PDA

View Full Version : Peavey Valveking VK100



almarvk
11 oktober 2007, 09:27
Yes! It's mine!

Gisteren opgehaald bij de Groove Factory in Drachten. Ik had 'm daar al getest op laag volume met een nieuwe Ibanez RG en heb 'm gisteren kunnen testen op hoger volume met een PRS SE singlecut. Super lekker gitaartje!

Maar goed; het gaat hier om de versterker. Eerst maar even het clean kanaal getest. Lekker geluid en echt clean zoals ik dat ken van 6L6 buizen. Achterop zit een 'texture' knop die van Class A naar Class A/B gaat. Oftewel van ongeveer 40 watt naar de maximale 100 watt. Daardoor kon ik pas echt een 'feel' in de sound krijgen. Echt een karakter kan er mee geven. Leuke feature die ervoor zorgt dat je behoorlijk bezig kan met je eigen geluid. De bright switch is echt bright! Zorgt weer voor een karakterwijziging.

Daarna maar naar het kanaal die ik het meeste zal gebruiken, namelijk het tweede kanaal (joh...). Je kan er extra gain boosten en volume boosten. Ik heb de gain direct maar geboost om mijn metal sound eruit te halen. Behoorlijk veel dynamiek en power! Vooral power!

Daarnaast is er een reverb die werkt over beide kanalen. Maar dat wordt (IMHO) al snel te veel. Ook zijn er presence en resonance knoppen, maar die moet ik thuis nog goed uit testen.

Het grootste nadeel vond ik echter wel dat ik speelde over de 4x12 die er bij hoort. Leuk afgewerkt dingetje, maar weinig kwaliteit in de speakers. Ik miste vooral erg veel laag. Gelukkig kan ik 'm thuis uittesten op m'n eigen 2x12 die wel veel laag heeft. Ook zal ik dan uittesten hoe ik het beste de effectsloop kan gaan gebruiken.

Het grootste voordeel is de prijs. Absurd laag (bij de juiste adressen) en behoorlijk veel opties. Natuurlijk moet de 6L6 sound je wel liggen en is de top volgens de verhalen behoorlijk anders dan de 1x12 of 2x12.

Uiteindelijk heb ik 'm voor 449,- euro de top mee kunnen krijgen en dat is geen geld voor zo'n versterker. De footswitch krijg ik helaas later pas meegeleverd. Zal wel weer een gezeur worden om erachter aan te gaan...


Maar goed; ik ben super blij en kan niet wachten totdat ik 'm zaterdag in de oefenruimte kan uittesten met de band!

Ik ben blij! :cheerup:


En foto's volgen helaas pas vrijdag of zaterdag...

dr.distortion
11 oktober 2007, 09:31
Gefeliciteerd met je amp! Ik heb zelf de 112 combo, maar heb er al gauw een cab onder gezet, en dat is echt een wereld van verschil inderdaad! Vet ding, hier ga je denk ik nog veel plezier van krijgen!!

Maar foto's plaatsen bij aankoop van een nieuwe amp/gitaar of whatever zou eigenlijk opgenomen moeten worden in het forum reglement :D

Kim Wilson
11 oktober 2007, 09:32
Pfff, €449 is idd echt geen geld. Gefeliciteerd man!

CasB
11 oktober 2007, 09:46
Gefeliciteerd met je versterker :)

Ik was ook niet gecharmeerd van de bijbehoorde cab, miste een hoop ballen.

En met de presence en resonance moet je idd ff gaan spelen, daarmee kun je helemaal je sound maken, icm de texture knop :)

drap
11 oktober 2007, 09:49
Gefeliciteerd Marvkie! :cheerup: Ik heb wel eens gehoord dat Celestion G12T-75 speakers er het beste bij klinken en dan met voorkeur de 8 ohm versie en twee stuks, maar dat is alleen wat ik er van gehoord heb hoor. Van één of andere metaldude ofzo...

almarvk
11 oktober 2007, 10:02
Shit, ik heb alleen 2 16 Ohm's! Balen! ;)

Negative K3 fan
11 oktober 2007, 13:19
wat voor footswitch is het? van die standaard dingen met ene jackplug kun je met 2 vingers in de neus zelf maken.

hendrix_appendix
11 oktober 2007, 19:56
Gefeliciteerd!

