PDA

View Full Version : Best overdrive pedaal ooit?



the sure thing
11 oktober 2007, 22:17
Hallo hallo,

check deze link:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=83650

Ik heb er jaren geleden ooit op één mogen spelen bij Juke-box in boekel. Mijn GOD wat zat daar een geweldig geluid in!!! Veel te duur, maar hij was echt veelzijdig en een romigere scheur heb ik nog nooit uit een pedaaltje gehoord. Ik vind m nu nog steeds te duur en ben zeer tevreden met mijn V-twin, maar ik dacht.... ik breng m ff onder de aandacht..... NEE, hij is niet van mij en ik ken de verkoper ook niet, maar ik ben wel weer ff aan het kwijlen....

Vonk
11 oktober 2007, 22:46
Wat een enorme berg geld...

Mooi pedaal om te clonen.

artnaz
11 oktober 2007, 22:56
Kijk, daarom haal ik de scheur uit mijn amp! :D

Veel goedkoper, praktischer, en naar mijn mening mooier...

Ibanez RuleZ
11 oktober 2007, 23:45
+1

soldano maakt niet voor niets een amp die SLO heet

Harrald

-Heineken-
12 oktober 2007, 01:47
Tjah wist niet eens dat ze bestonden. Vind het idee van volwaardige preamp in een doosje ZEER aantrekkelijk. Heb zelf ook 's zo'n Mesa V-twin geprobeerd maar was toch niet wat ik hoopte dat 't was. Dwz gewoon je buizen pre-amp in je pedalenboard bouwen, een losse eindtrap op je cabinet, en geen gek gedoe meer met effects-loop en 4 kabels van een meter of 6 op het podium. Die Mesa V's werden dan ook geadverteerd als de "Recto-preamp in a pedal", maar naar mijn mening niet meer als een veredeld distortion pedaal met buizen. Zowel door een top als (helemaal)door een losse eindtrap. Als welke fabrikant dan ook een overtuigende pedal-board vriendelijke pre-amp bouwt, blokkeer ik de nacht voordat ze uitkomen met m'n luchtbedje de ingang van de dichtsbijzijnde muziekwinkel. Mogen ze nog 2x zo groot en duur zijn.

Mitch
12 oktober 2007, 10:14
Dacht dat het een topic over de Klon zou zijn :(

Ik ken deze alleen van naam, nooit gehoord zelf.

the sure thing
12 oktober 2007, 10:50
Ik heb de V-twin naast de Soldano in een A/B test gehad. De soldano had iets meer dynamiek, iets meer boventonen en kon qua crunch iets beter worden ingesteld. Waar de V-twin een 8 scoorde, was de Soldano een 10! Maar... De V-twin was 2e hands, de SOldano nieuw dus ik heb toen gekozen voor de V-twin, omdat dat mij erruug veel geld scheelde. Ik heb op zich nog geen spijt van de keuze, maar een beetje verliefd op de soldano blijf ik wel.... Dat ding is trouwens mega-groot en in mijn optiek slecht in een pedal-board op te nemen in verband met z'n belachelijke afmetingen...

Rutger
12 oktober 2007, 10:54
Dacht dat het een topic over de Klon zou zijn :(
Haha, ik dacht precies hetzelfde :)

Die is toch wel zon beetje wereldwijd benoemd tot beste overdrive ever

AutoStatic
12 oktober 2007, 10:59
De Klon Centaur is inmiddels wel te klonen, circuleren al de nodige schema's rond.

marc_o
12 oktober 2007, 11:52
Tjah wist niet eens dat ze bestonden. Vind het idee van volwaardige preamp in een doosje ZEER aantrekkelijk. Heb zelf ook 's zo'n Mesa V-twin geprobeerd maar was toch niet wat ik hoopte dat 't was. Dwz gewoon je buizen pre-amp in je pedalenboard bouwen, een losse eindtrap op je cabinet, en geen gek gedoe meer met effects-loop en 4 kabels van een meter of 6 op het podium. Die Mesa V's werden dan ook geadverteerd als de "Recto-preamp in a pedal", maar naar mijn mening niet meer als een veredeld distortion pedaal met buizen. Zowel door een top als (helemaal)door een losse eindtrap. Als welke fabrikant dan ook een overtuigende pedal-board vriendelijke pre-amp bouwt, blokkeer ik de nacht voordat ze uitkomen met m'n luchtbedje de ingang van de dichtsbijzijnde muziekwinkel. Mogen ze nog 2x zo groot en duur zijn.


Martijn,
Probeer de Koch Pedaltone, je zult versteld staan van de direct ingeplugde kwaliteit, en met de effectloop die erop zit en het feit dat je 'm prima kunt boosten met verschillende pedalen, maakt het voor mij een prima optie om zelfs live mee te spelen, er zijn veel bands die niets anders gebruiken. je woont in de buurt, je kunt 'm altijd eens komen testen.

Jimwoud
12 oktober 2007, 12:08
Op dit forum staan wel wat leuke dingen over dit pedaal:

sloclone.yesterdaysrevolt.com

Schijnen wel lastig te klonen te zijn, en er wordt gezegt dat ie veel ruis heeft.

Edit: Vanwege dit topic heb ik net een Slow Century(SLO in a box) kit besteld van olcicuits.com. Vond de clips niet zo, maar ben toch wel benieuwd.

