PDA

View Full Version : Nine Yards komen naar ede !



glacius
11 oktober 2007, 11:47
http://img254.imageshack.us/img254/2561/flyeredenl3.jpg (http://imageshack.us)

dus kom langs !

schizo910
11 oktober 2007, 12:50
Zo dat wil ik echt niet missen!!! Ik Kom!!!

:p

Azrael
11 oktober 2007, 12:50
Zo dat wil ik echt niet missen!!! Ik Kom!!!

:p

'k Wist niet dat jij van Nine Yards hield?

Rouzy
11 oktober 2007, 12:52
http://img254.imageshack.us/img254/2561/flyeredenl3.jpg (http://imageshack.us)

:seriousf: wat een grappige poster:)

schizo910
11 oktober 2007, 12:53
'k Wist niet dat jij van Nine Yards hield?

Ja wel! leuke band, alleen zijn 't wel enge gasten! :chicken:

glacius
11 oktober 2007, 13:01
:seriousf: wat een grappige poster:)

schizo huisvleit !

FNaRK
11 oktober 2007, 13:02
SPAM .....

FNaRK
11 oktober 2007, 13:03
schizo huisvleit !


huis vlijt

schizo910
11 oktober 2007, 13:03
SPAM .....

Bek houwe opa, of ik prik de banden van je rollator lek!
Dit hele forumdeel is een grote SPAM zooi toch? Daar is het toch voor?

En nu weer achter je geraniums!

Jimwoud
11 oktober 2007, 13:04
Bek houwe opa, of ik prik de banden van je rollator lek!
Dit hele forumdeel is een grote SPAM zooi toch? Daar is het toch voor?

En nu weer achter je geraniums!
Zoeken jullie nog een support act???

glacius
11 oktober 2007, 13:09
SPAM .....

of gewoon een compliment

Bassbitch
11 oktober 2007, 13:22
Jammer dat het een donderdag is...

glacius
11 oktober 2007, 13:43
heb je vrijdag belangrijke dingen te doen dan ?

Bassbitch
11 oktober 2007, 14:01
Nee, maar ik heb geen OV op donderdag, en ook geen geld voor een treinkaartje :(

glacius
11 oktober 2007, 14:06
Nee, maar ik heb geen OV op donderdag, en ook geen geld voor een treinkaartje :(

balen .. . . .

FNaRK
11 oktober 2007, 14:24
Bek houwe opa, of ik prik de banden van je rollator lek!
Dit hele forumdeel is een grote SPAM zooi toch? Daar is het toch voor?

En nu weer achter je geraniums!

ff dimmen pisvlek

anders kom ik naar Ede om hoogstpersoonlijk je gig te verpesten :angry:

glacius
11 oktober 2007, 14:40
Zoeken jullie nog een support act???

nou .. pm me even wat info .. het gaat om 20 min tot 30 min spelen

glacius
11 oktober 2007, 14:41
ff dimmen pisvlek

anders kom ik naar Ede om hoogstpersoonlijk je gig te verpesten :angry:

ooit gehoord van deurbeleid ?

Rockmo(ther)
11 oktober 2007, 14:53
Ja wel! leuke band, alleen zijn 't wel enge gasten!

Ja, inderdaad, haha.
En sinds wanneer krijg ik het via het forum te lezen? :satisfie: ;)
Donderdags...8 november...
Sh.. dan ga ik al naar een ander optreden (en anders moest ik zelf oefenen met de band). Jammer, was er graag weer bij geweest (heb ook og wat merchandise liggen;)).
Succes en veel plezier iig!! :rockon:

rickert
11 oktober 2007, 15:09
Ik ga geen takkeneind meer rijden voor die band, ze zijn niet te vertrouwen!!!! Zelfde geld komen ze niet... :chicken:





:seriousf: Grapje skietziepietzie

Rockmo(ther)
11 oktober 2007, 15:10
Ik ga geen takkeneind meer rijden voor die band, ze zijn niet te vertrouwen!!!! Zelfde geld komen ze niet... :chicken:





:seriousf: Grapje skietziepietzie


Idem!;) :sssh:

schizo910
11 oktober 2007, 15:21
Ik ga geen takkeneind meer rijden voor die band, ze zijn niet te vertrouwen!!!! Zelfde geld komen ze niet... :chicken:





:seriousf: Grapje skietziepietzie


:( boehoehoe

schizo910
11 oktober 2007, 15:22
ff dimmen pisvlek

anders kom ik naar Ede om hoogstpersoonlijk je gig te verpesten :angry:

I DARE YOU!!!

Hoe meer zielen hoe meer vreugd :rockon:

glacius
11 oktober 2007, 17:13
ik heb er dik zin in

Tho
11 oktober 2007, 17:16
heb het al gezien glaas ;)

Het lijkt me wel heel gaaf. Ik denk dat ik er bij ga zijn guys, maar ik beloof nog niks!

