PDA

View Full Version : Snaren vernieuwen Ibanez RG270



PeteV
27 januari 2003, 09:54
Hallo,
Ik vroeg me af of er hier iemand was die mij wat tips kon geven over nieuwe snaren op mijn RG270 zetten.
Ik brak pas een snaar en dacht toen goed te doen door ze maar allemaal te vervangen ,maar probleem dus! Dat schijnt niet zo handig te zijn en had 1 voor 1 gemoeten. Ik krijg hem nu niet gestemt tremlo blijft omhoog komen zodat elke keer maar 2 of 3 snaren te stemmen zijn en als ik de andere wil doen staan de eerste weer niet goed meer. Is er mishcien een trukje voor of een bepaalde volgorde ?

Alvast bedankt.

Shay
27 januari 2003, 11:53
je hebt toch finetuners op je floyd???

iwan
27 januari 2003, 13:33
Da's lastig, ja. Heb het laatst gemerkt toen mijn broertjes gitaar voor het eerst van al zijn snaren ontdaan was wegens een kleine reparatie... Was een heel gepruts om de floyd weer goed af te stellen.

-Je floyd's bodemplaat moet evenwijdig staan aan de body. Klem een gummetje of zoiets tussen de plaat en de boddy om hem in die positie te zetten en daar te houden.
-fine-tuners zet je halverwege (je kan dan nog hoger en lager stemmen)
-bij de kop van je gitaar de imbusjes losdraaien
-snaren plaatsen, (balletje afknippen, snaar inleggen, imbusje aandraaien), strakspannen, maar nog niet helemaal op toon brengen.
-nu stem je je nieuwe snaren met de stemknoppen op de kop. Het is heel belangrijk om ze daarbij al goed op te rekken, door ze bij de 5e fret in te drukken en bij twaalf goed aan te trekken. De finetuners hebben namelijk niet zo veel speling dat ze de rek bijhouden en dan moet je de boel weer losschroeven.
-verwijder het gummetje.
-stem opnieuw.
-als je snaren goed gerekt zijn en op de juiste lengte ingetet zijn zal je floy-baseplaat parallel aan je body staan
-pas nu draai je de imbusjes boven aan de hals vast
-de toon zal net iets hoger worden, en daarom moesten je fine-tuners in het midden staan: met de fine-tuners omlaag stemmen.
-klaar!
Kijk voor tekst en plaatjes op:
http://www.musicstop.com/update/200108/page3.htm

of

http://members.aol.com/KramerKlub/FR_setup.html

iwan
27 januari 2003, 13:37
Oh, en hier vind je een manual in pdf formaat.

http://www.carvin.com/manuals/Original-Floyd-Rose.pdf

Casey
27 januari 2003, 23:51
Ja er is een truukje met een floyd .
Draai alles vanuit de dikke E .
Eerst de dikke E en A dan terug EA en D , blijf de volgorde herhalen totdat de eerste 3 snaren gestemd staan , dan EAD en G herhalen tot gestemd enz enz , bij elke nieuwe snaar die je erbij stemt loopt de spanning van je eerder gestemde snaren terug .
Sneller werkt het als je de dikste snaren al iets overspant wanneer je dan de volgende snaar erbij stemt zakken ze vanzelf .
Klusje van een paar minuten als je er aan gewend bent !

PeteV
28 januari 2003, 13:50
Bedankt voor de tips.
Moet alleen nog even op de post wachten voor mn nieuwe snaren.

Ik laat nog wel weten of het gelukt is.

sash
28 januari 2003, 18:09
Volgens mij kan je beter een nieuwe gitaar om je snaren zetten :grin:

Ic3gl0vE
28 januari 2003, 18:10
dat was mijn opmerking, eikel :smile:

sash
28 januari 2003, 18:23
boeie :grin:

SiNiSTRaL
28 januari 2003, 18:50
Op 2003-01-28 13:50, schreef PeteV:

Moet alleen nog even op de post wachten voor mn nieuwe snaren.





geen gitaarzaak in de buurt?

Neals
29 januari 2003, 12:45
Die RG270's hebben een waardenloze floyd, als je de tremolo bijna niet gebruikt zet je er gewoon een block hout tussen.