PDA

View Full Version : Vraag voor Belgische bouwers



Brent Ray Vaughan
10 oktober 2007, 23:00
Na lang twijfelen heb ik besloten om zelf een gitaar te bouwen. Ben nog aan het twijfelen tss. Strat of Tele. Maar daar kom ik wel uit.

Heb al gelezen dat de meesten hun hout kopen in Arnhem of Amsterdam bij de fijnhouthandel. Dat is een beetje ver rijden voor mij.
Vandaar mijn vraag?

Weten jullie een handel (omgeving Hoogstraten-Turnhout) waar ik een mooi stukje Alder, Ash of basswood kan kopen. Heb al gezocht via google, maar kom steeds terecht bij houthandels die keukens, ramen, deuren,... en zo verkopen. Maar kan niks lezen over het soort hout dat ze in hun gamma hebben.
Gouden tip is welkom!!!

Over gamma gesproken. Heb hier ook al een paar keer gelezen dat er mensen zijn die hun nitro lak kopen in de gamma. Gamma in Turnhout verkoopt deze dus niet. Dus opnieuw een wanhopige vraag: Waar kan ik omgeving HOogstraten-Turnhout nitro lak kopen?

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Groeten, Brent

Om niet te discrimineren: Nederlandse hulp is ook welkom!!!

Brent Ray Vaughan
10 oktober 2007, 23:07
Volgens mij slapen de Belgen al. :sneaky:

AvU
11 oktober 2007, 13:51
Misschien moet je bij de gamma zoeken naar celluose lak. Deze hebben de meeste dhz zaken wel. Het is dezelfde lak maar met een andere naam. Volgens mij van ceta bever. Hier in nederland vrij goed te krijgen.

mvg,

Arjan van Uem

ernieman
11 oktober 2007, 16:11
Gewoon bellen naar de houthandel en vragen of ze die houtsoorten hebben.
Es en Linde hebben de meeste wel Els lijkt me iets moeilijker.
Anders kun je ook Lagae in Kortrijk proberen.

Succes.