Maar die Valveking heeft dus in principe genoeg gain aan boord om lekker te kunnen metallen? Of gooi je er nog een pedaaltje voor oid? Ik heb de 1*12 getest en die was best leuk voor het geld maar ik weet nu niet of het voor mijn speelstijl (moderne metal) geschikt zou zijn.

allochthomas
11 oktober 2007, 20:42
gefeliciteerd, ik heb hem zelf ook staan, heerlijke versterker

:sssh: heb hem voor 420 gekocht(alleen zonder footswitch)

Rinze
11 oktober 2007, 21:46
Mooi ding, ik heb laatst over jouw top bij de GF een paar Framussen aan de tand gevoeld en ik kon er met vooral een Framus Pantera een goed metalgeluid uitkrijgen. Behoorlijk veelzijdig ook qua toonregeling met die resonance erbij. Ik vond hem het vetst in het laag met de bas op 6 en dan die resonance helemaal open. Lekker en niet duur, volgens mij zit er ook nog eens 5 jaar garantie op.

almarvk
12 oktober 2007, 07:54
Die Framus gitaartjes daar zijn idd prima :) En de garantie is natuurlijk erg fijn. Daarom heb ik 'm ook nieuw gekocht.

@NegK3Fan: We hebben een standaard footswitch van Ampeq, Vox & Marshall gebruikt, maar geen van allen werkte op de juiste manier...

almarvk
14 oktober 2007, 09:34
Gisteren heb ik 'm kunnen gebruiken in de oefenruimte, maar op het tweede kanaal begon de boel vrij snel te piepen en prikte ik totaal niet door de mix heen. Voorbuisjes microfonisch?

Maar goed; toen maar op het cleane kanaal m'n Bottle Rocket ervoor gegooid en man; wat een sound! Hard, strak en genoeg laag door m'n speakerkast. Was ik toch nog blij :)

Rinze
14 oktober 2007, 09:49
Als je voorbuisjes microfonisch zijn dan maken ze toch ook geluid als je je gitaarvolume dicht hebt? Ik heb het tenminste wel eens gehad dat ze met alles dicht al begonnen te squealen. Wat voor gitaar gebruik je met wat voor element?

almarvk
14 oktober 2007, 11:02
LTD EC400 met een Seymour Duncan JB.

dr.distortion
14 oktober 2007, 12:04
Ik heb zelf de vk 50 watt combo met 212 cab. Het heeft mij nogal wat tijd gekost om goeie settings te vinden in bandsituatie. Met de texture knob neig ik nogal naar de A-setting toe, omdat het voor mij gewoon lekkerder klinkt. Met de texture knob naar A/B toe had ik het gevoel te verzuipen in de mix. Ook heb ik de voorbuizen verwisseld (NOS siemens in v1, mesa in v2 en v3) Heeft natuurlijk allemaal zijn effekt, maar ik zou zeggen, ga d'r eens uitgebreid voor zitten...dit is niet zomaar een plug en play amp.

almarvk
14 oktober 2007, 12:39
Yeah, I know! Het cleane kanaal had ik ism met de texture knop aardig lekker en vrij snel onder de knie. En met m'n Mesa ervoor was het een geweldige (IMHO ;)) sound.

Ik ga zeker wat uitproberen met de voorbuisjes.

Owhjah; foto's volgen vandaag. Iig; als de foto's een beetje gelukt zijn...

grayfink
14 oktober 2007, 12:59
Ik heb de 50 watt combo. Ook high gain niet bijzondere feedback of zo. Gewoon prima versterker. Daar zou je geen pedaal voor nodig moeten zijn imho.

almarvk
14 oktober 2007, 13:09
Dat leek mij dus ook :) Maar blijkbaar werkt het met deze voorbuizen niet en moet ik daarvoor andere gaan uitproberen. Ik had ook gedacht dat ik geen Mesa preamp meer nodig zou hebben, maar het blijkt dus op dit moment anders te zijn.

dr.distortion
14 oktober 2007, 18:18
Geen idee of het aan de voorbuizen ligt, mij heeft het inderdaad wel geholpen qua sound. Inderdaad vond ik met de ehx-jes mijn geluid met name bij high gain te fuzzy en compressed, gewoon lelijk. Ook was de amp op het scheurkanaal zonder de gainboost te gebruiken een slappe hap. Nu, een paar 12ax7tjes verder, heb ik die gainboost eigenlijk niet meer nodig voor de muziek die ik ermee speel.

Wat voor speakers/cab gebruik je er eigenlijk op?

Dribbel_
14 oktober 2007, 18:28
Ik heb hem ook en kan je alleen maar gelijk geven echt een superrelax ding en zeker voor het geld!

