PDA

View Full Version : Pod X3 Live (gekocht)



intGod
10 oktober 2007, 15:58
Als grote Line6 volgeling sinds mijn Flextone II XL, nu alweer ettelijke jaren geleden, heb ik niet kunnen wachten en hen ik maar de Pod X3 Live aangeschaft.

Laat ik maar meteen zeggen waar het op staat: het ding is waanzinnig. Niet alleen zitten er veel meer ins and outs op (waaronder een XLR OUT die zo de mengtafel inkan - gedaan met sleuren met DI boxes of verloopkabels), maar ook de snelleres processoren doen hun werk! De DUAL optie is echt dodelijk. Je kan nu nog meer geluiden maken - ik dacht dat mijn vorige gitaarsounds op de Pod XT al heel vet waren maar met de X3 klinken ze alleen nog maar vetter. Zo heeft mijn standaard rhythm-klank nu plots nog iets meer bottom gekregen en tegelijk meer attack en high-end. Daarnaast kan je nu ook standaard bas spelen op de Pod X3 EN er zitten microfoon pre-amps in.

Ter informatie heb ik een klassieker uit het Symfonische Metalgenre genomen en, afgezien van de drums, volledig met de Pod opgenomen: bas, gitaren en zang.

Classic Metal (http://media.putfile.com/Classic-played-on-a-Pod-X3-Live)

Azrael
10 oktober 2007, 16:05
Op die opname lijkt het alsof alles nog precies hetzelfde klinkt. Fizzle Shizzle in de sounds met een dikke POD laag eroverheen. Ik hoor zo qua opname geen verschil met de PodXT. (behalve dat die lekker goedkoop gaat worden natuurlijk)
Wel fijn is het feit dat bass-amps nu in de xt3 zitten en dat er een mic input op zit.

crapton
10 oktober 2007, 19:50
Ik zit met spanning te wachten waar ik m kan proberen. Veel reviews op het Line6 forum.

Waar hem je m gekocht, Feedback?

intGod
10 oktober 2007, 20:29
Waar hem je m gekocht, Feedback?

Daar hebben ze'm nog geeneens. En dan nog, dan zou ik hem liever bij Dirk Witte halen.

Maar ik heb 'em van Nederland Muziek in Almere. Daar hadden ze'm gewoon staan - en daar kan je netjes met de auto bij. Ik heb mijn Pod XT indertijd vanaf de Oude Gracht in Utrecht naar het station (ook in Utrecht, bijdehandjes!) gelopen en dat was meer dan ver genoeg.

Overigens is de Pod X3 ook lichter en dat scheelt weer bij de familie Her & Ija.

hugo123
10 oktober 2007, 20:36
Ik ben ook benieuwd, leuke opti als ik niet alles mee wil sleuren.

rjong999
10 oktober 2007, 22:07
Daar hebben ze'm nog geeneens. En dan nog, dan zou ik hem liever bij Dirk Witte halen.

Maar ik heb 'em van Nederland Muziek in Almere. Daar hadden ze'm gewoon staan - en daar kan je netjes met de auto bij. Ik heb mijn Pod XT indertijd vanaf de Oude Gracht in Utrecht naar het station (ook in Utrecht, bijdehandjes!) gelopen en dat was meer dan ver genoeg.

Overigens is de Pod X3 ook lichter en dat scheelt weer bij de familie Her & Ija.
Tering, helemaal van de gracht naar het station ? Jezus zeg, dat je nog leeft dan...en dat met een Pod XT...

Is ie echt zo veel beter of had je gewoon een beetje GAS voor iets nieuws ?

intGod
10 oktober 2007, 22:13
Tering, helemaal van de gracht naar het station ? Jezus zeg, dat je nog leeft dan...en dat met een Pod XT...

:P En verpakt in een zwarte plastic vuilniszak omdat er vorige week nog iemand was buitengelopen uit die winkel met een dikke Korg onder zijn arm en die kerel was toen gewoon voor de deur beroofd. Nog niet eens 1 seconde plezier d'ervan gehad.


Is ie echt zo veel beter of had je gewoon een beetje GAS voor iets nieuws ?

Sowieso gas, maar ik treed af en toe wel eens op met de band (laatste jaar toch 10 keer) en dan is het handig als je bijvoorbeeld toch gewoon 2 XLR uitgangen hebt, want dat snappen ze in elke zaal. Anders komen ze met DI's aanzetten, ze sluiten je doodleuk mono aan en wat weet ik al niet meer.

Het algehele geluid is verbeterd, maar ook de patches. De patch van mijn favoriete Treadplate heeft bijvoorbeeld aanzienlijk meer sustain gekregen. De Dual sounds zijn zeker erg lekker om je eigen sounds te maken (een hele brijerige distortion met een klein beetje clean erdoor voor de attack, bijvoorbeeld, werkt heel heel heel erg goed).

Kortom: hij is het geld waard en met 499 euro is hij nu al nauwelijks duurder dan de XT.