijzen. Het ging om licht beschadigde gitaren. Daar maar even gaan kijken dus. Mijn oorspronkelijke voorkeur ging uit naar de Takamine EAN10c maar die is vrij rap afgevallen.
Ook Seagull was mij aangeraden door enkele mensen en daar heb ik dan ook heel wat gitaren van getest. Maar geen enkele kon mij echt bekoren. Ze klonken erg goed, maar het voelde toch niet juist in mijn handen.

Toen kreeg ik de Simon & Patrick SP6 CW cedar GT in handen. Na 1 akkoord was ik helemaal verkocht. Wat een goede klank had die gitaar! Ik kan het niet goed beschrijven, ben namelijk niet erg goed in klanken beschrijven, maar het was echt waar ik naar opzoek was.

Dat was vorige week, in tussentijd moest ik het geld nog bij elkaar krijgen. Dat lukte vandaag, dus ik terug naar de winkel en daar bleken ze 2 van deze S & P gitaren te hebben. En hier werd mij voor het eerst duidelijk hoeveel verschil er kan zitten op 2 "identieke" gitaren. De ene was totaal niet beschadigd de andere had een erg klein kapje in het bovenblad. Die met het kapje had ik de week daarvoor getest, maar ik wou nu toch proberen of die zonder beschadiging even goed was. Maar jammer genoeg vond ik deze wat karakterloos en ze kon mij versterkt ook niet bekoren. De ietwat beschadigde gaf mij meteen weer het gevoel dat ik de week daarvoor ook had: 'deze gitaar is het!'. De verkoper wou nog eens 25 euro extra van de prijs doen waar eigenlijk toch al heel wat af was. Deze werd het dus!

De actie staat heel erg laag zoals ik het graag heb, het gaat wel wat ten koste van toon en volume maar bij mij komt speelgemak toch steeds op de eerste plaats. Door de cutaway zijn alle frets erg makkelijk te bereiken.
De gitaar deze avond al aan een eerste repetitie onderworpen en ik ben er echt onder de indruk van.

Hier enkele fotos, maar deze zijn niet echt goed gelukt omdat het al te donker is, morgen volgen ongetwijfeld betere foto's. En wie zondag komt naar het gelegenheidsfestival ziet ze meteen live!
http://i97.photobucket.com/albums/l225/kendrix2/DSCF6589.jpg

http://i97.photobucket.com/albums/l225/kendrix2/DSCF6588.jpg


Het kapje wat me dus de korting bezorgde. Nauwelijks een paar mm groot en bijna niet zichtbaar als je het niet weet. Jammer, maar ik lig er in ieder geval niet van wakker.

http://i97.photobucket.com/albums/l225/kendrix2/DSCF6594.jpg

rickert
11 oktober 2007, 23:31
KOEL!!! Lekker belangrijk dat deukje, had je er zelf ook wel ingekregen:p

hendrix2
11 oktober 2007, 23:39
KOEL!!! Lekker belangrijk dat deukje, had je er zelf ook wel ingekregen:p
inderdaad, heb even getwijfeld, maar echt niet lang. Deze S&P heeft sowieso een erg dunne laklaag en volgens vele reviews raakt hij rap beschadigt daardoor, dus in mijn handen had het anders geen dag geduurd voor die beschadigt was! :)

LaurentB
12 oktober 2007, 06:27
Jahaa, mooi hoor! Ik heb ook wel eens een S&P van tegen die prijs in mijn handen gehad, klonk inderdaad erg mooi.

Don Capo
12 oktober 2007, 08:26
Super mooi gitaartje kenneth!! Wow,veel plezier ermee!

Kim Wilson
12 oktober 2007, 09:15
Wauw! Mooi ding, Kenneth! Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou het mogelijk zijn hem zondag even (heel eventjes maar) te mogen proberen?

Harald
12 oktober 2007, 09:16
Veel plezier ermee! Gelukkig dat er ook nog mensen korting geven voor een relic, ipv de prijs gelijk te verdubbelen :) Dit soort deukjes zul je al snel hebben bij een gitaar die je live ook gebruikt, tenzij het steeds heel beheersbare situaties zijn. Met een band op een klein podium in een kroegje gaat het al makkelijk mis. Niets om je druk om te maken.

chris c
12 oktober 2007, 09:32
Goede keuze !
Het is mij ook al opgevallen dat er grote verschillen zijn in klank bij S&P, ook binnen eenzelfde model. En een goede is wel heel goed, klinkt ver "boven zijn prijs".

Wat is dat festivalletje eigenlijk ?

GetnFunky
12 oktober 2007, 10:50
Mooi ding man! 1 ding is zeker, Godin maakt supergitaren! Mooie EPP koffer trouwens ook, je kan hem van het balkon afgooien zonder je gitaar beschadigd.. :stop:

Laser
12 oktober 2007, 10:50
Goe gekozen,
ook belangrijk dat je ervaart dat twee gitaren van dezelfde reeks heel anders kunnen klinken.

Maakt het hele debat over welk merk nu 'het' beste is wat minder prangend.

Hetzelfde had ik indertijd met de Seagull. Die éne was beter, en die werd het. S&P en Seagull zijn allebei Godin producten, vaak dezelfde basismaterialen en bouwprincipes.

En die deuk - ach, dat maakt van een S&P "jouw" S&P. Er zullener nog bijkomen.

