PDA

View Full Version : swing r1 en r2



cool007boy
11 oktober 2007, 19:53
hallo,

mijn muziekleverancier heeft zowel een SWING r1 ans een SWING r2 staan, hij persoonlijk vindt het een lekker merk, al helemaal voor iemand die al wel poos acoustisch speelt, maar toch eindelijk een electrische gitaar kopen wil ...

kan iemand mij enige verheldering geven betreffende deze gitaren?
heeft iemand er positieve, of juist negatieve ervaringen mee?
De gitaar speelt bijzonder lekker, maar het is toch weer een klap geld :D

Hendriks
12 oktober 2007, 20:57
Ik ben een zeer contente Swing bespeler.

nevyn292
12 oktober 2007, 21:02
wat ik er ook van gezien heb zijn het zeker geen verkeerde gitaren. probeer gewoon en kijk of het klikt tussen jou en de gitaar, dan kan het nooit fout zitten :hippie:

cool007boy
13 oktober 2007, 09:22
oké ;)

opzich wel positief dus, tjah ;) je hoort er niet zoveel van (over het merk) dus twijfelde, maar denk dus wel dat het een DO is, en de gitaar zelf is wel relaxed!

Wheelie
13 oktober 2007, 10:29
Ik speel o.a. op een Swing EZ-10. Afgezien van de elementen alleen maar positief.

Meneer I.
13 oktober 2007, 11:18
Ik heb op een aantal van die swing gitaren gespeeld. De afwerking, feel, looks is echt subliem!

Swing elementen zijn inderdaad wat minder, maar ook niet echt slecht of zo. De LPs hebben "echte gibson-sustain" en de EZ10 vond ik een erg lekkere gitaar.
Ze hebben ook een Swing Strat met Seymour Duncan elementen daar kan je eigenlijk niet mis mee gaan!

EDIT: ik bedoel niet de EZ10, maar de SH-10...hele andere gitaar ;o)

Hendriks
13 oktober 2007, 11:38
Elemente nvind ik wel meevallen , hardware is goed (Grover,Wilkinson) en ook het gebruikte hout is niet verkeerd . Doen zeker niet onder voor MIM en MIJ Fenders , mischien wel beter en als je niet werkgeil bent gewoon doen.

Tin
13 oktober 2007, 23:28
K had een EZ-10 hardtail.

Leuke gitaar maar afwerking van de frets pff dramatisch.