PDA

View Full Version : Anouk ontslaat haar bandleden



Pagina's : [1] 2

Kim Wilson
8 oktober 2007, 15:43
http://www.ad.nl/denhaag/cultuur/article1723612.ece

Lijkt me niet handig van haar...

Han S
8 oktober 2007, 15:47
Heeft ze al eerder geflikt, zonde dat een zangeres die zo getalenteerd is zulke domme dingen doet. Het mag duidelijk zijn dat mevrouw niet met kritiek kan omgaan.

Kim Wilson
8 oktober 2007, 15:50
Ja, dat las ik ook. Egoïstisch zeikwijf...

Han S
8 oktober 2007, 15:54
Dat zou ik niet meteen willen zeggen, maar slim is het niet. Ik heb een paar keer met haar vorige band gewerkt, waren prima gasten.

Kim Wilson
8 oktober 2007, 16:02
Nou ja, ze is niet van plan om te luisteren naar kritiek (sterker nog, wie kritiek heeft, kan opzouten) en ze duwt dus haar eigen zin door. Ze moet zich een keer beseffen dat ze het niet alleen doet/kan. Het draait niet alleen om haar, maar dat denkt ze wel.

En ze zet ook niet even de minste muzikanten aan de kant. Alsof er massa's van dat soort rondloopt. Als ze soms denkt dat anderen nooit eens kritiek hebben op wat zij in de kop heeft, kon ze nog wel eens bedrogen uitkomen.

Ach, dan zal ze wel weer een nieuw setje muzikanten inhuren, die nog geen kritiek durven te geven... :satisfie:

hendrix2
8 oktober 2007, 16:16
Jammer, de band waar ze nu mee speelde stond er echt wel.
Heb ze 2 maal live gezien met die band en vond het tweemaal erg geslaagd!

Han S
8 oktober 2007, 16:17
Voor de duidelijkheid Hans, Anouk heeft een buitengewoon soepele stem en behoort bij de top, ook internationaal. Maar van wat ik tot nog toe heb gehoord schiet het niet met haar op en dat komt door haar attitude. Zo ging mevrouw voor de eerste keer naar Amerika en dacht daar een grote muil te kunnen opzetten, waar de mannen dus niet van gediend waren. Dat is een aantal jaren geleden.

Nu begrijp ik dat ze een CD heeft opgenomen in Amerika en dat de producer zijn eigen mannetjes heeft ingezet. Dat lijkt me logisch want die kent hij en hij weet wat hij aan ze heeft. Dat is niet zo gezellig voor haar eigen bandje, dat kan ik ook volgen. Maar ze hebben kritiek op het product en die kritiek zou zo maar eens terecht kunnen zijn, want het is niet de eerste keer dat die kut amerikanen de boel verzieken, is met mijn opnamen ook gebeurd. Twee jaar werk door de gehaktmolen, fantastische zangeres, geweldige muzikanten, maar de amerikaanse mixpogingen ontaardden in veel te veel compressie en het platwalsen van een mooi geluid. Doodziek was ik er van en ik kan me voorstellen dat de mannen van haar band mogelijk iets soortgelijks hebben want de CD wordt nog ff niet losgelaten.

En inplaats van dat madam die kritiek goed in de oren knoopt, er goed over nadenkt en nog eens goed luistert of die jongens een punt hebben, zal ze wel weer boos zijn geworden.

Ik vrees althans dat er zoiets aan de hand is.

Welke muzikanten hebben op een gegeven moment nog zin om met zo'n mevrouw te spelen? Want als je geen kritiek meer mag hebben, kom je toch dicht in de buurt van betaalde slavernij.

Ibanez666
8 oktober 2007, 16:18
Die bandleden moeten niet zo janken. Ze verdienen een leuke boterham door bij haar te spelen

Han S
8 oktober 2007, 16:19
Die bandleden moeten niet zo janken. Ze verdienen een leuke boterham door bij haar te spelen

Ik denk dat ze zonder haar ook wel niet zullen sterven van de honger.

Kim Wilson
8 oktober 2007, 16:21
Die bandleden moeten niet zo janken. Ze verdienen een leuke boterham door bij haar te spelen
Wat Han zegt, een Leendert Haaksma en Hans Eijkenaar komen ook zonder Anouk wel aan hun brood.

Tho
8 oktober 2007, 16:31
Die bandleden moeten niet zo janken. Ze verdienen een leuke boterham door bij haar te spelen

Ik weet niet wat voorn muziekant jij bent, maar als wij opnemen met de band kan het mij wel degelijk een hele grote donder schelen hoe het klinkt en wát ik speel. Als mij een bepaald iets aan de vocalen van onze zanger niet aanstaat zeg ik dat ook gewoon

peter_heijnen
8 oktober 2007, 16:36
Anouk weet wat ze wil en laat zich niet weerhouden haar plannen uit te voeren, ik vind dat sterk.

En als de jongens het er niet mee eens zijn, is het mogelijk beter om mekaar los te laten.

cosmos
8 oktober 2007, 16:52
Lekker interessant allemaal. Het valt toch alleen ons muzikanten op wie daar staan. Net alsof het andere mensen ook maar enigszins iets kan boeien wie Nobody's Wife inzet. Als Anouk het maar zingt! Dit wordt in de pers alweer echt zo'n Anouk-bash ding, terwijl het helemaal niemand (ook de niet-muzikanten) kan boeien. Ik denk niet dat ze er minder platen om gaat verkopen hoor..

peter_heijnen
8 oktober 2007, 17:04
Lekker interessant allemaal. Het valt toch alleen ons muzikanten op wie daar staan.
Zo werkt dat niet. Als ze een goed functionerende band achter zich heeft, zal ze er zelf ook beter door zingen.

En het gaat er dan eigenlijk nog helemaal niet eens om hoe die band echt klinkt, maar vooral om hoe zij vindt dat die klinkt.

rocker_71
8 oktober 2007, 17:15
Wanneer zijn de audities?? :seriousf:

cosmos
8 oktober 2007, 17:57
Zo werkt dat niet. Als ze een goed functionerende band achter zich heeft, zal ze er zelf ook beter door zingen.

Ach joh, elke goede broodmuzikant kan toch doen wat die vorige band ook deed? Het zijn top-muzikanten hoor, ik doe het ze niet na, maar het is nou ook niet zo alsof ze onvervangbaar zijn.

B_2_the_a
8 oktober 2007, 18:32
Die chemie in die band, dat is met een zooitje losse beroepsmuzikanten niet terug te krijgen.. Deze gasten spelen sinds hun tienerjaren ongeveer al samen..

Voor de rest hebben ze naast Anouk werk zat, ze geven allen les op het codarts in rotterdam... Daarnaast ook een hoop sessie werk... dat komt wel goed met ze..

Maar voor mij is dit een reden om geen anouk cd meer te kopen of naar een concert te gaan, tenzij er een zelfde soort begeleiding komt...

spirit
8 oktober 2007, 18:32
Ik weet nog een "Haags" bandje waar ze op zoek zijn naar een drummer en een bassist.

Maar het maakt wel degelijk verschil welke muzikanten er staan, en of een band goed op elkaar is ingespeeld. Laatst stond Michel van Schie te bassen bij Ilse deLange, en daar vond ik 'm niet zo, dan zie je echt wel dat Aram beter bij de band past, terwijl ik Michel bij Anouk weer wel heel goed vind (vond).

Einzeln
8 oktober 2007, 18:53
We zijn er niet bij geweest. Dus oordelen is lastig. (hoor en wederhoor en dat soort dingen)
Maar ja, als mijn babietjes niet gewaardeerd worden door mijn medewerkers, dan zou ik ook andere medewerkers gaan zoeken.

rjong999
8 oktober 2007, 19:36
Ik ken Anouk verder niet maar begrijp van verschillende ingewijden dat het nogal een kutbitch is. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet vooral haar eigen zin moet doordrijven. Je weet, succes kent vele vaders, mislukkingen zijn vaak wezen. Dus na een mislukking moet ze gewoon doen wat ze wil om de boel weer op poten te krijgen. Als een nieuwe band daarbij helpt, des te beter. Zo niet, pech gehad. Maar je moet schieten om te scoren, zei iemand ooit eens.

peter_heijnen
8 oktober 2007, 19:37
Ach joh, elke goede broodmuzikant kan toch doen wat die vorige band ook deed?
Een simpel "neen" is hier op zijn plaats.

En nogmaals, het gaat er dus helemaal niet om of het jan en alleman boeit wie er wat op gitaar bij anouk inzet, het gaat er om wat zij er zelf van vindt.

En het gaat idd vooral om de chemie of het bandje wel of niet goed klinkt, en dat kan net zo goed met losse broodmuzikanten zolang ze maar goed bij elkaar (willen) passen.

Han S
8 oktober 2007, 20:24
De reacties op dat artikeltje zijn ook leuk. Anouk is voor mij een van de beste nederlandse zangeressen, niet mijn smaak maar haar talent en kwaliteit is onmiskenbaar. Wat er allemaal precies is gebeurd weet niemand, maar er lopen nog wel een paar muzikanten rond die haar prima kunnen begeleiden lijkt me.

En zoals iemand al zei: als je naar een concert gaat van Marco Borsato, voor wie kom je dan, toch niet voor Ton Dijkman? Zal dat met Anouk dan anders werken?

marc_o
8 oktober 2007, 20:30
Lullig voor de band, maar dat zal Anouk aan haar prachtige aars oxideren.

Zij heeft de naam en zij is het product. als ze niet verder wil, voila, enne......noem mij 1 vrouw die wel tegen kritiek kan en ik noem je een leugenaar :)

Zo'n band heeft ze zo weer bij elkaar hoor, gaat echt geen probleem worden. Hoe goed ik die muzikanten ook vind, en ik ken er ook een aantal van, ik vind het jammer dat je altijd maar dezelfde gitaristen ziet. Er is wel meer aan muzikanten dan altijd maar datzelfde groepje.

Azrael
8 oktober 2007, 20:33
Lullig voor de band, maar dat zal Anouk aan haar prachtige aars oxideren.

Zij heeft de naam en zij is het product. als ze niet verder wil, voila, enne......noem mij 1 vrouw die wel tegen kritiek kan en ik noem je een leugenaar :)

Zo'n band heeft ze zo weer bij elkaar hoor, gaat echt geen probleem worden. Hoe goed ik die muzikanten ook vind, en ik ken er ook een aantal van, ik vind het jammer dat je altijd maar dezelfde gitaristen ziet. Er is wel meer aan muzikanten dan altijd maar datzelfde groepje.

Lekker makkelijk gedacht weer. Als je een hele band eruit gooit dan flik je gewoon kutstreek die echt niet goed te praten is. Gewoon egoisme. Of valt dit weer onder goed management ofzo? :sneaky:
Trent Reznor van Nine Inch Nails is ook niet netjes met zijn muzikanten. Hij heeft ze voor het opraden echter wel maar netjes vind ik het niet.
Tuurlijk heeft ze die band zo weer bij elkaar. Zo werkt het in het bedrijfsleven ook. De een eruit en de volgende erin. Maar diegene die eruit gaat is wel mooi de lul.




Hmmz, bij nader inzien moet ik dit toch nuanceren aangezien we de achtergrond niet weten.

B_2_the_a
8 oktober 2007, 21:10
En zoals iemand al zei: als je naar een concert gaat van Marco Borsato, voor wie kom je dan, toch niet voor Ton Dijkman? Zal dat met Anouk dan anders werken?

Zoals eerder gezegd, ik heb een tijd terug de anouk is alive dvd gekocht vanwege de band, naast dat heeft ze wel een ok koppie/lichaam en een goeie strot.. Maar dat band was wel de hoofdreden waarom ik die dvd kocht...

vulvasonic
8 oktober 2007, 21:19
Haal Anouk weg en je houdt een stel 'kutnummers' over met een zeer beperkte houdbaarheidsdatum.

Misschien heeft Anouk het wel helemaal gehad met dat clubje, na al die tijd. Misschien heeft ze ingezien dat ze het vuur alleen maar opnieuw kan aanwakkeren met een groep nieuwe muzikanten. Misschien was de band wel een beetje te laks geworden. Misschien heeft Anouk wel de kloten die anderen in een dergelijke situatie niet hebben en bereid is een offer te maken.

Weten wij veel wat er allemaal aan de hand is?
Ik ken die gasten niet. Het is me net iets te gemakkelijk om met een belerend vingertje naar Anouk te wijzen. Ik weet alleen dat Anouk een topwijf is.

Rinze
8 oktober 2007, 21:27
Ik weet het ook niet, vond die band wel erg goed op de DVD. En Anouk is nog steeds een lekker ding :satisfie: Hotel New York vind ik een erg goede plaat met veel goeie nummers, terwijl het normaal echt niet mijn soort muziek is. Anouk is een zangeres met persoonlijkheid en een volstrekt eigen geluid. Dat is denk ik al voldoende reden om in Nederland niet gepruimd te worden (maaiveld enzo).

Wat betreft Trent Reznor: ik vind het belangrijker dat ie met weer een geweldige plaat komt als dat ie zo lief voor zijn muzikanten is. Een goeie CAO is geweldig maar of dat tot betere muziek leidt is nog maar de vraag.

tillens
8 oktober 2007, 22:15
Ik persoonlijk heb Anouk als zangeres niet hoog staan, vind haar niet aangenaam zingen.. De muzikanten die ze heeft zijn stuk voor stuk prima gasten en ook aardige peren, en ik kan er niet om rouwen dat ze er niet meer spelen. . Daarnaast wat over de amerikaanse sound; Glenn Ballard maakt inderdaad behoorlijke amerikaanse rock, en ik vind het best goed klinken, @ Han, luister eens naar Let Love In van Goo Goo Dolls, staan paar liedjes op die onwijs geproduceerd zijn. Natuurlijk zijn er legio artiesten die doodgemixed worden maar er zijn ook een paar albums bij die a) erg goed vind vanwege de songs en b) ook qua productie en mix zeer fraai zijn..

kortom madam zoekt het maar uit op d'r houtvlot!