Heb trouwens nog niet veel deuken in mijn Seagull. Ik gebruik altijd een houder op podium, in de groep zet ik die uit het circulatietraject van de drummer (die ramt wat af), en meteen weer de koffer in als erniet gespeeld wordt. Is effe rommelen, maar het helpt.

En gelijk ze bij ons zeggen:
"Gef beuze gérard!"

:rockon:

hendrix2
12 oktober 2007, 11:06
Wauw! Mooi ding, Kenneth! Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou het mogelijk zijn hem zondag even (heel eventjes maar) te mogen proberen?
Uiteraard :)

at chris c: kijk even in offtopic, daar is een sticky van een festivalletje op 14 oktober. Er treden allemaal groepjes op bestaande uit hoofdzakeljk mensen van dit forum.

Nog even over het "2 dezelfde gitaren zijn toch verschillend". Al bij al blijkt het daar dan ook erg veel om smaak te gaan. De ene is misschien beter voor mij maar iemand anders vind de andere misschien beter. Zo merkte ik wel dat de verkoper de andere gitaar toch liever bespeelde (wel mede door de iets hogere actie ook, ik hou nogal van heel erg lage actie) en ik had met hem nog een leuk gesprek over het verschillen van 2 dezelfde gitaren ook.

Kim Wilson
12 oktober 2007, 11:39
Uiteraard :)

...
Cool man! Ik kan niet wachten!! :cheerup:

liesje
12 oktober 2007, 11:43
Ik word er altijd zo blij van als iemand zo blij is met iets!!
Het zal mijn leeftijd zijn (51)
maar het komt nog maar zo weinig voor de laatste tijd , heb ik het idee.
Veel plezier ermee jongen!!

hendrix2
12 oktober 2007, 16:52
Bedankt voor de toffe reacties!

Ben er echt heel blij mee inderdaad.:)
Heb nog nooit een goede akoestische in mijn bezit gehad, en deze heeft echt alles wat ik wil.
De enige twijfel ligt nu nog wat in mijn snaarkeuze, momenteel liggen er erg dunne op (EJ15 d'addario) maar ik zou misschien toch een maatje dikker willen gaan. Dat wordt gewoon eens uitproberen denk ik :)

grayfink
12 oktober 2007, 20:22
Mooie gitaar! Ik zou willen dat ik zondag kon komen, maar dat lukt helaas echt niet. :(

hajee999
12 oktober 2007, 22:36
Fantastische gitaar, ik heb de versie zonder element. Superfijn en warm geluid voor het geld en bovendien enorm luid, jou zou bijna met oordoppen gaan spelen... Veel plezier ermee, en dat verhaal van die beschadigingen valt best mee hoor...

Blend
14 oktober 2007, 12:15
Mooi gitaartje! Geeft niets van dat kapje, dat hoort bij zulke gitaren, over 'n paar weken ziet-tie er nóg lelijker uit :) maar klinkt hij des te mooier! Het is het geluid waar je op verliefd word hè.....

Olivier
15 oktober 2007, 11:01
Is dat zo'n behringer-replica koffer van tric? Ik dacht dat ik er zondag 2 stickers van behringer op zag hangen ;)

tot binnenkort,
Olivier "Behringer" Neutens
ps: blijft inderdaad een SWEET gitaartje

Kim Wilson
15 oktober 2007, 11:03
Zeker een cool gitaartje! Ik heb er gisteren nog even op mogen spelen. Ondanks mijn speelkwaliteiten klonk het ding echt goed!!

Bedankt Kenneth, voor deze ervaring! En een nieuwe GAS-aanval. :D

hendrix2
15 oktober 2007, 14:47
Is dat zo'n behringer-replica koffer van tric? Ik dacht dat ik er zondag 2 stickers van behringer op zag hangen ;)

tot binnenkort,
Olivier "Behringer" Neutens
ps: blijft inderdaad een SWEET gitaartje
Ik zou m'n basgitaar maar goed in het oog houden de volgende keer dat we spelen!
Er staan een aantal foto's van gisteren in het "Offtopic" gedeelte van het forum moest je dat nog niet gezien hebben. (er zijn zelf 2 topics over het festival).


@Kim Wilson, leuk dat je de gitaar goed vond. Ben er zelf ook echt zeer tevreden van. Ik hoorde dat ze in de zaal ook mooi versterkt klonk en da's toch ook belangrijk! Ik vond je speelkwaliteiten best wel goed trouwens. Je bent echt blues in hart en nieren hé! :)

Kim Wilson
15 oktober 2007, 15:02
...
@Kim Wilson, leuk dat je de gitaar goed vond. Ben er zelf ook echt zeer tevreden van. Ik hoorde dat ze in de zaal ook mooi versterkt klonk en da's toch ook belangrijk! Ik vond je speelkwaliteiten best wel goed trouwens. Je bent echt blues in hart en nieren hé! :)
He, bedankt man! En dat van iemand die zo goed kan spelen! 8-)

Ja, blues is eigenlijk wel het enige wat ik kan op een gitaar. Als het op solo's aankomt, haak ik trouwens al vrij vlot af. Maar idd, blues is wel mijn ding, ja. :)

hendrix2
15 oktober 2007, 21:01
He, bedankt man! En dat van iemand die zo goed kan spelen! 8-)
:)
Niet overdrijven hoor, het was niet zo een heel erg moeilijk repertoire om te spelen :)
Maar toch bedankt voor het compliment!

Vandaag zelf nog eens uitvoerig op mijn gitaartje bezig geweest. Ben er echt wel blij mee.