PDA

View Full Version : Welke 6v6 buizen?



HaTim
8 oktober 2007, 16:51
Ik wil voor mijn 4x6v6 versterker (Toneking) eens wat anders proberen dan de EH's die er nu in zitten. Welke raden jullie mij aan?
Ik speel Rhythm&Blues/Jump jive, dus geen rock, maar clean met een randje.
Goede dingen lees ik over:
Brimars, Tung Sol en Marconi. Ík heb geen ervaring met online bestellen. Welke onlineshop is aan te raden?

Hans

Negative K3 fan
8 oktober 2007, 20:25
tube-town.de is lekker goedkoop en heeft veel buizen op voorraad

JJ's worden altijd genoemd als degelijke huidige productie 6v6's, maar het liefst natuurlijk NOS als je daar het geld voor wilt uitgeven.

jerome
9 oktober 2007, 08:26
Ik heb zelf hele goede ervaringen met Tone Factory, Chris Winsemius en Tube Town.
Wat preampbuizen betreft vind ik de Tungsol's in mijn amp veeeeel beter klinken dan JJ's en EH's, meer open, dynamisch en warm, bijna gelijk aan Philips NOS buisjes.
Maar of dat met 6v6's en/of andere amps ook zo uit zou pakken weet ik niet want daarmee heb ik geen ervaring.

HaTim
9 oktober 2007, 09:32
Ik denk dat ik voor de Brimars 6v6's ga.
Nu nog kijken waar ik die het best kan bestellen.

Hans

matto
9 oktober 2007, 12:20
Vraag eens bij VERELEC die hebben mooie en goed gematchte NOS 6V6jes voor een mooie priis.


hhttp://www.verelec.com/catalog/index.phpttp://

Mr.Jay
10 oktober 2007, 21:37
Vraag eens bij VERELEC die hebben mooie en goed gematchte NOS 6V6jes voor een mooie priis.
hhttp://www.verelec.com/catalog/index.phpttp://

+1.
Ik gebruik dezelfden en ben zeer tevreden over de prijs/kwaliteit en vooral de toon !

zoon van Piet
11 oktober 2007, 09:38
8< maar het liefst natuurlijk NOS als je daar het geld voor wilt uitgeven.

Ik heb weinig ervaring met 6v6, ik heb slechts één zo'n ding in m'n champje. Maar ik kreeg een zak met een stuk of acht NOS 6v6jes van een maat, die redelijk wat in buizen ebayt. Volgens hem is de vraag naar NOS-6v6jes laag en ligt er nog een enorme voorraad, omdat deze kleine pareltjes in miljoenen gemaakt werden voor de vroegere autoradios. Ze brachten dus niks op, zei hij.
Of dat allemaal waar is, weet ik niet. wel dat ik er voorlopig genoeg heb! Misschien valt er met wat speurwerk tegen heel redelijke prijzen aan NOS-kwaliteitsbuizen te komen...?
Want ik denk dat jouw tikkie traditionele muziekstijlen het best uit de verf komen met de traditionele tubes.

Mr.Jay
11 oktober 2007, 10:45
Volgens hem is de vraag naar NOS-6v6jes laag en ligt er nog een enorme voorraad, omdat deze kleine pareltjes in miljoenen gemaakt werden voor de vroegere autoradios. Ze brachten dus niks op, zei hij.
Of dat allemaal waar is, weet ik niet.

Dan zoek maar es goeie N.O.S. merken + perfect gematchte duetjes. Kom je op ander terrein/prijsklasse.
De "losse" ofwel niet matchende kun je uiteraard prima gebruiken in SE ampies.

JaY

zoon van Piet
11 oktober 2007, 11:11
Zoals ik als zei: geen idee of het waar is. Ik neb net effe gekeken in die zak en het zijn grotendeels enkelingen, inderdaad. maar er zat ook een gematched kwartetje RCA buizen tussen...

zjanke
11 oktober 2007, 22:33
maar er zat ook een gematched kwartetje RCA buizen tussen...

[inside joke mode]
ruilen tegen een schortje?
[/inside joke mode]

jacky
14 oktober 2007, 13:32
Zoals ik als zei: geen idee of het waar is. Ik neb net effe gekeken in die zak en het zijn grotendeels enkelingen, inderdaad. maar er zat ook een gematched kwartetje RCA buizen tussen...

Dus je kijkt in een zakje en ziet dat de buizen gematched zijn .......knap zulke mensen zoeken ze bij veel buizen fabrikanten nog

Zelfs nieuwe sets die gematched verkocht worden zijn niet altijd helemaal ok dus afgaan op productie datum of merk lijkt me niet OK

Meten is weten