Bernd Veenema
8 oktober 2007, 22:39
Dat je een keer wat anders wilt, omdat de muzikanten niet goed genoeg zijn, vind ik niet zo vreemd. Maar als je bijvoorbeeld een Leendert Haaksma in de band hebt, krijg je het ook niet beter.
Rob Winter (Marco Borsato, Toontje Lager, Twarres enz.) vindt dat Leendert de beste Nederlandse gitarist ooit is. Of dat waar is weet ik niet, maar hij is wel enorm goed. Op haar dvd klinkt de hele band superstrak.
Als zij succes in Amerika wil, zou ik de band toch maar houden geloof ik.

MusicManMaestro
8 oktober 2007, 22:52
Ik geloof niet dat de gemiddelde Anouk fan er wakker van zal liggen dat ze een andere band achter zich zou hebben staan want hoe goed die band dan ook geweest mag zijn hun opvolgers zullen ook wel van hetzelfde kaliber zijn.

Han S
8 oktober 2007, 22:54
Het enige wat ik niks vind aan Anouk is dat Dinand Woesthof accentje, maar die stem is buitengewoon soepel.

Leuk is ook dat muzikanten altijd op andere dingen letten dan gewone luisteraars, want wat maakt iemand tot een goede muzikant?

Makor1966
8 oktober 2007, 23:11
beheersing van je instrument & echtheid

Rinze
9 oktober 2007, 07:08
want wat maakt iemand tot een goede muzikant?

Goed luisteren, emotie kunnen overbrengen, communicatief vermogen? En daarnaast is het misschien ook wel handig als je wat techniek en theorie betreft geen absolute nul bant.

Kim Wilson
9 oktober 2007, 08:37
Het enige wat ik niks vind aan Anouk is dat Dinand Woesthof accentje, maar die stem is buitengewoon soepel.
...
Leuke vergelijking. Allebei dat accentje (Haags? :D ) en denken dat de band enkel om hun draait...

Harald
9 oktober 2007, 08:57
Leuk is ook dat muzikanten altijd op andere dingen letten dan gewone luisteraars, want wat maakt iemand tot een goede muzikant?

Vind je dit misschien interresant om te lezen

While it may be true that Frank has performed vocal monologues in several of his songs replete with particular idiosyncratic rhythmic scansion, I would unequivocally say that being "Like the first guy to rap in the 70's" is about the lamest and most inappropriate way to convey Frank's overall image to others and insults his real musical achievements.

There have been studies showing that an average person who enjoys music but knows very little about the technical side of it can determine the difference in the level of skill of a novice musician up to a competent musician. In other words on a scale of 1 to 10 they can hear a big difference between the caliber of a 1 and a 5. Past that, from 5 to 10, the subtleties, maturity and sophistication of a truly gifted musician are not easily recognized.

This is alarming information. From 5-10 everything seems to all sound "good" or of the same level of skill. That study has to account for the content of some of these endless lists of the top 100 greatest songs/albums of all time and the proliferation of mediocrity.


Bron:http://www.zappa.com/zpz/tourlog/index.php komt uit de blog van 5 september

Einzeln
9 oktober 2007, 09:12
Vind je dit misschien interresant om te lezen


Bron:http://www.zappa.com/zpz/tourlog/index.php komt uit de blog van 5 september

Ik vind het geen wetenschappelijk stuk. Wanneer je bekijkt wat het technisch verschil is tussen fruscianti en Navaro in the Chili peppers dan zeg ik dat Navaro meer techniek in huis heeft. Maar Fruscianti is de betere gitarist in de context van de Peppers.
Het zit veel complexer in elkaar als "slechts" vakmanschap. Chemie laat zich niet niet in termen van vakmanschap uitdrukken bijvoorbeeld. Iedereen beleeft zin aan muziek op een andere wijze. En ik kan het recept voor mezelf maar moeilijk uitdrukken. De discussie over het belang van tekst bijvoorbeeld. Doet mij niet zoveel, en anderen schijnen er diep door te kunnen worden geraakt.

Mr.Bluesbreaker
9 oktober 2007, 09:30
Vreemde beslissing ineens. Als je al zo lang met die muzikanten om je heen zit, dan wordt het toch wel eerder duidelijkdat het op zo'n punt wringt?
(1997, Hans Eikenaar bijvoorbeeld) Na 10 jaar weet je toch hoe iemand zich gedraagt?

Maaroged, tijd om de CVtjes naar madam op te sturen jongens:)

kassie
9 oktober 2007, 09:39
ik vond die band live altijd wel als een huis staan zeg. Oké ze zijn niet onvervangbaar maar zie maar eens een goed ingespeelde band in nederland weer te krijgen van dat niveau. Maar ik denk gewoon dat ze zich nu op Amerika richt en met die andere band, en dat ze de jongens in Nederland niet meer nodig heeft. Anders had ze wel 1 muzikant ontslagen in plaats van de hele band.

Han S
9 oktober 2007, 09:58
Via email forcryingoutloud, de meest onpersoonlijke manier van communiceren.

Luister nog eens goed naar waar mevrouw Teeuwe over zingt, de tekst van Michel bijvoorbeeld, daar klopt iets niet tussen de overtuiging waarmee ze het zingt en het ontslaan van je maten via email.

En dat maakt haar ongeloofwaardig.

kassie
9 oktober 2007, 10:17
Via email forcryingoutloud, de meest onpersoonlijke manier van communiceren.

Luister nog eens goed naar waar mevrouw Teeuwe over zingt, de tekst van Michel bijvoorbeeld, daar klopt iets niet tussen de overtuiging waarmee ze het zingt en het ontslaan van je maten via email.

En dat maakt haar ongeloofwaardig.

klopt het is erg stijlloos, en niet de juiste manier waarop je een jarenlange muzikale samenwerking beeindigd. op z'n minst even bij elkaar komen en dan iedereen de bons geven.

Makor1966
9 oktober 2007, 10:37
Via email forcryingoutloud, de meest onpersoonlijke manier van communiceren.

Luister nog eens goed naar waar mevrouw Teeuwe over zingt, de tekst van Michel bijvoorbeeld, daar klopt iets niet tussen de overtuiging waarmee ze het zingt en het ontslaan van je maten via email.

En dat maakt haar ongeloofwaardig.
Misschien iets in de zin van
"I do not want what I haven't got"...

rickert
9 oktober 2007, 11:33
Ik las het gister ook... Niet echt slim van d'r lijkt me. En over de mail is indd lullig Han, bij ons bandje At7 mailde zaterdag ook de gitarist ineens dat ie uit de band stapt. Daar had-ie best mee kunnen wachten tot vandaag, want we repeteren op dinsdag :chicken: .

Quink
9 oktober 2007, 12:17
Tsja, het draait toch om Anouk, en zij zal zelf een bepaalde koers willen volgen. Als ze het idee heeft dat de band niet mee wil, dan kan ik me voorstellen dat ze zonder ze verder gaat. Doet uiteraard niks af aan het feit dat het erg kort door de bocht lijkt om na een beetje kritiek mensen zo te dumpen.

En, ik heb geen idee hoe e.e.a. financieel geregeld is. De band zal wellicht in loondienst zijn? Dan krijgen zij hun centen toch wel. Voor Anouk zal dat anders zijn. Als zij het idee heeft dat ze beter kan scoren met een gladde produktie is dat wellicht “te commercieel gedacht”, maar goed, kan me wel voorstellen dat ze dat voor lief neemt als ze denkt een reële kans te maken op een “klapper”. Ze zal dan wellicht eerder denken: it's my head on the block, therefore I make the decisions....

En die bandleden hebben waarschijnlijk ook meer alternatieven, kunnen overal terecht, bij allerlei types bands/artiesten, met allerlei soorten muziek, etc. Wat kan Anouk nog als ze niet kan “Anouken”?

Dude
9 oktober 2007, 12:40
ik heb een beetje het idee dat in dat hele wereldje niks echt is dus het allemaal niet zo uitmaakt of iets via de tel of via de mail gaat.

Bovendien hoeft niemand daar bang te zijn om minder werk hoor, het is zoals hans eikelaar het zegt, "we zouden graag de nieuwe cd tour met anouk willen doen" en ws is de enige reden voor hem geld/media aandacht. Logisch want je bent beroepsmuzikant of niet toch ?

cosmos
9 oktober 2007, 12:44
Via email forcryingoutloud, de meest onpersoonlijke manier van communiceren. Luister nog eens goed naar waar mevrouw Teeuwe over zingt, de tekst van Michel bijvoorbeeld, daar klopt iets niet tussen de overtuiging waarmee ze het zingt en het ontslaan van je maten via email. En dat maakt haar ongeloofwaardig.

Wat een onzin om een zakelijke beslissing te vergelijken met een songtekst. Dan zou je ook kunnen zeggen dat die bandleden hun excuses niet mogen aanbieden omdat ze "Don't say you're sorry" zingt.
Het is gewoon simpel: die bandleden sturen per show een factuurtje en krijgen gewoon uitbetaald. Ze vonden die plaat te glad en te Amerikaans klinken (http://www.haagspoppodium.nl/index.php?middle=archief/nieuws_detail&sid=6982) en Anouk vond van niet, dus die heeft ze uit de band gegooid. Lekker interessant of dat via de e-mail gaat, tegenwoordig gaan zoveel zakelijke dingen via de e-mail. Volgens mij denken de meeste mensen hier dat ze nog steeds gezellig gezamenlijk in een prutbusje naar alle shows reden en onderweg lekker keuvelden over lekkere wijven en bier. No way! Die gasten komen gewoon opdagen op hun 'werk' en komen onderweg naar het podium de zangeres tegen. Heel zakelijk allemaal. Ook niet mijn ding, wel de realiteit.

B_2_the_a
9 oktober 2007, 12:55
Wat een onzin om een zakelijke beslissing te vergelijken met een songtekst. Dan zou je ook kunnen zeggen dat die bandleden hun excuses niet mogen aanbieden omdat ze "Don't say you're sorry" zingt.
Het is gewoon simpel: die bandleden sturen per show een factuurtje en krijgen gewoon uitbetaald. Ze vonden die plaat te glad en te Amerikaans klinken (http://www.haagspoppodium.nl/index.php?middle=archief/nieuws_detail&sid=6982) en Anouk vond van niet, dus die heeft ze uit de band gegooid. Lekker interessant of dat via de e-mail gaat, tegenwoordig gaan zoveel zakelijke dingen via de e-mail. Volgens mij denken de meeste mensen hier dat ze nog steeds gezellig gezamenlijk in een prutbusje naar alle shows reden en onderweg lekker keuvelden over lekkere wijven en bier. No way! Die gasten komen gewoon opdagen op hun 'werk' en komen onderweg naar het podium de zangeres tegen. Heel zakelijk allemaal. Ook niet mijn ding, wel de realiteit.

Ik denk dat die band wel als band werkte, niet als losse muzikanten...

edit: en er is geen band op dat formaat wat gezellig samen vanaf 1 punt vertrekt, ze wonen niet allemaal in dezelfde stad dus komen allemaal zelf (of carpoolen af en toe) naar de locatie... Misschien als ze vanaf een hotel vertrekken wel gezamelijk, maar dat is zelden nodig in nederland...

Kim Wilson
9 oktober 2007, 12:57
Wat een onzin om een zakelijke beslissing te vergelijken met een songtekst. Dan zou je ook kunnen zeggen dat die bandleden hun excuses niet mogen aanbieden omdat ze "Don't say you're sorry" zingt.
Het is gewoon simpel: die bandleden sturen per show een factuurtje en krijgen gewoon uitbetaald. Ze vonden die plaat te glad en te Amerikaans klinken (http://www.haagspoppodium.nl/index.php?middle=archief/nieuws_detail&sid=6982) en Anouk vond van niet, dus die heeft ze uit de band gegooid. Lekker interessant of dat via de e-mail gaat, tegenwoordig gaan zoveel zakelijke dingen via de e-mail. Volgens mij denken de meeste mensen hier dat ze nog steeds gezellig gezamenlijk in een prutbusje naar alle shows reden en onderweg lekker keuvelden over lekkere wijven en bier. No way! Die gasten komen gewoon opdagen op hun 'werk' en komen onderweg naar het podium de zangeres tegen. Heel zakelijk allemaal. Ook niet mijn ding, wel de realiteit.
Als het allemaal zo zakelijk is (wat het ongetwijfeld is, dat geloof ik ook wel), dan meld je je werknemers geen ontslag via de mail. Zo werkt dat niet, ook niet in het bedrijfsleven. Het is juist geen hobby-bandje, waarbij je een mailtje stuurt dat je ermee stopt. Ontslag gaat dan op zijn minst middels een zakelijke brief, en liever nog met een persoonlijk gesprek.

Rick trodat
9 oktober 2007, 15:28
Zonde...zonde ..zonde. Dat je zo'n goeie band de duur wijst. Maar je weet inderdaad niet wat er zich heeft afgespeeld.

Toch vind ik dat (als het anouk haar beslissing was) Anouk een betere manier had kunnen vinden dan over de mail. Het is zoiets als het uitmaken met je vriendin over de sms.

Michael AE
9 oktober 2007, 15:39
Wat een klotestreek.

Deze band was echt geen bij elkaar geraapt zooitje, maar gewoon een bandje zoals alle anderen. ik zal morgen eens aan Martijn vragen hoe het zit en als ik meer weet dat ik neer mag zetten, laat ik het wel weten.

cosmos
9 oktober 2007, 20:15
Deze band was echt geen bij elkaar geraapt zooitje, maar gewoon een bandje zoals alle anderen.


Die gasten samen misschien wel ja, maar die gasten samen met Anouk niet. En daar zit 'em nou net het verschil.

drap
9 oktober 2007, 20:33
Dus het ging om de kritiek van de band uit??? Sjees, als je niet over dergelijke kritiek kan... Anouk gaat ook nog van een kouwe kermis thuiskomen. De band die ze heeft weggeschopt waren bepaald niet de minsten en hebben absoluut mede het geluid van Anouk bepaald. Dat heeft ze echt niet alleen gedaan.

