PDA

View Full Version : Leavitt's "A modern method" vraagje



SBloke
11 oktober 2007, 18:43
Ben nu al een tijdje door dat ding heen aan het ploegen maar ik vraag me nog steeds af:

Is deze methode geschreven voor "plectrum" of "vingers" ?

Ik weet dat beide mogelijk zijn, maar die Leavitt heeft hem vast met een specifiek doel voor ogen geschreven (Afgezien van de jazzy feel van alles) en het staat helaas niet in het "boekje" (Een telefoonboek is kleiner)

erwin_ve
11 oktober 2007, 20:02
Plectrum is het juiste woord!

SBloke
11 oktober 2007, 20:03
Plectrum is het juiste woord!


Maakt het even een STUK lastiger spelen... dat wel

*slaat boek open, pagina 1* Here we go again....

SBloke
11 oktober 2007, 23:17
Ding is zeker ook geschreven voor de electrische gitaar of niet dan....

peter_heijnen
11 oktober 2007, 23:35
Plectrum, wat haatte ik dat boek!!!!

SBloke
11 oktober 2007, 23:39
wat haatte ik dat boek!!!!

Ik ben eigenwijs, ik moet en zal dat boek in zijn geheel (en ik heb de 1,2 & 3 versie) doorwerken...
Tussendoor natuurlijk wel andere dingen doen, maar dit is een flink solide basis voor verdere groei. Hoe breder de basis van de piramide....... ;)


Met plectrum is wel klote overigens... heb dat zo lang niet meer gedaan dat ik me echt een beginneling voel. "Dit is een plectrum, zo hou je hem vast" en *floep* ding schiet uit m'n vingers, de klankkast in...

peter_heijnen
12 oktober 2007, 07:34
Ik ben eigenwijs, ik moet en zal dat boek in zijn geheel (en ik heb de 1,2 & 3 versie) doorwerken...
Tussendoor natuurlijk wel andere dingen doen, maar dit is een flink solide basis voor verdere groei. Hoe breder de basis van de piramide....... ;)
En gelijk heb je, veel succes en mss zelfs plezier.

SBloke
12 oktober 2007, 12:58
Blijft alleen mijn vraag nog open staan:

Voor welk type gitaar is deze bijbel geschreven. Ik vermoed electrische gitaar met een plectrum bespeeld. Tot nu toe heb ik het gedaan met een accoustische gitaar (Ovation, staalsnaar in dit geval) en met vingers... en sinds gister dus op pagina 1 beginnen met plectrum.

peter_heijnen
12 oktober 2007, 22:23
Het maakt niet zoveel uit eigenlijk, het kan overal op, met of zonder plectrum.

Maar in de stijl op zich wordt wel voornamelijk met plectrum gespeeld.

rjong999
12 oktober 2007, 23:53
Hoe breder de basis van de piramide....... ;)
...hoe langer het duurt voor je een beetje op niveau komt...;-)

SBloke
17 oktober 2007, 19:30
...hoe langer het duurt voor je een beetje op niveau komt...;-)

crap, jij hebt hem door ;)