PDA

View Full Version : Bass pedaal?



Danielovich
10 oktober 2007, 18:02
Hallo is er mischieen een pedaaltje dat je gitaar geluid verandert in het geluid van een bass? ik ben namelijk een beetje aan het experimenteren met gitaar geluid en het lijkt me wel vet om een bass solo op een gitaar spelen.
'
Daniel

jonesd
10 oktober 2007, 18:03
Je kan eens kijken naar octavers. Kan je tot twee octaven lager gaan.

Danielovich
10 oktober 2007, 18:06
oke, hier kan ik alvast wat mee. maar als mensen nog meer sugesties hebbe n hoor ik het graag.

squiertele
10 oktober 2007, 18:35
wat jonesd zegt, met een octaver moet dat wel lukken. ik probeer ook weleens met de octaver op mijn multieffect een stukje bas te spelen.
Ik moet wel zeggen dat het niet zo mooi en strak klinkt als een echte basgitaar. maar dat kan ook aan mijn rukversterker liggen :D

flyswatter
10 oktober 2007, 18:36
Ik heb zelf een Polyphonic Octave Generator van electro Harmonix, en daar krijg je ook wel een vette bassound uit. Is wel duur, maar kan dan ook meer dan jij zoekt. Er is ook nog wel een ander pedaal van Electro Harmonix dat alleen lagere octaven geeft, ik ben de naam effe kwijt. Van de Boss Octaver heb ik ook wel goede dingen gehoord.

-Heineken-
11 oktober 2007, 01:07
Zo'n Boss OC-2 octave legt naar mijn weten een lage basstoon over je gitaarpartijen en best overtuigend naar wat ik gehoord heb. Wil je nu echt een bastoon uit je gitaar halen zonder dat je je normale gitaargeluid hoort is zo'n digitech whammy op z'n 1 octave down stand naar mijn weten the only way. Geweldig als je een looper hebt en je er een basje over wil leggen. Doe ik ook regelmatig. Nu moeten ze alleen nog een pedaaltje uitvinden waar ik ook mee kan drummen op m'n gitaar en ik flikker die hele band eruit en begin een duet met m'n Boss rc20 haha...