Mitch
12 oktober 2007, 12:57
De Klon Centaur is inmiddels wel te klonen, circuleren al de nodige schema's rond.

Mooi, wat houdt je tegen ? :D

Ibanez666
12 oktober 2007, 13:08
Tot nu toe mijn beste: http://img516.imageshack.us/my.php?image=sonicdistkn9.jpg

Is er ook maar 1 van dan he....

the sure thing
12 oktober 2007, 14:04
Je zegt het goed "tot nu toe MIJN beste" .... met alle respect voor de Ibanez trapdozen, maar dat is geen match voor een soldano buizen gaspedaal....

AutoStatic
12 oktober 2007, 14:37
Ik zou deze wel eens willen proberen:
http://www.dual-drive.de/Gif/DD-neu-schatten.gif

Die Soldano zegt me helemaal niets, wist ook niet dat ze ook een pedaaltje op de markt hadden.
En zelf een Klon bouwen? Er zit één componentje in wat nogal moeilijk te vinden is en nogal prijzig. Als ik tijd en zin heb ga ik er ooit wel eens naar kijken... ;)

Ibanez666
12 oktober 2007, 14:56
Je zegt het goed "tot nu toe MIJN beste" .... met alle respect voor de Ibanez trapdozen, maar dat is geen match voor een soldano buizen gaspedaal....

respect? trapdozen? hmmm. Maar oordeel je nu over een pedaal dat je nog nooit eerder gehoord hebt?

Einzeln
12 oktober 2007, 15:00
Ik zou deze wel eens willen proberen:
http://www.dual-drive.de/Gif/DD-neu-schatten.gif

Die Soldano zegt me helemaal niets, wist ook niet dat ze ook een pedaaltje op de markt hadden.
En zelf een Klon bouwen? Er zit één componentje in wat nogal moeilijk te vinden is en nogal prijzig. Als ik tijd en zin heb ga ik er ooit wel eens naar kijken... ;)

Eric v-d Haar had hem ooit staan, maar die zei dat het een te schel ding was.

AutoStatic
12 oktober 2007, 15:10
Te schel, met zo'n uitgebreide toonregeling?

Einzeln
12 oktober 2007, 15:27
http://www.dual-drive.de/Demos/dualdrivedemo01.mp3

Vonk
12 oktober 2007, 16:20
En zelf een Klon bouwen? Er zit één componentje in wat nogal moeilijk te vinden is en nogal prijzig. Als ik tijd en zin heb ga ik er ooit wel eens naar kijken... ;)

Ik denk dat je de MAX1044 niet makkelijk kan vinden maar als de beschrijving klopt is dit het alternatief:
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=473

Vonk
12 oktober 2007, 16:22
Edit: Vanwege dit topic heb ik net een Slow Century(SLO in a box) kit besteld van olcicuits.com. Vond de clips niet zo, maar ben toch wel benieuwd.

Mogen we daar een review van verwachten met samples? Beetje thrashy gespeeld?

Jimwoud
12 oktober 2007, 19:12
Mogen we daar een review van verwachten met samples? Beetje thrashy gespeeld?
Ik kreeg net een bericht dat ze tot eind oktober gesloten zijn. Maar krijg ook volgende week een zoom driver van dr.distortion, als die goed genoeg is weet ik niet of ik die kit ga kopen. Maar als...dan komt er zeker wel een sampletje.

AutoStatic
12 oktober 2007, 21:51
Ja, de Zoom PD-01... Er is een Duitse shop die ze aanbiedt op eBay. Misschien toch ook maar eens proberen...
Of bedoel je die niet?

dr.distortion
12 oktober 2007, 21:59
Ik kreeg net een bericht dat ze tot eind oktober gesloten zijn. Maar krijg ook volgende week een zoom driver van dr.distortion, als die goed genoeg is weet ik niet of ik die kit ga kopen. Maar als...dan komt er zeker wel een sampletje.

Geen idee of het je ding zal zijn Jim, maar als bruut en vet je aanspreken komt het wel in de richting denk ik :D

Jimwoud
12 oktober 2007, 23:19
Ja, de Zoom PD-01... Er is een Duitse shop die ze aanbiedt op eBay. Misschien toch ook maar eens proberen...
Of bedoel je die niet?
Het is een Zoom driver 5000. Wordt vaak als een van de betere metal distortions te gezien. Heb nu een Uber Metal van Line 6, maar die vind ik toch te digitaal klinken.

-Heineken-
14 oktober 2007, 20:04
Martijn,
Probeer de Koch Pedaltone, je zult versteld staan van de direct ingeplugde kwaliteit, en met de effectloop die erop zit en het feit dat je 'm prima kunt boosten met verschillende pedalen, maakt het voor mij een prima optie om zelfs live mee te spelen, er zijn veel bands die niets anders gebruiken. je woont in de buurt, je kunt 'm altijd eens komen testen.

Hee Marc. Thanx voor de tip. Zal me er zeker eens in verdiepen.

Speeddemon
14 oktober 2007, 20:15
Het is een Zoom driver 5000. Wordt vaak als een van de betere metal distortions te gezien. Heb nu een Uber Metal van Line 6, maar die vind ik toch te digitaal klinken.
Pas op bij de Zoom Driver 5000, die kan al snel TE heftig klinken, en ja, hij mist eigenlijk wel een mid-control.