Ik moet trouwens eerlijk toegeven dat ik ook meer per mail dan per telefoon doe. Daar zie ik persoonlijk het negatieve niet van in.

TuuP
9 oktober 2007, 22:52
Je neemt mensen niet aan per e-mail dus dan ontsla je ze zo ook niet.

drap
9 oktober 2007, 22:56
Ik heb al wat bandleden per e-mail 'aangenomen'. Zo werken muzikantenbanken nou eenmaal. Maar ik ga er niet van uit dat ze via muzikantenbanken recruteert, dat dan weer niet :D Maar ik zou er niet eens verbaasd van staan dat zoiets wel degelijk per mail gaat, gezien het gewoon professionals zijn.

cosmos
9 oktober 2007, 23:07
Ik heb al wat bandleden per e-mail 'aangenomen'. Zo werken muzikantenbanken nou eenmaal. Maar ik ga er niet van uit dat ze via muzikantenbanken recruteert, dat dan weer niet :D Maar ik zou er niet eens verbaasd van staan dat zoiets wel degelijk per mail gaat, gezien het gewoon professionals zijn.

Zo gaat het 100% zeker. Denk je nou echt dat Anouk eerst gezellig met al die jongens een avondje is gaan stappen om te kijken of het wel klikt? Keep on dreaming..

TuuP
9 oktober 2007, 23:17
Zo gaat het 100% zeker. Denk je nou echt dat Anouk eerst gezellig met al die jongens een avondje is gaan stappen om te kijken of het wel klikt? Keep on dreaming..

Aannemen in de zin van een contract. Anouk en haar club willen zekerheid dat 'haar' muzikanten komen opdraven als ze op Pinkpop staat of niet soms?! Dat contract tekenen gaat niet via de mail en dan moet je ook de ballen hebben iemand in het gezicht te kijken als je ze niet meer wil. Of ze wel of niet eerst hebben gespeeld doet er in deze niet toe.

Lijkt me bepaald niet te vergelijken met een hobbybandje die een nieuwe drummer zoekt.

paulusdeBKB
10 oktober 2007, 09:36
Ik heb geen enkel idee wat er precies tussen Anouk en haar band is voorgevallen, maar ik kan me goed voorstellen dat het ontslaan van de band een laatste zet is in een periode dat het toch al niet meer zo lekker liep tussen die twee. Ik ken de bandleden verder niet maar ik weet wel dat ik behoorlijk pissed zou zijn als ik niet zou mogen meespelen op de plaat. Dat scheelt namelijk serieus in de pieken (SENA).

Als de liedjes nou ook nog eens niet leuk zijn, dan zou ik het gevoel krijgen dat ik in de 'Anouk coverband' ben beland. Lijkt me een prima argument voor muzikanten van het kaliber Haaksma / Eijkenaar om over te zeiken. Vervolgens van Anouk heel begrijpelijk dat ze ze ontslaat, na de gedachtengang:

"Ik wil mijn ding doen en om dat voor 100% goed te doen, heb ik muzikanten nodig die er voor 100% achter staan. Jullie vinden de plaat kennelijk niks, de liedjes niks en de sound niks. Dan heb ik dus niks aan jullie. Doewie!"

Verder is het verhaal over contracten enzo gewoon gelul: dit is rock'n'roll, daar kom je als muzikant je afspraken na of je reputatie is naar de maan. Natuurlijk komen je muzikanten opdagen voor Pinkpop, of voor de zoveelste kutsnabbel.

ponq
11 oktober 2007, 11:20
Check http://www.nu.nl/news/1269257/2101/Anouk_verbaasd_over_kritiek_bandleden.html

Het verhaal zoals we dat in eerste instantie lazen blijkt weer eens niet de hele waarheid te zijn.

Niet te snel oordelen dus.

Kim Wilson
11 oktober 2007, 11:23
Ja, dat werpt wel een ander licht op de zaak.

rickert
11 oktober 2007, 15:11
Wie zegt dat ze gelijk heeft:p


Ik blijf Leendert koel vinden.

Gast
12 oktober 2007, 00:21
Ik ben door dit alles wel voor het eerst echt benieuwd naar het nieuwe album van Anouk.

Rinze
12 oktober 2007, 06:49
Het is een marketingcomplot.

drap
12 oktober 2007, 10:09
Check http://www.nu.nl/news/1269257/2101/Anouk_verbaasd_over_kritiek_bandleden.html

Het verhaal zoals we dat in eerste instantie lazen blijkt weer eens niet de hele waarheid te zijn.

Niet te snel oordelen dus.

En bij de Telegraaf hebben ze wel gelijk? Waar maak je dat dan uit op? De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen, maar dat Nu.nl vertrouw ik ook echt voor geen ene meter.

ponq
12 oktober 2007, 10:11
True.

Laat ik het zo zeggen. We hebben nu iig van 'beide kanten' een reactie/visie op het gebeuren.

In medio virtus stat

Einzeln
12 oktober 2007, 10:15
Ik heb geen enkel idee wat er precies tussen Anouk en haar band is voorgevallen, maar ik kan me goed voorstellen dat het ontslaan van de band een laatste zet is in een periode dat het toch al niet meer zo lekker liep tussen die twee. Ik ken de bandleden verder niet maar ik weet wel dat ik behoorlijk pissed zou zijn als ik niet zou mogen meespelen op de plaat. Dat scheelt namelijk serieus in de pieken (SENA).

Als de liedjes nou ook nog eens niet leuk zijn, dan zou ik het gevoel krijgen dat ik in de 'Anouk coverband' ben beland. Lijkt me een prima argument voor muzikanten van het kaliber Haaksma / Eijkenaar om over te zeiken. Vervolgens van Anouk heel begrijpelijk dat ze ze ontslaat, na de gedachtengang:

"Ik wil mijn ding doen en om dat voor 100% goed te doen, heb ik muzikanten nodig die er voor 100% achter staan. Jullie vinden de plaat kennelijk niks, de liedjes niks en de sound niks. Dan heb ik dus niks aan jullie. Doewie!"

Verder is het verhaal over contracten enzo gewoon gelul: dit is rock'n'roll, daar kom je als muzikant je afspraken na of je reputatie is naar de maan. Natuurlijk komen je muzikanten opdagen voor Pinkpop, of voor de zoveelste kutsnabbel.

Ik vermoed dat dit het verhaal is.

Rutger
12 oktober 2007, 10:19
Tja, zoiets kan toch niet van het ene op het andere moment gegaan zijn. Daar zal echt wel meer achter zitten dan alleen een luisteravondje. Er zal wel een hoop gezeik aan vooraf gegaan zijn voordat ze die beslissing nam.

"Alles waar ze hun handen niet op hebben gehad vinden ze bij voorbaat al slecht."

Hehe, gevalletje arrogante muzikanten? :p

marc_o
12 oktober 2007, 10:31
Ach, er zijn drie versies van de waarheid

1. van Anouk
2. van de band
3. de echte waarheid

het is en blijft lullig, en zulke verhalen gaan zoals we hier zien ook nog eens snel een eigen leven leiden. Uiteindelijk is het haar naam op de CD hoes en zij zal afgerekend worden op het al dan niet aanwezige succes van de plaat. Heeft ze een prima band aan de kant gezet? Ja, absoluut. Kan ze zo'n band wederom formuleren? Absoluut, zo'n hoogdravende muziek is het nou ook weer niet, maar het loopt wel heel lekker natuurlijk.

Frank Zappa ontsloeg ook ieder bandlid meerdere malen, en daar hoor je maar weinig mensen over, of David Bowie, Peter Gabriel....allemaal sterke persoonlijkheden met één doel voor ogen en dat is hún doel, en dat is al moeilijk zat.

Einzeln
12 oktober 2007, 10:43
Ach, er zijn drie versies van de waarheid

1. van Anouk
2. van de band
3. de echte waarheid


De echte waarheid. Die wordt wel eens overschat. Dat zijn maar saaie feiten. Anouk neemt met Glenn Ballard en diens personeel een cd op. Er is een luistersessie met haar nederlandse muzikale begeleiders. Bij de luistersessie is er wel of niets gezegd door de band. En bij de luistersessie zijn de bandleden of is Anouk weggelopen. Anouk heeft wel of niet via anderen de mening over de cd gehoord. En Anouk heeft ze uiteindelijk ontslagen. Dat heeft ze wel of niet persoonlijk en vervolgens via de mail gedaan.
Het gaat hoofdzakelijk om beleving van Anouk en de beleving van de band.

marc_o
12 oktober 2007, 10:47
"Facts are stupid things"


Ronald Reagan

ponq
12 oktober 2007, 10:58
De echte waarheid. Die wordt wel eens overschat. Dat zijn maar saaie feiten. Anouk neemt met Glenn Ballard en diens personeel een cd op. Er is een luistersessie met haar nederlandse muzikale begeleiders. Bij de luistersessie is er wel of niets gezegd door de band. En bij de luistersessie zijn de bandleden of is Anouk weggelopen. Anouk heeft wel of niet via anderen de mening over de cd gehoord. En Anouk heeft ze uiteindelijk ontslagen. Dat heeft ze wel of niet persoonlijk en vervolgens via de mail gedaan.
Het gaat hoofdzakelijk om beleving van Anouk en de beleving van de band.

En dit zijn wel/niet alle relevante zaken.... we weten t gewoon niet.

Gast
12 oktober 2007, 12:41
Het is een marketingcomplot.
Geen twijfel mogelijk.:satisfie:

Michael AE
12 oktober 2007, 16:57
Heb Martijn gesproken en hij zei dat bepaalde leden van de band inderdaad bij de luistersessies kritiek hadden en dat Anouk op een gegeven moment pissig is weggelopen. Vervolgens heeft Anouk via mail laten weten dat ze dat niet trok en dat het over was. De band heeft toen maar een persberict de deur uitgedaan, omdat ze geen trek hadden in speculaties, maar die krijg je volgens mij toch wel; zeker als Anouk zelf de boel gaat ontkennen.

De waarheid zal inderdaad wel ergens in het midden liggen, want dat is altijd zo als er twee meningen zijn die haaks op elkaar staan. Naja, ik vind het in ieder geval jammer. Muzikanten zijn er zat, maar mensen vinden die op dezelfde manier een echt hecht bandje vormen, waarbij alle neuzen dezelfde kant op staan, zal nog moeilijk voor d'r worden.

paulusdeBKB
12 oktober 2007, 23:49
Sorry, maar een persbericht van de band van Anouk? Ik heb het grootste respect voor de muzikanten in die band, echt waar. Maar sinds wanneer is de band van Anouk een eigen entiteit?

....


Ooooo, wacht ff!

Sinds nu :D

Serieus, ik zou het erg gaaf vinden als de band van Anouk zelf met een plaat komt! Daar hebben ze nu alle ruimte voor. Ik denk dat ik maar eens een nieuw topic open om daar lekker over te gaan speculeren...

Michael AE
13 oktober 2007, 18:07
Dude, met alle respect, je hebt geen idee waar je over praat. :P

Die gasten zijn serieus een hechte club die wel meer dingen doen dan alleen Anouk begeleiden. Iedereen in die band heeft echt het bandjesgevoel ne dat is ook de reden waarom Anouk ze gevraagd heeft. Het is niet een sessie-band zoals het normaal gaat, maar gewoon een groep vrienden.

Einzeln
17 oktober 2007, 11:36
Good god klinkt toch lekker.

Rutger
17 oktober 2007, 11:37
k Vind r nieuwe single ook best goed :)
Helemaal Anouk maar toch net weer even anders

Baker
17 oktober 2007, 13:32
wel een leuke plaat, ik weet niet of die single representatief is voor de rest van de plaat, maar toen ik hem hoorde begreep ik wel meteen waarom de band, of op z'n minst de gitaristen gematigd enthousiast waren. Veel blazers en bas..... maar weinig gitaar.....

Einzeln
17 oktober 2007, 13:46
wel een leuke plaat, ik weet niet of die single representatief is voor de rest van de plaat, maar toen ik hem hoorde begreep ik wel meteen waarom de band, of op z'n minst de gitaristen gematigd enthousiast waren. Veel blazers en bas..... maar weinig gitaar.....

Jammer dan.

Bigfoot414
17 oktober 2007, 14:37
k Vind r nieuwe single ook best goed :)
Helemaal Anouk maar toch net weer even anders
Beetje hoog Amy Winehouse-gehalte

qroy
17 oktober 2007, 14:42
Beetje hoog Amy Winehouse-gehalte

Precies mijn gedachte

Michael AE
17 oktober 2007, 16:17
wel een leuke plaat, ik weet niet of die single representatief is voor de rest van de plaat, maar toen ik hem hoorde begreep ik wel meteen waarom de band, of op z'n minst de gitaristen gematigd enthousiast waren. Veel blazers en bas..... maar weinig gitaar.....

Vreemd genoeg waren het juist Michel van Schie en Hans Eijkenaar die de meeste kritiek hadden. Martijn en Leendert hebben niet veel gezegd volgens Martijn.

the sure thing
21 oktober 2007, 09:35
Leendert is zowiezo bescheiden qua mening :soul:

Solidkick
21 oktober 2007, 18:34
ik zou het erg gaaf vinden als de band van Anouk zelf met een plaat komt! ...

BZA ?

10tekensblabla

elkay
22 oktober 2007, 22:35
Serieus, ik zou het erg gaaf vinden als de band van Anouk zelf met een plaat komt!

Kijk eens op http://myspace.com/blowbeat dat is waar Leendert zijn muzikale ei in kwijt kan. De laatste CD is overigens gemastered door Michiel.

kassie
24 oktober 2007, 11:07
Vreemd genoeg waren het juist Michel van Schie en Hans Eijkenaar die de meeste kritiek hadden. Martijn en Leendert hebben niet veel gezegd volgens Martijn.

in een radio interview met chiel beelen zei anouk dat ze ''nul komma nul'' reactie kreeg van de bandleden op haar nieuwe materiaal. later hoorde ze via via dat de jongens nogal kritiek hadden gehad. van enkele personen pikte ze het niet van maar ze had leendert nog wel gevraagd om in de band te blijven omdat die dicht naar haar hart stond. Maar ook leendert had er niet zoveel trek meer in. Nu ging ze bezig met allemaal jonge sessiemuzikanten.

marc_o
25 oktober 2007, 19:41
Er is een (ex) forumlid in de running haar nieuwe gitarist te worden.