Voor de mensen die ook hem willen aanschaffen kan ik jullie beter doorverwijzen naar de site van Guitarbargains in Belgie daar heb ik hem ook laten bestellen en daar kost hij maar 380,- is toch een klap minder dan die 450,- vooral op zo'n bedrag

Steven Otto
14 oktober 2007, 18:37
Ik al wat op de site van Guitar Bargains rondgekeken en heel veel is echt een stuk goedkoper. Vraag me af of het te vertrouwen is. Heeft iemand ervaring met bestellingen daar?

Dribbel_
14 oktober 2007, 18:41
Ik al wat op de site van Guitar Bargains rondgekeken en heel veel is echt een stuk goedkoper. Vraag me af of het te vertrouwen is. Heeft iemand ervaring met bestellingen daar?

Ik heb hem daar besteld, had geen creditcard geld overmaken kon ook gewoon geen probleem, altijd snel antwoord en in een dikke weet stond m'n top netjes verpakt voor de deur :)

a darker shade of grey
16 oktober 2007, 10:58
Beste kerels, ik geef dit topic even een schop, omdat ik dus sinds kort op zoek ben naar een goedkopere buizenversterker omdat ik op kamers ga. Heb laatst nog ene heel topic gemaakt over Splawn, maar mijn geld vliegt er opeens met bakken uit, balen aan de ene kant, leuk aan de andere kant.

Uiteraard kwam ik ook langs de Peavey Valveking, en Almar ik vroeg me af of je het probleem met piepende buizen al hebt verholpen? Want ik ben wel van plan om hem zeker in bandsituaties te gaan gebruiken.
Nog een vraag: wat voor speakers moeten eronder? Iemand hier zei al G12T75, maar klinkt ie minder met V30's ofzo? Want om echt ultiem lowbudget te blijven zou ik de Framus 212 erbij kunnen kopen, ben ik voor nog geen 800 euro klaar met een lekkere sound. Kan ik op termijn een GT-8 erbij kopen en de infameuze 4 cable method toepassen en dan heb ik een lekkere veelzijdige sound.............toch?

almarvk
16 oktober 2007, 11:22
Ik heb het probleem nog niet opgelost, maar dat heeft op dit moment ook geen prioriteit. M'n mesa geeft een super geluid namelijk...

Ik gebruik een zelfbouw 2x12 (Brunetti maten) met G12-75T's. De 'standaard' Marshall speakers dus. Klinkt daarmee super! Strak en genoeg hoog en laag.

dr.distortion
16 oktober 2007, 11:33
Beste kerels, ik geef dit topic even een schop, omdat ik dus sinds kort op zoek ben naar een goedkopere buizenversterker omdat ik op kamers ga. Heb laatst nog ene heel topic gemaakt over Splawn, maar mijn geld vliegt er opeens met bakken uit, balen aan de ene kant, leuk aan de andere kant.

Uiteraard kwam ik ook langs de Peavey Valveking, en Almar ik vroeg me af of je het probleem met piepende buizen al hebt verholpen? Want ik ben wel van plan om hem zeker in bandsituaties te gaan gebruiken.
Nog een vraag: wat voor speakers moeten eronder? Iemand hier zei al G12T75, maar klinkt ie minder met V30's ofzo? Want om echt ultiem lowbudget te blijven zou ik de Framus 212 erbij kunnen kopen, ben ik voor nog geen 800 euro klaar met een lekkere sound. Kan ik op termijn een GT-8 erbij kopen en de infameuze 4 cable method toepassen en dan heb ik een lekkere veelzijdige sound.............toch?

Met V30 gaat die echt wel klinken! Standaard speaker in de combo is niet echt wat, maar met bijv. Celestion gaat die als een trein. Ikzelf heb een 212 cab met Eminence Governors erin (equivalent van de V30) en dat hakt behoorlijk :rockon:
Wat ik verder van Peavey heb vernomen na op en neer gemail:
De effectsloop wordt aangegeven als "gebufferd", Peavey schreef me dat deze serieel is.
Buizen kunnen vervangen worden zonder te biassen, verkoper in een lokale gitaarzaak bevestigde dit.

a darker shade of grey
16 oktober 2007, 11:52
Maar het is dus wel een fatsoenlijke versterker?

dr.distortion
16 oktober 2007, 12:18
Maar het is dus wel een fatsoenlijke versterker?

Zeker! Of het jouw geluid is, daar kom je maar op 1 manier achter...zelf testen. Als ik het nog een keer had moeten doen, had ik zoals Almar de top genomen.