PDA

View Full Version : Heldere budget-versterker



Autumnkid
9 oktober 2007, 19:03
Hoi,

mijn besluit staat vast : ik koop een Epiphone Les Paul Special II.

Graag had ik ook een bijpassende budgetversterker, maar wel eentje waar ik vooral mooi helder mee kan spelen, distortion etc... interesseert mij geen ene moer. Right, I'm a chorus-man

Ik lees hier veel over de Roland Cube 15, maar dan wel in een context van 'lekker beuken'. Ook geschikt om helder te spelen?

Verder zag ik nog de Vox AD 15 en de Fame Megatone ML-30... Wat raden jullie aan?

Is om thuis te oefenen.

Merci!

Koen

Lexvandoef
9 oktober 2007, 19:13
Voor de mooiere cleane oefengeluiden is de Vox tog wel de mooiste vind ik. Hoop dat het helpt.

almarvk
9 oktober 2007, 19:31
Hoi,

Is de Vox Pathfinder 10 Combo 10 Watt een goede versterker als je thuis in je eentje wil spelen, en vooral een heldere klank wil? Met reverb en beetje chorus (pedaaltjes) bijvoorbeeld?

Zijn die Vox DA 15 Combo 15 Watt beter? Ziet er zo goedkoop uit...

Merci!


Koen

Hou het aub in 1 topic!

Autumnkid
9 oktober 2007, 19:44
Ge-repost omdat ik fout zat. Andere mag gewist worden.

Groeten

Koen

LCH
9 oktober 2007, 20:09
mijn besluit staat vast : ik koop een Epiphone Les Paul Special II.

Graag had ik ook een bijpassende budgetversterker, maar wel eentje waar ik vooral mooi helder mee kan spelen, distortion etc... interesseert mij geen ene moer. Right, I'm a chorus-man
Ik wil je niet van dat besluit afhelpen, maar hoeveel gaat die Epiphone LP kosten? Als je in de budgetversterkers zit kun je beter een iets meer geld uitgeven aan een redelijke versterker dan aan een gitaar die niet tot z'n recht komt. Les Paul is en blijft super, als je zo'n ding wilt: vooral kopen. ;)

Al dat spul is wel prima. Cube wel, Vox AD ook wel. Een Vox DA is ook een prima ampje, maak je daar maar geen zorgen over. Nee, als je één van die amps koopt kan het niet fout gaan.

Autumnkid
9 oktober 2007, 20:33
Hoi

en de Vox Pathfinder 10 Combo?

LCH
9 oktober 2007, 20:35
Ook een prima ding, niks mis mee. Als je daar een choruspedaaltje tegenaan gooit klinkt het misschien mooier dan een Cube of AD. Maarja, daar heb je wel veel meer mogelijkheden mee. Aan jou de keus ;)

Autumnkid
9 oktober 2007, 20:38
Al die keuze :chicken:

Merci voor 't advies! Dit forum is goud waard.

gothax
9 oktober 2007, 21:22
heel veel mensen zullen het wel onzin/slechte keus vinden, maar de Fender FM series hebben een lekker clean! je kunt zeggen wat je wilt, ik ben niet doof en ik hoor wat ik hoor. De reverb, en OD channel zijn dikke poep maar dat hoeft de TS ook niet.

ExRxIxC
9 oktober 2007, 21:39
kan aan mij liggen maar volgens mij is de epiphone valve junior in deze situatie de ideaale versterker?

Kim Wilson
10 oktober 2007, 08:16
kan aan mij liggen maar volgens mij is de epiphone valve junior in deze situatie de ideaale versterker?
Het ligt aan jou. :) De Epi VJ is geen beginners-amp. Een one-trick-pony, die het prima doet, maar je moet wel zeker weten dat je dat ene wil.

De TS zoekt iets met chorus en zo. Dan is een modeller ampje een veel betere keus. Kun je mooi een beetje spelen met diverse effecten en sounds, en je eigen geluid zoeken. Als beginner heb je daar veel meer aan.

Goeiemorguh
10 oktober 2007, 09:01
Het ligt aan jou. :) De Epi VJ is geen beginners-amp. Een one-trick-pony, die het prima doet, maar je moet wel zeker weten dat je dat ene wil.

De TS zoekt iets met chorus en zo. Dan is een modeller ampje een veel betere keus. Kun je mooi een beetje spelen met diverse effecten en sounds, en je eigen geluid zoeken. Als beginner heb je daar veel meer aan.