Mithrandir
25 oktober 2007, 21:03
Wie dan???

marc_o
25 oktober 2007, 21:05
Denk niet dat hij het zelf zal posten, maar zodra het zover is, laat ik het zeker weten. Ik was BIJZONDER verbaasd.

Mithrandir
25 oktober 2007, 21:07
Lacrymosa? Jay-Cal?


Hehehehe....zeg maar niks, ik hoor het ooit wel.

marc_o
25 oktober 2007, 21:10
Nee, het is in ieder geval een Zeeuw van rond de 20.




PS: Ik ben NIET rond de 20!

Einzeln
26 oktober 2007, 09:04
Oh dit is leuk. Ik nomineer Nico Brandsen, Martijn Bosman en natuurlijk Manuel Hugas. Dus dat groepje wat met Ro speelt en met Jan akkerman en met Kane. Die zouden met gemak dat soul singletje van nu kunnen spelen.

EuroCinema
26 oktober 2007, 11:28
Ik vind die nieuwe single helemaal niet rot klinken, de muziek is wat minder recht-toe-recht-aan rockend en dat komt haar stem IMHO wel ten goede. Het is wel duidelijk dat de producer Winehouse in gedachten had idd.

paulusdeBKB
26 oktober 2007, 13:25
Dude, met alle respect, je hebt geen idee waar je over praat. :P

Die gasten zijn serieus een hechte club die wel meer dingen doen dan alleen Anouk begeleiden. Iedereen in die band heeft echt het bandjesgevoel ne dat is ook de reden waarom Anouk ze gevraagd heeft. Het is niet een sessie-band zoals het normaal gaat, maar gewoon een groep vrienden.

Sorry dat ik nu pas reageer, ik ben mijn gitaarnetforumaanwezigheid een beetje aan het terugschroeven. Ik neem meteen van je aan dat Anouk's ex-bandje een hechte club is, maar je reactie wijst meteen waar de schoen wringt: als muzikanten (en als bandje?) zijn ze begeleiders. Ze staan niet bekend onder een eigen naam ofzo. En zijn dus voor de buitenwereld geen eigen entiteit. Maar zo zie ik het.

Anderzijds snap ik heus wel dat ze de 'beschuldiging' van Anouk willen pareren.

B_2_the_a
7 november 2007, 09:46
damn
die clip :S

http://del.interoute.com/?id=784dcf08-2c0b-4f1c-84bd-e8623139525e&delivery=stream

bass blom
7 november 2007, 10:00
Nee, het is in ieder geval een Zeeuw van rond de 20.




PS: Ik ben NIET rond de 20!

een zeeuw met touwhaar?
die heeft mijn oude recto gekocht :D

Kim Wilson
7 november 2007, 10:54
damn
die clip :S

http://del.interoute.com/?id=784dcf08-2c0b-4f1c-84bd-e8623139525e&delivery=stream
Mwoah, ze is er lichamelijk niet echt op achteruit gegaan. Goeie tetten! :D

B_2_the_a
7 november 2007, 11:55
Mwoah, ze is er lichamelijk niet echt op achteruit gegaan. Goeie tetten! :D

dat wel
zou er bijna geil van worden

Kim Wilson
7 november 2007, 11:56
Ik heb de clip dan ook zonder geluid gezien. :D

B_2_the_a
7 november 2007, 12:07
Ik heb de clip dan ook zonder geluid gezien. :D

die stem is ook wel ok hoor ;)

marc_o
7 november 2007, 13:34
En ja hoor, de ex-gitaarnetter is het geworden.


Stewartfan, of in het echte leven Angelo de Rijke is de nieuwe Anouk-gitarist.

Ik wens hem héél veel succes, niet gek voor een 22-jarige die een aantal jaar geleden nog weinig tot niets kon spelen. Zelden iemand zo snel vooruit zien gaan!

proficiat!

Das Schaap
7 november 2007, 14:03
damn
die clip :S

http://del.interoute.com/?id=784dcf08-2c0b-4f1c-84bd-e8623139525e&delivery=stream
En daarmee wil ze in Amerika doorbreken ? :dontgeti:

marc_o
7 november 2007, 14:13
Ik vind het erg goed trouwens en sodeju, waar heeft ze die voorgevel vandaan??

B_2_the_a
7 november 2007, 14:21
En ja hoor, de ex-gitaarnetter is het geworden.


Stewartfan, of in het echte leven Angelo de Rijke is de nieuwe Anouk-gitarist.

Ik wens hem héél veel succes, niet gek voor een 22-jarige die een aantal jaar geleden nog weinig tot niets kon spelen. Zelden iemand zo snel vooruit zien gaan!

proficiat!


damn,
DE gitarist van scwar?
Die heb ik al tijden in m'n msn lijst staat :P

B_2_the_a
7 november 2007, 14:21
Ik vind het erg goed trouwens en sodeju, waar heeft ze die voorgevel vandaan??

kiddo's?
heb je er problemen mee?

marc_o
7 november 2007, 14:23
kiddo's?
heb je er problemen mee?

Met kiddo's? nee, zeker niet.


Inderdaad, Angelo van Scwar.

Kim Wilson
7 november 2007, 17:05
Ja, sinds ze moeder is, loopt ze er mooi mee te koop! :cheerup:

B_2_the_a
7 november 2007, 17:06
Ja, sinds ze moeder is, loopt ze er mooi mee te koop! :cheerup:

groot gelijk toch?

Swan
7 november 2007, 17:39
ik vind de clip nogal hysterisch overkomen :S

Rinze
7 november 2007, 17:41
Die link doet het bij mij helemaal niet, Winamp draait dol of zo.

B_2_the_a
7 november 2007, 18:18
Die link doet het bij mij helemaal niet, Winamp draait dol of zo.

gebruik dan ook wmp flapdrol

Rinze
7 november 2007, 18:24
gebruik dan ook wmp flapdrol

Alsof dat altijd goed draait, Bips!

drap
7 november 2007, 18:42
Alsof dat altijd goed draait, Bips!

Even op http://www.filehippo.com/ kijken Rinze. Daar is de meest recente WMP te vinden, die doet het wel. Tenminste, hier wel.

Ik vind het liedje trouwens echt tien keer niks, maar ik ben toch al geen Anouk fan.

marc_o
7 november 2007, 19:31
een zeeuw, een zeeuw, hoera, hoera

De 20-jarige Vlissinger Angelo de Rijke is de nieuwe gitarist van Anouk. De Rijke werd door het management van de Haagse rockartieste benaderd met de vraag of hij in de nieuwe band van Anouk wilde spelen. Afgelopen zaterdag deed hij auditie in
Hilversum.

De Rijke studeert in Tilburg aan de Rock Academy. Hij begon al op 14-jarige leeftijd als gitarist in de Zeeuwse band Scwar. In 2005 wonnen zij de landelijke popwedstrijd Stagemasters.

B_2_the_a
7 november 2007, 20:14
scwar vond ik wel erg goed, maar paar dingen die hij daarna heeft gedaan (zie z'n myspace), zijn toch een stap hoger..
Terecht de vervanger van, vind ik....

future2future
8 november 2007, 00:25
scwar vond ik wel erg goed, maar paar dingen die hij daarna heeft gedaan (zie z'n myspace), zijn toch een stap hoger..
Terecht de vervanger van, vind ik....

Ik vind hem niet slecht, maar je kan hem niet terecht vervanger van bv Leendert noemen.

B_2_the_a
8 november 2007, 10:53
Ik vind hem niet slecht, maar je kan hem niet terecht vervanger van bv Leendert noemen.

leendert was wel goed, maar geen echte virtuoos, gewoon een goeie gitarist..

http://youtube.com/watch?v=EUMF6uIFbiA
dit vind ik ook niet verkeerd


(en daarnaast gun ik het hem ook :P)

future2future
8 november 2007, 11:15
Nee ik vind het ook niet slecht, zeker niet.

Maar leendert kan veel meer dan wat hij bij anouk liet horen, dat is wel een level hoger.

)btw is er bekend hoe je auditie akn doen dan? anders ga i ook ;)

B_2_the_a
8 november 2007, 11:19
Nee ik vind het ook niet slecht, zeker niet.

Maar leendert kan veel meer dan wat hij bij anouk liet horen, dat is wel een level hoger.

)btw is er bekend hoe je auditie akn doen dan? anders ga i ook ;)


tjah
om eerlijk te zijn ben ik niet zo bekend met leendert z'n werk, alleen bij anouk en ddd (*slecht biermerk* *Double* Dutch*)

hendrix2
8 november 2007, 11:55
)btw is er bekend hoe je auditie akn doen dan? anders ga i ook ;)
Hij is gevraagd om auditie te doen, je kan je volgens mij niet zomaar opgeven om een auditie te doen.
Hij was blijkbaar benaderd om auditie te doen door het management van anouk.

marter544
8 november 2007, 17:20
Ik vind dat nieuwe nummer in vergelijking met het spul wat er al was best wel kloten, meer kan ik er niet van maken.. Tis niet mijn smaak. Wel vet voor degene die nu bij Anouk speelt!!

dejohan
8 november 2007, 17:26
damn
die clip :S

http://del.interoute.com/?id=784dcf08-2c0b-4f1c-84bd-e8623139525e&delivery=stream

Anouk goes Motown?

Raar. Probleem is dat ze net iets te laat is: Amy Winehouse is haar al voorgegaan.

Azrael
8 november 2007, 17:28
Anouk goes Motown?

Raar. Probleem is dat ze net iets te laat is: Amy Winehouse is haar al voorgegaan.

Neuh, gewoon marketing he. Als ik dat nummer zo hoor ligt dat vast goed in het gehoor bij de massa. Ik vind het persoonlijk vreselijk maar heb ook een rothekel aan Amy Winehouse.

future2future
8 november 2007, 20:42
Amy Winehouse vind ik te gek, maar dit liedje van anouk vind ik niks. Maar het is natuurlijk wel commercieel en een sound die het nu internationaal goed doet. Ze is al opgepikt door perezhilton.com (daardoor is mika ook beroemd geworden) dus qua marketing is het een goede zet.

elkay
8 november 2007, 22:40
leendert was wel goed, maar geen echte virtuoos, gewoon een goeie gitarist..


...........moet even bijkomen.
Misschien moet je toch nog even hier kijken
http://www.youtube.com/watch?v=xA8U_7UYuxw

Of beter nog doe Blowbeat eens live, kan binnenkort in Venlo.

bass blom
8 november 2007, 23:49
...........moet even bijkomen.
Misschien moet je toch nog even hier kijken
http://www.youtube.com/watch?v=xA8U_7UYuxw

Of beter nog doe Blowbeat eens live, kan binnenkort in Venlo.

is hij de enige bij dit clubje of is dit heel anouk's ex band?

als je het beluistert in kader van dat ontslag :D

Einzeln
9 november 2007, 09:03
Anouk goes Motown?

Raar. Probleem is dat ze net iets te laat is: Amy Winehouse is haar al voorgegaan.

De kans dat je Anouk live kan zien spelen is echter groter.

Einzeln
9 november 2007, 09:06
...........moet even bijkomen.
Misschien moet je toch nog even hier kijken
http://www.youtube.com/watch?v=xA8U_7UYuxw

Of beter nog doe Blowbeat eens live, kan binnenkort in Venlo.

Wat er hier gebeurd is geen virtuositeit, en gelukkig maar. Virtuozen hebben vaak meer aandacht voor de manier dan voor het doel.

nielsje777
9 november 2007, 11:07
Anouk is gewoon een wispelturige ongestelde tuttebel.

Predator
12 november 2007, 12:44
Hey heren..

Even meebabbelen in dit topic. Moet eerlijk zeggen dat ik vergeten ben wie Leendert is sinds ik Angelo heb horen spelen. Nee joh, grapje.. Maar ik ken Angelo en ik gun het hem echt. Hopelijk krijgt Anouk nu weer een frisse insteek.

http://www.youtube.com/watch?v=O8Wqq8CL88k

the sure thing
14 november 2007, 23:03
Leendert is gewoon ERRUUGG GOED! Zonde dat die weg is...

Kim Wilson
15 november 2007, 08:31
Ik heb vanmorgen de nieuwe single gehoord. Mèn, wat een baggerplaat... :(

Rinze
15 november 2007, 09:44
Ik heb vanmorgen de nieuwe single gehoord. Mèn, wat een baggerplaat... :(

Ik vind de nieuwe single ook niet echt goed, vond de vorige plaat wel erg goed, maar wie ben ik...

Kim Wilson
15 november 2007, 09:57
Ik vind de nieuwe single ook niet echt goed, vond de vorige plaat wel erg goed, maar wie ben ik...
Jij bent gewoon een top-Fries uit Groningen!! :cheerup:

EuroCinema
15 november 2007, 10:25
:chicken: ik vind het wel een leuke plaat eigenlijk. Prettig om haar eens zonder dat rockchick-keurslijf te horen zingen.

marc_o
15 november 2007, 10:29
Vind het ook een geweldige plaat....en dan die tetten.....die TETTEN!!!!!


TETTEN!!!!!!!!!!!!!!

Sprak hij teder...

Kim Wilson
15 november 2007, 10:30
:chicken: ik vind het wel een leuke plaat eigenlijk. Prettig om haar eens zonder dat rockchick-keurslijf te horen zingen.
Ik vond het een bak herrie. Erg vermoeiend om naar te luisteren. Een constante stroom aan geluid. Ik vond het niet lekker...