B_2_the_a
11 oktober 2007, 17:23
glaas, je hebt pm!

glacius
11 oktober 2007, 17:45
, maar ik beloof nog niks!

indekken voor blauwpurper ?

Tho
11 oktober 2007, 17:48
indekken voor blauwpurper ?

Ik krijg er toch al een van Skiets. Doe dan de ander ook maar meteen ;)

schizo910
11 oktober 2007, 18:01
Ik krijg er toch al een van Skiets. Doe dan de ander ook maar meteen ;)

Als je komt dan scheld ik hem kwijt, kom je niet dan krijg je ze dubbel :D

Tho
11 oktober 2007, 18:05
Als je komt dan scheld ik hem kwijt, kom je niet dan krijg je ze dubbel :D

de vorige keer kwam ik niet omdat ik zelf moest spelen, als er nu niks tussen komt, ga ik gewoon! :D

Blend
11 oktober 2007, 19:37
Wat een onmogelijke dag zeg. Had graag gekomen, maar om nou op een donderdag naar het verre Ede te gaan?

Luke-wannabe
12 oktober 2007, 15:48
@ Glaas: Je hebt PM, jongen!

glacius
12 oktober 2007, 17:47
@ Glaas: Je hebt PM, jongen!

allang behandeld jongen :p

Luke-wannabe
14 oktober 2007, 20:20
Ik zal het er woensdag ff over hebben, dan hoor je het is dat cool?

B_2_the_a
16 oktober 2007, 17:34
@glacius,
komt er nog een nieuwe poster (met kiss of dawn logo erbij?)
Heb je een lijst van aanwezige apparatuur, staat er backline? etc...

glacius
17 oktober 2007, 10:07
@glacius,
komt er nog een nieuwe poster (met kiss of dawn logo erbij?)
Heb je een lijst van aanwezige apparatuur, staat er backline? etc...

dat zijn scherpe vragen idd. maar de poster zal niet gewijzigd worden, er staat immers op +support

en de backline ? .. mischien moet je hier schizo even over pm'men

glacius
17 oktober 2007, 11:06
zie onderschrift :D :rockon:

Rockmo(ther)
17 oktober 2007, 12:32
zie onderschrift :D :rockon:
En daar ben jij blij om????!!! :angry:

glacius
17 oktober 2007, 14:46
En daar ben jij blij om????!!! :angry:

haha wat denk je zelf ? zijn van die gevaarlijke uitspraken die ik dus als onderschrift zet ..

anders had ik toch nooit die gig geregeld voor nine yards ..

Rockmo(ther)
17 oktober 2007, 14:54
haha wat denk je zelf ? zijn van die gevaarlijke uitspraken die ik dus als onderschrift zet ..

anders had ik toch nooit die gig geregeld voor nine yards ..

Dan is het goed! :rockon:

:seriousf: ;)

Luke-wannabe
18 oktober 2007, 01:36
Ik had je nog gebelt glaas!
Edit: Waarom is t een gevaarlijke uitspraak?

B_2_the_a
18 oktober 2007, 10:12
hoeveel support acts zijn der eigenlijk?

glacius
18 oktober 2007, 12:56
er is maar 1 voorprogramma. maar omdat jullie allemaal onzeker waren over of jullie wel konden moest ik wel meerder opties open houden om zekerheid van een voorprog te hebben..

@ luke-wannabe : ik heb je voicemail gehad en ik zal schiets NU bellen

glacius
18 oktober 2007, 13:02
ik heb schiets gesproken en zijn bak is gewoon bruikbaar en als bryan het goed vind is die amp ook te gebruiken maar dat weet hij niet zeker en hij zal dit nog even terugkoppelen naar mij net als de basversterker ..

voor drums zou het wel gewenst zijn om eigen snare, cymbals en kick pedal mee te brengen ..

heb schiets ook over de keuze van het voorprogramma bandje. en zijn voorkeur ligt bij krimson sky van luke-wannabe

@ b_2_the_a : sorry de keuze is gemaakt, volgende keer beter en hou ik rekening met brandstof kosten ..

Luke-wannabe
19 oktober 2007, 14:06
T is Crimson me een 'C' :p

Ik ga even kijken wat iedereen ervan zegt. Je krijgt zo gauw mogelijk bericht.


En Offtopic: Sorry voor dat gehakkel aan de telefoon :p Zoals je kunt horen stotter ik dus :)

schizo910
19 oktober 2007, 20:15
Hoi, ben weer terug in het land...