+1

Veel mensen (die al een tijdje spelen) raden steeds die valve junior aan voor beginners maar ik denk dat zo'n super simpele versterker veel meer word gewaardeerd door de wat meer ervaren gitaristen omdat het zo'n 'puur' geluid is, een beginner hecht daar weinig waarde aan over het algemeen, die hebben weer meer aan een modelling ampje waar ze van alles mee kunnen uitproberen.

ExRxIxC
10 oktober 2007, 16:28
Ik had eigenlijk meer het idee dat de TS niet zo veel wil uitproberen. De vele distortions op zo'n modeling zijn in iedergeval niet gewenst, en daar zijn modeling versterkers (denk ik) het meest op gericht. Ik zie meer iets in een clean versterker + chorus pedaal, of ziets.
Wat is het budget eigenlijk?

marter544
10 oktober 2007, 19:02
Een valve jr. is echt niet clean te houden heb ik gemerkt, bij een beetje humbucker gaat ie op heeel laag volume al crunchen, en anders doet ie dat wel als je het volume voorbij 2 zet, wel een mooie crunch trouwens. :) Ik zou gewoon voor een Vox AD15 gaan, ik ken de 30 versie, en die klinkt gewoon erg goed.

Autumnkid
10 oktober 2007, 19:19
Hey

Mijn budget lag rond de € 100. Op musicstore.de die VOX 10 gevonden voor € 75. Goeie prijs, want hier om de hoek kost ie € 125.

Greets

Koen

MarkS
10 oktober 2007, 19:34
Daarnaast is een standaard Epi VJ allesbehalve helder met HB's.

Autumnkid
10 oktober 2007, 20:01
Heb goed rondgekeken, en denk dat dit wel o.k. is.

Merci voor alle advies!

Nellyrocks
10 oktober 2007, 23:40
Laatst over een Fender champion 600 gespeeld. 7,5 Watt en doe net even meer dan een Epi valve jr oid. Iets meer headroom en blijft wat rechter. Prima versterkertje en ook nog eens heel fraai. Kost 199,- geloof ik.

Even plaatje zoeken.

Nellyrocks
10 oktober 2007, 23:43
Deze dus. Is het geen schatje? Twee buisjes en hij kan zo in je rugzak.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/109632.jpg

MarkS
11 oktober 2007, 00:06
Laatst over een Fender champion 600 gespeeld. 7,5 Watt en doe net even meer dan een Epi valve jr oid. Iets meer headroom en blijft wat rechter. Prima versterkertje en ook nog eens heel fraai. Kost 199,- geloof ik.

Even plaatje zoeken.
Dat is ook een 5 Watter, geen 7,5. Maar dat gaat thuis nog steeds pokkehard tekeer.

Kim Wilson
11 oktober 2007, 08:09
Maar dan moet er alsnog een choruspedaal bij. Kom je toch ruim over de 100 euro heen. ;)

Nellyrocks
11 oktober 2007, 08:42
Maar dan moet er alsnog een choruspedaal bij. Kom je toch ruim over de 100 euro heen. ;)

Oh, De €100,- had ik even gemist. Dan zou ik voor zo'n Vox ding gaan. Je hebt ook hele mooie roze.

Speeddemon
11 oktober 2007, 14:52
heel veel mensen zullen het wel onzin/slechte keus vinden, maar de Fender FM series hebben een lekker clean! je kunt zeggen wat je wilt, ik ben niet doof en ik hoor wat ik hoor. De reverb, en OD channel zijn dikke poep maar dat hoeft de TS ook niet.
Ik hoor bij die mensen.

Ik had een FM210 R gekocht, speciaal voor 't clean (en de galm), en hopende dat het cleane kanaal goed overweg kon met (goede) distortionpedalen.
DUS NIET! Mijn H&K Tubefactor klonk als een brakke Boss DS-1 door dat cleane kanaal; zoveel 'notches' zaten in de freq. respons. Daarnaast ging de galm brommen, zodra je 'm boven '3' draaide.

Voor 219 euro (prijs van een FM210 R) kun je 1000x beter een Vox AD30VT of Roland Cube 30X kopen als beginners/oefen/amateur-amp. Dan heb je net zo mooi clean, betere galm, VEEEEEEEEEL betere distortion(s), EN effecten.

Erikt
12 oktober 2007, 12:19
en als je nog wat meer geld te besteden heb is een Hughes & Kettner 30Blue editie misschien wel wat voor je, prachtig clean.. en dan een chorus pedaaltje (MP: CE3 is 50 euro ofzo). Heb je een wereld set als beginner!