Maar idd, Marc, die tetten... :satisfie:

Rinze
15 november 2007, 12:18
Jij bent gewoon een top-Fries uit Groningen!! :cheerup:

O ja, ik vergeet het nog wel eens even. Dank voor het teruggeven van mijn identiteit.

Rick trodat
15 november 2007, 14:03
Wat er hier gebeurd is geen virtuositeit, en gelukkig maar. Virtuozen hebben vaak meer aandacht voor de manier dan voor het doel.

Ik denk dat hij wel een virtuos is, maar alleen zonder daarbij vol in de schijnwerpers te staan. Op de cd songs from the crazy planet staan echt geluiden die ik nog nooit uit een gitaar heb horen komen. Is echt een aanrader die Cd. Wat een geluid en wat een kracht straalt dat album uit.

elkay
15 november 2007, 14:41
Ik denk dat hij wel een virtuos is, maar alleen zonder daarbij vol in de schijnwerpers te staan. Op de cd songs from the crazy planet staan echt geluiden die ik nog nooit uit een gitaar heb horen komen. Is echt een aanrader die Cd. Wat een geluid en wat een kracht straalt dat album uit.

Prachtig omschreven. (en ik ben het helemaal met je eens)
Alle songs van deze cd staan ook (helaas in korte versie op de myspace site) http://www.myspace.com/blowbeat

Lexvandoef
15 november 2007, 15:44
Ik heb vanmorgen de nieuwe single gehoord. Mèn, wat een baggerplaat... :(

Ik vond het wel meevallen hoor, hij luistert wel lekker weg, niet te lang ook.

toneblo
15 november 2007, 16:53
het is ...PIEP......een aanvulling op die andere ( altijs stoned en dronken ) wanabe........ Amy Winehouse:hippie: Slecht verzonnen...zelfs niet eens goed gejat!!!:metal:

new deep
15 november 2007, 17:40
Ik vind het wel een catchy tune in de trant van veel tijdloze Motown songs, haar stem klinkt hier trouwens beter dan eerst naar mijn smaak.

Predator
15 november 2007, 21:00
Vind de nieuwe single ook niet denderend maar ben zeer benieuwd hoe het live zal gaan klinken. De videoclip is wel vet en inderdaad, nice rack! ;)

Het is trouwens echt vervelend dat ik hier niet meer kwijt kan over de nieuwe band, Angelo wordt de hele dag al suf gebeld door van alles en nog wat en dat wil ik de rest van de nieuwe band uiteraard besparen. Kan jullie wel zeggen dat het erg goed zal gaan klinken met de muzikanten die Anouk nu heeft.

Dudeman
26 november 2007, 18:00
Vind het ook een geweldige plaat....en dan die tetten.....die TETTEN!!!!!


TETTEN!!!!!!!!!!!!!!

Sprak hij teder...

Tja, hou ik ook wel van, maar veel verder komt ze wat mij betreft dan ook niet...
Ik denk dat ze aan de andere kant van de vijver trouwens TETTEN genoeg hebben en dat ze echt niet op die van Anouk zitten te wachten...
Muzikaal en tekstueel heeft ze, naar mijn bescheiden mening, nog minder in huis...

Ben benieuwd wie ze de laan uitstuurt als het nu wéér niet lukt in de States...

Graag minder Tetten en meer muziek a.u.b...( 'k heb digitale televisie en voor Tetten heb ik echt geen TMF/MTV en 80% van de andere zenders e.d. nodig... :) )


Dude

De kunst van het weglaten en kijken wat er over blijft...

hendrix2
27 november 2007, 18:31
Vandaag de cd gaan kopen, en ik moet zeggen dat ik hem na een eerste beluistering erg geslaagd vind.

Michael AE
29 november 2007, 10:08
Ze heeft alvast de "beste drummer van Nederland" te pakken, dus ik ben benieuwd wat het live wordt...

marc_o
29 november 2007, 10:13
En wie is die drummer dan?

Kim Wilson
29 november 2007, 10:14
Ik ben het niet, dus die "beste drummer" zal ook wel wat meevallen...

Koenk2
29 november 2007, 14:54
De hele band is toch al samengesteld....
Die zijn vast allang aan het oefenen.....

- gitarist Angelo de Rijke (Scwar)
- gitarist Memru ‘Memrox’ Renjaan (Atelife)
- toetsenist Thijs Boontjes (King Jack)
- bassist Boaz Kroon (King Jack)
- drummer Oscar Kraal (Seven)

DeiDRagonas
29 november 2007, 15:43
Wie????


Imo is er geen betere Nederlandse gitarist dan Leendert. Jammer dat t zo gelopen is. Natuurlijk kunnen we er met zn allen nix over zeggen (al doet t aantal reacties anders vermoeden) want we waren er niet bij. En wat er in de media gezegd wordt is meestal ook nog niet voor de helft waar. Als het echt zo is dat Anouk haar band heeft ontslagen omdat mevrouw niet tegen een beetje kritiek kan, is dat wel sneu, maar zo zal het wel niet helemaal gegaan zijn. Je weet t niet he..

R.

EuroCinema
29 november 2007, 16:15
Oscar kende ik heel wat jaren geleden en toen was het al een beest van een drummer. Heeft hij niet een tijd bij Candy gespeeld?

peter_heijnen
30 november 2007, 00:52
Oscar is geweldig, maar ook wel een beetje een ongeleid projectiel.

savecracker85
30 november 2007, 21:06
hmm..wat grappig, ik heb Oscar Kraal pakweg een maand geleden nog uitgebreid horen praten over z'n band seven (waarvan 2 andere bandleden overigens ook nog bij anouk hebben gespeeld)..
Zoals hij het vertelde kwam op mij over dat hij zich qua bandwerk eigenlijk alleen op seven wilde richten..

hendrix2
30 november 2007, 22:41
hmm..wat grappig, ik heb Oscar Kraal pakweg een maand geleden nog uitgebreid horen praten over z'n band seven (waarvan 2 andere bandleden overigens ook nog bij anouk hebben gespeeld)..
Zoals hij het vertelde kwam op mij over dat hij zich qua bandwerk eigenlijk alleen op seven wilde richten..
Ik denk dat wanneer je als muzikant de kans krijgt om bij bv. anouk te gaan spelen, je niet lang twijfeld. Zal ook financieel wel aangenaam zijn vermoed ik.

marc_o
30 november 2007, 23:18
hmm..wat grappig, ik heb Oscar Kraal pakweg een maand geleden nog uitgebreid horen praten over z'n band seven (waarvan 2 andere bandleden overigens ook nog bij anouk hebben gespeeld)..
Zoals hij het vertelde kwam op mij over dat hij zich qua bandwerk eigenlijk alleen op seven wilde richten..

Zou ik ook zeggen.....tot er een deal komt waar je wel boodschappen van kunt doen...zoveel verdien je niet als muzikant in nederland hoor.

arjanb01
1 december 2007, 09:25
Of je moet als vaste begeleidingsband bij de band van Fransje Bauer spelen, dan verdien je echt wel goed hoor. Genoeg om boodschappen van te doen. :p Die Frans schijnt wel een goeie muzikanten cao te hebben.

drap
1 december 2007, 09:30
Hoe noemen ze je dan? Oh ja, een sell out! Ik moet er toch niet aan denken om kutmuziek te maken, omdat er een zooi pegels tegenover staat.

arjanb01
1 december 2007, 10:22
Ben ik met je eens omdat ik muziekmaken als plezier hebben en als hobby beoefen.
Echter, ik ken veel muzikanten en die kiezen op een gegeven moment echt wel voor vastigheid (of lesgeven of kutmuziek maken, of allebei). Het is je werk en in 'normaal' werk komen ook zaken voor die minder leuk zijn.

drap
1 december 2007, 10:25
Ik weet het, ik ben vrij recent nog tegen dat verschijnsel aangelopen. De grootste mond, niks meer aan enzo, om vervolgens weer in precies dezelfde band te stappen.

Einzeln
1 december 2007, 10:29
Natuurlijk kunnen we er met zn allen nix over zeggen (al doet t aantal reacties anders vermoeden) want we waren er niet bij.
Als het echt zo is dat Anouk haar band heeft ontslagen omdat mevrouw niet tegen een beetje kritiek kan, is dat wel sneu, maar zo zal het wel niet helemaal gegaan zijn. Je weet t niet he..

R.

Moeilijk he, er niets over zeggen.

Einzeln
1 december 2007, 10:38
Er is natuurlijk de mogelijkheid dat er mensen zijn die het leuk vinden om een band met Anouk te spelen. Of bij Frans Bauer. Er zijn ook mensen die dat kopen, dus waarom zouden er geen muzikanten zijn die bij Anouk danwel Frans Bauer willen spelen, omdat ze dat uit muzikale motieven een leuke baan vinden.

En ik denk dat er daarnaast ontzettend veel mensen vooral werken omdat ze er geld mee verdienen. En niet omdat ze het leuk vinden. Dus dat zal bij muzikanten niet anders zijn. ( nou ja dat schreef Arjan dus al)

DeiDRagonas
1 december 2007, 12:59
Moeilijk he, er niets over zeggen.


heel erg... :seriousf:

peter_heijnen
1 december 2007, 13:41
Die Frans schijnt wel een goeie muzikanten cao te hebben.
Muzikanten cao? Ik wist dat frans een aardige jongen is, maar zo aardig?

Een muzikanten cao bestaat alleen voor de grote officiele orkesten als de symfonie orkesten of het metropole waar de musici een vast contract hebben ipv een contract tot aan het eind van het jaar. Als je bij iets bauer speelt is dat alleen tot aan het eind van het seizoen, daarna kijk je wel weer verder.

arjanb01
1 december 2007, 15:40
Geen idee, in ieder geval speelt mn oude gitaarleraar er al bijna 10 jaar, dus ik mag aannemen dat hij in vaste dienst is. Dus wat jij daar beweert is misschien gedeeltelijk zo.

peter_heijnen
1 december 2007, 16:01
Geen idee, in ieder geval speelt mn oude gitaarleraar er al bijna 10 jaar, dus ik mag aannemen dat hij in vaste dienst is. Dus wat jij daar beweert is misschien gedeeltelijk zo.
Nee, je mag niet aannemen dat hij in vaste dienst is, je mag wel aannemen dat hij voor iedere nieuwe tour en losse optredens opnieuw gebeld wordt en dan steeds afspraken met het management maakt voor die bepaalde tour.

Nada cao, pensioenopbouw, 13e maand, vakantiegeld, enz.....

hendrix2
1 december 2007, 16:47
Hoe noemen ze je dan? Oh ja, een sell out! Ik moet er toch niet aan denken om kutmuziek te maken, omdat er een zooi pegels tegenover staat.
Als het je enige inkomen is, denk je daar wel anders over vermoed ik. Voor die mensen is dat muziek maken hun werk, en ik kan me inbeelden dat er ook muzikanten bijzijn die niet graag naar hun 'werk' gaan, net zoals jij wss niet altijd graag naar je werk gaat.

Al zou ik het zelf helemaal niet erg vinden om in een band als anouk te spelen :)

Pepe
1 december 2007, 17:37
ach, als je alleen maar dingen wil spelen waar je zelf achter staat dan hebben we daar een woord voor; hobbyist. Niks mis mee hoor maar dat is echt wat anders dan je geld verdienen voor een werkgever.

Wat Anouk betreft lijkt het mij een prima uitgangspunt om eens de bezem door het kolenhok te halen, altijd goed voor een artiest om het eens over een andere boeg te gooien, ballast overboord teneinde te kunnen stijgen.
Vanuit de band gezien is het natuurlijk ook evident dat wanneer je andere ideeen hebt over het materiaal dan je werkgever te constateren dat je misschien uit elkaar gegroeid bent en dan is het stikken of slikken. Maar Anouk betaalt dus die is calling the shots. Simple as that.

Ik kreeg altijd een beetje uitslag van die haagse cliche spierballen rock'n roll maar zij heeft echt meer in haar mars, zo bewijst de nieuwe cd. Het kan nog alle kanten met haar op, goddank is ze enorm eigenwijs.

drap
1 december 2007, 18:21
Als het je enige inkomen is, denk je daar wel anders over vermoed ik. Voor die mensen is dat muziek maken hun werk, en ik kan me inbeelden dat er ook muzikanten bijzijn die niet graag naar hun 'werk' gaan, net zoals jij wss niet altijd graag naar je werk gaat.

Al zou ik het zelf helemaal niet erg vinden om in een band als anouk te spelen :)

Ik durf m'n hand er voor in het vuur te steken dat ik never nooit niet om te kopen ben als het gaat om muziek maken. Dat kan ik gewoon niet (zowel technisch niet als in m'n overtuiging).

hendrix2
1 december 2007, 19:22
Ik durf m'n hand er voor in het vuur te steken dat ik never nooit niet om te kopen ben als het gaat om muziek maken. Dat kan ik gewoon niet (zowel technisch niet als in m'n overtuiging).
Het is dan ook niet je beroep ;)
Je bent er niet van afhankelijk. Wij zien muziek wel op een andere manier dan zo iemand hoor. Voor jou is het hobby, voor hen is het werk...

Ik zou nu ook nooit in een kut bandje gaan spelen. Maar moest het mijn enige bron van inkomen zijn en ik kan veel geld verdienen door bij een kut bandje te spelen, dan zou ik het niet laten.

Gast
1 december 2007, 20:13
Het is dan ook niet je beroep ;)
Je bent er niet van afhankelijk. Wij zien muziek wel op een andere manier dan zo iemand hoor. Voor jou is het hobby, voor hen is het werk...

Ik zou nu ook nooit in een kut bandje gaan spelen. Maar moest het mijn enige bron van inkomen zijn en ik kan veel geld verdienen door bij een kut bandje te spelen, dan zou ik het niet laten.
Precies. En het is echt niet zo dat als je in 1 kutbandje speelt, je daar iedere uur van elke dag mee bezig bent hoor. Er is genoeg tijd om je ei kwijt te kunnen in andere (kut-)bandjes. Of dacht je dat een eijkenaar (ex-drummer anouk) alleen maar anouk deed?

