PDA

View Full Version : London City lawsuit?



gnoeontheboard
9 oktober 2007, 16:53
Ik was van het weekend in Dordt bij house of music en die kerel wist me te vertellen dat Fender en de holding company ervan LC op het matje geroepen heeft mbt de Spitfire en ook de Hurricanes ( en ik denk dan ook de Comet ).

Weet iemand hier meer van? En hoe groot is de kans dat Hurricanes en/of spitfires in de huidige staat niet meer in de winkel zullen komen?

gerritje tralalalala
9 oktober 2007, 16:59
niks over gehoord

wel benieuwd

dIRE sTRAITS
9 oktober 2007, 17:58
ik sta daar ook op de wachtlijst voor een comet hopelijk veranderd er nix!

Blend
9 oktober 2007, 18:51
ik sta daar ook op de wachtlijst voor een comet hopelijk veranderd er nix!

Heeft JIC die gitaren nog steeds niet binnen? Wat slecht zeg! Reken er dan maar niet op dat ze er snel zullen zijn (als ze ze niet deze week nog binnen hebben).

dIRE sTRAITS
9 oktober 2007, 21:57
Heeft JIC die gitaren nog steeds niet binnen? Wat slecht zeg! Reken er dan maar niet op dat ze er snel zullen zijn (als ze ze niet deze week nog binnen hebben).

hoezo zo specifiek deze week?

Blend
10 oktober 2007, 09:24
Omdat ze er vorige week al zouden moeten zijn.....

Orgasmocaster
10 oktober 2007, 16:04
Volgens mij valt er niks op het matje te roepen omdat Fender de Headstock Shape alleen heeft copyright-ed in de US.
en sinds London City alleen voor de nederlandse markt is, is dr volgens mij geen probleem.

fred dons
10 oktober 2007, 16:23
nee ze hebben hem getrademarked, en een trademark krijg je automatisch
als je als eerste een trademark in een bepaalde markt gebruikt. Vervolgens moet je dit trademark wel verdedigen zodra iemand anders hier inbreuk opmaakt en dat heeft FMIC (en haar voorgangers) nagelaten in Europa omdat dat een te kleine markt was en zij in ieder land apart moest procederen.
Maar zij kunnen alsnog besluiten dit te doen alleen kost dat beide partijen veel geld, omdat te voorkomen dreigt FMIC (en ook Gibson) regelmatig fabrikanten met een cease & desist waar met een rechtzaak wordt gedreigd tenzij het bedrijf stopt met de productie. Dit wil niet zeggen dat FMIC zou winnen maar de kosten zouden dermate groot zijn voor de tegenstander dat men daar liever van af ziet

Rormo
10 oktober 2007, 16:43
tsja London city gaat de concurrentie aardig aan in Nederland met de goedkopere Fenders en met Squier. Logisch dat ze dit proberen tegen te gaan. Laten we hopen dat dit niet lukt en dat LC gewoon kan blijven produceren.

Riky
10 oktober 2007, 17:12
tsja London city gaat de concurrentie aardig aan in Nederland met de goedkopere Fenders en met Squier. Logisch dat ze dit proberen tegen te gaan. Laten we hopen dat dit niet lukt en dat LC gewoon kan blijven produceren.

Fender moet gewoon ook betere kwaliteit/lowprice leveren ipv rechtzaken tegen concurrenten te beginnen...

Blend
10 oktober 2007, 17:14
Ik was van het weekend in Dordt bij house of music en die kerel wist me te vertellen dat Fender en de holding company ervan LC op het matje geroepen heeft mbt de Spitfire en ook de Hurricanes ( en ik denk dan ook de Comet ).



Wacht even, de Hurricanes zijn PRS modellen, wat loopt Fender te zijken?

fred dons
10 oktober 2007, 17:19
dat zal PRS dan wel weer zijn geweest ;)

gnoeontheboard
10 oktober 2007, 21:01
Fender over de Spitfires...

Maar hij zei ook dat het allemaal 1 holding was...

Gibson,Fender,PRS....



Ik vind het verder wel onzin dat Fender niet loopt te miepen over die cheap-ass Stagg en <vul hier uw willekeurige Stratkopie> dingen die ook erg lijken op Fenders. Maar het zal wel zijn omdat Spitfires gewoon de boel platspelen, ook de MIM's.

Dit verhaal geldt natuurlijk ALLEEN als het verhaal klopt, en voorlopig kan nog niemand dit verhaal bevestigen, laten we hopen :D

fred dons
10 oktober 2007, 21:05
dan is tie gewoon aan het bullshitten, fender (FMIC) en PRS zijn 2 zwaar verschillende bedrijven met duidelijk verschillende eigenaren en ieder een apart holdingstructuur die niets maar dan ook niets met elkaar te maken hebben

Pun
23 oktober 2007, 22:37
Sorry dat ik nog zo'n redelijk oude thread weer omhoog haal, maar mijn computer heeft er een maand uitgelegen, dus niet heel veel kunnen doen.

Hoe dan ook, de eigenaar (+ gitaarbouwer) van Luthier's Gitaren in Den Bosch, heeft mij ooit verteld dat Fender so-wie-so niets kan beginnen tegen Strat-kopieen. Het was iets met dat ze te lang bezig waren met het copyrighten van iets op de telecaster, of zo, en dat toen ze eenmaal daarmee wilden beginnen met de strat, de rechter zoiets had van "ja, nu zijn er al tientallen kopieen, nu valt er niets meer te copyrighten".
Vandaar ook de reden dat er tien miljoen strat copieen zijn en eigenlijk maar vrij weinig tele copieen.

gnoeontheboard
23 oktober 2007, 23:39
En de PRS kopieen, die eigenlijk niet erg op PRS lijken?
Niets over gehoord?

fred dons
24 oktober 2007, 08:27
Sorry dat ik nog zo'n redelijk oude thread weer omhoog haal, maar mijn computer heeft er een maand uitgelegen, dus niet heel veel kunnen doen.

Hoe dan ook, de eigenaar (+ gitaarbouwer) van Luthier's Gitaren in Den Bosch, heeft mij ooit verteld dat Fender so-wie-so niets kan beginnen tegen Strat-kopieen. Het was iets met dat ze te lang bezig waren met het copyrighten van iets op de telecaster, of zo, en dat toen ze eenmaal daarmee wilden beginnen met de strat, de rechter zoiets had van "ja, nu zijn er al tientallen kopieen, nu valt er niets meer te copyrighten".
Vandaar ook de reden dat er tien miljoen strat copieen zijn en eigenlijk maar vrij weinig tele copieen.
is niet helemaal waar, FMIC heeft inderdaad in Europa en Azie haar trade mark op de headstock laten versloffen en hierdoor zijn er een groot aantal kopieen met die zelfde headstock, op de body shape heeft FMIC onlangs een registered trademark aangevraagd en hier lopen nu verschillende rechtzaken in Amerika tegen omdat dat zou beteken dat inderdaad alleen Fender nog maar strat shape mag maken, danwel die firma's die licentierechten betalen zoals G &L en Warmoth. Mocht Fender winnen dan zullen ze er geen probleem van maken rechtzaken te beginnen tegen de grootste kopie fabrikanten en alleen dreigen met een proces is vaak al voldoende om productie te stoppen.
Voor de mensen die van mening zijn dat Fender een beetje laat is met zijn trademark (en die mensen hebben best wel gelijk) Coca Cola heeft haar trade mark op debottleshape ook pas zo'n 30 jaar na introductie geregeld.