Drums en Basversterker ZELF meenemen. Mijn gitaar versterker mag je gebruiken, Bryan zijn verterker willen jullie waarschijnlijk niet eens gebruiken. Oftewel... neem je eigen backline mee minus 1 gitaar versterker...

B_2_the_a
19 oktober 2007, 20:37
wat voor bullshit is dit?
Ik heb meerdere keren kenbaar gemaakt (via posts hier en pm) dat die gasten er zouden staan! dat binnen 6 uur na ons telefoongesprek.
Ik vind dit een kwestie van uitermate lullig gedrag!

schizo910
19 oktober 2007, 21:13
Ik weet niet wat er is afgesproken... Glaas heeft dit optreden geregeld en belde mij in mijn vakantie op over een 'voorprogramma'. Luke Wannabe zijn bandje heb ik wel eens beluisterd en dat leek me wel leuk bij elkaar. De andere band kende ik niet en ik had afgelopen week geen internet om te luisteren... Ik weet dus niets van afspraken of iets dergelijks... van mijn part spelen er 3 bands.

Het enige dat ik ik zeggen is dat we op mijn gitaarversterker na geen backline delen... that's all...

B_2_the_a
19 oktober 2007, 21:20
tjah
wat er afgesproken was:
kiss of dawn zou spelen, ik moest het nog bevestigen omdat de amandelen van de zanger er binnenkort uit moeten.. Dit had ik nog geen 6 uur na het telefoongesprek gedaan (in dit topic en via pm)... Dit speelde zich eind vorige week af..

En nu speelt oppeens luke wannabe? Ik vind het erg scheef als je het mij vraagt...

Daarnaast, welke band komt nou spelen voor 3 cola ofzo, met eigen backline :S Dat zou ik nog geen eens doen als ik naast het cafe zou wonen...
De reden waarom we ook twijfelde is het feit dat we geen cent krijgen, liever geen drank dan geen geld, zeker nu ze over hun eigen spul moeten spelen!

Luke-wannabe
19 oktober 2007, 23:27
:stop: Gisteren was het nog dat we backline konden gebruiken! Wij gingen eigenlijk al gewoon spelen, maarja nu lig het anders als er niks gebruikt kan worden..

Ik vind het niet OK dat er niks betaald word, ook geen reiskostenvergoeding en dat je al je shit moet meenemen.

B_2_the_a
19 oktober 2007, 23:34
i think nine yards is losing their support acts :P

mijn idee: pot splitten...
we praten niet over wereldberoemde bands, dus waarom zo gierig doen en de dikke centen te geven aan 1 band terwijl de support act geld moet BETALEN om te spelen?

rickert
19 oktober 2007, 23:48
Glaas is goed in shizzle regelen gek:p Het is dat er niet aan terug mag linken of terug mag refereren:p

B_2_the_a
19 oktober 2007, 23:53
ging toch om een gitaar? :P

rickert
20 oktober 2007, 00:11
Rebus!!!

ST+http://www.megades.nl/upload/1071039250.jpg

http://www.berndes.de/presse/tux-pan.gif P=V

http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/2007/06/1181599096.52882.jpg

De winnaar wint een gitaar! Wel opnemen dan he!

schizo910
20 oktober 2007, 00:29
Tsja, ik vindt het heel lullig... Maar dit is iets wat buiten mij om gaat. Nogmaals ik weet niets van afspraken die jullie met Glaas hebben gemaakt.

Verder vindt ik het lullig hem dan af te vallen, hij probeert ten minste dingen voor elkaar te krijgen en ja... dan kan je ook wel eens op je bek gaan... Lukt het nu niet dan de 2e keer beter.

rickert
20 oktober 2007, 00:38
AChjoh hij zal toch wel tegen een geintje kunnen?

schizo910
20 oktober 2007, 00:45
vast wel, maar toch wilde ik het even zeggen...

Je kent het wel; beste stuurlui enzo...

Luke-wannabe
20 oktober 2007, 00:46
Ik denk niet dat wij dan komen.. Maar thnx anyway.

B_2_the_a
20 oktober 2007, 01:20
Tsja, ik vindt het heel lullig... Maar dit is iets wat buiten mij om gaat. Nogmaals ik weet niets van afspraken die jullie met Glaas hebben gemaakt.

Verder vindt ik het lullig hem dan af te vallen, hij probeert ten minste dingen voor elkaar te krijgen en ja... dan kan je ook wel eens op je bek gaan... Lukt het nu niet dan de 2e keer beter.

ik probeer ook dingen voor elkaar te krijgen, lukt het niet? wordt je afgeblaft.. welcome to the business..