B_2_the_a
2 december 2007, 02:28
wat dachten jullie dan, op het geld na, van de optredens?
veel spelen, voor duizenden mensen, profi studios, etc..
DE manier om veel ervaring op te doen!

peter_heijnen
3 december 2007, 08:34
Ach het is allemaal heel erg simpel.

Je hoeft helemaal niet bang te zijn om voor frans bauer te worden gevraagd als je niet al enigszins in dat wereldje rondhangt en er dus blijkbaar ook geen affiniteit mee hebt. Daarbij, je wordt niet gebeld als je niet gekwalificeerd bent.

Als je dat wel bent en ook gebeld word en zelfs besluit voor frans te gaan werken merk je al snel genoeg of het iets voor je is. Indien niet en je blijft er toch hangen dan ben je geen hoer maar een domme lul.

Ik speel momenteel alweer voor het derde seizoen voor andre van duin en heb het er prima naar mijn zin. En als ik dan na het werk lekker thuis zit drink ik heerlijk capucino en luister ik lekker naar rush. :)

marc_o
3 december 2007, 11:42
Hoe noemen ze je dan? Oh ja, een sell out! Ik moet er toch niet aan denken om kutmuziek te maken, omdat er een zooi pegels tegenover staat.

Waarom een sell-out....omdat jij niet van Bauer houdt?

Ik heb 'm een paar keer zien optreden en ik kan jou vertellen dat je het niveau van die gitaristen niet hebt en waarschijnlijk ook niet zult krijgen, net zoals de meesten hier (incluis mezelf).

Je kunt het ook gewoon zien als een leuke baan, waar je goed verzorgd op leuke lokaties je werk kunt doen, en ik kan je vertellen dat dat heel wat aangenamer is dan een stoffige kantoorjob.

Ik ben het helemaal met Peter Heijnen eens, je hebt het wel of niet naar je zin en s'avonds luister je naar Rush (of wat dan ook)

Daniël_san
3 december 2007, 22:34
Om even mijn mening naar voren te brengen:
Ik vind het zonde dat ze zomaar deze band ontslaat, maar ik kan het wel begrijpen. Wanneer jij als persoon zijnde niet jezelf muzikaal kan uiten met een bepaalde groep muzikanten kan je beter een aantal anderen zoeken. Maar toch blijf ik het jammer vinden van de band.

drap
3 december 2007, 23:05
Waarom een sell-out....omdat jij niet van Bauer houdt?

Ik heb 'm een paar keer zien optreden en ik kan jou vertellen dat je het niveau van die gitaristen niet hebt en waarschijnlijk ook niet zult krijgen, net zoals de meesten hier (incluis mezelf).

Je kunt het ook gewoon zien als een leuke baan, waar je goed verzorgd op leuke lokaties je werk kunt doen, en ik kan je vertellen dat dat heel wat aangenamer is dan een stoffige kantoorjob.

Ik ben het helemaal met Peter Heijnen eens, je hebt het wel of niet naar je zin en s'avonds luister je naar Rush (of wat dan ook)

Het gaat mij ook niet om het niveau Marc, dat weet ik ook wel dat ik dat lang niet haal. Ik persoonlijk zou het gewoon niet kunnen om muziek te maken waar ik niet achter kan staan voor een zooi pegels, al zou ik het niveau hebben. Misschien was sell out een harde term. Ik bedoelde er eigenlijk verder ook geen waarde oordeel over te geven. Hoewel het er wel een beetje zo staat, dat geef ik toe. Het was meer een eigen mening, maar heb er verder geen problemen mee als mensen zoiets wel kunnen voor een zooi pegels.

Einzeln
3 december 2007, 23:21
Het gaat mij ook niet om het niveau Marc, dat weet ik ook wel dat ik dat lang niet haal. Ik persoonlijk zou het gewoon niet kunnen om muziek te maken waar ik niet achter kan staan voor een zooi pegels, al zou ik het niveau hebben. Misschien was sell out een harde term. Ik bedoelde er eigenlijk verder ook geen waarde oordeel over te geven. Hoewel het er wel een beetje zo staat, dat geef ik toe. Het was meer een eigen mening, maar heb er verder geen problemen mee als mensen zoiets wel kunnen voor een zooi pegels.

Je houdt nog steeds een andere mogelijkheid buiten beschouwing. Wel of geen pegels : Mensen die oprecht die muziek willen maken.

drap
3 december 2007, 23:28
Je houdt nog steeds een andere mogelijkheid buiten beschouwing. Wel of geen pegels : Mensen die oprecht die muziek willen maken.

Dat ik dat niet genoemd heb lijkt me nogal wiedes. Ik noemde de term sell out. Dat gaat dan ook logischerwijs niet op voor mensen die er wel oprecht achter staan, omdat het wel hun smaak is. Dus ik weet niet wat er nou zo raar aan is dat ik dat buiten beschouwing heb gelaten in m'n mening?

Einzeln
3 december 2007, 23:42
Dat ik dat niet genoemd heb lijkt me nogal wiedes. Ik noemde de term sell out. Dat gaat dan ook logischerwijs niet op voor mensen die er wel oprecht achter staan, omdat het wel hun smaak is. Dus ik weet niet wat er nou zo raar aan is dat ik dat buiten beschouwing heb gelaten in m'n mening?

Je opmerking volgde op een bericht over een aanbod waarmee je de boodschappen zou kunnen doen.


Of je moet als vaste begeleidingsband bij de band van Fransje Bauer spelen, dan verdien je echt wel goed hoor. Genoeg om boodschappen van te doen. :p Die Frans schijnt wel een goeie muzikanten cao te hebben.

Er is in dat bericht niets gezegd over kutmuziek. Dat is een stelling vanuit jouw optiek. Vanuit jouw optiek dus Sell out. Iemand anders ( ik zou even niet zo snel weten wie in godsnaam) zou kunnen denken, en voor mijn gezin kunnen zorgen, en vlak naast mijn eigen Fransie kunnen staan, wat wil ik nog meer.

drap
3 december 2007, 23:53
Je opmerking volgde op een bericht over een aanbod waarmee je de boodschappen zou kunnen doen. Er is in dat bericht niets gezegd over kutmuziek. Dat is een stelling vanuit jouw optiek. Vanuit jouw optiek dus Sell out. Iemand anders ( ik zou even niet zo snel weten wie in godsnaam) zou kunnen denken, en voor mijn gezin kunnen zorgen, en vlak naast mijn eigen Fransie kunnen staan, wat wil ik nog meer.

Je zit me nou woorden in de mond te leggen. Ik heb continu geantwoord dat IK het niet zou kunnen op verschillende vragen van mensen omtrent die post. Ik zou zo denken dat ie dan wel over zou komen, maar kennelijk niet, of ik mag een dergelijke mening er niet op na houden ofzo. Het lijkt me ook nogal wiedes dat IK dergelijke muziek als van Fransie B, want daar reageerde ik op dacht ik, kutmuziek vind als IK aangeef dat IK dat niet zou kunnen opbrengen om dat te spelen. Ja, of je moet me ergens een zin van mij kunnen tonen dat ik iets anders gezegd heb of op z'n minst heb beweerd dat iemand het geen kutmuziek mag vinden. Ik weet het niet in ieder geval. Nou heb ik doorgaans een geheugen als een zeef en ben ik nogal verstrooid, maar dit zou ik me nog wel kunnen herinneren als ik het gezegd zou hebben denk ik.

Kim Wilson
4 december 2007, 07:29
Ik zou best voor Frans Bauer willen spelen. Het is IMO altijd beter dan een simpel kantoorbaantje, of e.o.a. uitzendwerk. Lekker optreden voor een volle tent, altijd succes. Of zie jij dat anders, Drap?

Rinze
4 december 2007, 07:39
Ik zou best voor Frans Bauer willen spelen. Het is IMO altijd beter dan een simpel kantoorbaantje, of e.o.a. uitzendwerk. Lekker optreden voor een volle tent, altijd succes.

Dan wordt het wel eens tijd voor een fatsoenlijke gitaar, of niet Hans?
"Frans en Hans", klinkt wel goed!

Kim Wilson
4 december 2007, 07:42
Ik kan ook altijd nog zijn drummer worden. Dat lijkt me helemaal makkelijk. :)

Einzeln
4 december 2007, 07:58
Je zit me nou woorden in de mond te leggen. Ik heb continu geantwoord dat IK het niet zou kunnen op verschillende vragen van mensen omtrent die post. Ik zou zo denken dat ie dan wel over zou komen, maar kennelijk niet, of ik mag een dergelijke mening er niet op na houden ofzo. Het lijkt me ook nogal wiedes dat IK dergelijke muziek als van Fransie B, want daar reageerde ik op dacht ik, kutmuziek vind als IK aangeef dat IK dat niet zou kunnen opbrengen om dat te spelen. Ja, of je moet me ergens een zin van mij kunnen tonen dat ik iets anders gezegd heb of op z'n minst heb beweerd dat iemand het geen kutmuziek mag vinden. Ik weet het niet in ieder geval. Nou heb ik doorgaans een geheugen als een zeef en ben ik nogal verstrooid, maar dit zou ik me nog wel kunnen herinneren als ik het gezegd zou hebben denk ik.

Het is niet mijn bedoeling om je iets in de mond te leggen. Het ging me om het volgende:

Hoe noemen ze je dan? Oh ja, een sell out! Ik moet er toch niet aan denken om kutmuziek te maken, omdat er een zooi pegels tegenover staat.

Ik begrijp hier uit dat je Frans Bauer kutmuziek vindt en dat wanneer jij bij hem zou spelen je niet prettig zou voelen. Je verontschuldig je later voor het feit dat er misschien ook mensen zijn die wel voor geld dingen zouden doen, en dat je daar niet over zou mogen oordelen.
Maar de mogelijkheid dat mensen voor geld of niet voor geld bij Frans bauer uit muzikale motieven laat je buiten beschouwing. ( immers spelen voor geld bij bauers = sell out) Dat laatste was alleen maar mijn punt. We lijken elkaar niet te begrijpen, denk ik.

drap
4 december 2007, 08:11
Ik vind het best joh. Ik heb vaak genoeg aangegeven dat het om persoonlijke redenen is dat ik zoiets nooit zou kunnen. Als jij daar wat anders in wil lezen, so be it. Het stukje waar jij over valt staat toch overduidelijk 'ik moet er niet aan denken'. Je mag er gerust dat van maken wat je wil hoor. Ik weet wat ik er mee bedoeld heb en heb het nu al een aantal keer uitgelegd. Dat is wat anders dan verontschuldigen, maar afijn. Ik zou niet weten waar ik me over moet verontschuldigen namelijk.

Kim Wilson
4 december 2007, 08:14
Maar Drap, je hebt nu niet het meeste geluk gehad met je baantjes. Dat was ook voor het geld. Wat is dan het verschil tussen een baan bij Randstad en bij Bauer BV? En met Bauer kun je elk weekend lekker optreden.

drap
4 december 2007, 08:16
Maar Drap, je hebt nu niet het meeste geluk gehad met je baantjes. Dat was ook voor het geld. Wat is dan het verschil tussen een baan bij Randstad en bij Bauer BV? En met Bauer kun je elk weekend lekker optreden.

Het is maar wat je fijn noemt. Ik denk dat ik bij het eerste liedje al zo'n beetje de slappe lach kreeg, dat is dan misschien nog leuk :D Maar het is gewoon totaal niet mijn ding en kan me voor zoiets ook niet opwarmen eigenlijk, al is het voor geld. Er zijn van die dingen die niet te koop zijn.

Rinze
4 december 2007, 08:54
Voor jazzmuzikanten was het ook altijd heel normaal dat ze een groot deel van de tijd voor hun brood speelden en daarnaast dan nog hun eigen ding deden. In Nederland lijkt het een vies iets, voor je brood met muziek of kunst bezig te zijn. Er zijn ook een hoop kunstenaars die "liever niet in opdracht" werken. Is wel een luxe-positie natuurlijk...

Einzeln
4 december 2007, 09:32
Ik heb vaak de neiging tot overtuigen. Ik hoop dat me dat vergeven wordt.
Wat ik bedoel is dat je vanuit deze quote het volgende zou kunnen zeggen.


Zou ik ook zeggen.....tot er een deal komt waar je wel boodschappen van kunt doen...zoveel verdien je niet als muzikant in nederland hoor.

Je zou dan dit kunnen zeggen:

Hoe noemen ze je dan? Oh ja, een sell out! Ik moet er toch niet aan denken om kutmuziek te maken, omdat er een zooi pegels tegenover staat.

Je zegt: een deal accepteren waar je de boodschapen van kunt doen maakt je een sell out.
Vind je dat ook, als je het werk leuk vind? Nee toch?
Dat is wat ik bedoel!

Ik val dus over kutmuziek. Niemand heeft het eerder over kutmuziek gehad. Die variabele heb jij er aan toegevoegd. Dus voeg ik de variabele toffe muziek toe.
Daarmee kom ik tot de slotconclusie. Mensen kunnen er zo over denken:
Spelen bij bauer/anouk is leuk: want leuke muziek, maar slecht betaald
Spelen bij bauer/anouk is leuk: Leuke muziek, goed betaald
Spelen bij bauer/anouk is leuk: Ervaring opdoen, kutmuziek goed betaald
Spelen bij bauer/anouk is leuk: Ervaring opdoen, kutmuziek slecht betaald
Spelen bij bauer/anouk is leuk: Ervaring opdoen, goede muziek goed betaald
Spelen bij bauer/anouk is leuk: Ervaring opdoen, goede muziek slecht betaald
Nou ja verzin ze maar.

drap
4 december 2007, 11:37
Het begrip sell out is je volkomen onbekend volgens mij.

EuroCinema
4 december 2007, 11:47
ach, als je alleen maar dingen wil spelen waar je zelf achter staat dan hebben we daar een woord voor; hobbyist. Niks mis mee hoor maar dat is echt wat anders dan je geld verdienen voor een werkgever.

