PDA

View Full Version : Amp voor mijn broertje?



Luke-wannabe
9 oktober 2007, 19:32
Hey jongens.

Mijn broertje speelt nu een half jaar op een Line 6 Spider 3. En hij snapt nu eindelijk dat -ie gewoon een buizen amp moet kopen :D.

Hij speelt het meest op een Epi LP en een Allparts Strat met hotrails. De sound die die wil benaderen ligt zo'n beetje bij de hardrock. Van Halen, Iron Maiden en Toto zijn namen die die noemt.

Wat voor versterker raden jullie allemaal aan?
Ik dacht zelf aan een Marshall JCM 900. Zijn voorkeur ligt op de een of andere manier bij Marshall. Hij weet niet goed waarom, maar goed get zij zo.

Edit: Budget is rond de 500-600

Fire away en alvast bedankt!

TimmU
9 oktober 2007, 19:36
JCM800! lekker scheuren, lekker hard, lekker rauw, lekker vintage, lekker oldskool Marshall! :gitarist:

pannekoek
9 oktober 2007, 19:40
zoals vele zeggen: gewoon een paar uurtjes bij de lokale gitaarboer ampjes testen, probeer ook de jvm410h eens

Luke-wannabe
9 oktober 2007, 19:45
JVM is een beetje duur :p

Ik gok zo rond de 500-600 euro.

Lexvandoef
9 oktober 2007, 19:53
Je hebt toch zelf ook een JCM800? Kan hij die niet lenen? :satisfie:

LCH
9 oktober 2007, 19:59
Wat voor versterker raden jullie allemaal aan?
Ik dacht zelf aan een Marshall JCM 900. Zijn voorkeur ligt op de een of andere manier bij Marshall. Hij weet niet goed waarom, maar goed get zij zo.
Zoals hierboven al gezegd: sleep je broertje mee naar de gitaarzaak en ga testen. En zeg vooral tegen 'm dat het vreselijk onnozel, dom, stom, onverantwoord en irrationeel is om Marshall te willen vanwege het imago of het uiterlijk van de amp. Gaat om het geluid, nietwaar? ;)

Luke-wannabe
9 oktober 2007, 20:11
Hahaha ja ik zal hem zeggen dat het niet handig is om blind te staren op Marshall.

Realeigo
9 oktober 2007, 20:30
een London city? En dan bedoel ik de nieuwere bulldog.
Die ligt volgens mijn maar net boven het budget.

almarvk
9 oktober 2007, 21:11
Als hij het moderner wil: Peavey Valveking

stratlover
9 oktober 2007, 22:19
"Zoals hierboven al gezegd: sleep je broertje mee naar de gitaarzaak en ga testen. En zeg vooral tegen 'm dat het vreselijk onnozel, dom, stom, onverantwoord en irrationeel is om Marshall te willen vanwege het imago of het uiterlijk van de amp. Gaat om het geluid, nietwaar? "

Luister 's knul, denk je écht dat ik een marshall wil vanwege het uiterlijk en imago?? Dus niet, zoiets wil ik om een lekker geluid te krijgen en dus niet vanwege het imago..

Luke-wannabe
9 oktober 2007, 23:03
Ooh lol hij heeft natuurlijk ook een account hier :D

LCH
10 oktober 2007, 11:51
Luister 's knul, denk je écht dat ik een marshall wil vanwege het uiterlijk en imago?? Dus niet, zoiets wil ik om een lekker geluid te krijgen en dus niet vanwege het imago..
De letterlijke woorden van uw broer:


Zijn voorkeur ligt op de een of andere manier bij Marshall. Hij weet niet goed waarom, maar goed get zij zo.
Daaruit maak ik op dat je een beginnende gitarist bent die 0,0 verstand van zaken heeft en iemand wel eens heeft horen zeggen dat een Marshall vet cool is.

