PDA

View Full Version : pickup verwijderen



Swan
10 oktober 2007, 22:38
heb t volgende plan om in mn squier die 3 single coils heeft de middelste er uit te halen, de 5 way switch zou dan in de middelste stand stilte moeten geven, n soort killswitch dus...
heb dit (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=3s_1v_1t_5w)schema opgezocht, zou het voldoende zijn om gewoon de pickup er uit te halen en de signaal en aarde draad te verwijderen, verder nix?

Mr.Fingers
10 oktober 2007, 22:41
gewoon de witte draad van je middenste elementje uitschakelen (dus van de switch) , en 'm dan wiren als een telecaster (waarbij standen 2 & 4 identiek zijn)

Antoon
10 oktober 2007, 22:47
Stand 1, 2 en 4, 5 geven dan wel hetzelfde geluid. Wil je niet liever op stand 2, 3 en 4 iets leukers? Parallel of serie of zo?

Swan
10 oktober 2007, 22:51
hey nee juist liever dat die standen t zelfde geven, dus of volledig brug of volledig neck sc..
hoe wire ik dat dan?

FruscianteFan
10 oktober 2007, 23:00
gewoon het middenelement loskoppelen. Ikzelf heb dat in eerste instantie gedaan door de draden vlakbij het element zelf door te knippen.

gnoeontheboard
10 oktober 2007, 23:04
Of met een hamer de Squier kapot slaan en een Fender kopen, maar da's zo duur!

sorry voor de zinloze 'bijdrage'

STW
10 oktober 2007, 23:05
(niet té dicht bij het element he.. been there, done that)

Swan
10 oktober 2007, 23:08
maar als ik gewoon t element er uithaal dan krijg ik volgens mij niet op stand 1 en 2 - 4 en 5 tzelfde geluid...hoe moet ik dat dan wel aansluiten? op die telecaster manier dus

FruscianteFan
11 oktober 2007, 08:32
Nu heb je dit:

1. hals
2. hals + mid
3. mid
4. brug + mid
5. brug

Haal je vervolgens het middenste element eruit:
1. hals
2. hals
3.
4. brug
5. brug

Nogmaals, ik heb dit zelf ook gedaan, en zo werkt het wel. Alleen vond ik het vervelend dat ze tussenin stil is.

Nellyrocks
11 oktober 2007, 08:40
Alleen vond ik het vervelend dat ze tussenin stil is.


Daar gaat het hem juist om geloof ik.

Maar even serieus. Dat middelste element geeft toch juist een beetje leven aan zo'n gitaar. Als ik op een strat speel, speel ik bijna alleen maar op standje 2.

JvD.
11 oktober 2007, 09:25
je wilt dat je killswitch stand + en - bij elkaar brengt. anders krijg je brom..
ik heb een druk knopje die bijde draden van me output bij elkaar doet.

Swan
11 oktober 2007, 10:12
Daar gaat het hem juist om geloof ik.

Maar even serieus. Dat middelste element geeft toch juist een beetje leven aan zo'n gitaar. Als ik op een strat speel, speel ik bijna alleen maar op standje 2.

ja idd daar gaat het me juist om... en vind t element er irritant zitten, sla er wel es tegenaan bij aanslaan, heb hem nu ook al helemaal weggedraaid...

Nellyrocks
11 oktober 2007, 13:06
en vind t element er irritant zitten, sla er wel es tegenaan bij aanslaan, heb hem nu ook al helemaal weggedraaid...

Nou, daar heb ik nou geen last van. Als je een beetje beherst speelt moet dat niet in de weg zitten.