Nouhou... Je moet je in zo'n situatie aanpassen omdat die werkgever WEL precies zijn eigen ding wil doen. Is hij dus een hobbyist? Dan staan er elke week hobbyisten in de ArenA en de HMH.
Door flexibel te zijn kun je overleven, maar de mensen die de top bereiken hebben toch allemaal hun eigen visie gevolgd. Dat is in een kantoorbaan niet anders. Als je carriere wilt maken, zul je eigen initiatieven erdoor moeten duwen en soms stronteigenwijs moeten zijn. Als je braaf doet wat gevraagd wordt krijg je elk jaar een aai over je bol, maar rijk zul je er niet van worden.

Einzeln
4 december 2007, 12:06
Het begrip sell out is je volkomen onbekend volgens mij.

Niet geheel, maar ik zie denk ik wel wat je bedoeld.
Je refereert denk ik naar de opmerking over dat de drummer ondanks zijn opmerking over zich volledig richten op seven, dit aanbod accepteert. Dus hoe integer ben je dan!

drap
4 december 2007, 12:13
Niet geheel, maar ik zie denk ik wel wat je bedoeld.
Je refereert denk ik naar de opmerking over dat de drummer ondanks zijn opmerking over zich volledig richten op seven, dit aanbod accepteert. Dus hoe integer ben je dan!

Eh... huh???

Einzeln
4 december 2007, 12:16
Eh... huh???
Nou leg het me maar uit dan! Sell out betekent toch integer (ziel verkopen)?
Welk principe wordt er volgens jou verkocht in dat voorbeeld?

drap
4 december 2007, 12:20
Eh... nee... Alstu. (http://en.wikipedia.org/wiki/Selling_out)

edit: De edit komt meer in de buurt.

Einzeln
4 december 2007, 12:22
Eh... nee... Alstu. (http://en.wikipedia.org/wiki/Selling_out)

edit: De edit komt meer in de buurt.

Ja ik moest wat duidelijker zijn. Maar zo heb ik het ook altijd bedoeld.
Ik denk dat het zonder iemands motieven te kennen moeilijk is om te beoordelen of hij zijn principes ten grabbel gooit.

En nu gooi ik mijn abbonementje eruit.

drap
4 december 2007, 12:39
Maar het doelde helemaal niet persé op die drummer ofzo hoor. Dat vloeide wel daaruit voort, maar het was meer een algemeentje. Het was meer een stelling van mijn kant op mensen die iets doen voor geld wat eigenlijk helemaal niet hun ding is. In dat kader mogen mensen het niet met me eens zijn, maar vind ik m'n stelling niet vreemd ofzo. Als er mensen zijn die er anders tegen aan kijken en het wel zouden kunnen, nou prima toch. Daar heb ik verder geen waarde oordeel over gegeven, al had ik me wat handiger kunnen uitdrukken.

Einzeln
4 december 2007, 12:48
Maar het doelde helemaal niet persé op die drummer ofzo hoor. Dat vloeide wel daaruit voort, maar het was meer een algemeentje. Het was meer een stelling van mijn kant op mensen die iets doen voor geld wat eigenlijk helemaal niet hun ding is. In dat kader mogen mensen het niet met me eens zijn, maar vind ik m'n stelling niet vreemd ofzo. Als er mensen zijn die er anders tegen aan kijken en het wel zouden kunnen, nou prima toch. Daar heb ik verder geen waarde oordeel over gegeven, al had ik me wat handiger kunnen uitdrukken.

Ik dacht dat je op de drummer doelde. Verder ben ik het helemaal met je eens. Werk moet leuk zijn is mijn mening.

EuroCinema
4 december 2007, 15:04
Muzikant worden voor het geld, dat is zoiets als boekhouder worden voor de drugs en de wijven :)

Kim Wilson
4 december 2007, 15:07
Natuurlijk niet. Als je iets voor je beroep gaat doen, doe je het toch ook voor het geld? En natuurlijk ga je aan het werk in een sector die je leuk vindt, in dit geval de muziek. En ook daarin probeer je leuk werk te vinden. Maar zoals bij elke sector, moet je ook wel eens een kutklusje doen.

drap
4 december 2007, 15:24
Natuurlijk niet. Als je iets voor je beroep gaat doen, doe je het toch ook voor het geld? En natuurlijk ga je aan het werk in een sector die je leuk vindt, in dit geval de muziek. En ook daarin probeer je leuk werk te vinden. Maar zoals bij elke sector, moet je ook wel eens een kutklusje doen.

Nee, dat zie ik echt gescheiden. En daar komt bij, ik doe geen werk met tegenzin. Zo gauw als ik begin te merken dat ik het niet leuk meer vind, stop ik resoluut, zoals nu dus met m'n baantje.

Bij mij is werk inderdaad verder wel gewoon werk, maar muziek is een gevoelskwestie. Werk is inderdaad grotendeels om het mondje te voeden, maar muziek is een onderdeel van m'n leven. Ik kan dus ook echt niet zonder muziek. Mijn ouders werden wel eens gek van mij, omdat ik overal muziek moest horen. Dan kun je misschien begrijpen dat ik geen Frans Bauer liedjes kan spelen, mocht ik het al kunnen. Het lukt me gewoon niet, ook niet voor geld.

EuroCinema
4 december 2007, 15:25
Eens, maar ik heb ook in mijn dagelijks werk (reclame-ideeen verzinnen) wel een heel duidelijk idee van wat ik graag wil doen, wat ik nog wel okee vind en wat ik echt never nooit ga doen. Als professional moet je juist heel duidelijk je grenzen stellen en laten zien waar jij voor staat. Anders lijdt je carriere er uiteindelijk onder.

Kim Wilson
4 december 2007, 15:58
Nee, dat zie ik echt gescheiden. En daar komt bij, ik doe geen werk met tegenzin. Zo gauw als ik begin te merken dat ik het niet leuk meer vind, stop ik resoluut, zoals nu dus met m'n baantje.

Bij mij is werk inderdaad verder wel gewoon werk, maar muziek is een gevoelskwestie. Werk is inderdaad grotendeels om het mondje te voeden, maar muziek is een onderdeel van m'n leven. Ik kan dus ook echt niet zonder muziek. Mijn ouders werden wel eens gek van mij, omdat ik overal muziek moest horen. Dan kun je misschien begrijpen dat ik geen Frans Bauer liedjes kan spelen, mocht ik het al kunnen. Het lukt me gewoon niet, ook niet voor geld.
Zodra je van je muziek moet leven, kun je het moeilijk gescheiden zien. Misschien wil jij je muziek als hobby houden, dat kan. Maar als je er van wil leven, zul je concessies moeten doen. Bauer is misschien een extreem voorbeeld, dat wel.

Helter Skelter
4 december 2007, 16:12
als ik hetzelfde als nu (of zelfs iets minder) kan verdienen door 3 keer 3 uur per week Bauer-achtige muziek te spelen zou ik geen seconde twijfelen

al was het alleen maar voor DE REST van de week 8-)

Pepe
5 december 2007, 00:31
Nouhou... Je moet je in zo'n situatie aanpassen omdat die werkgever WEL precies zijn eigen ding wil doen. Is hij dus een hobbyist? Dan staan er elke week hobbyisten in de ArenA en de HMH.
Door flexibel te zijn kun je overleven, maar de mensen die de top bereiken hebben toch allemaal hun eigen visie gevolgd. Dat is in een kantoorbaan niet anders. Als je carriere wilt maken, zul je eigen initiatieven erdoor moeten duwen en soms stronteigenwijs moeten zijn. Als je braaf doet wat gevraagd wordt krijg je elk jaar een aai over je bol, maar rijk zul je er niet van worden.

Nee, de werkgever huurt je in om je iets te laten doen. Het is niet allemaal zo zwart wit natuurlijk maar ik doel op al die keren dat je door een producer wordt opgebeld om wat kantjes in te spelen. Sommigen laten je vrij om met een goed riedeltje te komen maar meestal krijg je een papiertje voor je neus en een digitale bak over je mooie buizensound heen gepleurt. Dan kan je wel eigenwijs lopen doen en een discussie opstarten a 200 euro per uur van iemand anders zijn poen maar geloof me, je staat zo weer buiten met een dont call us, we call you.
Maar goed, als je jezelf als scheppend artiest ziet dan kan je beter zelf de touwtjes in handen nemen en je niet verhuren als sessionace (want daar hadden we het toch over?)

Sterker nog, een vriend van mij -die in de vroege jaren tachtig een bescheiden rockstarstatus had- heeft, om zijn brood te verdienen, jarenlang als roadie bij BZN gewerkt. Hij zong en speelde die gasten er anytime vierkant uit maar prof als hij is kent hij zijn plek. Hij werkt nu voor Mojo en zingt nog steeds de sterretjes van de hemel in een hobbybandje. Een bloody shame natuurlijk maar diep respect hoor, die dingen kunnen scheiden.

thefox
5 december 2007, 09:55
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar ik hoorde van docent op conservatorium die samen met Martijn van Agt speelt, dat Anouk de band niet ontslagen heeft, maar dat hij zelf uit de band gestapt was....De PR van anouk heeft er een andere draai aan gegeven, wat nogal lullig voor hem is. Weet niet hoeveel hiervan waar is, omdat ik het ook maar via via hoor, maargoed, vond het wel interessant om te melden

Einzeln
5 december 2007, 12:40
Nouhou... Je moet je in zo'n situatie aanpassen omdat die werkgever WEL precies zijn eigen ding wil doen. Is hij dus een hobbyist? Dan staan er elke week hobbyisten in de ArenA en de HMH.
Door flexibel te zijn kun je overleven, maar de mensen die de top bereiken hebben toch allemaal hun eigen visie gevolgd. Dat is in een kantoorbaan niet anders. Als je carriere wilt maken, zul je eigen initiatieven erdoor moeten duwen en soms stronteigenwijs moeten zijn. Als je braaf doet wat gevraagd wordt krijg je elk jaar een aai over je bol, maar rijk zul je er niet van worden.

Je beschrijft wat mij betreft hier toch vooral het recept voor een arbeidsconflict.

Baker
5 december 2007, 13:58
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar ik hoorde van docent op conservatorium die samen met Martijn van Agt speelt, dat Anouk de band niet ontslagen heeft, maar dat hij zelf uit de band gestapt was....De PR van anouk heeft er een andere draai aan gegeven, wat nogal lullig voor hem is. Weet niet hoeveel hiervan waar is, omdat ik het ook maar via via hoor, maargoed, vond het wel interessant om te melden

nou, die bandleden vertellen op de radio een heel ander verhaal hoor....

future2future
5 december 2007, 15:04
Muzikant worden voor het geld, dat is zoiets als boekhouder worden voor de drugs en de wijven :)

Haha dat is wel een klassieker

EuroCinema
5 december 2007, 15:06
Je beschrijft wat mij betreft hier toch vooral het recept voor een arbeidsconflict.

Je kunt beter met ruzie weggaan, dan ergens blijven zitten waar je niks bijzonders kunt presteren. Dat laatste is uiteindelijk veel slechter voor je carriere. (Nou ja, zo gaat het bij mij in de reclame. Ik kan me voorstellen dat het anders is als je f16-piloot bent ;-) ).

Quink
5 december 2007, 15:14
Je kunt beter met ruzie weggaan, dan ergens blijven zitten waar je niks bijzonders kunt presteren. Dat laatste is uiteindelijk veel slechter voor je carriere.

Zo'n sollicitatie brief kreeg ik een tijdje terug ook. Gast had paar banen achter elkaar gehad, van vrij korte duur. Ze begrepen hem niet, hij kon zijn ei niet kwijt, kreeg de ruimte niet, bla bla bla. Heeeeeel snel weggegooid die brief. :D

Maar goed, ik zit niet in de reclame.....

future2future
5 december 2007, 15:25
Zo'n sollicitatie brief kreeg ik een tijdje terug ook. Gast had paar banen achter elkaar gehad, van vrij korte duur. Ze begrepen hem niet, hij kon zijn ei niet kwijt, kreeg de ruimte niet, bla bla bla. Heeeeeel snel weggegooid die brief. :D

Maar goed, ik zit niet in de reclame.....

Ja maar dat is meteen het verschil met de creatievere beroepen en bv boekhouden of zoiets.

Pepe
5 december 2007, 15:30
Reclame ligt wat anders natuurlijk, dan wordt er van je verwacht dat jij de pro bent die met goede ideeen komt (of je klant moet Alfred Heiniken zijn) maar een CEO van een knakworstenfabriek kan je niet vergelijken met een artiest als Anouk die zelf ook wel een paar ideeen heeft over haar carriere.

Quink
5 december 2007, 15:55
Ja maar dat is meteen het verschil met de creatievere beroepen en bv boekhouden of zoiets.

Ben ik het niet helemaal mee eens. In ieder beroep zul je wel iets moeten doen wat je misschien niet zo ligt, of minder leuk vindt. Het kan niet alleen maar feest en "uitdaging" zijn. Als het alleen maar sleur en produktie draaien wordt is het uiteraard idd tijd om op te stappen. Maar als ik werkgever ben en ik zeg tegen iemand: "we gaan een knackworsten campagne doen", verwacht ik dat dat ook gebeurt.

Maar goed, de discussie drijft een beetje af geloof ik.. :D

hendrix2
5 december 2007, 16:12
Om weer even ontopic te komen. Ik heb het album nu een aantal keer kunnen beluisteren en vind het helemaal niet verkeerd. Staan een paar heel goede nummers op. Alleen had het soms iets minder op piano gemogen voor mij.

De echte reden zullen we wel nooit helemaal weten waarom ze niet verder gaat met deze band. Het is heel jammer, want ik vond het zelf ook een goede band, maar ik ben langs de andere kant ook wel erg benieuwd hoe de nieuwe band het er vanaf brengt.

EuroCinema
5 december 2007, 17:17
Maar als ik werkgever ben en ik zeg tegen iemand: "we gaan een knackworsten campagne doen", verwacht ik dat dat ook gebeurt.