Zo te zien hebben de andere ook afgezegd, voor 100 euro, komt kiss of dawn spelen in ede... de mazzel

glacius
20 oktober 2007, 11:00
nou ja dan trek ik toch gewoon elders een bandje vandaan..

graag of traag hoor.. :stop:

glacius
20 oktober 2007, 11:01
AChjoh hij zal toch wel tegen een geintje kunnen?

ik vind hem wel geestig :D

Luke-wannabe
20 oktober 2007, 11:02
Sorry hoor, maar voor geen geld, geen reiskosten en zonder backline spelen vind ik niet echt OK. Je moet dan dus je hele klerezooi mee nemen en je krijgt er helemaal niks voor.

B_2_the_a
20 oktober 2007, 11:02
glaas,
ik weet dat je het allemaal goed bedoeld, maar de 2 dingen die ik jou heb zien organiseren, waren nou niet echt voorbeeldig!
Mag ik vragen hoeveel Nine Yards krijgen voor de Gig, het is erg scheef om de hoofdact volle mep te geven en de support act niets...

B_2_the_a
20 oktober 2007, 11:02
Sorry hoor, maar voor geen geld, geen reiskosten en geen backline vind ik niet echt OK. Je moet dan dus je hele klerezooi mee nemen en je krijgt er helemaal niks voor.

misschien 3 cola?

Luke-wannabe
20 oktober 2007, 11:04
misschien 3 cola?
Ja dat bedoel ik.

bass blom
20 oktober 2007, 11:04
eigen schuld dikke bult, moeten jullie maar niet allemaal in 2 of 3 bandjes tegelijk gaan :D

B_2_the_a
20 oktober 2007, 11:06
eigen schuld dikke bult, moeten jullie maar niet allemaal in 2 of 3 bandjes tegelijk gaan :D


leg uit?
Ik zit nog geen eens in de band die ik daar wou neerzetten, maar ben de man achter de knoppen :p

glacius
20 oktober 2007, 11:08
glaas,
ik weet dat je het allemaal goed bedoeld, maar de 2 dingen die ik jou heb zien organiseren, waren nou niet echt voorbeeldig!
Mag ik vragen hoeveel Nine Yards krijgen voor de Gig, het is erg scheef om de hoofdact volle mep te geven en de support act niets...

ik had de prijsafspraak al gemaakt met nine yards en ook met de P.A. en daarmee is mijn budget voor de avond op. ik had mischien beter rekening moeten houden met de support..
daarnaast zijn er legio bandjes die wel willen komen spelen voor consumpties en hierbij stelt dit mij in de situatie dat ik me dus niet gedwongen hoef te voelen om nu toezeggingen te doen op reiskosten, ditgene dat ook niet mogelijk is.

het leek me leuk om een bandje van gitaarnet erbij te hebben, maar het ziet ernaaruit dat ik uit moet wijken naar een bandje uit mijn persoonlijke kennisenkring.. spijtig maar helaas.

hierbij moet ik wel zeggen dat dit de beginfase is van een periode waarin ik veel boekingen zal gaan doen voor meerdere bandjes en alsnog opensta voor nieuwe bandjes en ja ik zal in de toekomst wat voorzichtiger zijn met prijsafspraken.

nine yards is mijn 1e project en ben mischien wat te gul geweest in hun voordeel, en zeg nou zelf, ze zijn het waard toch ?

aanvullende info: consumpties betekend niet 3 cola.. bij ''normaal'' drink gedrag is het zga onbeperkt.. zolang er maar geen misbruik van deze situatie word gemaakt

B_2_the_a
20 oktober 2007, 11:14
tjah, waarschijnlijk zal je dan eneb andje uit de straat van het cafe moeten halen...


ik had de prijsafspraak al gemaakt met nine yards en ook met de P.A. en daarmee is mijn budget voor de avond op. ik had mischien beter rekening moeten houden met de support..
daarnaast zijn er legio bandjes die wel willen komen spelen voor consumpties en hierbij stelt dit mij in de situatie dat ik me dus niet gedwongen hoef te voelen om nu toezeggingen te doen op reiskosten, ditgene dat ook niet mogelijk is.

het leek me leuk om een bandje van gitaarnet erbij te hebben, maar het ziet ernaaruit dat ik uit moet wijken naar een bandje uit mijn persoonlijke kennisenkring.. spijtig maar helaas.

hierbij moet ik wel zeggen dat dit de beginfase is van een periode waarin ik veel boekingen zal gaan doen voor meerdere bandjes en alsnog opensta voor nieuwe bandjes en ja ik zal in de toekomst wat voorzichtiger zijn met prijsafspraken.

nine yards is mijn 1e project en ben mischien wat te gul geweest in hun voordeel, en zeg nou zelf, ze zijn het waard toch ?

aanvullende info: consumpties betekend niet 3 cola.. bij ''normaal'' drink gedrag is het zga onbeperkt.. zolang er maar geen misbruik van deze situatie word gemaakt

glacius
20 oktober 2007, 11:16
hoe bedoel je dat ?

