PDA

View Full Version : Pedaaltje



Paulio
8 oktober 2007, 18:14
Hey,

Ik heb even een vraagje, ik zou graag een wat mooier distortion geluid willen. Ik speel op een Vox AD30VT en vooral met solo's met wat meer distortion vind ik hem niet heel mooi klinken een beetje rommelig soms. Weet iemand wat een goed pedaaltje hiervoor is?

Alvast bedankt :)

Rouzy
8 oktober 2007, 18:15
Overdrive.

Vonk
8 oktober 2007, 18:16
Overdrive.

Hehe net zo specifiek als de vraag zelf. Goed zo! ;)

mogwai
8 oktober 2007, 18:26
Een visual sound jekyll & hyde pedaal.

Heb je meteen 2 overdrives en klinkt goed.

Grtz

Rude Perception
8 oktober 2007, 18:34
wil je alsjeblieft je topic een andere naam geven, wat hebben we hier nou aan in een effectenpedalensubforum......

Paulio
8 oktober 2007, 18:35
Een visual sound jekyll & hyde pedaal.

Heb je meteen 2 overdrives en klinkt goed.

Grtz

Bedankt!, die ziet er goed uit. Wel redelijk prijzig, maar ik heb het geduld om te sparen. Dat wordt een keer uitproberen bij feedback :hippie:

Paulio
8 oktober 2007, 18:37
wil je alsjeblieft je topic een andere naam geven, wat hebben we hier nou aan in een effectenpedalensubforum......

Sorry, kon geen goede naam verzinnen :chicken:

Hoe kan ik de naam van het onderwerp veranderen?

DiscoFreq
9 oktober 2007, 10:08
treble booster? :)

Fuhgawz
9 oktober 2007, 13:35
Sorry, kon geen goede naam verzinnen :chicken:

Hoe kan ik de naam van het onderwerp veranderen?

Als het goed is staat er in jouw eerste post in dit topic een "Bewerk" knop links onderin. Klik hierop. Vervolgens kun je je bericht en ook de titel aanpassen.
Een betere titel zou zijn "rommelig solo geluid", "strakker solo geluid" of iets in die strekking. In ieder geval iets wat je probleem aangeeft, of in welke richting je wilt dat je oplossing klinkt.
Je zou kunnen kijken naar een overdrive of een Tube Screamer achtige om je distortion tijdens solo's wat te boosten. Bijvoorbeeld een Boss OD-3, Ibanez TS-9 of Digitech Bad Monkey zou je naar kunnen kijken, afhankelijk van het bedrag dat je kwijt wilt zijn, maar er zijn er nog veeeeel meer! Gebruik de zoekfunctie eens.

EuroCinema
9 oktober 2007, 14:05
Probeer dan ook de Blues Driver van Boss eens. Ik heb na een uitgebreid rondje overdrives testen de mijne weer helemaal herontdekt. Was vergeten hoe goed die dingen zijn!

Kim Wilson
9 oktober 2007, 14:07
+1 voor de bluesdriver! Ik heb hem ook, mijn enige drive-pedaal, en hij is idd gewoon goed. Klinkt iig erg mooi over een buizenamp, en ik denk dat een AD30 hem ook wel zal slikken.

dr.distortion
9 oktober 2007, 14:34
Test het liever zelf over de Vox. Over het algemeen slikt een moddelingamp niet zo gemakkelijk een pedaaltje als een buizenbak.

Paulio
9 oktober 2007, 14:37
Probeer dan ook de Blues Driver van Boss eens. Ik heb na een uitgebreid rondje overdrives testen de mijne weer helemaal herontdekt. Was vergeten hoe goed die dingen zijn!

Dat lijkt me ook wel wat, aangezien ik erg van blues/bluesrock houd. Ook maar een keer proberen :soul:

Paulio
9 oktober 2007, 14:38
Test het liever zelf over de Vox. Over het algemeen slikt een moddelingamp niet zo gemakkelijk een pedaaltje als een buizenbak.

Ja als ik hem in de winkel test, vraag ik gewoon of ik hem over een vox kan testen.

EuroCinema
9 oktober 2007, 16:05
Over het algemeen kunnen transistors het goed vinden met de Blues Driver, dus wie weet...

jimihattricks
9 oktober 2007, 16:09
Ja als ik hem in de winkel test, vraag ik gewoon of ik hem over een vox kan testen.

beter vraag je niet naar een vox maar naar jouw vox

cheapo opties:

Digitech Bad Monkey (TS9 kopij) + Digitech Hot Head (DS-1) - die laatste is wel echt een distortion (en offie op jouw amp lekker klinkt weet ik niet)

Kim Wilson
9 oktober 2007, 16:14
Over het algemeen kunnen transistors het goed vinden met de Blues Driver, dus wie weet...
Dat klopt ook. Ik had hem ook al toen ik een Fender Performer had, en daar deed ie het ook goed op.

Je kunt ook even een OD-3 testen. Die klinke wat dikker, wat voor een transistorversterker soms mooier uitkomt.

Gewoon effe naar de winkel met je amp, en daarop testen. Dan kom je nooit voor verrassingen te staan. :)

Paulio
9 oktober 2007, 17:38
Bedankt allemaal :)

Zijn er trouwens nog meer mensen die ervaringen hebben met de eerdergenoemde: 'visual sound jekyll & hyde'?

Brent Ray Vaughan
9 oktober 2007, 17:46
Boss Super overdrive; kost weinig en doet het in mijn geval perfect :satisfie:
Verder heb ik ook nog een Boss DS2, ook best lekker.

Maar eigenlijk moet je gewoon testen bij je lokale gitaarboer. Anders ook eens op youtube kijken of zo

Greetz

mogwai
9 oktober 2007, 18:19
Ik zou eerder voor een tweedehands boss pedaaltje gaan kijken dan. Op marktplaats heb je keuze genoeg.

Ik ken uw achtergrond en gear natuurlijk niet, maar ik zou het geld eerder sparen voor een betere versterker of zwaardere vox ad serie.

Zo'n ad30vt is toch eerder voor thuisgebruik hé, en dan heb je in feite toch geen dure pedaaltjes nodig.

Grtz

Paulio
9 oktober 2007, 19:52
Sparen voor een andere versterker komt nog wel, dat zal dan waarschijnlijk een buizenversterker worden. Maar ik wil graag een mooier solo geluid krijgen, en ook al koop ik een andere versterker een pedaaltje komt altijd wel van pas lijkt mij...

Kim Wilson
10 oktober 2007, 07:54
Sparen voor een andere versterker komt nog wel, dat zal dan waarschijnlijk een buizenversterker worden. Maar ik wil graag een mooier solo geluid krijgen, en ook al koop ik een andere versterker een pedaaltje komt altijd wel van pas lijkt mij...
Dan is de BD-2 of OD-3 een prima optie. Via marktplaats goed aan te komen voor weinig. :)

Paulio
11 oktober 2007, 16:32
Allemaal bedankt!

Zodra ik weer in een muziekwinkel kom ga ik ze testen :rockon: