PDA

View Full Version : RUSH in Ahoy



Nobilta
10 oktober 2007, 12:00
Volgende week RUSH in Ahoy. Gaat er iemand naartoe?

Rockmo(ther)
10 oktober 2007, 12:56
Ja, ikke!! :) :cooler:

JER00N
10 oktober 2007, 14:04
Ik ook :) Kijk er al een half jaar naar uit :rockon:

FNaRK
10 oktober 2007, 14:06
aanwezig :rockon:

Rockmo(ther)
10 oktober 2007, 14:23
aanwezig :rockon:
T-shirt mee? ;) hahaha

urezna
10 oktober 2007, 15:50
ik ben nog aan het bijkomen van gisteravond Ahoy (dream Theater) maar volgende week gaan we vast weeer genieten! :dance:

Realeigo
10 oktober 2007, 16:05
Mn vader


:D

Like-Minded Lunacy
10 oktober 2007, 18:05
Mijn vader en ik waren zeeeer graag gegaan, maar helaas zijn we op vakantie! :sneaky: (Wel mooi in centerparks, dat is ook relax).

Maar volgende keer gaan we er zeker heen, al moeten we uit zwitserland komen :P

JER00N
11 oktober 2007, 11:44
Heeft iemand enig idee hoe laat je bij Rush ongeveer aanwezig moet zijn (het begint om 20:00) om een beetje een goeie plek te hebben (arena) ? Wij zijn er hopelijk om een uur of 6 (als we geen files hebben vanuit Zierikzee).

JER00N
17 oktober 2007, 00:46
Zo nou dat was geweldig!!! Moest wel ff wachten maar ik stond wel vooraan (5 meter van het hek ongeveer). Hier nog een grappig stukje, niet van deze show trouwens (spoiler alert!): http://www.youtube.com/watch?v=0VDTbCCmzgs

rickert
17 oktober 2007, 00:51
Ja het was geslaagd, onverwachts en geheel gratiez ben ik er ook geweest, had er zelf nooit heen gegaan maar ik heb me vermaakt. het geluid vond ik niet optimaal. Dat youtube-filmpje was indd geweldig :seriousf:

urezna
17 oktober 2007, 12:01
ik ben benieuwd, ik ga vanavond! :-)

Rockmo(ther)
17 oktober 2007, 12:30
:cheerup: Ik ga ook vanavond met een ander forumlid.
Heb er zin in!!

Les Paul R8
17 oktober 2007, 13:14
Ben gisteravond geweest. Ik vond het een verrassende set. Erg mooie show. En ze hadden er duidelijk weer lol in.
Opvallend was dat Lerxt alleen maar Les Pauls speelde. Een Black Beauty met trem en een vreselijk mooie flametop met trem. Daarnaast een plaintop, een goldtop en een tobaccoburst. Een aantal waren uitgevoerd met piezo elementen. Op het laatst kwam ook de legendarische ES355 tevoorschijn. Ook Geddy had zijn oude Rickenbacker er even bij.

Geslaagde avond en ik heb veel zin in vanavond :D

rickert
17 oktober 2007, 14:41
Die les paul die hij het meest gebruikte, met die floyd(?), wat een dun ding was dat zeg!

Les Paul R8
17 oktober 2007, 14:55
Die les paul die hij het meest gebruikte, met die floyd(?), wat een dun ding was dat zeg!

Maar wat een Beauty!

Rockmo(ther)
17 oktober 2007, 14:56
Ben gisteravond geweest. Ik vond het een verrassende set. Erg mooie show. En ze hadden er duidelijk weer lol in.
Opvallend was dat Lerxt alleen maar Les Pauls speelde. Een Black Beauty met trem en een vreselijk mooie flametop met trem. Daarnaast een plaintop, een goldtop en een tobaccoburst. Een aantal waren uitgevoerd met piezo elementen. Op het laatst kwam ook de legendarische ES355 tevoorschijn. Ook Geddy had zijn oude Rickenbacker er even bij.

Geslaagde avond en ik heb veel zin in vanavond :D

Klinkt goed! Tot straks! :sssh: ;)

patricia
17 oktober 2007, 16:54
lijkt me leuk je is een keer te ontmoeten rockmo.

anyway....het wordt een toffe avond!
voor die er vanavond ook bij zijn.......lets rock!!!!!!!!!!!!!!!

a darker shade of grey
17 oktober 2007, 19:49
Ik was er ook! Geluid viel me inderdaad wat tegen, en 'verrassend' is het goeie woord voor de set, maar ik heb me goed vermaakt. Wat me het meest verbaasde was de gear van Lifeson, normaal heeft twee triamps en twee zentera's, maar wat zag ik daar tot mijn grote verbazing: twee Triamps, en ..........twee SWITCHBLADES!!! Wel vet eigenlijk, want het is een redelijk goedkope amp in verhouding met zijn triamps dan.....

tabmaniac
17 oktober 2007, 20:31
Vriend van mn ma is er nu ook, ben wel een beetje jaloers..:O

r0etie
17 oktober 2007, 20:40
Henhouse basversterker ?????????? :???:

