PDA

View Full Version : Feedback



Paulio
11 oktober 2007, 07:42
Hey,

Ik speel met mijn gibson les paul over een Vox AD30VT, maar zodra ik een beetje gain ga gebruiken krijg ik erg veel feedback. Ook hoor je duidelijk de aanslag van de plectrum ( ik sla niet hard aaan). Ook bij mij squier is dit het geval, iemand een idee waar dit aan ligt?

Rouzy
11 oktober 2007, 07:58
Teveel treble, te dichtbij de versterker of volume te hard. :cooler:

Paulio
11 oktober 2007, 16:23
Teveel treble, te dichtbij de versterker of volume te hard. :cooler:

Ik heb treble gewoon op de helft staan, volume nooit echt hard ( maakt ook geen verschil ). Ik zit wel dicht bij de versterker, een metertje ongeveer. Maar als ik verder weg gaan staan is het probleem nog steeds niet opgelost:S

Rouzy
11 oktober 2007, 16:34
Probeer de zoekfunctie eens :cooler: :hippie:

Eko
12 oktober 2007, 13:04
Het kan zijn dat je je elementen heel erg hoog hebt staan. Dan reageren ze op alles heel snel. Een distortion ( ook een drive dus) jaagt het geluid op. Elke toon wordt dus versterkt. Als je dicht bij de versterker speelt geeft dit snel problemen. Ook zijn sommige gitaren gevoeliger voor bepaalde frequenties. Met speciale filterregelingen op equalizers is zoiets te onderdrukken. Dat laatste heeft alleen nut bij optredens e.d.

Paulio
12 oktober 2007, 15:08
Hoe hoog moeten de elementen dan staan? En maakt dit uit qua geluid?

Paulio
12 oktober 2007, 15:54
En nog een probleempje als ik met een beetje gain begin te spelen en ik speel 2 verschillende tonen achter elkaar, dan gaan deze een soort van door elkaar lopen. Waardoor je een heel raar geluid krijgt.. Weet iemand wat dit is en wat je eraan kan doen?

Kim Wilson
12 oktober 2007, 16:00
Ja, minder gain gebruiken.

Paulio
12 oktober 2007, 17:38
Dit gebeurt als als ik met een klein beetje gain speel:S

vox
12 oktober 2007, 17:43
noise reduction instellen???

Eko
12 oktober 2007, 17:48
Hoe hoog je de elementen wilt ligt aan je smaak. Als je ze lager zet neemt het volume en dus de gevoeligheid iets af. Veel mensen geven daar de voorkeur aan. De gitaar lijkt dan wat meer houttoon mee te pakken.
Het door elkaar heen klinken van tonen bij een overdrive gaat snel. Naarmate je techniek beter is zul je er minder last van hebben , maar helemaal vermijden is lastig.

Paulio
12 oktober 2007, 19:00
noise reduction instellen???

Nog nooit aan gedacht eigenlijk. Ik heb eigenlijk nog nooit de werking hiervan goed begrepen. Hoe werkt dit ongeveer?

betancore
16 oktober 2007, 22:49
Je probleem klinkt mij raar in de oren. Let er wel op dat je de tonen goed speelt. de manier waarop je aanslaat en de soepelheid waarmee je speelt kan namelijk nogal wat invloed hebben. Spelen met gain kan namelijk best pittig zijn omdat je dan juist erop moet letten om netjes te spelen zodat je alles goed blijft horen (niet iedereen is het daarmee eens, maar dat is mijn ervaring). Teveel gain kan je spel behoorlijk rommelig maken.