PDA

View Full Version : ibanez roadstar II bass '80ies



sander84
8 oktober 2007, 15:48
Hey

ik ben sowieso nieuw hier, dus hoi.

ik heb een tijdje geleden een ibanez roadstar II gekocht, sunburst en electronica-loos. ik weet dat het een goede bass is, maar (dat had de verkoper in kwestie niet verteld) de bass is fretloos. ik kan al niet bassen met frets dus laat staan zonder. nu is mijn vraag: heeft er iemand een roadstar II bass over of wil hij ruilen met mijn hals?

http://blog.bassfire.de/wp-content/uploads/2007/05/83_roadstar_front.jpg

Roro92
8 oktober 2007, 16:44
Heb je 'em zonder proberen gekocht dan?

sander84
8 oktober 2007, 16:47
jips. ik wist dat hij goed was. en die dude woonde aan de andere kant van nederland. alleen dat van die hals wist ik noch hij....nu dus wel...

B_2_the_a
8 oktober 2007, 16:49
voor 'n mooi prijsje wil ik de bas wle overnemen :D

Blend
8 oktober 2007, 16:51
schaamteloze spam als je het mij vraagt....

sander84
8 oktober 2007, 17:03
voor 'n mooi prijsje wil ik de bas wle overnemen :D

als ik aan een andere kan komen mag je deze wel overnemen (die ik heb is in sunburst btw).

Valentijn
8 oktober 2007, 17:34
je kan ook veel gaan oefenen en fretloos beginnen.
zijn meningen nogal over verschillend over of het handig is....

Ik heb het ook gedaan, als e vanaf het begin goed op je intonatie let (en dus begin met saai spinnetjes en toonladders) is het niet zo'n probleem. Je moet alleen oppassen dan dat je plezier in spelen door die oefeningen niet vermindert

sander84
8 oktober 2007, 17:41
je kan ook veel gaan oefenen en fretloos beginnen.
zijn meningen nogal over verschillend over of het handig is....

Ik heb het ook gedaan, als e vanaf het begin goed op je intonatie let (en dus begin met saai spinnetjes en toonladders) is het niet zo'n probleem. Je moet alleen oppassen dan dat je plezier in spelen door die oefeningen niet vermindert

Ja, dat kan ook. maar met frets rammelt de bass lekker. dat vind ik dus geweldig. fretless past beter bij jazz en fusion. ik ben persoonlijk van mening dat een bass lekker lomp mag klinken. en ik betwijfel dat dat echt lukt met fretless.

jimihattricks
9 oktober 2007, 13:41
the Police kan toch niet echt jazz of fushion worden genoemd..?

B_2_the_a
9 oktober 2007, 14:26
tjah
het gebruik van een fretless bas was bij the police ook niet gigantisch, maar wel een deel..
Daarom wil ik die bas eigenlijk :P

sander84
12 oktober 2007, 01:46
owk. ik heb nu dus een roadstar 2 op de kop weten te tikken, helemaal zwart, met frets en twee humbuckers. wie wil hem ruilen tegen eerder genoemde roadstar 2? incl koffer.