Dat ís dus niet zo, naar jezelf zegt, maar zo kwam het wel over. En om je beschermen tegen een dergelijke irrationele keuze zei ik wat ik zei. En zonder dat 'Luister 's knul' was de boodschap ook wel duidelijk. Dergelijke minachting wordt hier niet gewaardeerd. ;)

Azrael
10 oktober 2007, 11:54
Koop een Randall RG50 TC! Ik heb voor het geld nog geen betere buizenamp gehoord.
(en nee, dit is geen reclame want hij wordt vandaag verkocht)

JohnLord
10 oktober 2007, 12:27
Voor dat geld koop je een JCM900 plus evt een pedaaltje voor extra scheur.

vettavillenl
10 oktober 2007, 12:31
Hey jongens.

Mijn broertje speelt nu een half jaar op een Line 6 Spider 3. En hij snapt nu eindelijk dat -ie gewoon een buizen amp moet kopen :D.

Hij speelt het meest op een Epi LP en een Allparts Strat met hotrails. De sound die die wil benaderen ligt zo'n beetje bij de hardrock. Van Halen, Iron Maiden en Toto zijn namen die die noemt.

Wat voor versterker raden jullie allemaal aan?
Ik dacht zelf aan een Marshall JCM 900. Zijn voorkeur ligt op de een of andere manier bij Marshall. Hij weet niet goed waarom, maar goed get zij zo.

Edit: Budget is rond de 500-600

Fire away en alvast bedankt!

Spider Valve..

Lexvandoef
10 oktober 2007, 13:28
Spider Valve..

Als de 1x12 combo in zijn budget valt ist misschien niet eens zo'n slechte suggestie, he.

Blend
10 oktober 2007, 13:48
London City Hornet, zo rond de 550 euro.

stratlover
10 oktober 2007, 13:48
Ik heb zelf 't idee dat de jcm900 wel iets is, vanwege de high gain, en misschien een jcm800 ook wel :cooler:

Squier4ever
10 oktober 2007, 13:55
Ik heb zelf 't idee dat de jcm900 wel iets is, vanwege de high gain, en misschien een jcm800 ook wel :cooler:

jcm900 zuigt ballen.... klinkt dun en nergens naar.

stratlover
10 oktober 2007, 14:14
okee dan.. wat raad jij me dan aan?? ;)

Squier4ever
10 oktober 2007, 14:24
okee dan.. wat raad jij me dan aan?? ;)

leren spelen?
nee geintje koop net als je bruder een jcm800, of een orange tiny terror met een cabinetje.

Piekhaar
10 oktober 2007, 14:30
jcm900 zuigt ballen.... klinkt dun en nergens naar.
Dan heb jij nog nooit een goede JCM900 gehoord / bespeeld. Al heb ik zelf ook wel eens over een combo bespeeld waar gewoon geen fatsoenlijke sound uit te halen was.

stratlover
10 oktober 2007, 15:22
jcm800... zou kunnen, kun je daar een fatsoenlijk hardrock geluid uit halen?? :gitarist:

elerik
10 oktober 2007, 16:25
He stratlover,

Ik heb idee tot jij nog niet je echte eigen smaak heb gevonden bij de buizenversterkers.
De reden tot jij een buizenversterker koopt is omdat je denkt tot het mooier gaat klinken dan line 6 spider.(groot gelijk)

De reden voor een marshall bij beginners is voor mij altijd een beetje verdacht. Echter zitten er in buizenversterker heel veel verschillen
Marshall is wel het beeld dat iedereen plaats bij hardrock

Naar mijn mening zou je gewoon een london/power/super city op de kop tikken, het zijn ripoffs van marshall en nog redelijk goedkoop.
Een perfecte stap in de buizenversterker wereld waarmee je echt wel hardrock kan maken
Koop er een pedaaltje bij en bent klaar voor hard rock.

Scheeld vaak ook nog een hoop duiten.

