PDA

View Full Version : Raging Rhino gebouwd!



Swan
10 oktober 2007, 12:32
hij is af! t is n clone van de Zvex Woolly Mammoth...
echt n topfuzz! ik sta in B of A gestemd en de FuzzFactory die ik hiervoor gebruikte snoepte redelijk wat van t laag weg, maar deze geeft het laag juist erg goed weer :cooler:

piccas...

plaatje uit n kunsttijdschrift geknipt, lijmspray+clearcoat...is niet super stevig maar hij zit toch maar in mn pedalcase...
http://i99.photobucket.com/albums/l300/zenovdb/troep/fc51c715.jpg

gutshot
http://i99.photobucket.com/albums/l300/zenovdb/troep/79774888.jpg

Nielsje
10 oktober 2007, 12:38
hoe kom je aan de print / schema?

Vind het wel interessant, soundsamples!

Ik vind eerlijk gezegd de layout erg onhandig, de knoppen in het midden zitten volgens mij behoorlijk in de weg bij het schakelen. Ik weet niet hoe 'secuur' jij bent met mikken, maar als ik wat aantrap moet dat blindelings kunnen. Ik zou bang zijn om zo de pots te verdraaien/vertrappen.

Swan
10 oktober 2007, 12:41
via t newtone forum...
ik heb geen last van de plaatsing van de knoppen, en ik wou perse de in/output aan de bovenkant voor ruimte op mn pedalboard, dus de pots konden niet meer omhoog...
zal es kijken of ik samples kan opnemen!

Nielsje
10 oktober 2007, 12:55
hm.. juist dat is ook weer zo. Je had natuurlijk ook 1 pot tussen de jacks kunnen zetten en daar onder drie op een rij.

ik vind de layout die zvex zelf gebruikt best wel handig, maar dan moet je inderdaad wel zelf de ruimte ervoor hebben. Heb je hem ook getest met normale stemmingen?

Swan
10 oktober 2007, 13:24
nou bij mn in B gestemde gitaar heb ik BEADGB, dus kan je ook 'normaal' op spelen ;) klinkt goed! t is wel best synhty square wave achtig...
zal straks n sampeltje opnemen

M Kactus
10 oktober 2007, 13:57
Mooi, hoor! Zit zelf te denken aan een soort paralooper voor de baslijnen en ev. de omlaaggestemde gitaren, maar als deze fuzz werkt, kan het net zo goed zo :).
En +1 voor de clipjes

Negative K3 fan
10 oktober 2007, 14:33
maak je die print ook zelf?

Swan
10 oktober 2007, 14:51
nee van iemand op t newtone forum, zoals al eerder beantwoord...

Swan
10 oktober 2007, 15:27
sample, save as.. (http://www.machinistdrone.com/audio/rr-test.mp3)

gitaar in A met single coils - Raging Rhino - GT3.. later nog wat vst vintage warmer en reverb...
halfverwege draai ik ff aan de pinch..verder is t gain op max...
ik hou van zomige lompe noisy gitaren dus de sample is ook zo, excuses als jullie iets subtielers verwachtten ;)
aan t eind pak ik nog ff de ebow erbij en n ringmod + delay van mn gt3...
t klinkt eigelijk best kut...zo'n ding moet je horen in t echt en over mn 5150...

Agent_Smith
10 oktober 2007, 19:53
Allemachtig! Komt dat geluid uit dàt kastje??

heinz3110
10 oktober 2007, 20:24
Tis een echte fuzz hoor , wat een herrie,hahaha :D (Da's ook precies de bedoeling met fuzz, vind ik. :) ) . Wat doen die 4 potmeters nou precies?
Gain en volume kan ik bedenken, maar de andere 2?

Swan
10 oktober 2007, 20:44
hahaha ja uit dat kastje :p

gain, volume, tone en pinch waarmee je n soort geknepen toon krijgt met minder sustain enzo... die staat dus dicht :p

mario88
10 oktober 2007, 21:12
damn ganze geil geluid XD ook maar aan me zelfbouw lijst toevoegen :P

Negative K3 fan
11 oktober 2007, 13:25
ik zag net op het newtone forum dat er ook een schema is van the machine, die heeft me altijd erg gefascineerd...

Nielsje
11 oktober 2007, 13:43
wel extreme sounds :)

Vind het wel stoer, maar vooral voor de dingen die ik speel nog niet echt bruikbaar denk ik..

Ik ga ook op het newtone forum rond spoken!

Swan
11 oktober 2007, 14:11
ik zag net op het newtone forum dat er ook een schema is van the machine, die heeft me altijd erg gefascineerd...

ja idd, die wil ik ook nog gaan bouwen...

Speeddemon
11 oktober 2007, 14:59
via t newtone forum...
ik heb geen last van de plaatsing van de knoppen, en ik wou perse de in/output aan de bovenkant voor ruimte op mn pedalboard, dus de pots konden niet meer omhoog...

Ech wel! :stop:

Jacks wat 'lager' boren aan de zijkanten (1,1 à 1,2cm vanaf bodemrand, zodat ze 1,8cm van de bovenkant af zitten.) en je jacks zo draaien dat de uitstekende contacten niet in de weg zitten. Bij m'n "original layout FA-1" kon ik niet anders, en dat was notabene in een 1590B, die maar 27mm hoog is, ipv 30mm zoals jouw 1590BB.

"Do or do not. There is no try."
http://www.werkslim.com/image/yoda.jpg

M Kactus
11 oktober 2007, 15:08
Mooie samples. Laat ook mooi zien hoe ver je ermee kan gaan (je bent ook niet van de halve maatregelen, hè ;)).
En dat was een leuke tip van je, van dat Newtone-forum. Ik bestel er wel eens wat, maar ik wist niet dat er een forum en artikels achter zaten. Heb er al heel wat rondgeneusd! Meer ideeën dan tijd/geld/praktische toepassingen/any of the above...

Dirk_Hendrik
11 oktober 2007, 15:16
, dus de pots konden niet meer omhoog...



Onzin. Gewoon meer haar op je noten kweken:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1358413&postcount=557

Swan
11 oktober 2007, 17:27
ja ach ik heb er zo geen enkel probleem mee

Nielsje
11 oktober 2007, 18:01
Dat je wat minder haar hebt op je noten?

Negative K3 fan
11 oktober 2007, 18:15
1 - 0

voor nielsje

Einzeln
12 oktober 2007, 09:16
Geweldige mp3!

Ik wil er wel eentje bouwen voor onze bassist, en eentje voor mezelf.

Ibanez RuleZ
13 oktober 2007, 15:05
donders, wat een bizar geluid. synth is wel een goede omschrijving.


is dit ook nog een toepasbaar ding?

H.

Swan
14 oktober 2007, 12:27
ja t is maar waar je hem voor wilt gebruiken, dit is ook wel met extreme settings natuurlijk, maar t is wel n apart geluid...
vrijdag tijdens bandpractise ook getest en hij komt juist erg goed door de bandmix heen :)