PDA

View Full Version : Zoom G2 vervanger?



Izegrim
8 oktober 2007, 21:41
Mijn Zoom G2 is echt een te gek ding. Ik gebruik hem in de FX loop van m'n Fireball voor delays, chorussen, harmonizers, reverbs, flangers en phasers. Allemaal na de preamp dus. Ook combineer ik die effecten. Het ding klinkt er echt fantastisch mee want de effecten zijn zeer overtuigend.

Als ik mijn andere pedalen er naast heb, twijfel ik wel een beetje. Hij doet het prima hoor maar toch twijfel ik aan de kwaliteit. Het is toch een goedkoop ding en laatst is er al een knopje van afgebroken.

Ik zat een beetje te speuren naar een soortgelijk product. Een multieffect pedaal zonder expressieplank die ik in de loop kan hangen en die kwalitatief een stapje hoger is. Waar kan ik nou naar gaan kijken? En waarom is er nog geen fabrikant ingesprongen op dat gat in de markt? Er zijn vast veel mensen die een multieffect willen zonder ampmodelling kwaliteiten (ik heb al een PODxt) en die wat betere componenten omvatten dan het gebruikelijke Digitech, Zoom etc. spul (ik heb het over compacte pedalen). De Yamaha Magic Stomp II leek me wel wat, maar die is volgens mij alweer uit productie.

Uw mening over dit alles?

Ize

BeeJee
9 oktober 2007, 01:36
Ehhh... 19inch? Rocktron, Lexicon, TC, Yamaha etc. Allemaal (zeer) goede multi-fx, zonder preamps en gemaakt voor in de loop. By the way, wil je geen 19 inch en wel trappen op de grond zonder midi-pedaal, dan is de G-system perfect.