Squier4ever
10 oktober 2007, 16:39
Dan heb jij nog nooit een goede JCM900 gehoord / bespeeld. Al heb ik zelf ook wel eens over een combo bespeeld waar gewoon geen fatsoenlijke sound uit te halen was.

mss niet maar de meeste JCM's die ik bespeeld/gehoord hebben waren kut,kutter kutst.

stratlover
10 oktober 2007, 16:50
een london/power/super city?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. heb je een link voor wat info ofzoiets??

Jimwoud
10 oktober 2007, 16:56
een london/power/super city?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. heb je een link voor wat info ofzoiets??
google???????

stratlover
10 oktober 2007, 17:13
da's een optie, ff kijke.. :)

stratlover
10 oktober 2007, 18:42
heb ff gegoogled, maar weinig info, hoor.. :sneaky:

Luke-wannabe
10 oktober 2007, 18:48
Ik vond de 900's waar ik over gespeeld had zeker lekker klinken.

Ik ga wel binnekort effe samen met 'm naar de feedback ofzo. Maar thnx voor de info, y'all!

stratlover
10 oktober 2007, 19:22
is goed, bro 8-)

stratlover
10 oktober 2007, 21:11
staat op marktplaats een jcm900 50W buizenamp voor 400. Wat vinden jullie daarvan??

Piekhaar
10 oktober 2007, 22:46
Als hij in orde is zou ik het wel doen.

stratlover
10 oktober 2007, 22:48
ja, ik heb 'm al een mailtje gestuurd, maar hij wil niet echt reageren.. :sneaky:

Hallie
10 oktober 2007, 22:59
waarschijnlijk ligt die kerel al lang te pitten :satisfie:

Mr.Bluesbreaker
10 oktober 2007, 23:02
Misschien een rare vraag, maar: je broer heeft een JCM800.
Je vraagt je af of een JCM800/900 goed klinkt voor de dingen die je wilt spelen.
Waarom ga je dan niet gewoon die JCM800 van je broer aan de tand voelen?
Dan krijg je een beeld.


(als de een in Zuid Afrika woont en de ander in Boskoop dan heb ik niks gezegd)

Edit: wacht eens even, neem Stratlover/ je bruder gewoon mee naar de meeting! Is binnenkort al, en daar kun je over allerlei amps, ook anders dan Marshall je gitaar op inprikken. Met een hoop liefkozende mafkezen, wat wil je nog meer. Mijn JCM 800 neem ik ook mee.

Luke-wannabe
11 oktober 2007, 00:36
Hij heeft uiteraard mijn 800 al gechecked :)
En ik weet niet of ik naar de meeting kom..!

Jimwoud
11 oktober 2007, 09:08
staat op marktplaats een jcm900 50W buizenamp voor 400. Wat vinden jullie daarvan??
Als het een combo is, is ie veel te duur, en die dingen zijn echt waardeloos imo. Als het om de top gaat zou ik het wel doen, kun je hem altijd wel weer kwijt. Ik zou voor een Peavey Valveking gaan, is echt veel beter dan een JCM900

drap
11 oktober 2007, 09:39
Wat een gelul weer over die JCM900. Het clean is er prima van en het ding reageert beter op pedalen dan menig andere versterker. De JCM800, die vind ik dan weer zwaar overschat.

Jimwoud
11 oktober 2007, 10:06
Wat een gelul weer over die JCM900. Het clean is er prima van en het ding reageert beter op pedalen dan menig andere versterker. De JCM800, die vind ik dan weer zwaar overschat.
Als je van schel houdt.....Ik kan mijn geluid er niet uitkrijgen. Moet beginnen met de bas volopen te zetten. En dan heeft hij nog te weinig dikheid. Treble en presence moeten bijna dicht staan anders is hij echt te schel. Maar het kan je ding zijn. Ik heb welleens over een hele goede gespeeld(topversie). En heb ook welleens gast gehoord die heel goed ermee klonken, maar niet mijn geluid. Clean is inderdaad prima.

elerik
11 oktober 2007, 12:57
een london/power/super city?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. heb je een link voor wat info ofzoiets??