Luke-wannabe
20 oktober 2007, 11:40
aanvullende info: consumpties betekend niet 3 cola.. bij ''normaal'' drink gedrag is het zga onbeperkt.. zolang er maar geen misbruik van deze situatie word gemaakt
Dat begrijp ik ook wel :)

B_2_the_a
20 oktober 2007, 11:43
hoe bedoel je dat ?

Ik ken weinig bands die naar de middel of fucking nowhere gaan om voor drank te spelen voor een organisator die het keer op keer verziekt?

Luke-wannabe
20 oktober 2007, 11:47
Nou, nou... (+10)

B_2_the_a
20 oktober 2007, 12:11
Nou, nou... (+10)

hulde ;)
10 tekens

Rockmo(ther)
20 oktober 2007, 13:02
Over dat zonder vergoeding e.d. optreden.. Ik heb zelf voor NY ook dingen geregeld in het verleden en het is gewoon erg lastig tegenwoordig om ergens (goed) betaald aan de bak te komen als je nog niet echt een naam hebt. Ook NY heeft in jongerencentra etc. gespeeld voor alleen consumpties.
Het is net of jullie je er te goed voor voelen...
Je moet tenslotte ergens beginnen, niet?

Luke-wannabe
20 oktober 2007, 13:47
Over dat zonder vergoeding e.d. optreden.. Ik heb zelf voor NY ook dingen geregeld in het verleden en het is gewoon erg lastig tegenwoordig om ergens (goed) betaald aan de bak te komen als je nog niet echt een naam hebt. Ook NY heeft in jongerencentra etc. gespeeld voor alleen consumpties.
Het is net of jullie je er te goed voor voelen...
Je moet tenslotte ergens beginnen, niet?
Nou ik ben het er eigenlijk niet mee eens dat je geen reiskosten krijgt. Maar omdat er allemaal spullen stonden die wij konden gebruiken (dachten we eerst) wilde we het voor lief nemen, want we willen gewoon naamsbekendheid enzo, maar als we ook nog eens al onze spullen moeten meenemen dan kost het ons gewoon een hoop geld.
En even offtopic: Bijna al onze gigs zijn tot nu toe betaald geweest.

bass blom
20 oktober 2007, 15:35
leg uit?
Ik zit nog geen eens in de band die ik daar wou neerzetten, maar ben de man achter de knoppen :p

er zijn veel te veel bandjes in nederland, mede doordat de doorsnee muzikant in 2 of 3 bandjes tegelijk zit.
voor jou 10 anderen kan de zaal dan zeggen.

Dude
20 oktober 2007, 16:07
Het is net of jullie je er te goed voor voelen...
Je moet tenslotte ergens beginnen, niet?


ik moest erg lachen om de reacties van de 2 heren luke en B2A.... kom op zeg jullie gedragen je alsof je dinand woestbroek bent..... Spelen moet je... en vind je dat je dan perse 20 euro? reiskosten + een volle koelkast vergoeding moet krijgen... fuck, tis jouw hobby zeg ! je zal ergens moeten beginnen en voor zover ik het kon inschatten zijn jullie beide geen muzikanten die in wekelijks giggende bandjes zitten. Dan moet je dus ook niet teveel ouwehoeren en gewoon lekker knallen. Met dergelijke instelling sta je over 5 jaar nog steeds verbittert te ouwehoeren dat je niet genoeg betaald wordt. Muzikanten zeiken teveel, spelen is spelen en ik denk dat je pas eisen moet gaan/kan stellen als kroegen je zelf op gaan bellen of je wil komen. Noem de echt goeie bekende coverbands maar eens op... die staan echt niet elke week voor 2000 euro op het podium hoor, die doen ook gigs in cafe lutjekut voor een truttige paar honderd euro's en die hoor je ook niet zeiken.



ach....

Bins
20 oktober 2007, 16:17
Voor 20 euro haal ik m'n gitaar niet eens uit zn koffer. Zelfs voor een beginnende band vind ik een onkostenvergoeding minimaal.
Wij spelen alleen gratis als het echt om de hoek is, en er liters en lieters en liters bier gaan vloeien.

Je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze niet voor de kat zn kut komen spelen. Bands die dat wel doen verzieken het een beetje voor de rest want "ik vind altijd wel een band die het voor niks doet"....

