PDA

View Full Version : vox ad100 en Boss me50?



lesrich
9 oktober 2007, 20:10
Hey, ik heb sinds kort de vox ad100vt versterker...
en nu vroeg ik me af.. of ik mijn boss me-50 hierook op aan kan sluiten.. en dan niet voor de versterker, want dat kan wel, maar er achter?
Er zit wel een loop gebeuren op.
Maar wie heeft er ervaring mee. en welke kabels moeten dan waar in, want ik wil niet dat ik de amp of het effect sloop met kortsluiting of wat dan ook:P

Arts
9 oktober 2007, 20:16
wat bedoel je met achter de versterker precies???

Ik heb zelf ook een Boss-me50 maar naar mijn idee zit er geen loop op ..
Je kan wel een loop maken met je delay en dan de Feedback op Max zetten.. maarjah.. niet echt handig vind ik zelf.

even over de aansluiting

1e kabel in de versterker input die loopt naar de L of R (mono input)
2e kabel in de input van het effect zelf, die naar de input van de gitaar gaat.
Ook ff een adapter kopen voor je effect.

correct me if i'm wrong ;)

JeanPaul du Vinnie
9 oktober 2007, 20:22
ik draai de me-50 zelf in de loop van m'n JSX. 't is redelijk simpel hoor. je verbindt de send van je versterker-fx-loop met de input van je boss, en de return van de loop met de L (mono). je speelt dan met je gitaar rechtstreeks op de versterker. als je een voetschakelbare loop hebt kan je vanzelfsprekend je loop aan of uit zetten, daarmee.

Arts
9 oktober 2007, 20:31
ja maar dan moet je wel zo'n loop kopen^^^ :)

bert k
9 oktober 2007, 21:09
Gaat naar Effecten...


Bert K, mod

STW
9 oktober 2007, 21:09
loop heeft in dit geval niets met het herhalen van een stukje geluid te maken, arts

hier meer info:
http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/loop.htm

JeanPaul du Vinnie
10 oktober 2007, 12:11
zoals ik het begrijp heeft-ie een loop op z'n vox zitten en vraagt hij hoe hij z'n boss daardoor kan draaien... zodus. :)

lesrich
17 oktober 2007, 18:17
ey thanks voor de info
ik ga het proberen ik heb inderdaad en een vox, met en een loop(send-return) erop alleen wist ik niet hoe de kabels moesten lopen, maar nu wel, thanks JP.