Iemand die dat merk kent........ :dance:

dePerik
17 oktober 2007, 22:00
Ik was bij de show van gisteren (dinsdag). Na meer dan twintig jaar Rush luiteren nu eindelijk ook zien! Hoera!
Het was goed, hoewel het geluid halverwege de eerste set slechter werd, teveel bas, te hard ook. Jammer. Twee sets, met een mix van Snakes & Arrows en ouder werk. En dat oudere werk werd beduidend enthousiaster ontvangen dan het nieuwe (ook door mij). Mooie lichtshow, veel werk gemaakt van film met de nodige humor. Zoals de gozertjes van South Park die als 'Lil Rush proberen Tom Sawyer in te zetten. Loopt uiteraard uit op bekvechten en nog een poging, waarna Rush dan zelf inzet. Prachtmoment met de nodige kippevel. Was trouwens zowieso verbaasd over het hoge 'Exit, Stage left' gehalte van de gig: Free will, Spirit of the Radio, Passage to Bangkok, YYZ. Daarnaast (halleluja) Natural Science, Witchhunt, Limelight als opener trouwens, Subdivisions, Hold your Fire, allemaal uit de ouwe doos. en ik zal er best een paar vergeten nu.
En de heren hadden er zin in, dat was duidelijk. Alex moest vreselijk lachen omdat er bij zijn pedalenbak een twintigtal barbies als fans stonden. Kennelijk een geintje van de crew. Opvallend voor mij trouwens ook de ambachtelijkheid van de hele show. Natuurlijk liepen er synctracks mee, en de multivoicing was af en toe net iets té, maar ik heb respect voor het feit dat er zoveel mogelijk echt gespeeld werd, het is hard werken. Vooral Alex was toch regelmatig aan het tapdansen op z'n board. Goeie drumsolo van Neil met het bekende jazzwerk op het einde.
Al met al een heel geslaagde avond met af en toe de tranen in de ogen.

Rockmo(ther)
18 oktober 2007, 01:11
lijkt me leuk je is een keer te ontmoeten rockmo.

anyway....het wordt een toffe avond!
voor die er vanavond ook bij zijn.......lets rock!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb jou niet gezien (mss keertje op een meeting?), maar FNaRK wel.
Het was een geweldige show!! Anderen kunnen het vast beter in detail vertellen. Ik ga nu douchen en lekker dromen van het mooie concert!!
Trusten!

FNaRK
18 oktober 2007, 11:29
was idd erg leuk, een feest van herkenning. Jammer van de nieuwere nummers, had er gewoon een best-of show van gemaakt :hippie: Vond wel dat Alex niet echt in vorm was, erg slordig.

Malesc
18 oktober 2007, 13:49
Was er gisteravond bij. Veeeetttt! Alleen jammer dan ik links bovenin zat, daar was het publiek nogal lauw :mad: En de bas stond zo hard dat ik de noten geeneens meer kon onderscheiden. Maar de setlist vond ik prima en met de nieuwe nummers is ook niks mis (als je ze ff van tevoren luistert natuurlijk). Was m'n geld zeker waard!

Als ik na m'n Abraham nog zo sta te rocken, mag ik niet klagen :p

Rockmo(ther)
18 oktober 2007, 13:55
Het viel me wel op dat ik tot 1 van de jongere behoorde (en dat wil iets zeggen..;)) en dat er weinig vrouwen in verhouding waren.
Maar desalnietemin heb ik me uitstekend vermaakt.. :satisfie: ;)

patricia
18 oktober 2007, 20:36
ik vondt het een geweldig concert.

idd,het leek of alex niet helemaal lekker in zijn vel zat.
verder was het een goed geoliede machine,zonder in te kakken.
ik heb genoten.

nocaster
19 oktober 2007, 20:54
Ik was er ook! Geluid viel me inderdaad wat tegen, en 'verrassend' is het goeie woord voor de set, maar ik heb me goed vermaakt. Wat me het meest verbaasde was de gear van Lifeson, normaal heeft twee triamps en twee zentera's, maar wat zag ik daar tot mijn grote verbazing: twee Triamps, en ..........twee SWITCHBLADES!!! Wel vet eigenlijk, want het is een redelijk goedkope amp in verhouding met zijn triamps dan.....
Waren ook niet aangesloten !!!!!!!!!!!!!!
alle 4 dus niet !!!!!!!!!!!!!!!
Alles gaat direkt naar zijn Rack, stond links van het podium.
1 Speakerkast was daar op aangesloten, voor wat sustain and feedback.
Rest is achtergrond vulsel, oftewel een kast om dino's op te zetten.
Oh, en Alex was echt in een pisbui, zo zag ik hem nog nooit.
Maar het is niet Alex van Pinkpop 79, toen speelde hij mega, ga maar Youtuben, vooral "La Villa Strangiato"

FNaRK
20 oktober 2007, 12:14
Ik vond Alex dus slordig en ongemotiveerd spelen...
maar volgens mij heb ik ooit eens ergens gelezen dat de beste man reuma aan zijn handen heeft ?

Anyway, vanochetnd maar weer eens nostalgisch "Signals" opgezet ... :rockon:

peter_heijnen
20 oktober 2007, 12:16
volgens mij heb ik ooit eens ergens gelezen dat de beste man reuma aan zijn handen heeft ?
WTF damn!!!

Weet je mss nog waar je dat hebt gelezen?

Jeroen_TRC
20 oktober 2007, 12:25
Voor mij was het de eerste keer Rush maar ik vond Alex net juist wel grappig???? Verder was het echt een geniale show, ik was inderdaad ook blij dat ze aardig wat oude nummer speelden: super!
Ik heb er echt van genoten.

@Rockmo: jep ik was met mijn 19 jaar toch echt wel een van de jongste mensen daar! (vaders die de halve familie meesleurden niet inbegrepen.... o wacht... ik was er ook met mijn vader :D)

peter_heijnen
20 oktober 2007, 12:57
Vond wel dat Alex niet echt in vorm was, erg slordig.

idd,het leek of alex niet helemaal lekker in zijn vel zat.

Oh, en Alex was echt in een pisbui, zo zag ik hem nog nooit.

Ik vond Alex dus slordig en ongemotiveerd spelen...

Ooooeehoeeeeoehooe...... leave Alex alone, leave him alone, oooeehoooehoeoooe, waaaaahaaahaa.....

:)