PDA

View Full Version : Behringer FCB 1010



Riky
8 oktober 2007, 17:33
Goeden dag mensen.. Ik heb een paar vragen over de Behringer FCB 1010..
1. Wat is dit nou precies voor een ding
2. Is het gewoon een schakelpaneel voor je rackgear of kun je zelf effecten
eronder zetten..
3. Is het een goed ding?

Ik heb al beetje lopen googlen, maar er staat steeds dat het een midi controller is.... wat is dat precies??

alvast bedankt :)

harrie-beton
8 oktober 2007, 18:44
Musical Instrument Digital interface.

Veel duurdere effectunits hebben een midi aansluiting. Midi is een digitaal systeem voor geluid en midi kan ook codes versturen om de units te besturen.

Dat laatste is van belang voor gitaristen met midi. Als je bijvoorbeeld 3 merken effecten hebt is er 1 taal die alle drie de apparaten spreken en dat is midi. Ook zijn er versterkers met midi.

Als je nu wilt dat met 1 trap op een midipedal alle units wisselen van patch plus je versterker is midi de aangewezen methode.

De fbc is dus puur een afstandsbediening voor midi effecten/versterkers en maakt geen enkel geluid. Hij is redelijk populair maar qua prijs en kwaliteit is hij de onderkant van de markt.

Riky
9 oktober 2007, 15:32
OK harry heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg...
Ik zou dus nix hebben aan zon floorboard :satisfie: ...

Bedankt:)

Nitefly7
9 oktober 2007, 15:49
OK harry heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg...
Ik zou dus nix hebben aan zon floorboard :satisfie: ...

Bedankt:)

Als je een Line6 Flextone had, weer wel.. maar 'n Spider heeft geen midi-aansluitingen helaas, anders had je effecten in de versterker aan/uit kunnen zetten en presets oproepen, wat je nu met je FBV4 doet..

Riky
9 oktober 2007, 16:27
Als je een Line6 Flextone had, weer wel.. maar 'n Spider heeft geen midi-aansluitingen helaas, anders had je effecten in de versterker aan/uit kunnen zetten en presets oproepen, wat je nu met je FBV4 doet..


Ahaaa! Ik snap het:)
Bedankt voor de uitleg! Weer wat wijzer 8-)