PDA

View Full Version : PRS Singlecut / SC250 Pickups



DeBôdy
11 oktober 2007, 18:28
Ik heb een vraagje over de PRS singlecut pickups.
Ik weet dat er op de meeste PRS singlecuts de PRS # 7 treble and bass pickups zitten en dat er op de nieuwe PRS SC250 de zogeheten SC250 pickups zitten, maar mijn vraag was of er nou verschil is tussen deze twee pickups?

Ik heb een tijdje geleden in Music Store (Duitsland) een SC250 getest en daarnaast ook een andere PRS singlecut. Beide klonken zeer goed, maar de andere singlecut klonk net iets beter, maar had ook iets meer body dan de SC250. Mijn vraag was of het dan aan het gewicht ligt van het hout dat voor de gitaar gebruikt is of dat de pickups juist verschillen?

Ik moet wel zeggen dat ik ook andere PRS gitaren getest heb, maar daar was de sound helemaal niet zo gruwelijk als bijvoorbeeld de SC250 die een zeer gedefinieerde high gain sound heeft.

Wie kan mij vertellen wat er zo verschillend is aan deze gitaren wat gevolgen heeft voor de sound. Zelf ben ik opzoek naar een PRS singlecut SC250 omdat ik weet dat deze een hele vette sound heeft, maar ik ben ook juist benieuwd naar de verschillen tussen de andere PRS Singlecut modellen...

Ik hoor graag jullie reacties...

Rinze
11 oktober 2007, 18:29
Hmm, ik weet wel dat er nu ook een 245 is, met een Gibsonmensuur dus. Heb je al op de PRS-site gekeken?

DeBôdy
11 oktober 2007, 19:53
Hmm, ik weet wel dat er nu ook een 245 is, met een Gibsonmensuur dus. Heb je al op de PRS-site gekeken?

De PRS SC250 heeft een lengte van 25".
Op de PRS site staat dat de SC250 de SC250 pickups heeft en de Singlecut de PRS #7 pickups. Maar op sites ben ik ook tegen gekomen dat op de SC250 ook #7 elementen zitten oftewel daar is de vraag weer: Is er nou een verschil tussen deze twee elementen of zijn ze hetzelfde alleen onder een andere naam...

Wicked Willy
11 oktober 2007, 22:27
Is de SC250 niet een 'modernere' versie van de SC? De originele SC heeft meer een vintage feel (inclusief bijbehorende tuners). De SC250 gaat meer richting de tremonti. Dan is er ook de 245 die meer de vintage feel van de originele (discontinued) SC heeft.

DeBôdy
11 oktober 2007, 23:34
Is de SC250 niet een 'modernere' versie van de SC? De originele SC heeft meer een vintage feel (inclusief bijbehorende tuners). De SC250 gaat meer richting de tremonti. Dan is er ook de 245 die meer de vintage feel van de originele (discontinued) SC heeft.

De SC250 is ook zeker de modernere Singlecut, maar omdat ik laatst in Duitsland een andere Singlecut (Geen SC250) in m'n handen had en die eigenlijk NOG beter klonk dan de SC250 vroeg ik me af waar dat nou precies aan ligt...