PDA

View Full Version : Eerste Elektrische gitaar



Zero007
8 oktober 2007, 16:23
Hallotjes beste mensen :satisfie:
Sinds zaterdag heb ik mijn eerste elektrische gitaar,
ik speel al 4 jaar gewoon gitaar op de muziek school in mijn plaats. Maar ik vroeg me af of ik een goede gitaar heb gekocht (eigenlijk mijn vader want ik moet daar afbetalen) Ik heb een pakket gekocht daar zat in een Squire Strat met een 22W versterker(tje) een boekje waar ik zelf niet zo veel aan heb nog zo'n riem ofzo een tas maar dia kan je niet op je rug ofzo doen een stem apparaat waar ik geen ene moer van begrijp een setje goede plectrums (volgens mij) dat zat er volgens mij allemaal in. Ik moest het wel snel kopen ik vondt de gitaar erg fijn maar het was ook de laatste.
Hier een foto.
http://www.justmusic.nl/img_shop/thumbs/3741.jpg
Groetjes Zero007 (de 007 was ik vergeten)

Blend
8 oktober 2007, 16:25
Een starterspak is meestal niet aan te raden, maa Squiers zijn over het algemeen prima gitaren om mee te beginnen!

Kim Wilson
8 oktober 2007, 16:26
Ach, voor de eerste stappen op gitaargebied voldoet dat versterkertje al gauw. En idd, een Squier is door de regel een prima gitaar. :)


Welkom, en gefeliciteerd met de aankoop! :)

Zero007
8 oktober 2007, 16:29
Bedankt! Het enige vervelde is dat dat riem achtige ding als ik zit telkens los schiet aan 1 kant is een beetje uitgescheurd denk ik.

G.G.
8 oktober 2007, 16:32
Laat hem eens goed afstellen (want meestal zo uit de doos is het voor verbetering vatbaar)


Zet de tremelo vast (veren lekker strak aan de achterkant) en laat het armpje lekker in de hoes zitten (heb je voorlopig niet nodig)

Tegen de tijd dat de potmeters gaan kraken (draaiknoppen) ben je misschien ook toe aan betere elementen, vervang die dan ook door bijv. GFS.

Maar voorlopig (lees: zeker minimaal een jaartje) zit je wel goed met die gitaar.

G.G.
8 oktober 2007, 16:34
Bedankt! Het enige vervelde is dat dat riem achtige ding als ik zit telkens los schiet aan 1 kant is een beetje uitgescheurd denk ik.

Koop straplocks of twee beugelflesjes Grolsch bier. Bier opzuipen en de rubbertjes van de dop voor je gitaar gebruiken. zie foto:

http://img267.imageshack.us/img267/3817/p1000710sh1.jpg

gerritje tralalalala
8 oktober 2007, 16:36
die had ik nog nooit gehoord

maar goed issie wel :)

G.G.
8 oktober 2007, 16:40
die had ik nog nooit gehoord

maar goed issie wel :)

Die truc is al zooooo oud, maar werkt prima. Normaal heb ik straplocks op mijn andere gitaren, maar deze heeft een eigen strap, dus heb ik het zo opgelost. Staat ook wel lekker, bij zo'n afgeragd ding.

Zero007
8 oktober 2007, 16:47
Ik mag nog geen bier:p mijn vader kan wel gaan drinken:p Maar bij de winkel hebben ze hem al uit de doos gehaald en de nodige dingen gedaan volgens mij :cooler:. Verder begin ik denk ik volgend jaar met les voor mijn elektrische gitaar

G.G.
8 oktober 2007, 16:49
Ik mag nog geen bier:p mijn vader kan wel gaan drinken:p Maar bij de winkel hebben ze hem al uit de doos gehaald en de nodige dingen gedaan volgens mij :cooler:. Verder begin ik denk ik volgend jaar met les voor mijn elektrische gitaar

Laat je vader dan maar twee flesjes Grolsch naar binnen werken, dan weet je zeker dat je gitaar veilig aan de band blijft hangen.

Als ze in de winkel de afstelling al hebben gedaan, dan is dat helemaal super. Niets meer aan doen, gewoon lekker gaan spelen.

Blend
8 oktober 2007, 16:55
@GG: mooie tremelo, goudkleurig. Heel gaaf!

Zero007
8 oktober 2007, 17:02
Wat voor Grolsch flesjes hebben jullie dan :p die dingen waar je het dopje er weer op kunt zetten:p want op die nieuwe gewone flesjes zit dat niet:p Heb wel geluk mijn vader drinkt alleen maar Grolsch en raar bier zonder merk:p

G.G.
8 oktober 2007, 17:03
Wat voor Grolsch flesjes hebben jullie dan :p die dingen waar je het dopje er weer op kunt zetten:p want op die nieuwe gewone flesjes zit dat niet:p Heb wel geluk mijn vader drinkt alleen maar Grolsch en raar bier zonder merk:p
Beugelflesjes

Zero007
8 oktober 2007, 17:09
:o jah die dingen:p

rocker_71
8 oktober 2007, 17:10
Prima gitaartje hoor. gefeliciteerd. Een stuk betere dan die plank waarop ik zelf ben begonnen.

Zero007
8 oktober 2007, 17:15
Ben er ook erg blij mee:D met wat voor begon je dan?