B_2_the_a
20 oktober 2007, 16:20
ik moest erg lachen om de reacties van de 2 heren luke en B2A.... kom op zeg jullie gedragen je alsof je dinand woestbroek bent..... Spelen moet je... en vind je dat je dan perse 20 euro? reiskosten + een volle koelkast vergoeding moet krijgen... fuck, tis jouw hobby zeg ! je zal ergens moeten beginnen en voor zover ik het kon inschatten zijn jullie beide geen muzikanten die in wekelijks giggende bandjes zitten. Dan moet je dus ook niet teveel ouwehoeren en gewoon lekker knallen. Met dergelijke instelling sta je over 5 jaar nog steeds verbittert te ouwehoeren dat je niet genoeg betaald wordt. Muzikanten zeiken teveel, spelen is spelen en ik denk dat je pas eisen moet gaan/kan stellen als kroegen je zelf op gaan bellen of je wil komen. Noem de echt goeie bekende coverbands maar eens op... die staan echt niet elke week voor 2000 euro op het podium hoor, die doen ook gigs in cafe lutjekut voor een truttige paar honderd euro's en die hoor je ook niet zeiken.

ach....

de band waarvoor ik werk is overigens wel een zo goed als wekelijks spelende band..
we vragen ook geen gigantische bedragen, maar om met 3 auto's 200 km te rijden, omdat alle spullen meemoeten... dat gaat ene beetje ver voor wat bier, vind je ook niet?
Als de backline er stond was het geen probleem geweest, in eerste instantie was er ook gene probleem, de hoofd reden waarom ik loop te zeiken is omdat glacius en ik overlegd hadden dat het bandje waarvoor ik werk zou spelen en oppeens speelt luke met z'n bandje? Daar heb ik meer problemen mee..

Dude
20 oktober 2007, 16:38
Je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze niet voor de kat zn kut komen spelen. Bands die dat wel doen verzieken het een beetje voor de rest want "ik vind altijd wel een band die het voor niks doet"....

Ik denk serieus dat dat wel meevalt, misschien in andere scenes zoals de punkbandjes wat meer maar in het coverbandcircuit draait een hoop om naam en bekendheid hoor, bands die voor niks spelen stellen vaak ook vrij weinig voor, de gemiddelde kroeg eigenaar zorgt echt wel dat die weet wat dr staat in zn kroeg en wil ook geen afgang zien en is toch echt vaak bereid om daar wat voor neer te leggen, gelukkig maar ook.

Luke-wannabe
20 oktober 2007, 16:48
ik moest erg lachen om de reacties van de 2 heren luke en B2A.... kom op zeg jullie gedragen je alsof je dinand woestbroek bent..... Spelen moet je... en vind je dat je dan perse 20 euro? reiskosten + een volle koelkast vergoeding moet krijgen... fuck, tis jouw hobby zeg ! je zal ergens moeten beginnen en voor zover ik het kon inschatten zijn jullie beide geen muzikanten die in wekelijks giggende bandjes zitten. Dan moet je dus ook niet teveel ouwehoeren en gewoon lekker knallen. Met dergelijke instelling sta je over 5 jaar nog steeds verbittert te ouwehoeren dat je niet genoeg betaald wordt. Muzikanten zeiken teveel, spelen is spelen en ik denk dat je pas eisen moet gaan/kan stellen als kroegen je zelf op gaan bellen of je wil komen. Noem de echt goeie bekende coverbands maar eens op... die staan echt niet elke week voor 2000 euro op het podium hoor, die doen ook gigs in cafe lutjekut voor een truttige paar honderd euro's en die hoor je ook niet zeiken.
Nah ik vind dit dus weer een reactie om om te lachen. Ik zit in een bandje die bijna elke maand rond de 3-4 gigs heeft.
En ik vind dat je op z'n minst reiskostenvergoeding moet krijgen omdat je met 3 auto's dus 170 kilometer gaat rijden en dat is dus geen 20 euro. Ook is het mijn (onze) hobby inderdaad, maar er moet gewoon betaald worden voor een bandje, klaar.
Het was trouwens ook geen probleem geweest als we hun spullen konden gebruiken, dan hadden we met 1 auto kunnen gaan. Maar dat kon nu dus niet en dan moeten er dus 3 auto's mee. En je praat nu over 2000 euro, maar het gemiddelde wat wij krijgen als we gebelt worden of we willen spelen loopt van 150-500 euro. 500 is niet veel voorgekomen maar het meest gangbare wat wij krijgen is 200-250. Ik bedoel, die kroegbaas verdient ook aan die bandjes die er komen, dus kunnen degenen die zorgen dat er winst binnenkomt ook wel iets krijgen als tegenprestatie.

schizo910
20 oktober 2007, 17:54
Spelen voor niets is inderdaad kut. Ook omdat je het 'verpest' voor de scene. Aan de andere kant moet je zo veel mogelijk spelen om naamsbekendheid op te bouwen. Met Nine Yards hebben we heel veel gespeeld voor een habbekrats of minder. Nu we zalen als de Melkweg, Paradiso, het Amsterdamse bevrijdingsfestival en ons tripje naar de USA achter de rug hebben hebben we besloten om dat niet meer te doen. Niet omdat we ons er te goed voor voelen of omdat we het ineens in onze bol hebben gekregen, maar puur omdat we nu op een punt zijn waar we graag onze geloofwaardigheid willen behouden en die lange tijd sappelen nu wel wat op mag gaan leveren. Ik heb het niet over gouden bergen, quite draaien is okay, maar inleveren doen we niet langer...

