PDA

View Full Version : MI Audio Blues Pro



EuroCinema
11 oktober 2007, 16:59
Wie kent 'm en kan er meer over vertellen?
Hoe verhoudt de sound zich tot een Blues Driver of Tube Screamer?

strat58
11 oktober 2007, 17:10
Wie kent 'm en kan er meer over vertellen?
Hoe verhoudt de sound zich tot een Blues Driver of Tube Screamer?

Hoi ik heb er een en ben er erg tevreden over, ik heb mijn TS9 vervangen voor een Blues Pro. Heb ook nog de Crunch Box en Blue Boy persoonlijk vind ik dat MI Audio erg goede pedalen maakt voor een schappelijke prijs.
Hij heeft meer gain als en minder gain dan een TS9. Minder gain bedoel ik je kunt hem als clean boost (met een randje dan) gebruiken. Hij schijnt ongeveer 3x zoveel gain te hebben als een normale TS9, dat zou wel kunnen verklaren waarom de gain knop bij mij net over de helft staat. Hij heeft ook minder midhump (waar de TS9 berucht en beroemd voor is) hij is iets transparanter en natuurlijk TB. Klinkt vooral met single coils te gek.
Peace Strat58

jimihattricks
11 oktober 2007, 17:26
+1

heb hem zelf ook; waarom deed ik mijn TS-9 weg:

- te weinig gain
- mids te pronounced
- te weinig laag

De Blues Pro heeft:
- meer gain dan een standaard TS-9
- minder aanwezige mids
- meer laag

overigens vind ik de TS-9 ook nog steeds een super pedaaltje hoor, alleen vind ik de Blues Pro een stuk transparanter (ook in oversturing) en door zijn volume en gain reserves wat breder inzetbaar..

de Fuzz-switch die ze er nu nog op hebben gezet gebruik ik overigens niet, eigenlijk is dat een soort fuzzy volumeboost die mij niet zo heel erg bevalt..

met een strat klinktie heel lekker houterig (bij lage gain settings), maar een les paul lustie ook wel raad mee (ik haar er wel overtuigende Thin Lizzy sounds uit)

10Man
11 oktober 2007, 17:45
ik heb de Blues Pro ook en ben het eens met vorige posts; 't is een super pedaaltje!

vergeleken met de boss BD2 (die ik maar even heb gehad): de BD2 heeft een eigen karakter; overstuurd minder natuurlijk/transparant dan de blues pro.
de BD2 heeft iets fuzz achtigs, hij klinkt scheller (beter gezegd: minder bassig)

qua max hoeveelheid gain zijn ze vergelijkbaar

dml
11 oktober 2007, 17:53
Heb een Blues Pro gehad maar heb nu het uitgebreide broertje ervan, de Blue Boy Deluxe. Ik vond de Blues Pro veel opener klinken dan welke Ibanez Tubescreamer dan ook, dit geldt ook voor de BB dlx.

d'oh
11 oktober 2007, 17:56
Ik heb hem ook, echt superpedaal.
Is in de plaats gekomen van mijn SD-1 keeley modded, die heeft sindsdien geen minuut meer aangestaan.

+ Lekkere mids
+ toonregeling
+ strak laag

- hele klepje moet eraf om batterij te verwisselen

Rutger
11 oktober 2007, 18:25
Hier ook een bijzonder tevreden gebruiker :)

Kickt ass als volume/gain boost van mn Fender lampenbak

DREAMMACHINE
11 oktober 2007, 19:14
....er staat een mooie op gitaarmarkt!....

altijd erg tevreden met het pedaal geweest, lekker veelzijdig.

EuroCinema
11 oktober 2007, 23:36
Okee, na al jullie enthousiaste reacties ben ik er vanavond eentje gaan proberen en ja hoor, hij staat nu hier naast me. Wat een mooie sound zeg, je ruikt de warme buizen zelfs al gebruik je 'm over een transistoramp :)

Funkblaster
11 oktober 2007, 23:43
is zo'n ding ook een beetje als booster te gebruiken voor een overdrive kanaal van een buizenversterker? dus de overdrive van m'n amp + blues pro?

EuroCinema
12 oktober 2007, 00:12
yep, hij kan clean echt loeihard volgens mij.