PDA

View Full Version : Eerste Elektrische gitaar



Zero007
8 oktober 2007, 16:23
Hallotjes beste mensen :satisfie:
Sinds zaterdag heb ik mijn eerste elektrische gitaar,
ik speel al 4 jaar gewoon gitaar op de muziek school in mijn plaats. Maar ik vroeg me af of ik een goede gitaar heb gekocht (eigenlijk mijn vader want ik moet daar afbetalen) Ik heb een pakket gekocht daar zat in een Squire Strat met een 22W versterker(tje) een boekje waar ik zelf niet zo veel aan heb nog zo'n riem ofzo een tas maar dia kan je niet op je rug ofzo doen een stem apparaat waar ik geen ene moer van begrijp een setje goede plectrums (volgens mij) dat zat er volgens mij allemaal in. Ik moest het wel snel kopen ik vondt de gitaar erg fijn maar het was ook de laatste.
Hier een foto.
http://www.justmusic.nl/img_shop/thumbs/3741.jpg
Groetjes Zero007 (de 007 was ik vergeten)

Blend
8 oktober 2007, 16:25
Een starterspak is meestal niet aan te raden, maa Squiers zijn over het algemeen prima gitaren om mee te beginnen!

Kim Wilson
8 oktober 2007, 16:26
Ach, voor de eerste stappen op gitaargebied voldoet dat versterkertje al gauw. En idd, een Squier is door de regel een prima gitaar. :)


Welkom, en gefeliciteerd met de aankoop! :)

Zero007
8 oktober 2007, 16:29
Bedankt! Het enige vervelde is dat dat riem achtige ding als ik zit telkens los schiet aan 1 kant is een beetje uitgescheurd denk ik.

G.G.
8 oktober 2007, 16:32
Laat hem eens goed afstellen (want meestal zo uit de doos is het voor verbetering vatbaar)


Zet de tremelo vast (veren lekker strak aan de achterkant) en laat het armpje lekker in de hoes zitten (heb je voorlopig niet nodig)

Tegen de tijd dat de potmeters gaan kraken (draaiknoppen) ben je misschien ook toe aan betere elementen, vervang die dan ook door bijv. GFS.

Maar voorlopig (lees: zeker minimaal een jaartje) zit je wel goed met die gitaar.

G.G.
8 oktober 2007, 16:34