Ken je dat niet??? Tja jaren 60-70 buizenversterkers van nederlandse makeladij.
Werden gemaakt in Amsterdam.
Het waren rip offs van de Marshall Superlead.
Het was het Antwoord voor een soort goedkope marshall superlead.

Zoek maar op marktplaats naar London city, power city en super city.
Dan vind je er een aantal, sommige mensen vragen er helaas ook af en toe te veel voor.
Maar op een markt geldt altijd de prijs is wat een gek er voor geeft.

stratlover
11 oktober 2007, 14:26
Okee dan, ja london city ken ik wel, maar niet die power/super city. maar zal wel ff keer kijken :cooler:

drap
11 oktober 2007, 14:30
een london/power/super city?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. heb je een link voor wat info ofzoiets??

Ken je dat niet??? Tja jaren 60-70 buizenversterkers van nederlandse makeladij.
Werden gemaakt in Amsterdam.
Het waren rip offs van de Marshall Superlead.
Het was het Antwoord voor een soort goedkope marshall superlead.

Zoek maar op marktplaats naar London city, power city en super city.
Dan vind je er een aantal, sommige mensen vragen er helaas ook af en toe te veel voor.
Maar op een markt geldt altijd de prijs is wat een gek er voor geeft.

Ja, en ook erg geschkt voor thuisgebruik....

Jimwoud
11 oktober 2007, 14:37
Ja, en ook erg geschkt voor thuisgebruik....
.......NOT!

drap
11 oktober 2007, 14:39
.......NOT!

Ligt eraan. Als je buren, of beter, de hele buurt je gitaarspel ook kan waarderen en je hebt geen moeite met glasruimen, ja dan is ie er best geschikt voor :satisfie: Maar de ouwe London Cities als tip is echt onzinnig, of je moet ze al willen modden ofzo.

stratlover
11 oktober 2007, 19:41
Op marktplaats hebben ze van powercity alleen tops, en van supercity alleen buizen, dus denk niet dat dat m word ;)

Luke-wannabe
12 oktober 2007, 01:18
Wel grappig, want onze vader heeft vroeger London City's gebouwd. Ik geloof ook Power City's ook nog!

Maar dat lijkt me A. niet het geluid wat mijn broertje zoekt (ik weet hoe superleads klinken) en B. ze gaan veel te hard voor thuis.

En trouwens. Ik snap echt niet wat iedereen zo loopt te zeggen over die Valvaking, want dat ding vond ik echt niet veel beter klinken dan die Peavey Bandits.. Misschien vind iedereen die dingen te gek om dat 't goedkoop buizen is, maar ik vond ze 3 keer kut. 0 karakter in zen clean en die OD... Nou ja vond ik ook niks.

almarvk
12 oktober 2007, 09:20
Zeker de combo geprobeerd? En 6L6 buizen moet je maar net liggen. En het kan karakterloos klinken als je EL34 buizen gewend bent van je Marshall.

stratlover
15 oktober 2007, 21:58
okee dan.. meer suggesties?? :lp:

MarkV
16 oktober 2007, 04:11
okee dan.. meer suggesties?? :lp:

Peavey classic 50. Moet je zeker voor 500-600 kunnen ophalen van MP. Tis een EL84 bak, maar neigt veel meer naar Marshall dan een Vox. Mooi clean en prima gain kanaal.

stratlover
16 oktober 2007, 20:56
okee, en wat soort sound krijg je dan ongeveer?? :chicken:

llahsraM
17 oktober 2007, 21:27
Welke JCM800 heb je zelf dan Luke-wannabe? welk jaar?

Luke-wannabe
17 oktober 2007, 23:28
4104 uit 1989 :) Een 2x12 50 watt lead :D Lekkere amp hoor!