Negen van de tien keer zijn het de slechtste en meest arrogante bandjes die lopen te zeiken en dan denk ik altijd maar weer, ga eerst gewoon lekker veel spelen...

Glaas doet zijn best zonder dat ooit iemand hem erom gevraagd heeft. Dat vindt ik té gek en niet alleen omdat het nu mijn bandje betreft... Maar ik weet wel dat het de instelling van Nine Yards is die veel mensen aanspreekt en waardoor ook iemand als Glaas zich daar voor in wil zetten. Kortom, niet te veel kniezen als het tegen zit, je altijd van je beste kant laten zien en dan komen er met een beetje mazzel de juiste mensen te hulp...

glacius
20 oktober 2007, 18:01
kroeg is toch echt vaak bereid om daar wat voor neer te leggen

deze kroeg ook wel, maar er is een soort van ''auditie beleid''
hij wil betalen voor de hoofdact en als het voorprogrammatje goed is dan komt deze ook in aanmerking voor een betaalde gig waarbij er een voorprogrammatje voor zit .. etc etc

Veekeren
20 oktober 2007, 18:28
Glaas doet zijn best zonder dat ooit iemand hem erom gevraagd heeft. Dat vindt ik té gek en niet alleen omdat het nu mijn bandje betreft...

De intenties zullen ongetwijfeld goed zijn, ik krijg alleen een beetje het gevoel dat elke keer als Glacius zijn best doet hij een aantal mensen tegen de haren instrijkt met het eindresultaat. Das een beetje jammer.

Wat betreft vergoeding, mijn band heeft ook niet veel te willen maar een onkostenvergoeding lijkt me nooit onredelijk, tenzij het om de hoek is. Natuurlijk willen we graag spelen, daar oefenen we ook voor en doen ons best om goede nummers te schrijven en deze enigszins vermakelijk te brengen. Maar we hoeven de tenten waar we spelen ook niet op ons knieen vallend te danken voor het feit dat ze zo übermenslievend zijn ons een podium te gunnen... Natuurlijk zijn we blij als we mogen spelen, we verwachten er ook niks aan over te houden, maar de zaal is ook gebaat bij de komst van een band, daar mag best een onkostenvergoeding tegenover staan.

glacius
20 oktober 2007, 18:52
ik ken zelfs kroegen die helemaal nix betalen voor bandjes omdat het aanbod bandjes gewoonweg zo groot is dat ze elke vrijdagavond livemuziek hebben .

schizo910
20 oktober 2007, 22:04
In Nederland zijn zo'n 300.000 bandjes actief... tel uit je winst. Actief in de zin dat ze ook daadwerkelijk optreden. Naast die 300.000 zijn er nog tal die nooit de oefenruimte uit komen...

Azrael
20 oktober 2007, 22:42
ik ken zelfs kroegen die helemaal nix betalen voor bandjes omdat het aanbod bandjes gewoonweg zo groot is dat ze elke vrijdagavond livemuziek hebben .

Dat komt dus omdat dat stel dropveters voor niks optreed. Als iedere band gewoon poen zou vragen dan zouden de kroegbazen veel selectiever worden en de kwaliteit van de bandjes omhoog gaan als je het mij vraagt.
Persoonlijk ga ik nog geeneens DJ-en zonder reiskostenvergoeding+drank etc laat staan met een hele band om maar even een voorbeeld te geven.

bass blom
20 oktober 2007, 22:51
In Nederland zijn zo'n 300.000 bandjes actief... tel uit je winst. Actief in de zin dat ze ook daadwerkelijk optreden. Naast die 300.000 zijn er nog tal die nooit de oefenruimte uit komen...

:o 300.000? ik dacht 80.000 en dat vond ik al veel..

ruimen!

Mitch
20 oktober 2007, 23:41
Dat glacius niet uitblinkt in duidelijke communicatie is nu wel bekend, dat hoeft geen pagina's lang herkauwd te worden op het forum. Of er nu wel of niet betaald gespeeld gaat worden is ook een non-issue, dat gebeurt gewoon. Net als het ook normaal is dat je reiskostenvergoeding krijgt, op zijn minst, als je verder geen gage krijgt. Maarreh...waarom zou een kroeg extra reiskosten dokken als er ook een band uit de regio wil komen spelen ?
Als eigen werk band moet je wel erg goed draaien wil je goed betald buiten de regio kunnen spelen, zo werkt het gewoon. Regionaal kun je nog wel bekend zijn (en dus publiek genereren, wat belangrijk is voor een kroeg) maar daarbuiten kun je dat vergeten.
Al met al gaat dit topic te ver off topic in zowel privé gezeik als discussies die niet over het bewuste optreden gaan. Carry on people, nothing to see here...