Maar goed, de discussie drijft een beetje af geloof ik.. :D


Maar als die persoon dan zegt: niks campagne, we gaan de nieuwjaarsduik sponsoren, dan is-ie echt goed bezig! So ver off topic is dit trouwens niet. Ik denk dat het voor Haaksma etc ook niet goed zou zijn om zuiver uitvoerend te moeten zijn met muziek waar ze hun ei niet in kwijt kunnen. We gaan vast veel moiois van ze horen in andere settings nu. (en ik ben met 10 jaar eigenwijzigheid nog nooit ook maar serieus gewaarschuwd. Je moet wel weten hoe je het brengt natuurlijk :-))

Einzeln
6 december 2007, 08:52
Ja maar dat is meteen het verschil met de creatievere beroepen en bv boekhouden of zoiets.

Het gaat in dit topic over anouk en muziek maken, ook een creatief beroep. En toch zijn er "eigenwijze mensen" ontslagen. Je krijgt de indruk dat de ene eigenwijze de andere niet tollereert. Het zijn schijnbaar allemaal teamleden die aan het stuur willen trekken. Anouk krijgt daarmee vast het gevoel dat ze van koers raakt, of dat haar koers in twijfel wordt getrokken.

future2future
6 december 2007, 09:32
Dat zou kunnen, maar het zou ook kunnen zijn dat, en ik zeg niet dat het zo is alleen dat het zo zou kunnen zijn, dat Anouk niet tegen kritiek kan, ze heeft al eerder haar complete band de zak gegeven.

En trouwens ik kan me niet voorstellen dat zulke profi muzikanten de leiding over zouden willen nemen, misschien een beetje sturen qua richting.
Als iemand mij inhuurt dan speel ik in eerste instantie wat er gevraagd wordt, maar als ik iets echt niet te gek vind dan zeg ik dat tegen de artiest en probeer hem ideen te geven, soms pakt dat goed uit, soms vinden ze het niks en dat accepteer ik dan ook. Maar ik heb een beetje het gevoel dat wanneer dat bij anouk gebeurt ze meteen op haar teentjes is getrapt

Einzeln
6 december 2007, 10:43
Dat zou kunnen, maar het zou ook kunnen zijn dat, en ik zeg niet dat het zo is alleen dat het zo zou kunnen zijn, dat Anouk niet tegen kritiek kan, ze heeft al eerder haar complete band de zak gegeven.

En trouwens ik kan me niet voorstellen dat zulke profi muzikanten de leiding over zouden willen nemen, misschien een beetje sturen qua richting.
Als iemand mij inhuurt dan speel ik in eerste instantie wat er gevraagd wordt, maar als ik iets echt niet te gek vind dan zeg ik dat tegen de artiest en probeer hem ideen te geven, soms pakt dat goed uit, soms vinden ze het niks en dat accepteer ik dan ook. Maar ik heb een beetje het gevoel dat wanneer dat bij anouk gebeurt ze meteen op haar teentjes is getrapt
Dat bedoel ik met het gevoel dat haar koers in twijfel wordt getrokken.

rickert
6 december 2007, 11:14
Wat is een twijvel?

Al is het niet 100% mijn smaak, ik zou echt wel bij anouk willen spelen. Zelfs als fransje bauert me zou vragen zou ik dat doen. Ik ben gek op gitaarspelen, maakt me niet uit waar!

Dick Wolkendeck
6 december 2007, 13:43
Ze wil èn de lijnen uitzetten èn muzikanten die de muziek te gek vinden. Als je dan een muzikale koerswending maakt, is de kans groot dat de band niet meer aan de eisen voldoet.

Einzeln
6 december 2007, 15:22
Wat is een twijvel?

Hardnekkig spelprobleem.

B_2_the_a
6 december 2007, 18:18
laatste wat ik gehoord heb is dat de band commentaar had over het feit dat ze het met andere muzikanten heeft opgenomen, commentaar in de vorm van: dat kunnen wij ook...

marc_o
6 december 2007, 18:45
Ach, zoveel verhalen, zo weinig boeiend.


Ben veel benieuwder naar de nieuwe band en hoe angelo het daarin gaat doen!

hendrix2
6 december 2007, 21:32
Ben veel benieuwder naar de nieuwe band en hoe angelo het daarin gaat doen!
DE vraag is: kan hij tijdens een optreden de concentratie bij de muziek houden... mijn ogen zouden wel al eens afdwalen naar de tetten van anouk :satisfie:

marc_o
6 december 2007, 22:52
Dat is inderdaad een punt.....ik zal het hem vragen binnenkort....

vulvasonic
7 december 2007, 02:16
Dat is inderdaad een punt.....ik zal het hem vragen binnenkort....

Dat zijn zelfs TWEE punten. :o

Rinze
7 december 2007, 08:05
Dat zijn zelfs TWEE punten. :o

Nee, ze heeft meer van die ronde, volgens mij.

bass blom
7 december 2007, 09:10
die staan toch bij een optreden meestal van je af te tetten dan?

Mephistocles
7 december 2007, 14:33
Wanneer zijn de audities?? :seriousf:
Te laat. Dr is al een vlissinger aangenomen. Zoeentje die op Sjak Zwier gitaren speelt. Mooie gitaren. Stond gister of vandaag in de PZC (lokale krant).

B_2_the_a
8 december 2007, 14:38
Te laat. Dr is al een vlissinger aangenomen. Zoeentje die op Sjak Zwier gitaren speelt. Mooie gitaren. Stond gister of vandaag in de PZC (lokale krant).

sinds wanneer speelt angelo op sjak zwier gitaren?

hendrix2
8 december 2007, 16:48
sinds wanneer speelt angelo op sjak zwier gitaren?
misschien heeft hij het over de andere gitarist? :satisfie:

B_2_the_a
8 december 2007, 19:29
misschien heeft hij het over de andere gitarist? :satisfie:


ow niet meegekregen dat er 2 gitaristen waren ;)

marc_o
10 december 2007, 10:32
sinds wanneer speelt angelo op sjak zwier gitaren?

Sinds kort.

hendrix2
22 maart 2008, 10:52
Bump.

Gisteren naar Anouk in het Sportpaleis geweest en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was. De nieuwe band was ongelooflijk strak! Je zag echt dat ze met plezier speelden en ze moesten in mijn ogen in geen enkel aspect onderdoen voor de vorige groep. Die ene gitarist (niet angelo) heeft trouwens een ongelooflijke uitstraling! Leek wat op lenny krevitz :p

Ik denk dat het zeker geen slechte keuze was van anouk om de band te vervangen. De nieuwe band staat heel fris te spelen en het doet haar ook wel goed heb ik de indruk. En ik heb haar nu al een aantal maal live gezien, maar wat kan ze zingen :o niet normaal gewoon!

Goeie avond gehad!

gorgasm
22 maart 2008, 17:22
ik ben ook geweest.

Wat kan die idd zingen, en een stembereik!
fantatisch hoog, en in 1 vna de laatste nrs ging ze goed laag.


maar ze is denk ik nooit met slechte muziekanten bezig geweest.
Ik hoorde paar "foutjes", onafgesproken dingen, maar dat losten de muziekanten wel goed op. De impro van de linkse gitarist, met de pet op, was wel best ok. Wat zag er dat trouwens een jong snaakje uit.

Andere leek idd wat op lenny, en deed er ook om, opkomen met zonnebril.
Trouwens de linkse gitarist, die speelde "maar" op een combotje:)
met een klein koelkastje aan racktuig ernaast uiteraard.

Toen ze die man knuffelde, hij wist wrs niet wat hem overkwam :)

Maar dat voorprogramma vond ik barstens slecht!

hendrix2
22 maart 2008, 20:32
ik ben ook geweest.

Wat kan die idd zingen, en een stembereik!
fantatisch hoog, en in 1 vna de laatste nrs ging ze goed laag.


maar ze is denk ik nooit met slechte muziekanten bezig geweest.
Ik hoorde paar "foutjes", onafgesproken dingen, maar dat losten de muziekanten wel goed op. De impro van de linkse gitarist, met de pet op, was wel best ok. Wat zag er dat trouwens een jong snaakje uit.

Andere leek idd wat op lenny, en deed er ook om, opkomen met zonnebril.
Trouwens de linkse gitarist, die speelde "maar" op een combotje:)
met een klein koelkastje aan racktuig ernaast uiteraard.

Toen ze die man knuffelde, hij wist wrs niet wat hem overkwam :)

Maar dat voorprogramma vond ik barstens slecht!

die 'linkse' gitarist heeft hier blijkbaar nog op het forum rondgehangen vroeger. Hij is denk ik maar een jaar of 21.

Voorprogramma ben ik niet naartoe geweest :) Ik vind dat ook heel slecht, en ben om die reden maar op 21 uur de zaal binnen getreden :)

Luke-wannabe
22 maart 2008, 22:24
die 'linkse' gitarist heeft hier blijkbaar nog op het forum rondgehangen vroeger. Hij is denk ik maar een jaar of 21.

Voorprogramma ben ik niet naartoe geweest :) Ik vind dat ook heel slecht, en ben om die reden maar op 21 uur de zaal binnen getreden :)
Ja klopt die gasten zijn allemaal super jong. De jongste is 18 ofzo geloof ik.

Bernd Veenema
6 juni 2008, 23:06
Heeft iemand zojuist die uitzending op Nederland 1 gezien?
Een gedeelte van haar optreden in het Gelredome. Ik vond het behoorlijk goed eigenlijk. Het zijn echt superjonge gasten. Sommigen nog jonger dan ik. Ik moet wel zeggen dat ik de vorige band iets beter vond. Leendert Haaksma voegt toch iets toe wat deze jongens nog niet kunnen en de nieuwe bassist is (nog) geen Michel van Schie. Maar wat niet is, kan komen uiteraard.

Rinze
6 juni 2008, 23:21
Ik vond de band en het enthousiasme leuk, maar de nieuwe nummers blijf ik toch minder vinden. En het gitaargeluid stond wel erg weinig present in de mix, zat weinig hoog meer in.

Bernd Veenema
6 juni 2008, 23:28
Ik vond de band en het enthousiasme leuk, maar de nieuwe nummers blijf ik toch minder vinden. En het gitaargeluid stond wel erg weinig present in de mix, zat weinig hoog meer in.

Dat vond ik dus ook, je hoorde de toetsenist ook veel beter dan bij de vorige band. Minder gitaar en minder harde drums leek het wel.

bass blom
6 juni 2008, 23:41
ik vond het wel vet.
ging het steeds harder zetten :D

MjS
7 juni 2008, 03:02
Vandaag toch maar even de DVD-recorder aangezet (bandrepetitie...) en zit nu nog even een stukkie te kijken, klinkt toch wel goed. Zeker gezien dat het gasten van mijn leeftijd zijn. Helaas valt het oefenen met eigen band dan opeens wat tegen, whaha!

FrankC
7 juni 2008, 10:20
Jonge gasten die kan ze beter kneden. Totdat ze kritiek gaan leveren en dan hoppakee.........eruit...... Maar petje af. Vooral de bassist vond ik erg goed.

Voordeel van deze aanpak is dat veel muzikanten de kans krijgen om met een grote/prof act als Anouk te spelen.

De vorige band had veel meer ballen.

frank44
7 juni 2008, 10:38
Anouk... ben er geen fan van... En tijdens het voorprogramma van Lenny Kravitz een keer mee gemaakt.. tjeu zeer slecht.

Gisteren even een paar nummers gekeken... K moet zeggen dat ze niet achteruitgegaan is...

arjanb01
7 juni 2008, 10:39
Ik zag het ook op tv gister. De vorige band was natuurlijk geroutineerder, meer ballen betere gitaristen ook. Ik miste ook een bepaalde chemie tussen Anouk en de band die ze wel had met Leendert en de anderen.
Maar het zijn wel jonge gasten met veel potentie om zo goed te worden als die andere band.

gitaarvrouwtje
7 juni 2008, 11:31
ben geen anouk fan, en om eerlijk te zeggen ging haar stem me een tijd terug nogal irriteren..maar ik vond t dan gisteren toch wel goed..in elk geval weer eens een concert waar wat vanaf straalde..
enne die band..jong..nog niet doorleefd , maar als dat gaat rijpen dan wil ik er wel een avondje naar komen kijken en luisteren, want ik vind het knap als je zo jong bent om daar te staan voor zoveel mensen en dan nog zoveel uit te stralen in alle opzichten
petje af

Dude
7 juni 2008, 11:42
Vooral de bassist vond ik erg goed.


19 jaar oud man.. en dan al bij anouk staan. Ik vind het waanzinnig knap !

Rinze
7 juni 2008, 12:00
Anouk vond het ook wel leuk om de jochies een beetje op te naaien, ze stond steeds zo te grijnzen bij haar onderonsjes :satisfie:

MarkS
7 juni 2008, 12:58
Anouk vond het ook wel leuk om de jochies een beetje op te naaien, ze stond steeds zo te grijnzen bij haar onderonsjes :satisfie:
Hehe. Op zo'n podium, op die leeftijd, en met zo'n griet in je nek... en toch werden ze er niet door van de wijs gebracht. Petje af voor die gasten.

Rewind
7 juni 2008, 13:25
Ik vond het wel lekker klinken moet ik zeggen! Inderdaad iets minder gitaren in het geluid, pas beter in het verlengde van de productie van de laatste cd.
Ik vond anouk met jonge band beetje over komen als madonna met der dansertjes. Anouk zelf staat nu wel meer in het middelpunt zeg maar vond ik. Speelden ze nou enkel op Fender versterkers? Ik vond het gitaargeluid wel lekker :O had ik niet verwacht dat ik fender lekker zou kunnen vinden.
Ga op lowlands zeker effe kijken! (als ik nog kaartjes kan krijgen, hoorde dat t bijna uitverkocht is, en heb momenteel 0 geld, omdat ik eerst naar downloadfestival moet)

Bernd Veenema
8 juni 2008, 12:33
Er stonden inderdaad een aantal Fenders op het podium. De Hooks van Leendert vind ik geloof ik mooier, maar de sound was idd niet verkeerd.