PDA

View Full Version : Mesa Boogie Express 5:50



pupanus1
10 oktober 2007, 17:13
Hey ik ben aan het sparen voor een veelzijdig (combo)versterkertje, mijn oog was gevallen op de Express serie van Mesa Boogie omdat deze ook nog te schakelen is van 5 watt naar 50 watt.

Ik lees allemaal erg positieve dingen over deze versterker, ook dat het erg veelzijdig is ECHTER is mijn vraag kan de express 5:50 ook echt een metal geluid produceren?

Ik ben namelijk tegelijker tijd aan het sparen voor een ESP FX Std, en daar wil ik wel echt een lekker metal geluid mee kunnen produceren. Het geluid wat ik wil gaat van early Metallica tot aan Deftones en Staind.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de express 5:50, en zo ja kan deze ook het geluid aan waar ik naar zoek of moet ik er dan gewoon een pedaal voor knallen.

Ik zat eerst naar een Engl Thunder 50 te kijken maar deze is niet veelzijdig genoeg. Het ding is dus dat ik niet alleen op zoek ben naar dat metal geluid, ik wil er ook lekker mee kunnen funken! Erg lastig allemaal haha

Hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken

pupanus1
11 oktober 2007, 14:51
niemand kan me hiermee helpen?

Negative K3 fan
11 oktober 2007, 16:37
afgelopen zondag over eentje gespeeld, leuk, maar niet mijn ding, overdrive kanaal stond me niet aan.

best wel veelzijdig ja

Magic Bean
11 oktober 2007, 17:35
Ik zou eerder kijken naar een Engl Sovereign of Mesa Mark IV.
Allebei 4 kanalen en veel diversiteit.
Mocht je maar 2 kanalen nodig hebben kan je de DSL zeeeer aanraden.

Check de video's van Rob Math op youtube maar eens:

Vid 1 ('http://www.youtube.com/watch?v=V2XB0W26ycw&mode=related&search=')
Vid 2 ('http://www.youtube.com/watch?v=i6jxTChhD7w&mode=related&search=')

EDIT: Owja, combo.... ;)
De DSL 401 zou misschien een goede optie zijn dan...

AART
11 oktober 2007, 17:46
Ik denk niet dat veel mensen erover gespeelt hebben, niet veel winkels halen direct de nieuwste mesa's in huis. Bij NL muziek staan ze volgens mij en feedback had ze ook al dacht ik.

Als het goed is lijkt het clean kanaal op de lonestar classic.
Het scheur kanaal heeft volgens mij 2 voicings, 1 recto like en eentje meer richting blues drive van de Lonestar.

Ga eens testen zou ik zeggen.

pupanus1
18 oktober 2007, 15:49
hmm ik wil m deels ook gebruiken als oefen amp, is een 100 Watt dan niet teveel? Je sound wordt toch heel anders op een zachter volume?

het mooie aan de express vind ik de mogelijkheid om m te schakelen van 50 naar 5 Watt

AART
18 oktober 2007, 18:10
Ik zou eerder kijken naar een Engl Sovereign of Mesa Mark IV.


Mark IV is veel te droog voor staind en deftones, dan wil je een lompere voicing zoals de recto's die hebben.

pupanus1
19 oktober 2007, 14:24
naja met die DSL kan ik voor dat geld wel een Cab erbij kopen

Maar is de DSL 50 ook wat? Ik denk dat 100 Watt iets teveel van het goede is aangezien ik er ook thuis op wil spelen..

AART
19 oktober 2007, 15:17
Die DSL is wel iets TOTAAL anders dan die mesa he, ga eerst eens testen voor je een keus maakt, want zo te horen weet je nog niet helemaal precies welke amp je wil...

Bovendien gaat een DSL moeite hebben met dat high gain spul. Hij trekt het wel, eventueel met booster, maar ik denk dat de mesa het daar beter trekt.

andoni
19 oktober 2007, 15:37
De DSL (heads!) hebben meer dan gain genoeg en kunnen zeker brute metal aan, alleen zijn ze heel erg classic hard rock gevoiced, met dat karakteristieke hoog-mid typisch aan Marshall. Ik vond het voor lomp ritmewerk net niets te nadrukkelijk aanwezig waardoor de versterker de indruk geeft van niet warm te klinken. Voor high gain lead werk is het dan weer een voordeel met dat agressieve hoog-mid, instant Motorhead e.d. lead/rythm geluid.

Mijn Mesa Recto is weer het tegenovergestelde. Heavy ritmewerk klinkt ongelooflijk dik en warm (meer nadruk op low-mids), maar leads missen sustain en 'cut'.

Ik denk wel niet dat zo'n Express echt geschikt is voor het brutere werk. Lijkt me qua concept meer een medium-gain versterker die voor het lead werk wat extra reserve in huis heeft, maar qua voicing op de rustigere stijlen is gericht. Heb ze wel nog niet zelf getest, dus dit is slechts hearsay.

Nocki
19 oktober 2007, 16:42
ben er ook erg benieuwd naar

M O P
20 november 2007, 14:02
Ik heb de Express zo'n twee weken geleden binnen gekregen, en sta er nogsteeds versteld van wat dat bakkie allemaal kan produceren. Zeker een lekker metal geluid uit te krijgen

sietze
22 november 2008, 12:23
even een vraagje over de Express 5:50.
Ik hoop dat ik antwoord krijg als ik het gewoon onder dit topic plaats.

Ik heb namelijk de Express bij Tonika in Groningen voor bijna 1900 euro zien staan.
Bij muziekhuis da Capo in Leek staat hij er voor 1685 euro.

Ik ben er nog niet geweest want moet uit Leeuwarden komen maar hoor hier en daar dat het om 2 verschillende versies gaat?? Ik kan er op internet niks over vinden...Voor zover ik weet is er 1 Express 5:50 combo versie op de markt...Of zie ik iets anders over het hoofd...
Mesa kenners?? (A)

Thom TK
22 november 2008, 13:37
even een vraagje over de Express 5:50.
Ik hoop dat ik antwoord krijg als ik het gewoon onder dit topic plaats.

Ik heb namelijk de Express bij Tonika in Groningen voor bijna 1900 euro zien staan.
Bij muziekhuis da Capo in Leek staat hij er voor 1685 euro.

Ik ben er nog niet geweest want moet uit Leeuwarden komen maar hoor hier en daar dat het om 2 verschillende versies gaat?? Ik kan er op internet niks over vinden...Voor zover ik weet is er 1 Express 5:50 combo versie op de markt...Of zie ik iets anders over het hoofd...
Mesa kenners?? (A)

Weet ik niet. Wat ik wel weet, nog even verdergaand op de openingspost, is dat ik over een Express 2:25 (toch?) gespeeld heb. Wat me opviel is dat hij niet zo graag pedaaltjes lust als booster. Dus je kan voor een metal geluid dan misschien beter kijken naar een amp met een goede distortion of een amp die pedaaltjes lust.