Veekeren
21 oktober 2007, 05:36
Al met al gaat dit topic te ver off topic in zowel privé gezeik als discussies die niet over het bewuste optreden gaan. Carry on people, nothing to see here...

Dat is nu eenmaal een forum, zodra ook maar 1 iemand het interessant genoeg vindt om er op te reageren gebeurt dat. Net als jij doet, dus blijkbaar enough to see nietwaar?

En als iemand niet goed is in communicatie hoeft dat niet herkauwd te worden, tenzij daar een aanleiding toe is. Aldus.

Wat betreft dat buiten de regio, lijkt me logisch. Als een zaal een band kan krijgen die ze net zo aantrekkelijk achten als mijn band voor minder geld; ze zouden wel gek zijn als ze het niet doen. En ja... als ze dan voor nop een band krijgen, die misschien lang niet zo goed is als een betaalde band, maar waardoor ze aan het einde van de avond meer overhouden... lijkt me bedrijfskundig gezien de beste optie.

Fvddungen
21 oktober 2007, 08:38
ik ken zelfs kroegen die helemaal nix betalen voor bandjes omdat het aanbod bandjes gewoonweg zo groot is dat ze elke vrijdagavond livemuziek hebben .
Zeg Glacius, als ik je een prive bericht stuur, moet je hem natuurlijk wel lezen.

Luke-wannabe
21 oktober 2007, 13:57
Wat betreft vergoeding, mijn band heeft ook niet veel te willen maar een onkostenvergoeding lijkt me nooit onredelijk, tenzij het om de hoek is. Natuurlijk willen we graag spelen, daar oefenen we ook voor en doen ons best om goede nummers te schrijven en deze enigszins vermakelijk te brengen. Maar we hoeven de tenten waar we spelen ook niet op ons knieen vallend te danken voor het feit dat ze zo übermenslievend zijn ons een podium te gunnen... Natuurlijk zijn we blij als we mogen spelen, we verwachten er ook niks aan over te houden, maar de zaal is ook gebaat bij de komst van een band, daar mag best een onkostenvergoeding tegenover staan.
Hier ben ik het mee eens :)

B_2_the_a
21 oktober 2007, 20:59
Wat me trouwens ook opvalt is dat de band van luke wannebe en de band waarvoor ik werk een stempel van beginners krijgen, met opmerkingen: je moet ergens beginnen..

De tijd van spelen voor 5 consumptiebonnen hebben beide wel gehad en zijn klaar voor ene hoger segment... zo kijk ik ertegenaan!

schizo910
21 oktober 2007, 21:26
En gelijk heb je... dat zal ik nooit ontkennen....

Luke-wannabe
21 oktober 2007, 21:37
Wat me trouwens ook opvalt is dat de band van luke wannebe en de band waarvoor ik werk een stempel van beginners krijgen, met opmerkingen: je moet ergens beginnen..

De tijd van spelen voor 5 consumptiebonnen hebben beide wel gehad en zijn klaar voor ene hoger segment... zo kijk ik ertegenaan!
:) Kijk dat bedoel ik nou.
@ Skiets: Hebben jullie al een bandje?

Don Capo
21 oktober 2007, 22:49
Damn, wat een vermakelijk topic!

Luke-wannabe
21 oktober 2007, 23:08
Damn, wat een vermakelijk topic!
...

(+123456)

schizo910
21 oktober 2007, 23:57
:) Kijk dat bedoel ik nou.
@ Skiets: Hebben jullie al een bandje?

Nogmaals... IK REGEL DAT NIET! :satisfie:

Luke-wannabe
22 oktober 2007, 01:45
Nogmaals... IK REGEL DAT NIET! :satisfie:
Ik dacht misschien wist je dat al...

schizo910
22 oktober 2007, 10:09
Ik dacht misschien wist je dat al...

gheghe, nee dus...

schizo910
6 november 2007, 20:08
afgelast wegens familieomstandigheden van de kroegbaas...

Tho
6 november 2007, 20:18
hebben we het dan over Glacius?

Rockmo(ther)
6 november 2007, 20:18
afgelast wegens familieomstandigheden van de kroegbaas...
Balen!!! (voor jullie, voor mij minder..;) Ik baalde dat ik niet kon komen)

schizo910
6 november 2007, 20:26
hebben we het dan over Glacius?

Nee.

..........